Onze zoon is nu 4 en s'morgens is ie heel vroeg wakker Nu wil ik hem eigenlijk leren klok kijken zodat hij weet dat hij bijv niet eerder dan 7 uur van bed af mag komen Hoe hebben jullie dit gedaan en zijn er speciale klokken om ze dat te leren?
Ik denk dat je hem wel gewoon kan aangeven 'als de grote wijzer op de 12 staat, helemaal bovenaan, en de kleine wijzer op de 7, dan mag je uit bed'..
En wat doe je dan als je grote wijzer NA de 12 staat... Een digitale klok is het handigst... daar hoeven ze alleen maar te kijken naar de eerste twee cijfers: 07... staat dat er...dan mag je er uit.. en anders een slaaptrainer of zoals wij een timer op een lampje (als het lampje aan is, mag je naar beneden)
Mijn kinderen hadden vanaf hun 3e jaar een timer gekoppeld aan een lampje. Als dit lampje aanging of aanstond mochten ze uit bed. Hij stond op 7 uur. Later ben ik hier een klok aan gaan toevoegen en was het wanneer de kleine op 7 staat mag je eruit ( icm lichtje wat aangaat) en nu hebben ze bijde een klok hangen en komen er voor half 7 en 7 uur in het weekend niet uit. Meestal is zoontje al eerder wakker maar speeld dan op zijn kamer tot hij er uit mag
Mijn nichtje heeft een aap en die doet z'n ogen open als ze er uit mag ( dus op hoe laat je de wekker zet)