leren koken zonder pakjes en zakjes, recepten gevraagd.

Discussie in 'De lounge' gestart door luckynumber4, 4 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik ben ook fan van lekkerensimpel.com

2. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Tip van mijn overgrootmoeder om lekkere gebonden jus te krijgen:

bewaar het kookvocht van je aardappelen. Daar zit dan wat zetmeel bij van de aardappelen en dat bindt goed...

3. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    jus maken, vlees aanbakken in een maatbeker een halve el tuinkruidenbouillon 4 kruidnagels een lepel mosterd gekookt water erop roeren en bij het vlees doen. op het laatst binden met maizena..

Je kunt er ook andere kruiden bij doen, of een klein scheutje ketchup net wat je lekker vind.

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Bij de AH staan altijd van die receptenkaartjes naast de groenten. Staan heerlijke dingen op. Op de website zelf kan je ook budget recepten vinden.

Probeer te kiezen voor groenten van de tijd van het jaar. Nu is dat bijv prei, wortel spruitjes.

Ik had van de week preiflapjes gemaakt.

Voor 3 personen. 6 blaadjes bladerdeeg.
    Alvast klaar leggen om te ontdooien.

Twee gemiddelde preien in smalle ringen van 3-4mm snijden.
    En een uit in kline stukjes snijden.
    Verwarm een pan met wat okijfolie doe de uitjes er in en bak ze even op een hoog vuur tot ze wat glazig worden wel goed roeren. Vuur laag en de prei erbij. Een eetlepel italiaanse kruiden er door en wat zou en peper.

Leg dan drie bladerdeegjes op de bakplaat zondat er een strook ontstaat. Zorg dat ze wat overlappen zodag je ze aan elkaar kunt drukken.
    Rasp een beetje kaas zoveek dat het bladerdeeg bedekt is. Hou wel ong een cm van de rand vrij. Verdeel nu de prei over de kaas en dek het geheel af met de andere 3 bladerdeegjes. Je kan ze wat uitrekken zodat het past en druk ze stevig aan aan de randen. Dan ongeveer 15 min in een voorverwarmde oven op 200 graden bakken.

Je kan eventueel ook gehakt en champignons toevoegen.
    Eten met salade erbij en eventuel gebakken aardappeltjes of rijst.

Deel Deze Pagina