Dames, Mijn zoontje rolt inmiddels de kamer rond en ligt ook erg veel op zijn buik. Het valt me op dat hij ook echt probeert vooruit te komen en duwt zijn knieën ook al regelmatig onder zijn buik. Ik probeer hem te motiveren met speelgoed en ik vind het helemaal leuk wat hij doet. Nu is mijn vraag: wanneer lukte het jullie kindjes te kruipen nadat je bovenstaande dingen gezien hebt? Ik ben zo benieuwd!
Hier duurde het niet lang meer toen! Ze tijgerdeop een dag achteruit, raakte daar zeer gefrustreerd van (ze wilde natuurlijk vooruit), en toen ineens ging ze naar voren en had ze 't door. In eerste instantie op handen en knieen met afwisselend tijgeren, maar na een paar dagen kroop ze alleen nog maar op handen en knieen. Heerlijk om die ontwikkeling te zien he?
Nog 8 maand... Onze vent heeft het een paar dagen geprobeerd en toen opgegeven. Hij begon pas met kruipen met 13 maand... en heeft al die tijd al kontenwippen zichzelf voorbewogen.. En begon pas met kruipen nadat hij kon lopen...
Hier ging onze knul met 6 maanden op handen en knieen zitten en pas met 8 maanden ging hij echt vooruit kruipen. Hij zat steeds op handen en knieen te wiebelen en soms ging hij wat achteruit maar echt in zijn vooruit ging hij met precies 8 maanden.
Hier deed ie dat rond 7 maanden ofzo... Heeft het oogegeven, is gaan tijgeren en met 13,5 maand ofzo gaan kruipen.. Daarvoor liep ie al overal langs en kon ie los staan...
Hier vanaf 6 mnd kruiphouding en achteruit tijgeren/buikschuiven. Met 7,5 mnd toch maar vooruit tijgeren super snel. En toen ook optrekken tot knieeen. Met 8 mnd volledig optrekken en met 9,5 mnd lopen aan de handen en met spullen en langs de meubels. En toen ook maar eens af en toe beetje kruipen.
@SharonR Onze jongetjes zijn bijna even oud. Hier is hij al een maand aan het tijgeren, maar niks geen kruipen. Al omrollend en tijgerend kom je ook waar je naar toe wilt. Wel tekenen van het begin van kruipen zie ik ... maar dat zie ik ook al een tijdje.
Leuk om jullie reacties te lezen. Lucas is nog niet aan het tijgeren, maar rolt zoals ik al aangaf wel de hele kamer rond. Ik ben benieuwd wanneer het hem gaat lukken. Volgens mij wil hij wel heel graag vooruit komen, maar snapt hij nog niet helemaal hoe.
Geniet er nog maar even van want als hij gaat kruipen kan hij op meer plekken komen dan hij nu kan komen en word hij ook een stuk sneller. Iets minder rust voor jou hahaha....
ons ventje rolt ook de hele kamer door en ook in kruiphouding zit hij. hij gaat dan achteruit ik ben benieuwd wanneer hij het doorheeft
mijn dochter rolt al 2 maande overal heen, het gaat steeds sneller! ze verhuisd al haar spullen ook mee haha en pakt al alles waar ze niet aan mag komen.. Ben ook benieuwd wanneer ze gaat kruipen!
Hier rollen vanaf een maand of 3/4. Vanaf een maand of 6 een beetje buikschuiven wat rond 7 maanden een soort walrusmove werd. Dit heeft redelijk lang geduurd. Ondertussen ging ze al wel regelmatig op handen en knieeen zitten, maar dan wist ze vervolgens niet wat ze dan moest dus dan liet ze zich weer op haar buik ploffen. Rond 9 maanden deed ze ineens per ongeluk twee 'kruippasjes' en sindsdien deed ze het steeds vaker. Eerst ging de walrus nog sneller dus deed ze dat nog vaker, maar ineens kreeg de kruipbeweging de voorkeur. Nu 3 weken verder, gaat ze het halve huis door! Van de ene hoek naar de andere waar iets is waar ze niet aan mag komen, en nee is alleen maar een aanmoediging, haha . Het kan dus ineens heel snel gaan!
Hier een rare volgorde: rollen,tijgeren,zelfstandig zitten, optrekken tot staan,schuifelen langs tafel,kruipt nu korte stukken.. Lopen zal nu volgen... (Cb dacht dat onze zoon helemaal niet meer ging kruipen,dus wel.. Al blijft hij tijgerend sneller,dus heeft dat z'n voorkeur)
Ons manneke is volgende week 6 maanden. Maar hij kruipt of schuift/tijgert nog niet. Hij rolt op zn rug van zij naar zij. En als ik hem op zn buik leg, krijgt ie zelf zn knietjes nog niet onder zich. Hij wilt het wel allemaal. Is druk aan het oefenen. Maar het wil gewoon nog niet lukken. Hij speelt al wel op zn buik. en pakt spulletjes vast. Maar komt nog niet echt van zijn plaats
Mijn zoontje is komende week 9 maanden en kruipt nog niet. Gaat wel in rondjes en achteruit, maar is daar zwaar gefrustreerd door. Kruiphouding heeft hij inmiddels door, maar ploft dan weer neer. Het is niet zo'n snelle als ik de rest allemaal lees, maar het zal vast wel goed komen. Voor we het weten rennen we de hele dag achter hem aan.
Mijn dochter is niet zo'n vlotte in vergelijking met die van jullie. Ze gaat al ruim anderhalve maand op handen en knieën staan heen en weer-en, ze gaat nu af en toe per ongeluk vooruit. Tijgeren doet ze ook al anderhalve maand achteruit. Ze draait wel steeds rondjes om haar as. Sinds twee weken gaat ze ook een klein stukje vooruit. Tot zaterdag, toen zag ze de afstandsbediening liggen en ging ze ineens heel snel een stuk vooruit.
hier overzichtje wanneer mn kids wat konden. vond t wel leuk om te zien dat ze in sommige dingen t zelfde waren en andere dingen weer heel verschillend. en beide hun 1e tandje op zelfde datum kregen(met 3jaar verschil ertussen)