Huurwoning en ORV

Discussie in 'De lounge' gestart door Gewooniemand, 13 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Dat je voor een koopwoning een ORV (Overlijdensrisicoverzekering) nodig hebt dat weet ik. Maar nu las ik ergens dat ze dat voor een huurwoning ook adviseren.

Wie heeft er een huurwoning en ook een ORV?
    Als wij het nu gaan aanvragen dan betalen wij per maand per persoon €34,-.

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Waarom zou je dat doen voor het huis?

Ik betaal 7,5 euro pm via nationale nederlanden. Maar ik heb hem maar voor een jaar of 10 afgesloten.

3. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Ik snap ook niet zo goed waarvoor je dat zou doen in een huurwoning. Vind de verzekering ook vrij duur, wij betalen 19 euro per maand voor ons tweeen voor het koophuis waar we in wonen (de hele hypotheeksom is verzekerd volgens mij)

4. Gewooniemand

Nou of we het gaan doen weet ik niet, maar ze schijnen het nu wel te adviseren omdat sommigen de huur niet kunnen betalen na het overlijden van de partner.

5. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Vriendin van mij heeft het zodat ze in het huis kan blijven wonen mocht haar partner overlijden. Weet niet exact wat ze betaald.

Vindt 34 euro per persoon wel veel. Wij betalen 29 euro voor ons tweeën. Ik iets meer ivm chronische ziekte.

6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ah oke. Ik snap dat wel wanneer je in de private sector huurt. Anders krijg je huurtoeslag en zou je zelfs met een uitkering kunnen betalen.

Ik heb hem alleen voor mijn zoon. Ik heb nog geen echt vermogen opgebouwd. Dus zou het vervelend vinden als hij zonder iets achterblijft in case if.

7. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Ik snap de constructie wel maar vindt het wel heel prijzig. Wij hebben een koopwoning en betalen € 14,- per maand (hebben niet het hele bedrag verzekerd).

8. Gewooniemand

Ik denk dat hij bij ons zo prijzig aangeeft omdat mijn man midden 40 is.
    Maar ik het niet aanvragen wij huren via de woningstichting, dus dan krijgen wij zo nodig huurtoeslag.

9. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Ik ben begin 40 en mijn man midden 40. Het gaat uiteindelijk om het bedrag wat je verzekert. Wij hebben een X hypotheek en hebben voor beide € 100.000,- verzekert, omdat als dat betaald is beide makkelijk de hypotheek in zijn/haar eentje kan betalen.

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dat je via de woningstichting hier betekent niet per definitie dat je sociale huur zit een dat je recht hebt op huurtoeslag. Als je huur minder is dan 720 euro per maand en je een inkomen hebt lager dan30.000 euro ( 22.000 als je alleenstaand bent) en minder vermogen hebt dan 61.000 euro (30.000 als je alleenstaand bent), dan kom je in aanmerking voor huurtoeslag, ook als je van een particulier huurt.

Maar zelfs als je van de woningstichting huurt en je huur is hoger kom je hoe dan ook niet in aanmerking voor huurtoeslag.

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Op zich is een orv een prima idee, gewoon omdat je allerlei extra kosten hebt en waarschijnlijk minder inkomsten. Daar een verzekering voor afsluiten is natuurlijk helemaal geen slecht plan.

Maar ik zou rond zoeken qua prijs.
    Ik betaal minder dan de helft van wat jij noemt voor €250.000 en ben 40 met stevig overgewicht, dus het moet een stuk goedkoper kunnen.

mum2be2 en Gewooniemand vinden dit leuk.
  12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij betalen 9 euro pp voor 150.000 pp.

Gewooniemand vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina