Leren lezen en schrijven? Welk materiaal gebruik je?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Paarse80, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    corrigeren is niet echt leren toch? voor h= streep naar beneden en dan terug op de streep omhoog en daarna een boog.

streep naar beneden op de streep terug om hoog op harverwege stoppen.

en boogjes tekenen aan elkaar

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    als je op die manier leert dan is het ook goed vr aanelkaar schrijven.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    belize, als ze er niet mee bezig is, dan is ze er niet mee bezig (en wel ergens anders mee), dus dan wenst ze ook geen uitleg. ;) J. is geen kind van voor- en nadoen, dat heeft ze ook als baby niet gedaan met bv. leren praten, liedjes zingen (tekst of beweging), enz. Ze doet dingen als ze er aan toe is en ze leert alles tot nog toe uiteindelijk op de manier zoals het hoort, dus ik verwacht dat dit ook helemaal goed komt, ik maak me er absoluut geen zorgen om. :) (Bij de jongste zouden dit soort dingen prima werken, die doet alles na. :) Ook als je het niet wilt. ;))

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    huh? welke dingentjes zouden werken bij je zoon omdat hij alles na doet?
    je dochter leert alles zelf uiteindelijk op de juiste wijze? maar dan is dat toch prima? op een dag gaat zij zelf ontdekken hoe ze een h makkelijker/mooier kan schrijven.
    maar goed er was dus een vraag of het nou slecht zou zijn om voor te doen. nee dus. als je het op de juiste wijze doet.
    je hoeft eigenlijk helemaal niks te doen als je kindje zelf alles leert. dat is me wel duidelijk.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    De jongste is ook een meisje. ;) De dingen die jij noemt, zouden bij haar prima werken. Bij haar kan ik dingen wel voor doen en dan doet ze ze (meestal) na. :)

De oudste leert inderdaad alles zelf uiteindelijk op de juiste wijze. En dat is inderdaad prima. :) Uiteraard doe ik ook bij haar dingen voor, want alles wat je doet is immers een voorbeeld. Alleen pakt zij het dus niet standaard zo op, maar pas op het moment dat ze er zelf zin in heeft. :)

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    oh sorrie. ik heb een zoon en daarom zie ik overal zoontjes misschien!

Deel Deze Pagina