Over een aantal maanden gaan wij verhuizen naar het huis waar mijn schoonmoeder nu woont. Wij hebben 2 katten die elkaar niet geweldig liggen, James zit steeds achter Kieran aan en laat hem niet met rust. Kieran zit heel veel buiten, James komt nooit buiten. Dus voor Kieran zal het erg moeilijk zijn als hij na de verhuizing een aantal weken binnen moet blijven met James. Nu gaat mijn schoonmoeder enige tijd na de verhuizing voor een maand of 2 a 3 weg, zij heeft echter ook een kat. Nu wil zij haar kat die tijd bij ons brengen, omdat hij die buurt kent en dus gewoon naar buiten kan. Haar kat is altijd alleen geweest (enige kat) en is op dit moment de schrik van de buurt, voor zowel vogels als andere katten. Ik ben bang dat dit absoluut niet goed gaat met onze katten en dat wij straks met 1 of 2 sproeiende katten zitten. Wij hebben al 2 katten die geen beste vriendjes zijn en met nog een kat erbij ben ik bang dat de boel escaleerd. Verder vraag ik me af of die kat wel gelijk naar buiten kan, hij is dan toch al een tijdje weg daar. Mijn man vind dat we het gewoon moeten doen, omdat mijn schoonmoeder ook heel veel voor ons doet. Maar ik ben bang voor problemen tussen de dieren. En het huis is niet groot genoeg om ze apart te houden. Wat zouden jullie doen? Van te voren kijken of het gaat, of gewoon gelijk zeggen dat ik het niet aandurf? Het zijn trouwens alle 3 gecastreerde katers.
Ik zou het proberen maar wel van te voren afspraken maken over hoe en wat als het dus echt niet gaat. Misschien heb je wel mazzel en word jou kat op de plaats gezet door die van je schoonmoeder en keert dus juist de rust weer, of zoals het bij ons ging, werd het meppen meer verdeelt en daardoor was het ook rustiger. Nu gaan de kat van mijn ouders en de mijne juist prima met elkaar om.
Je kan het proberen wij hebben hier een eigen poes en hebben nu 3 katten erbij van een vriend van ons die tijdelijk bij ons woont. Maar bij ons is nu 3 maanden verder en het begint nu pas rustiger te worden. Mijn poes is al die tijd enig poes geweest wel honden en cavia's gewend. Dus je kan het altijd proberen en lukt het niet wat anders verzinnen. Succes!