Leren lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 5 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ons meisje wil op het moment niet achter haar loopkar lopen maar perse aan onze handen. Is dit wel goed? Zo leert ze toch geen evenwicht te houden? Ze vertikt het echt met de loopkar.
    Het liefst loopt ze de hele dag aan de hand maar dat doen we niet, we oroberen haar ook af te leiden zodat ze weer even zelf gaat spelen.

2. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Dennis heeft een loopkar en een loopzebra en hij heeft er geen stap mee gezet toen hij net begon te leren lopen!

Hier was het ook niet echt aan de hand, ja af en toe, maar vooral van bank naar bank naar tafel en weer terug, dus echt stukjes alleen en dan steeds verder. Aan de hand ging al snel heel goed, te goed vond hij zelf dus hij wilde los. ;) We zijn toen dagelijks naar een grasveldje gewandeld en daar heeft hij echt los leren lopen.

Het hoeft dus niet dat een kindje leert lopen achter een kar, Dennis begint er nu pas meer mee te doen, oftewel rent er zelfs mee af en toe, haha (liep pas met 18,5 mnd. hoor dus was een late ;)).

En trouwens, Dennis kon al heel lang langs van alles en nog wat lopen, kasten, deuren, tafels, banken en aan de hand al vanaf mnd. 15 zo'n beetje maar toen duurde het nog wel een tijdje dus voordat hij echt los ging lopen.

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hier ook zonder karretje los gaan lopen. Nu wel vaak met dat ding racen en dan expres keihard tegen de muur knallen....
    Ik zou haar af en toe aan de hand laten lopen en het gedrag ook een beetje negeren. De frustratie motiveert vaak ook wel weer.

4. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Zoontje wilde ook alleen maar aan de hand stappen, hij was ook nogal volhardend en bleef net zo lang aan je handen trekken tot je op stond ;) Au! Niet zo best voor je rug... Met een week of 4 was hij zeker genoeg en toen pakte hij zijn loopauto juist wel.

5. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Hier ook bijna alleen aan de hand toen hij leerde lopen. Hij loopt nu ook gewoon hoor, dus kan vast geen kwaad.
    Hij pakt nu vaak zijn loopkar en sjeest ermee door de kamer voor de lol, maar niet echt gebruikt om te leren lopen, geloof ik :)

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Haha dat doet zij ook! En ze kan wel zelf met de kar lopen maar ws idd even niet meer interessant...

7. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hier heeft ze wel een loopkar, maar dat ding is nog nooit gebruikt.
    ze heeft gewoon aan de hand leren lopen en langs de tafel en dan oversteken naar de bank.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tycho is ook begonnen met aan de hand lopen. Negen dagen voor zn eerste verjaardag. Toen hij jarig werd kreeg hij een blokkenwagen en deed hij lopen aan de hand en die kar.

Hij heeft nooit een paar stappen losgezet,kreeg het ook niet voor elkaar om hem te stimuleren enz. Ook kleine stukjes tussen bank en bv tafel vertikte hij. Hij ging alleen staand over als hij zich kan vastpakken. En toen hij 15maanden was deed hij ineens zomaar uit het niets een hele wandeling los (voor zijn begrip) van zn bed naar de trap :O :O En sindsdien is hij nooit meer gaan kruipen hahah. Ik moest nog hard rennen om het traphek dicht te doen want normaal gesproken als ik hem op zn voeten neerzette zakte hij gelijk op zn knietjes en kroop hij. Dus ja dan hoef im het hekje ook niet dicht te doen toch?!? Hahaha tja vanaf die dag ging het dus allemaal anders! X

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zo'n kar gaat vaak ook nog veel sneller dan dat ze kunnen lopen met die kleine voetjes.... Hier deed ze wel pogingen maar dan ging de blokkenkar er met haar vandoor!
    En natuurlijk hebben ze bij papa en mama veel meer zekerheid en vertrouwen... Ze heeft er hier wel achter gelopen, maar niet veel!
    Zeker niet gaan dwingen, want dan gebeurd het helemaal nooit...

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oh en wat betreft evenwicht: eerst stevig leren lopen aan twee handjes. Vervolgens aan één hand laten lopen, juist voor dat evenwicht en de volgende stap is los lopen natuurlijk...
    Hier liep ze haar eerste losse stapjes bij 15 mnd, maar het écht lopen was bij 17 mnd.

11. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze uk loopt al een hele poos aan onze handen. Sinds gisteren is hij ineens helemaal gek van zijn loopkar en loopt daarmee het hele huis rond. Ben benieuwd wanneer hij los gaat :)

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Leuk! Wij hopen dat ze de loopkar weer gaay herontdekken hij is zo leuk :D

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Die loopkar ging bij ons indd ook eerst harded dan hij. Maar we hebben met hem geoefend en vrij snel kon hij zijn balans goed houden en hij heeft echt kilometers gewandeld met dat ding! Ik ging ook echt met hem naar buiten,eendjes voeren,speeltuin enz. Hij vond het fantastisch!

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    hier is het loopkarretjes pas gebruikt toen hij kon lopen hihih

mijn zoontje trok zich op aan iets willekeurigs en ging dan lopen..heel gek ook want hij leerde pas, na het leren lopen , hoe je moet opstaan vanuit zit e dan doorlopen..

hij ging altijd optrekken, lopen, vallen...kruipen naar iets wara ie weer kon ptrekken enzovoorts haha

15. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    pff, zou wel heel blij zijn met een kind dat uberhaupt aan je handen wil lopen. Mijn dochter heeft nog nooit handje vast willen houden, die doet alles het liefst zelf. Zodra ik haar handje pak, stopt ze met lopen en gaat ze zitten. Maar goed, ik kan me niet voorstellen dat als je kind niet achter de loopkar wil ze dan niet goed leren lopen!

Deel Deze Pagina