Tips eerste verjaardag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Moon77, Oct 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,446
    2
    38
    Hier komt die dag ook in zicht en moet zeggen dat ik het heeeeel spannend vind.
    Ik ben nog steeds erg emotioneel als ik terugdenk aan de bevalling en beginperiode, dus ben bang dat de dag zelf ook wel wat traantjes gaan vloeien....en misschien ook juist helemaal niet.

Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. Ze is op een donderdag jarig. Op welke tijd laat je de mensen komen? We denken op dit moment alleen opa's, oma's, tante en oom uit te nodigen. Vieren op de dag zelf of toch verplaatsen naar het weekend? Alleen taart of ook hapjes? Wat voor cadeautjes zijn praktisch (en natuurlijk leuk ;))?

Meisje slaapt in principe nog best veel en was altijd makkelijk te overprikkelen. Een deel van de familie is ook superdruk (adhd) en daar kan ze dus op reageren door zelf ook druk te worden of te gaan huilen als ze in bed gelegd wordt.
    Pffff....ben bang het helemaal verkeerd aan te pakken en dat zij er uiteraard de dupe van wordt.

Kortom, ik hoor graag jullie ervaringen.

2. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

hier iig de tijden aangehouden die voor zoon werkten (dus dat hij gewoon zijn normale slaapjes kon doen). Ook etenstijden globaal hetzelfde gehouden.

Hier hebben we het uiteindelijk 's middags gevierd na 2-en. Hele bups in 1x, maar zoon kan die prikkels redelijk aan.
    Ook ervoor gekozen om het in 1x te doen, omdat het dan maar 1 gekke dag was en hij niet een paar gekke dagen had als we het meer gesplitst hadden.

Maar ik kan me héél goed voorstellen dat je het wél wat meer verspreid. Bijvoorbeeld een aantal mensen op donderdag en dan bijvoorbeeld zaterdagochtend nog de rest (ik noem maar wat). Zou iig niet 's ochtends mensen uitnodigen en 's middags weer, dat wordt denk ik een beetje veel.

Lastig he??!! Is zó moeilijk inschatten ook hoe zo'n dreumes erop gaat reageren.

Succes!

3. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hier duurt het nog 3 maandjes maar denk er al wel aan (terwijl ik net als jij de beginperiode en zijn baby zijn nog zo voor de geest kan halen).

Hier is hij van 2jan op een woe valt dat.. Ik vraag die dag de oma's en opa's en z'n 3 ooms te eten, gewoon wat simpels of bijv. Chinees. Dan na het eten doen we de taart als toetje, laat een mooie taart maken en een mep taartje voor zoonlief. Daarna zijn cadeautjes en dan gaat zoonlief zijn normale tijd gewoon naar bed.
    Het weekend erna vieren we zondag middag zijn verjaardag voor de rest vanaf 14u.

Ik moest m'n vrije aanvragen al doen voor Jan dus vandaar dat ik al zo vroeg ben met nadenken..

Veel plezier alvast!

4. VanEke

VanEke Bekend lid

Feb 3, 2011
    937
    0
    16
    Wij hebben hier volgende week donderdag haar eerste verjaardag, die dag doen we met ons 3 zelf iets leuks, de verjaardag vieren doen we in het weekend.
    Mensen zijn uitgenodigd vanaf 13 uur, ook enkel directe familie en verder gastouder en nog 2 dames van de zwangerschapsgym.
    Heb op de uitnodiging ook gezet dat ze tussendoor wel nog even slaapt, dus als ze moe is leg ik ze gewoon op bed (als dat lukt dan ;))
    Wij hadden voor kadootjes een lijstje gemaakt op lijstje.nl, kan iedereen wat kiezen en afkruisen, zodat ge straks niet met allemaal zelfde spullen zit, of spullen wat ge niks vind...Wij hebben er vanalles opgezet, speelgoed, kleding, boekjes, DVD's en ook van verschillende prijsklassen...dan is de keuze ruim genoeg!

Ga er vooral zelf van genieten, een drukke dag wordt het sowieso, als ge dan zelf gaat stressen is straks haar verjaardag voorbij zonder dat ge der zelf wat aan hebt gehad!!

5. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Wij zijn op de dag zelf (vrijdags) naar de dierentuin geweest met de opa's en oma's. Zaterdags rust (nouja, voor ons de voorbereidingen) en zondags het grote feest met ruim 30 man.
    Feest was vanaf 3 uur (ze sliep standaard tot 2 en dan nog even boterham eten) en zo hadden we het ook op de kaart gezet om de taart aan te kunnen snijden waar iedereen bij was (als je iets speciaals wilt; op tijd bestellen!!).
    Rond 5 uur is ze gewoon zoals altijd een uur gaan slapen en daarna hebben we met iedereen gebarbequed. Ze lag pas laat in bed (9 uur ofzo, normaal half 8) maar zo lang ze het zelf leuk vond maakte ons dat niet uit, ze was nog zo heerlijk aan het spelen.
    Dametje heeft zich dus fantastisch vermaakt, ze vond het echt heel erg leuk en dan is het dat voor de ouders ook! Maar voor een kindje wat snel overprikkeld is, kun je het misschien beter iets kleiner houden, het moet immers voor HAAR leuk zijn.

6. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

Jan 31, 2011
    1,004
    0
    0
    Onze dochter was afgelopen woensdag jarig!
    Wat is dat bijzonder zon eerste verjaardag!
    Wij herbeleefden in onze gedachten een jaar geleden.
    Alleen onze ouders zijn geweest. As zondag t grote feest en houden we na t middagslaapje tussen half 3 en 6.
    Hopelijk houden de gasten zich er aan.
    We vieren het beslist niet eerder dan de verjaardag zelf dat klopt voor mijn gevoel niet ( dan bedoel ik zeg maar t weekend ervoor)

7. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Maak je niet te druk om 'anderen', geniet samen met je gezin en haal lekker herinneringen op samen met je man, foto's kijken..;)

Als je zorgt dat er taart in huis is en wat lekkers, dan wordt de kleine vanzelf verwend (overspoeld) met cadeautjes en heeel veeeeel aandacht:)

(Ach en 1 dag moe/overprikkeld, dat halen ze zo weer in!)

Cadeautip:
    - Loopwagen
    - Speeltafel
    - Lego (duplo)
    - Haar eerste pop:)
    - Een activity ding (altijd goed)

Gr.
    Carlien

8. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,446
    2
    38
    Bedankt voor jullie reacties :)!

Ja, ik wil op de uitnodiging ook tijden aangeven, maar t probleem is ook dat ze 2 weken ziek is geweest en we sindsdien niet echt een vast ritme meer hebben ;).
    Zijn ook overgegaan op 3 voedingen nu, dus heb totaal geen idee meer hoe of wat.

@vanEke: ook spannend voor jullie dus :)?! Alvast gefeliciteerd en ook genieten :).

@bloem: gefeliciteerd :)! Hoe is t feest geweest? Hebben de mensen zich n beetje aan de tijden gehouden? Wat heeft ze gekregen? Nee, zou zelf ook nooit een verjaardag eerder vieren, nog nooit gedaan ook. Snap je helemaal ;).

9. Mylo03

Mylo03 Actief lid

Jan 4, 2011
    100
    0
    16
    behalve moeder zijn werken en sporten, en leuke di
    noord holland
    Wij hadden een rijmpje op de uitnodiging gezet :we vieren het van 14 tot 18 uur maar het kan zijn dat dochter tussen door nog slaapt maar geen zorgen ook dan wordt er koffie en thee gemaakt. Dan weten de gasten dat de kans bestaat dat het feestvarken in bed ligt! Want moe is moe!! Vergeet vooral niet te genieten!

10. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    E. Werd 1 op een vrijdag. We hebben dit gevierd met mijn ouders, opa en oma's. Gewoon rustig aan gedaan. E. Kreeg haar meppertje en we hebben er van genoten. Toch om haar geboorte tijd een traan gelaten ;) zaterdags hebben we het grootst gevierd (70 man) van 1 tot 5. E. Kon dan gewoon van 11 tot half 1 slapen en 's avonds rustig om 7 uur na bed. Opruimen deden we als ze op bed lag. Qua hapjes had ik niet zo gek veel. Gebak, chips & nootjes had ik gewoon op tafel staan, en kaas en stukjes worst. Voor de kindjes had ik goodiezchips, snoeptomaatjes & een cupcake. Dat was meer als genoeg! Ze is echt super verwend maar speelt 't meeste met haar zandbak, hobbelschaap, poppenwagen, pop, zingend thee service & haar audi op accu ;) maar 't belangrijkste dat je Geniet van de dag! :) weer een hele mijlpijl.

11. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Wij hebben het op de dag zelf met familie gevierd en de dag erna (zaterdag) voor vrienden een feestje gehouden. En op maandag zijn er nog een paar mensen geweest die op zaterdag niet konden komen. Ik zou het nooit weer zo doen! Veel te druk, drie dagen. Volgend jaar prop ik alles in één dag, dan is het maar even heel erg druk, het zal niet veel vermoeiender zijn dan drie dagen visite ;)

Share This Page