Hoe kun je het verschil zien tussen krampen of verborgen reflux? Mijn zoontje is nu 6 weken oud en heeft de volgende klachten: - vaak huilen na neerleggen - Steeds willen drinken na de fles, zo niet dan huilen - Overstrekken, hoofdje naar achter duwen - Een uur na de fles erg huilen - Ik zie niet vaak dat hij na de voeding nog slikt, dit is wel een symptoon van verborgen reflux volgens mij? - Spuugt weinig - Als hij wakker is, is hij nooit rustig, altijd jengelen/huilen en maaien met de armen en benen - Tijdens het verschonen altijd huilen, vooral als ik aan de luier zit Hij krijgt Hero anti krampjes voeding. Wat denken jullie, krampen of reflux?
altijd lastig. welke flessen gebruik je? Hier ging het rond 8wk met overstap naar de dr browns flessen een stuk beter met de krampjes!
Ja hebben we staan, we gebruiken nu MAM flessen omdat hij daarmee minder lekt en we geen verschil in krampen en huilen merkten met dr brown.
Lastig. Bij ons was het allebei. Zijn verborgen reflux werd na 12 weken wel minder en de leefregels waren genoeg. Krampen heeft hij nog steeds maar dat ligt wel aan zijn darmpjes want meestal groeien ze daar over heen. Wellicht kan je in elk geval de leefregels voor reflux toepassen: - bedje en aankleedkussen en kinderwagen kantelen (en goed schuin dan ook echt!) - half uur omhoog houden na voeding - jbpm toevoegen aan de fles Krampjes werkte bij ons de middeltjes niet tegen maar het volgende wel: - brede dr brown fles (met de smalle lekte hij!) - zo rechtop mogelijk voeden - omneo comfort voeding van nutrilon (op aanraden kinderarts) met gekookt water aanmaken en aanvullen met bronwater bar le duc - roeren met een vork - probiotica voor rijping van de darmen - massage - op mijn onderarm dragen (echt zooo veel) Maar ook dacht ik vaak dat het gewoon algemeen ongemak was omdat het leek alsof er van alles was (zoals bij jou) maar niets leek echt te helpen. Na 13/14 weken ging het over allemaal. Dus ergens denk ik ook dat het beide is: rijping darmpjes, ontwikkelen van maagklepje. Lastig he als je niet weet wat er is en er is zoveel Hier werkte de draagdoek het beste ook omdat hij niet wilde liggen...
Geen ervaring met reflux, maar wel met krampjes en overstrekken. Ik raad je aan om een osteopaat te bezoeken, dat heeft hier enorm geholpen met de krampjes...Hij had een blokkade in zijn nekje...en dat stond weer in verband met zijn darmpjes. Heb ook al vaker gehoord dat het erg kan helpen bij reflux.
Bedankt voor de berichten! Leefregels probeer ik hier zoveel mogelijk toe te passen. Voor volgende week staan een cursus babymassage en een bezoek aan de osteopaat gepland! Bedankt voor de tips!
Wat je eventueel ook kunt proberen is druppels van V.SM Cinababy Werkte bij mijn dochter goed. Eerst had ze veel last van reflux maar ook van krampjes. Zogauw de druppels binne waren werd ze er een stuk rustiger onder.
Mag ik vragen welke probiotica jullie hebben gebruikt? Hier ook kraampjes en doe idd al veel van je adviezen maar ik wilde ook graag probiotica gaan gebruiken maar wist nog welke!
Hier was het voornamelijk last van reflux, maar je kon het ook echt ruiken aan zijn adem, heel chemisch en zuur (vreemd, typisch luchtje is het). En hij was echt ontroostbaar aan het huilen. Uiteindelijk hebben we er medicijnen voor gekregen, omdat het zuur echt omhoog bleef komen. Krampjes had hij ook wel last van, maar dat kwam voornamelijk door de nutriton die we gebruikte voor het indikken van de voeding. En van de nutrilon voeding. Toen we overgestapt waren op Hero (voor hongerige baby's hadden wij), was dat eigenlijk wel over. Mocht je echt twijfelen, gewoon bij je huisarts langs gaan en overleggen. Bij ons gaf het cb aan, eerst voeding indikken, maar de huisarts vond medicijnen een betere optie, omdat hij geen voeding terug gaf.
Vervelend! Mijn dochter had langdurig reflux (echt zuur opgeven, wat haar slokdarm beschadigde). Ik kwam erachter doordat ze erg veel spuugde en 'opboerde' (zuur omhoog, en terugslikken). Hoe is het slapen? Een kindje dat echt pijn heeft van reflux zal ook alleen nog maar hele korte slaapjes doen. Een heel goed boek om te lezen over Reflux en krampjes is deze: Baby Reflux of darmkrampjes door Stephanie Lampe | Recensies…: Mens en gezondheid Daar heb ik zelf erg veel aan gehad. Echte pijnlijke reflux kan alleen verzacht worden door goede medicatie.