@faye wat goed dat het bij jou zo goed loopt! weet jij toevallig ook iets van die proeve van bekwaamheid waar je uiteindelijk ook nog 125 euro voor moet betalen? waar is dat goed voor? jou situatie is qua kinderen bijna gelijk aan die van mij! (qua leeftijd) werk jij er ook naast? en moet je nog stage lopen?
Inderdaad, het is nog goed te doen, zolang je je aan je planning houdt. Hmm daar weet ik niks van, ik had de benodigde vooropleidingen dus kon zo beginnen. Je kan altijd even contact opnemen over het hoe of wat. Volgens mij kan je ook zelfs proefstuderen. Ook zijn hun voordelig. Nu in de zwangerschap is het wel pittig maar je hebt ook je vrijheid. Ik stop wanneer ik 33 weken ben en begin pas weer in november. Heb tentames in januari, moet dan wel wat inhalen maar heb dan ook lekker lang verlof. Werken doe ik op freelancebasis dus de uren wisselen. Maar overdag is er met de kleine ook geen tijd( en zo met de 2e al helemaal niet) dus het is voornamelijk in de avonduren. Ik doe iedere keer wat. Heb zelf ook lang getwijfeld en wilde eerst ook terug naar school, toch wil ik er thuis ook voor de kinderen zijn. Dit is voor mij de beste combinatie en tuurlijk is het af en toe zwaar maar het geeft zoveel voldoening. Succes!
@ francescak Ik zat ook in twijfel om een studie te gaan doen. Werk nu als EVV'er in een verzorgingshuis en wil dit niet blijven doen. SPW heb ik eerst aan gedacht maar heb een paar jaren geleden het eerste jaar van doktersassistente gedaan maar moest ik toen mee stoppen. Toch wil ik deze opleiding heel graag weer doen! Ook ik zal het in BBL vorm moeten doen, ik werk nu 24 uur. Heb een tweeling van 8 maanden en om daarbij een stage te doen als ik een deeltijd opleiding zal gaan doen zie ik niet zo zitten. Het salaris zal ik echt nodig hebben. Helaas is het erg lastig om een BBL plek te vinden voor deze opleiding maar ga het toch proberen..
oja stage moet ik in het laatste jaar lopen maar in overleg met docent begin ik daarmee in het 2e jaar om zo maar 20 uur per week bezig te zijn. I.p.v 40 uur in het 3e jaar.
wauw fran, dat je hoofd daar nu naar staat zeg, ga jij eens even bevallen , ik zou het trouwens ook wel willen hoor, weer een opleiding doen.. doktersassistent
Ja het kan, ik werk 34 uur, (voornamelijk 's avons en 's nachts) Ik ben maatschappelijk werker in een crisisdienst. Daarnaast volg ik nog een HBO+ studie. En ik heb twee kids in de leeftijd van 3 en 1. Het kan, strakke planning, een man die ook veel kan overnemen (dat is bij ons wel het geval > kids gaan maar 1,5 dag naar de oppas) en als de financien het toelaten, een huishoudelijke hulp inschakelen.
@ikbenhetmaar: hahaha dat ik daar nu over nadenk he! speelt al een tijdje en ben nu aan het orienteren wat het beste is!!! die bevalling van mij laat al 9 dagen op zich wachten dus daar houd ik geen rekening mee hihihihi goed om meerdere ervaringen te horen! ben er nog niet uit wat het beste zou zijn!!
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met mijn kappersopleiding, tussendoor ook weer zwanger geworden daarnaast ook nog een visagieopleiding gedaan. Naast mijn baan en inmiddels 3 kids is het goed te doen maar niet zonder hulp van mijn omgeving. Een thuisstudie zou ik niet voor kiezen omdat ik daarvoor niet genoeg zelfdisipline heb.