Leren of stoffen bank?

Discussion in 'De lounge' started by klarinet, Dec 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Leren of stoffen bank?

1. Leer

2. Stof

3. Anders (kunstleer ed)

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hebben jullie een leren of een stoffen bank. En zijn jullie tevreden?
    Wij hebben nu een leren bank, maar ik vind een stoffen bank warmer aandoen. Het lijkt me alleen toch wel onpraktischer met 2 kids.
    Ik maar er een poll van!

2. stoffen bank gaan je vlekken moeilijker uit en in een leren bank kan je zo blijven vastplakken..

stof heeft toch mijn voorkeur, wel met wasbare hoezen ;)

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Leren!

Makkelijker afneembaar. Stel je kind knoeit met chocomelk of spaghettisaus, dan heb je vaak een probleem met een stoffen bank. Ook met huisdieren is leer makkelijker. Geen honden/kattemharen in de stof verweven en geen haaknagels die in het stof haken

4. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Wij hebben een lederen bank. Maar dan wel nubucleer. Ik heb er ontzettend veel spijt van, want je ziet er alles op, en het is niet schoon te krijgen. We zijn nu op zoek naar een andere bank. Probleem is dat ik stof VEEL mooier vind, maar niet echt praktisch is met het oog op de toekomst. Ik zou het liefst leer willen maar ik vind niks mooi!

5. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    leer

wij hebben een leren bank! blijft lang mooi/gemakkelijk schoon te houden (vooral met kinderen)en je ziet echt niet dat hij al bijna 7 jaar oud is!
    moet wel zeggen dat wij een dure leren bank en kuipstoelen hebben .
    moet ik over 5/10 jaar weer wat nieuws word het zeker weer leer!!!!!!!!!!!!

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,274
    6,186
    113
    Voor het mooi zeg ik stoffen!
    Met mijn kids zeg ik zeker weten leer!
    Niet alleen vanwege het knoeien, maar ook hoevaak er niet al overheen is gekotst :$
    Sorry...

7. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik had een leren bank en ben superblij met mijn stoffen hoekbank met extra beenruimte heeerlijk lekker warm huiselijk

eten doen we aan tafel dus er komt geen eten op de bank
    en is ingespoten met een spray zodat het vocht er niet intrekt

8. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    mijn dochter heeft nog nooit over de bank gekotst gelukkig

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,274
    6,186
    113
    Ja als ze ziek zijn willen ze vaak 'hangen'of kroelen bij je op de bank en op de een of andere manier ben ik altijd net te laat. :cool:

10. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Wij hebben een stoffen bank, 2 kinderen en 2 katten. Geen probleem hoor;) Regel hier in huis; er wordt niet op de bank gedronken. Een snoepje oid op de bank eten vind ik geen probleem. We hebben gerust wel eens een ongelukje gehad met het 1 of ander, maar nooit geen probleem gehad met het verwijderen daarvan. Gewoon een goede textiel reiniger aanschaffen..Moet wel zeggen dat wij een donkerbruin exemplaar hebben, een lichte kleur zou ik denk ik niet doen..

Wij willen binnenkort ook een nieuwe bank, ook weer stof en dan grijs gemeleerd. Geen gladde stof, maar zo'n ruwe, goed afschrobbare stof..

Leer vind ik toch wat killer en vooral plakkerig in de zomer. En met huisdieren heb je dan wel geen gevaar op haken, maar wel op lelijke krassen..

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Lastig... stof vind ik warmer ogen en voelen. Maar leer is praktischer en langer mooi te houden met kinderen.
    Ik ga nu dus voor leer (dat hebben we nu ook), maar over een paar jaar toch weer voor stof...

12. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    o wat ben ik een rotmoeder dan:D

eten mag niet op de bank
    chocomelk drinken ook niet(ze lust het zelf niet maar mijn nichtje wel en die mag het alleen aan de eettafel tijdens eten drinken):)
    en ik heb geen katten meer (heb van mijn 17e tot 35e 2 lieve katten gehad moeder en dochter zijn helaas dood)
    maar die mochten echt niet op de bank:$
    als ze savonds bij kwamen liggen naast me kwam er eerst een doek op de bank

13. Jel

Jel Niet meer actief

We hebben een stoffen bank, maar ondanks dat hij donkergrijs is en dus waar je weinig op ziet, ben ik niet tevreden. Ik zou graag een leren willen zodat je vlekken kan schoonmaken. de konijnen hebben bijvoorbeeld op de bank gepiest een keer, en dat vind ik best een vies idee, ook al heb ik het direct schoongemaakt.

14. Brandweer

Brandweer Actief lid

Jul 12, 2011
    249
    0
    16
    Leer, hier ook heel vaak ongelukjes op de bank, doekje erover en weer klaar!

15. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Ik wil zoooooooo graag een leren of kunstlederen bank...

maar mijn man wil dat niet.

O wat zou dat makkelijk zijn met vlekken

Nu moeten we ze steeds wassen. Bleeehhh niks aan

16. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij hebben een stoffen bank. Ik vind leer echt niet mooi (zeg maar gerust lelijk) en het zit ook niet lekker met blote benen.

Wij hebben 2 kleine kinderen (20 maanden en 6 maanden) en ik heb geen vlekken in de bank die er niet meer uitgaan hoor. Als er eens overheen wordt gespuugd, dan maak ik het gewoon schoon met een natte doek, zie je niks meer van achteraf.

Ik zou echt nooit een bank nemen alleen om het praktische. Je moet er wel de eerst komende tig jaar tegen aan kijken en dan wil je (als ik voor mezelf spreek iig) wel iets in je woonkamer hebben staan waar je echt blij mee bent.

17. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Leer. Met 2 kinderen en 2 honden, die ook op de bank mogen erg handig. En erg fijn schoonhouden. Zolang wij huisdieren hebben, blijven we bij leer.

18. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik heb een stoffen bank van 5,5 jaar oud. En het ziet erecht niet uit. Hele grote vlekjes die er niet uitgaan. En bij zindelijkheidtraining heeft mijn zoontje geplast. Dus ik ga zonder nadenken een leren bank kopen.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier een stoffen bank, nu nog een goedkope van de Ikea waarbij ik zelf de hoezen kan wassen (gelukkig, want hij is wit!). Als we ooit nog een keer gaan verhuizen komt er een hoekbank maar ook die wordt van stof, alleen dan geen wit meer. Ik vind leer vreselijk; niet mooi, koud, wordt snel lelijk....nee dat wordt hem niet.

20. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,847
    19,215
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een stoffen bank met zo'n anti-vlek-coating. Dat werkt prima. Alleen balpen krijg je er niet goed uit. ;) Maar verder hebben we van eten en drinken geen blijvende vlekken.

Mijn ouders hebben altijd leren banken, dus ik ben daar mee opgegroeid. Ik vind stof mooier dan leer en het zit lekkerder. Bovendien hadden wij thuis in de leren bank vaak krassen, bijvoorbeeld van die metalen dingetjes op een spijkerbroek. Dus bij leer zit je misschien niet met vlekken, maar wel met krassen. En als leer oud wordt, krijg je vaak van die uitgedroogde scheuren. Mijn moeder behandelde de leren banken altijd wel met één of ander goedje, maar leer wordt uiteindelijk toch ook lelijk hoor.

En voor leer kun je allergisch zijn, blijkt nu. Mijn vader heeft na jaaaaaaaaren ellende ontdekt dat zijn uitslag door een leerallergie komt. Hij draagt dus al geen leren schoenen en jas meer. Maar ja: hij zit nog wel op een leren bank en vooral 's zomers heeft hij gauw weer last van uitslag. Ik geloof trouwens wel dat een leer-allergie heel zeldzaam is, dus daar zou ik het niet om laten, haha. Maar mocht er hier iemand zitten met een leren bank en onverklaarde jeuk en uitslag... laat je eens testen!

Share This Page