Leren of stoffen bank?

Discussie in 'De lounge' gestart door klarinet, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Leren of stoffen bank?

1. Leer

2. Stof

3. Anders (kunstleer ed)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Stof.

Persoonlijk vind ik een leren bank zo koud aanvoelen als je erop neerploft. Je moet dan eerst je plekkie warm maken en als je verschuift is dat nieuwe plekje weer koud.. Maar om te onderhouden is een leren bank wel makkelijker. Tenzij je wasbare hoezen hebt.

2. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

allebei gehad. Maar ben blij met het leer nu. Aangezien er al 10x in een korte tijd drinken over is gegaan. En als ik het koud heb leggen wij een dekentje op de bank :)

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ben ik dus de eerste die in dit topic kan schrijven, dat ie géén stoffen en ook geen leren bank heeft.
    Wij hebben iets van kunstleer.
    Op eén bank, waar de hond altijd op ligt, hebben we een grand foulard liggen. Zo komen er geen krasjes van zijn nagels in de bank.
    En als ik wegga, leg ik op de andere bank en stoel altijd iets van een kussen of dekentje, omdat ik weet dat de hond er tóch op ligt als wij er niet zijn.

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij hadden een stoffenbank maar met een hond en een kleine is het niet echt handig.
    Nu hebben we een leren bank en heerlijk.. ik zou willen dat ik het eerder had gedaan.

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.038
    3.862
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben een stoffen bank met wasbare hoes.

De leren bank die ik had, heeft mijn vriend toen we gingen samen wonen snel de deur uitgewerkt, de bank plakte volgens hem te veel.

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik had eerst een leren bank, ideaal idd als er geknoeid word doekje overheen en klaar! Maar t voelde zo koud als je erop zat, wilde nooit lekker liggen op de bank vanwege de kou, vond t een koude kille sfeer geven.

Nu heb ik sinds 3mnd een stoffen bank en zit heerlijk warm, sfeervol, lekker zacht bij t zitten en liggen. Maar idd waar ik bang voor was .... mijn zoontje heeft er 3x overheen gekotst vorige week en ik was te laat , balen!!! Gelijk met sop en natte doek aan t boenen geweest, want ik kwam na de koop erachter dat je de hoezene r niet af kunt halen !!! Balen :( dus ik zou een stoffen bamk nemen maar met afneembare hoezen, kan je zo in de machine stoppen.

Succes met je keus, het heeft beide voor en nadelen

7. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wij hebben een leren bank. Makkelijk schoon te maken en beter stofvrij te houden dan een stoffen bank ivm allergie van mijn man.

8. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Wij hebben beiden gehad.

Onze vorige bank was een lederen. Indd erg makkelijk met schoonmaken, vooral met een kindje in huis en een hond die nog wel eens een ongelukje heeft.
    En nu hebben we dan naar lang twijfelen toch een stoffen gekocht en ik moet zeggen; zou niet meer anders willen! Het zit indd veel warmer dan een lederen bank. En qua schoonmaken valt het me ook heeeel erg mee. We hebben een grijze bank, hij is niet heel erg licht maar ook absoluut niet donker dus je ziet er wel gelijk alles op. Dochter mag gewoon op de bank eten en drinken en natuurlijk gaat dat wel eens mis.. Gister stootte vriendlief me n kop koffie uit de hand, echt het hele bankstel zat eronder, dus ik zag de bui al hangen. Heb het schoongemaakt met een babydoekje (zwitsal) en je kunt er echt niets meer van zien! Ik maak trouwens alle vlekjes schoon met een babydoekje, werkt super :). Heb de bank trouwens ook niet ingesprayd met iets. Hond mag nu dan niet meer op de bank, als ze diep slaapt plast ze namelijk regelmatig. Hond mag nu alleen op de bank als een van ons er op zit en dan op een deken. Werkt ook prima, was ze met een week al aan gewent :).

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    kunstleer hier :) en ik vind het ideaal. Na de stoffen bank, waar toch steeds meer vlekjes kwamen, die er niet uitgingen.
    We hebben een ikea fautieul met uitwasbare hoes (boven) maar dat wassen en terug doen vind ik ook best een gedoe en hij zat er nooit meer zo mooi strak omheen als de 1e keer (en anders met heel veel strijkwerk) . Dus dat vond ik ook gedoe.

Kunstleer vind ik ideaal :) . Wij hebben een zwarte met een soort van mini patroontje erin. Mooi strak (tenminste iets wat er 'strak' uitziet in de chaos van het speelgoed hier :p ) en makkelijk schoon te maken en te houden.

10. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben altijd leer (of kunstleer dat vind ikzelf het fijnste)en ik zou nooit een stoffen bank willen, heel misschien als ik 70 ben ofzo. er hoeft nu maar een beker overheen te gaan en het drinkt diep in het schuimrubber, ookal kun je de stof wassen. en al dat stof en losse vuil wat er nooit meer uit gaat. mijn moeder was vroeger naaister van bankkussens oa en je wilt echt niet weten hoeveel zooi uit oude bankkussens komt. je werd er soms gewoon misselijk van.

11. wij hebben een leren bank, en ik zou niet anders willen.

Alleen de volgende wordt geen cremekleurige meer, dat wordt of een zwarte of een donkerblauw ;)

12. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier een stoffen bank met wasbare hoezen, gaat prima

13. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Sinds een week een leren bank hier na 6 jaar een stoffen bank te hebben gehad!
    Vind dat de bank koud aanvoelt wel meevallen... Heb van de week met een deken erop gelegen maar dat deed ik ook op stoffen deze tijd van het jaar!
    Moet hem denk ik wel wat langer hebben om ze te kunnen vergelijken, maar nu nog niet ontevreden over leer!

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier een stoffen bank, leer/nepleer vind ik echt verschrikkelijk. Het ziet er kil uit, plakt in de zomer aan m'n benen en in de winter is het koud en ik kan er niet zp lekker in relaxen als in een stoffen bank.
    We hebben wel een vrij lichte bank met helaas hoezen die niet gewassen kunnen worden. Ach... we hebben 'm nu inmiddels een jaar of 5, tegen de tijd dat dat ie echt vergeven is van de vlekken, 'mogen' we wel een nieuwe kopen.
    We hebben een kat (hadden er drie) en ja, er zijn weleens wat dingen over heen gegaan (cola, koffie, wijn, kattenpis, modder, stront, chocolade). Ik heb de vlekken er altijd weer uitgekregen, met HG, met UF2000 en laatst hebben we de kussens een keer chemisch laten reinigen. En nee, de bank meurt niet ;)

15. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben stof. Gemeleerde, vrij grove stof, dus je ziet er niet ieder vlekje op en je kunt 'm goed schrobben. Die ene keer dat zoonlief erop heeft overgegeven was wat minder, heeft zeker een week geduurd voor ik de lucht er helemaal uit had. Maar het is wel gelukt.

Leer vind ik niet prettig aanvoelen; te koud in de winter, te plakkerig in de zomer.

16. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Wij hebben een stoffen bank, met twee katten die erg wild zijn vind ik een leren bank niet echt praktische, en ik vind een leren bank ook niet mooi. smaken verschillen.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    ja gister hier ook een kind overgegeven. Ik krijg het echt moeilijk uit de bank. De lucht wel alleen de vlek niet

Mijn man vindt dat inderdaad ook van leer. Plakkerig, koud of te warm...

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    leer, met 3 kinderen en een hond heel fijn!

19. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Absoluut een stoffen!
    Het is zo veel 'warmer'.
    En wat betreft vlekken. Je kunt een stoffen bank laten behandelen waarbij je garantie krijgt dat de vlekken er uit gaan.... En verder gelden hier afspraken voor de kids. Eten en drinken gebeurt gewoon aan de achtertafel.....
    Succes met je keus!!

20. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    wij hebben een zwart leren hoekbank vind het heel fijn voor kruimels ongelukjes etc.

ik heb hem wat warmer gemaakt door leuke sierkussentjes

Deel Deze Pagina