Hoi meiden! 10 mei 2010 gaan mn vriend en ik trouwen. We houden het klein, trouwen op maandagochtend en totaal zo'n 60 gasten(inclusief kinderen) op de receptie. Ik heb nu een redelijk kostenplaatje gemaakt en heb alle noodzakelijke dingen gedekt. Sommige dingen zijn extratjes die we voor de leuk erbij willen. Komen we ongeveer op zo'n 1100 euro. We hebben besloten voor een receptie waarbij we zelf onze boodschappen doen zodat 90% van de bruiloft vooraf betaald is. Ook willen we vrienden vragen om de bediening te doen tegen een vriendenprijsje. Wie is er ook klein getrouwd? Hoeveel waren jullie kwijt? En heb je nog aandachtspunten...dingen die je misschien makkelijk zou kunnen vergeten?
Ik geloof dat we toendertijd, in november 2001, zo´n 750 gulden kwijt waren. Trouwen in stadhuis, middagborrel, avondmaaltijd in restaurant, zo´n 20 gasten.
We waren ong 400 kwijt, feestje lekker thuis, lopend koud buffet en klaar! De ringen waren het duurste haha
Mijn lowbudget bruiloft is niet zo low budget vergeleken met die van jullie. Maar vergeleken met die van anderen op het trouwforum is het pretty low budget. 4500,- Het meeste geld zat in het wokken met 35 man 's avonds en het trouwpakket (boeket, corsage, oldtimer, chauffeur, fotograaf, album) jurk was een galajurk van 200 euro kaarten waren zelfgemaakt, net als de bedankjes taart was 1 hele grote taart met marsepein besteld bij de bakker, voor 65 euro
Wij 1500,- euro. Trouwen in het stadhuis. Jurk en pak gekocht, Jurk was een gala/bruidsjurk.Mooie ringen. Foto's deed een vriend van ons, die heeft dat als bijbaan. Daarna feestje thuis met eten en taart. Was voor ons echt een top dag.
wij 1200 euro met totaal 56 gasten trouwen op maandag gratis daarna met zn alle bij mn schoonouders in de tuin geluncht en savonds party bij hun in de tuin. zelf de boodschappen gehaald. geen ringen want ben zwanger en hou ontzettend veel vocht vast
ik ga nog trouwen, over twee week, maar wij doen het volgende: 's ochtends gratis trouwen(in elke gemeente wel een dag dat dat kan) is ook verder niemand voor uitgenodigd alleen de ouders/grootouders/naaste vrienden/getuigen en ieder die zich verder geroepen voelt, t stond alleen niet op de uitnodiging vermeld. GEEN dagprogramma en dit ook duidelijk aangegeven 's avonds een feest vanaf 19uur. hapjes laten we zelf maken door familie en vrienden, muziek regelen we zelf, we moeten alleen betalen voor de zaalhuur en de drankprijs maar dit gaat tegen inkoopsprijs. pak hadden we nog, voor een jurk ben ik wezen kijken kom op ong 150 uit. ringen moeten we ook nog maar worden waarschijnlijk gewoon gouden vriendschapsringen. uitnodigingen zelf gemaakt en laten drukken via internet(per kaart 1 euro) als kadotip op de uitnodiging een envelop gezet.. denk dat we in totaal ongeveer 1500 kwijt zijn, maar aangezien we 190 gasten hebben uitgenodigd krijgen we ook wel weer een groot deel terug hoop ik! thats it, aardig low budget dacht ik zo..!
Wij waren zo'n 500 eurp kwijt. Ik was al zwanger en mn man en ik wilden eigenlijk samen op dinsdagochtend trouwen, stiekem zeg maar... Maar dat was vol tot juli en we wilden alles geregeld hebben voordat Finn geboren zou zijn. We hebben nu dus de maandagochtend gedaan (de goedkoopste dag) Na de ceremonie zijn we bij mijn moeder gaan genieten van een lopend buffet (verzorgd, niet zelf gedaan) Er waren 20 gasten, alleen de mensen van onze gezinnen zeg maar...dus broers zussen ouder en grootouders. (en 1 nichtje van toen 3 maanden) De ringen waren bij ons ook het duurst denk ik! Hahaha! We hebben wel een super dag gehad! Al moet ik zeggen dat ik nu mijn zus gaat trouwen toch een klein beetje jaloers ben op de jurk! Maar goed...ide gaat zo;n 2000 euro kosten...daar ben ik dan weer niet jaloer op! Hahaha!
ik vind dit ook wel leuk om even mee te lezen. me vriend heeft me nog niet gevraagd maar we hebben t er wel vaak overl hij wilt wel graag trouwen. alleen mijn punt is dus dat ik nooit heb willen trouwen. klinkt misschien heel gek maar ik hou niet zo van dat 'burgelijke' gedoe. om naar een bruiloft te gaan vind ik erg leuk, maar zag t mezelf nooit echt doen. nu heb ik zoiets van nou met deze man zie ik t eigenlijk wel zitten. alleen ik wil dan geen stadhuis enzo ik wil in vegas trouwen. me naar t altaar laten brengen door zo'n hele foute elvis. sorry als meiden hier dat raar vinden, maar ik vind t lekker gek en is echt iets voor mij
Wij zijn high-budget getrouwd, dus geen besparingstips.... Wel iets anders: zorg dat wat je regelt goed is, dat de afspraken duidelijk zijn en dat het precies naar jullie wens is (dus als je bijvoorbeeld toch wat luxer eten wil, neem dan minder keus; liever 3 goede keuzes dan 6 net niet lekker buffetgerechten om maar wat te noemen). Zolang de sfeer tijdens die dag uitstraalt dat het om jullie bruiloft gaat en de dingen tot in de puntjes geregeld zijn kun je heerlijk genieten van de dag en kijken jullie en je gasten er fijn op terug. Heel veel plezier in ieder geval, ook met de voorbereidingen!
he hallo ik lees hier alle sover trouwen in weet iemand die miss iets goedkoper is ze is net begonnen met haar eigen zaak .. en heeft haar wedding planner diploma op zak.. ze heet diny zoek op google weddings bij diny gr miss devil
nog een tip is uitnodigingen laten maken bij www.dvdinvitings.nl dit is veel orgineler en vele malen goedkoper.
@Mendie...ik ben ook niet zo "burgerlijk" normaal...maar het was bij ons ook voor een gedeelte uit praktische overwegingen! Niet dat ik niet van mn man houd hoor! Hahaha! iets anders...ik zag dat iemand schreef over goedkope uitnodigingen...ik heb ze zelf gemaakt...maar ik hoefde er natuurlijk ook maar 12 ofzo te hebben!
Wij 250 euro.Alleen getrouwd om een visum te kunnen bemachtigen...en dat is gelukt,dus helemaal happy nu!
Wij gaan 16-12 registreren, voor mij voelt t als trouwen. Wij gaan naar het stadhuis, op woensdagochtend (8.45) want dan is het gratis. Daarna met een lekkere taart en koffie vieren dat we man en vrouw zijn. Vervolgens staan er een pan soep en wat luxe broodjes klaar. Wij hebben niet echt een dagprogramma zegmaar. Rond 16.30 komen we aan in het reataurant waar we lekker gaan wokken. We waren kwijt voor het trouwboekje; 26.- Taart bij de Hema met een gekke foto van ons 3tjes; 17,50 wat boodschapjes om de middag door te komen; 40,- Uiteten met 6 volwassenen en 2 kindjes; 150,- (2,5 uur onbeperkt wokken incl drankjes) Totaal 233,50 Dus grofweg 250 euro en we zijn de hele dag onder de pannen Wij trouwen in ons eigen nette kleding, en doen een "receptie" thuis. Mijn moeder heeft een mooie spiegelreflex dus dat komt allemaal wel goed.
dacht die van mij ook low was maar als ik dit zo zie kan het dus nog minder. bij ons was vooral de jurk wat durder dan geplant hihi die was 1250 het pak was een koopie in de opruiming. trouwen op vrijdag dus wle duurder maar was nog te doen onder de 100 geloof ik. fotos hadden we een voetbal fotograaf die kennis was van een en die heeft dat gedaan dus ook geodkoper dan een officiele voor trouwen. thuies broodjes met soep en salade erg goedkoop dus. taart was een mooie met drie lagen voor 65 euro . kaartjes samen met een vriendin gemaakt viel erg in de smaak bij iedereen. was zon 20 euro denk ik savonds feest thuis met drank muziek zelf geregeld en een tap ed. viel ook nog allemala mee en hadden wel zon 90 man denk ik. er kwam dus ook redelijk wat binnen ook zon 1500 euro denk ik en dat was dan onze huwelijksreis naar disney hihi. denk dat als je veel dingen zelf regeld je een heel geslaagde en goedkope bruiloft kunt hebben. vind zlef die saaie recepties ed niks in zon zaaltje. ze hebben het ook nog steeds allemaal over dat die van ons zo super was en is toch alweer 6 jaar trug.
Meiden super dat jullie allemaal reageren. Ik heb gister een kostenplaatje gemaakt. Zal em eens ff kopieren. Er staan natuurlijk ook wat extra dingen in en het is maar een schatting...Weet nog geen exacte kosten. We hebben 13 volwassenen en 8 kinderen die meegaan naar het gemeentehuis(excl onszelf en Tygho) Uitreksels35,00 Trouwboekje20,00 Ringen100,00 Kleding Cynthia150,00 Kleding Harmen100,00 Boeket/Corsages50,00 Fotograaf150,00 Kaarten25,00 enveloppen/postzgls.40,00 Feestlocatie100,00 Boodschappen150,00 Bruidstaart30,00 Muziek25,00 Decoratie25,00 Kapper/Make-up25,00 Kleding Tygho25,00 Bediening25,00 Boeket/corsages is natuurlijk een extra, dit kiezen we alleen als we daarmee onder de 50 euro kunnen blijven. Taart zijn we nog over aan het denken. Ik hoop dat ik wat kennisjes zo gek kan krijgen om mn make-up en haar te doen als vriendendienst of tegen kleine vergoeding. En ik hoop ook iemand te vinden die de bar/bediening wil doen.