Ik weet dat het nog te vroeg is maar ik ben nieuwsgierig, Vanaf welke leeftijd kan je beginnen met het leren prikken met een prikpen?
Met 2 jaar en 3 maanden begon de middelste er mee toen ze de oudste het zag doen. Halfjaar later ging het ook echt keurig netjes. Maar vanaf wanneer..? Geen idee.. Hangt van het kindje af en is dan een kwestie van proberen natuurlijk
Hier vanaf de peutergroep op kdv... Dus rond 2 jaar denk ik. Dochterlief heeft er overigens echt een hekel aan. Ze kon al vroeg knippen en het hele nut van een prikken zag ze dan ook echt niet
Wat Saskia zegt is hier ook wel zo. Vanaf ruim 2 knipt ze goed en dit vindt ze vele malen leuker. Vooral allemaal hele kleine dingetjes knippen: bakken vol
Ok,dus even afwachten wat ze er van vind op de peuterspeelzaal straks voordat ik het ga aanschaffen hier.vraag me idd af of ze daar het geduld voor heeft,had ik zelf vroeger ook niet
Prikpen kost gelukkig bijna niks Je zult ze ook vast nog wel krijgen... Wij hebben er her en der een stuk of 4 liggen. Ze kreeg met 2 jaar zo'n "ik leer knippen"-setje van SES. dat was wel een groot succes. (Al is dat schaartje echt een verschrikking.. Dat is vrij snel vervangen door een Hema-kinderschaartje)
Wat zit daar in? Dat ik leer knippen setje? Dochter van 3 heeft nog nooit een schaar in handen gehad bedenk ik... oops?!
Dat zijn knipvellen met diverse prints, bijvoorbeeld een kerstboom of golfjes (kun je zelf ook prima tekenen op wit/gekleurd papier). Bij Big Bazaar verkopen ze leuke kinderscharen voor ongeveer 1 euro. Ik heb er hier meerdere liggen. Volgens mij kon mijn dochter ook prikken rond haar 2,5 jaar, maar zij vond knippen ook boeiender. Qua prikblokken heb je wel verschillende: voor kleine kinderen (met weinig en dikke puntjes) en voor grotere kinderen (kleine en veel stipjes). Wat Saskia zegt: dat schaartje van SES is een ramp.