Nog een poep probleem..

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Mistique, Jan 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mistique

Mistique Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    1,053
    0
    36
    Z. is vanaf dat ze 2,5 jaar oud is al helemaal dag en nacht zindelijk. Sinds 1,5 week weigert ze te poepen met als gevolg dat ze het uiteindelijk niet meer kan ophouden en dan in haar broek poept. Het maakt haar helemaal niets uit dat ze in haar broek poept.

Ze zegt dat ze niet op de wc wil poepen, maar ze geeft geen reden waarom niet. Als ze het in haar broek heeft gedaan zegt ze wel met een huilerig stemmetje dat ze gepoept heeft, maar daarna maakt het haar niet meer uit. Er even in laten lopen... vindt ze niet erg. Boos worden of er juist helemaal niets van zeggen.. maakt niet uit.

Ze poept ook bij de gastouder en van de week op de psz.

Ik ben al wel met haar naar de huisarts geweest om uit te sluiten dat ze geen scheurtje in de anus heeft. Maar dat heeft ze niet. Ik heb Forlax meegekregen voor als ze het een paar dagen ophoudt.

Ik weet gewoon even niet wat te doen. Gewoon negeren en wachten tot het vanzelf overgaat? Onze gastouder heeft haar vandaag nadat ze gepoept had zichzelf laten schoonmaken. Ze dacht dat ze dat wel vies zou vinden. Maar nee hoor, dat vond ze eigenlijk wel leuk en interessant ;).

Hebben jullie nog tips? Of is het echt een kwestie van een lange adem hebben totdat het vanzelf weer overgaat?

2. 27mama

27mama Bekend lid

May 8, 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wil ze toevallig ook niet op een potje poepen ipv de wc?

3. Mistique

Mistique Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    1,053
    0
    36
    Nee ook niet helaas.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik neem aan dat je kindje echt niet voor dr plezier in dr broek poept, dus zou ik er echt niet boos om worden! Als er hier een ongelukje is, dan zeg ik "Jammer, volgende keer beter!" en maken we het schoon zonder teveel gedoe eromheen. Laxeermiddel is idd een goed idee voor deze periode...

5. Mistique

Mistique Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    1,053
    0
    36
    Suusjeuh, dat boos worden was ook maar 1x en omdat ze er gewoon bij stond te lachen en te dansen. Maar het is tegenwoordig geen ongelukje meer hoor.. Het is gewoon standaard elke keer. Ze zegt ik heb buikpijn dus ik ga met haar naar de wc, dan zit ze op de wc en zegt ik hoef niet meer en gaat er af. We hebben wel eens een half uur bij haar gezeten op de wc met boekje lezen, liedje zingen etc. En als ze dan van de wc af is dan doet ze het kort daarna in haar broek.

Dus vandaar dat ik even niet weet hoe nu verder.

6. Babbs

Babbs Niet meer actief

Hier exact hetzelfde probleem, ik lees mee.

7. Mistique

Mistique Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    1,053
    0
    36

Vervelend he :(. Hoe lang is het bij jullie al aan de gang? En wat doen jullie eraan?

8. Babbs

Babbs Niet meer actief

Bij ons sinds een paar weken. Mijn zoontje zegt dan: ik heb in mijn broek gepoept. Dan vraag ik waarom hij dat niet op de wc doet en dan zegt hij dat hij buikpijn had en en dat een ongelukje kan gebeuren. Ik zeg dan dat hij het op de wc moet doen, omdat hij geen baby meer is. Ik word niet echt boos, maar ik zeg wel dat het anders moet. Eerst dacht ik dat hij harde ontlasting had ofzo, maar dat is het niet. Het zal misschien een periode zijn, maar het is wel heel vervelend. Ik ga vaak genoeg met hem naar de wc en dan poept hij soms na het plassen ook op de wc. Het is mij een raadsel, want hiervoor gaf hij gewoon aan als hij moest poepen en ging hij naar de wc. Misschien is jet een manier van aandacht vragen ofzo?

9. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier gaf ze toen op een gegeven moment aan dat ze het eng/spannend vond als het poepje in de wc viel...
    Toen ik had uitgelegd dat poepjes dat juist heel erg fijn vinden om in de wc te plonsen was het goed en heeft het nooit meer problemen opgeleverd tot nu toe!
    Daarna maakte ik er iets grappigs van, dan ging ik heel goed luisteren of ik het poepje wel hoorde plonsen (ja je bedenkt vanalles om het te laten lukken)...

Ook vertelde ik dat poepjes helemaal niet graag in de onderbroek komen en boos worden als ze er niet uit mogen (buikpijn).
    Uiteindelijk viel ergens het kwartje...

10. Mistique

Mistique Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    1,053
    0
    36
    Babbs, ja ik denk ook dat het een manier is van aandacht vragen. Wel ' vervelend' dat het zo lang duurt, ook voor hun.

Nova81, ja de gekste dingen bedenk je dan he?!;) Doen wij ook. Ik ben weer begonnen met het stickersysteem en zei begin van de week dat als ze 3x op de wc poept ze een cadeau krijgt. Eergisteren zei ik tegen haar als je 1x op de wc poept krijg je al een cadeau. Maar het maakt haar niets uit.

Toevallig vanmiddag wel op de wc gepoept :):). Ze zei dat ze au in de buik had en ik heb haar meteen op de wc gezet en ze moest ineens zo snel poepen dat ze er zelf verbaast over was dat ze op de wc gepoept had haha. Ze zei; he.. het doet niet pijn.. ;) Ik ben benieuwd wat ze de volgende keer gaat doen.

Share This Page