mijn dochtertje heeft in het voorjaar een paar leren sneakers gekregen die er zeer snel al niet meer uitzagen, zo vies. Ze zijn van echt leer, een beetje suedeachtig, kleur grijszilver/lichtroze dus ja redelijk besmettelijk... Ik heb wek eens gehoord dat je schoenen in de wasmachine kunt gooien maar dan denk ik vooral aan gympies enzo. Kan dat ook met leren schoenen?
Ik heb all stars in wit leer, ik heb ze laatst in de wasmachine gehad....ging prima! Sketchers ging vorig jaar ook perfect! Als de schoentjes er niet meer uitzien, zou ik het wel durven.. anders zouden ze bij mij toch in de container verdwijnen Ik ben daar vrij makkelijk in...
met een beetje wasverzachter werd hier altijd gezegd... en wat kadootje ook al zegt; als je weinig te verliezen hebt.
Ja zo denk ik er ook over en heb eigenlijk alle schoenen al wel in de wasmachine gehad, ook leren. Gaat prima. Wel daarna even invetten met een (blank) leervet.
Heb onze BK's in de wasmachine gehad en dat ging prima. En anders misschien voorzichtig met baking soda schoonmaken?
Ik zou even een schoenmaker vragen. Vooral als het een ruwe leersoort is. Wat ik begrijp uit het suedeachtige. En een nubic blokje in huis hebben poets je het meeste vuil er mee af.
Er zijn speciale schoonmaakmiddelen voor leer. Vraag maar eens bij een schoenmaker. Leer in de wasmachine zou ik echt niet doen. Je kunt ze wel met een milde zeep en een sponsje schoonmaken. Een goede leren schoen kan best wat vocht hebben. En dan laten drogen en met een spray inspuiten.
Ik zou het niet doen. Er zijn producten waarmee je leer kunt school maken, zou het niet aandurven ze in de wasmachine te doen.
Als je ze op een andere manier niet schoon krijgt gewoon in de machine proberen. Gaat hier altijd prima!