Leuke activiteiten 2+ dans/sport/kunst?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by piccolina, Jan 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ik ben alvast aan orienteren wat is leuk met dochter te doen vanaf 2 jaar. Ze zal 1 dag op kinderdagverblijf zitten en 1 ochtenc op psz. Wil nog wat bij hebben.
    Ik heb op het oog al peuterdans in balletschool. Ze kon ivm motoriek al met 1.5 instromen maar ik besloot met 2 doen dan is ze meer bij en is ook meer leuker voor haar.
    Verder peutergym zijn we geweest maar is niet echt iets voor haar. Iederen krijgt daar hartverzakkingen van haar gedrag (ze klimt hoog, springt, rent, en erna nog weken verkouden meestaal met erge virussen).
    Zwembad is niets voor haar wel als recreatie maar geen les.

Ik zie dat vele dingen pas met 3.5/4 jaar beginnen. In mijn land dezelfde dingen beginnen met 2 jaar en dat ik wat ik gewent was/ben. Dacht hier ook kan ze op schilderles, kunstschaatsen, gymnastiek etc (niet dat ik dat doe maar als voorbeeld).
    Ik vind peuterdans al veel genoeg maar zoek evetueel alternatieven voor als dat niet uitkomt.

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Muziek op schoot is ook erg leuk.
    En vreemd dat ze zo van haar "schrikken" op peutergym. Daar is het juist toch voor?

3. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ja nou ze is dus eentje die niet wil dat haar handen worden vastgehouden of geholpen wordt zonder dat ze erom vraagt. Ze ging boven klimmen op ronde reekjes helemaal tot boven ik kon niet bij zelf (ben ook klein maar was wel hoog). Maar als je dus gewoon haar laat ze gaat zelf naar beneden etc maar die vrouw van peutergym klimde boven snel en pakte haar, ze begon schreeuwen en niet wilde loslaten.
    Ze is gewoon heel zelfstandig en je moet in haar vertouwen hebben en daar werd ik aangezeten door die vrouw dat ik overaal achterna dochter moest bijsturen en zekeren. Als ik 1mtr verderop stond kwam ze gelijk met gezeur of bijv dat op de mat wordt alleen van rechts naar links gelopen en niet andersom. Snap ik oo regels etc ivm veiligheid maar gaat dus niet dat peutergym. Af en toe miss maar zeker niet als wekelijks.
    Minpunt is geen muziek dochter dansen met muziek vind onwijs leuk en zingen niet zo in kringetje

Muziek op schot ga ik kijken , bedankt voor tip.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Herkenbaar, mijn zoontje was motorisch heel snel, veel van die groepslessen waren niets voor hem. Ik heb proeflessen gedaan, maar die vond hij saai, dus dan maar gewoon zelf dingen ondernemen op zijn eigen niveau en in zijn tempo, zoals zwemmen en naar speeltuinen waar hij zich uit kan leven. Muziek op schoot vond hij ook niet leuk, maar dat werd ook heel tuttig en soft gebracht, later leerde ik iemand kennen die zelf muziekles aan peuters gaf en dat veel leuker deed, maar toen zat hij al op de kleuterschool. Kan dus ook nogal verschillen. Zal met peuterdans vast ook verschillen.
    Het scheelt dat mijn zoon een zus heeft van 2 jaar ouder, ze doen veel samen en dat is nooit een probleem geweest, hij kan haar altijd prima bijhouden.

5. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Hier zit dochter op peuterballet en ze vindt het geweldig.

Share This Page