Hoe aankleden in de winter

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nathalie2012, 4 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik ben aan het stoeien met de kleding van mijn dochter. Meestal korte mouw/mouwloze romper en shirt met lange mouw en lange broek. 's nachts korte mouw/mouwloze romper met pyjama met voeten in zomer slaapzak. Nu het zo koud is heeft ze een romper lange mouw aan, pyjama uit 1 stuk met voeten en mouwloze winterslaapzak. Temperatuur in haar kamer is nu meestal 18 graden.

Overdag romper lange mouw met vestje of shirt lange mouw. Woonkamer is 21-22 graden. Lange broek.
    Is dit oké? Ze voelt prima aan.

En wat buiten aan te doen? Voetenzak in de wandelwagen doe ik, winterjas en de kleertjes van binnen er onder. Afhankelijk van de kou capuchon en handschoentjes en sjaal.

Ik zit te denken aan gevoerde of thermobroekjes, thermomaillots en eventueel een sneeuwpak voor als het echt koud is. Die sneeuwpakken zijn vrij duur, iemand tips? En een thermomaillot onder de broek voor buiten als het echt koud is of een gewone maillot? Ze zit nu rond maat 92.

2. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Moet er ook bij zeggen dat ik moeite heb met het vinden van warme broekjes. Hebben hier alleen Hema en Action.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Vind haar bij een slaapkamertemp van 18 graden erg warm aangekleed in bed...vind zelf 18 graden sowieso veel te warm voor de slaapkamer.

En met 21/22 graden hoef je niet echt 2 lagen lange mouwtjes te doen hoor. Hier een mouwloos hemd en een lomgsleeve of blousje.

Buiten idd voetenzak met winterjas en muts/sjaal/wantjes.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier romper korte mouw, shirt, jas muts sjaal en voetenzak.
    Heb ook nog vesten, truien en rompers lm.
    als het nog kouder word dan nu dan krijgt hij of een dikkere trui aan of een romper lm.
    Als we tijd naar buiten moeten krijgt hij beide aan.

5. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Misschien is voor de nacht een winterslaapzak zonder mouwen, een pyjama en romper korte mouw voldoende. Dan overdag alleen shirt lange mouw eroverheen?

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier s nachts idd romper,pyama en winter slaapzak.

7. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Mijn dochter heeft een slaapzak met mouwen, dunne pyjama lange mouw en dekbedje. Middagslaapje in ondergoed (uiteraard wel in slaapzak).

Buiten aan: ondergoed, lange mouw shirt, mailliot, broek, jas,schoenen of snowboots, sjaal en muts.

8. Manoya

Manoya Niet meer actief

Over broekjes, op de H&M webshop heb je gevoerde broekjes.
    Product Detail | H&M NL

Product Detail | H&M NL

En als het echt koud is kan je eventueel ook een maillot onder de broek doen:)

Hier slaapt mijn dochter in:
    - Romper korte mouw
    - Onesi
    - Winterzak met mouwen van hema
    Én nog een dekentje.

Overdag verschillend.. kijk naar wat ik zelf draag.
    Vandaag een romper met lange mouw en een jurkje met lange mouw. Daarbij een maillot.

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik krijg echt geen maillot onder haar broek aan. Hebben jullie dan twee maten groter aan ofzo? Maar dan os de lengte weer veel te lang :(

Hier snachts een romper zonder mouw, dunne piama lange mouw en dekbed. Wordt warm wakker dus ga nog zeker niet meer aan doen.

Buiten gewoon winterjas aan met sjaal. Muts en handschoenen wil ze niet aan. Soms wel capuchon als ze merkt dat het te koud is. In dit laatste geval.rol ik de te lange mouwen af en zijn haar handjes toch warm

10. Manoya

Manoya Niet meer actief

@ Ukkie: hier lukt het eigenlijk altijd, behalve onder de skinny leggings..

11. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik heb altijd de stelregel, ik trek hem aan wat ik zelf ook aan heb. Ik ben zelf best een koukleum en met dit weer heb ik zelf twee laagjes lange mouwen aan, dus trek ik dit zoon ook aan. Ik draag buiten een muts handschoenen en sjaal dus zoon ook. In de wandelwagen heeft hij nog de voetenzak, hij zit immers stil, en de afgelopen dagen zelf nog een dekentje extra eronder.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dit....behalve de voetenzak, veel te warm vond zoontje.

13. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een kou kleumpje al is het op zijn slaapkamer maar 14 graden.
    Daar heb ik bij aan een romper korte mouw, een dikke pyjama en de puckababy winter.

Overdag een romper korte mouw en shirtje die iets dikker is dan normaal of romper geen mouw met truitje en gewoon broekje en 2 paar sokken. Huiskamer temp is 19 graden bij ons

Buiten als we even gaan winterjas en handschoenen.
    Gaan we naar de speeltuin of de hond doen een skipak met handschoenen en muts eventueel... Anders gaat hij echt huilen van de kou:)
    Skipak van de scapino...nu 30 euro en super fijn en warm!

14. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Mijn dochter heeft s'nachts een rompertje korte mouw en een slobbroekje met voetjes aan, daarover een winterslaapzak met mouwen, en ik heb het raam op haar slaapkamer op een kier open.

Overdag rompertje lange mouwen, vestje of shirt met lange mouwen en een broekje en sokken.
    Als ik de deur uit ga dan gaat ze in een heerlijk warme zak speciaal voor de maxi cosi....maaaar als de auto op temperatuur is en ik ben ergens waar het warm is dan rits ik de zak meteen open.

Ik heb ook geleerd dat TE warm aankleden ook zeker niet goed is.

15. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hier ook 18 graden in slaap kamer. Romper lange mouw, pyama lange mouw broekje sokjes en winterslaapzak. Nog voelt ze koud aan smorgens.

16. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Kamer van zoontje koelt 's nachts goed af..
    Hij heeft nu lange mouw of korte mouw romper aan, pyjama (zonder voetjes) zomerslaapzak zonder mouwen en hij heeft een dekbedje.

17. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier bij de jongste van 14 mnd

Overdag een romper met lange mouwen, shirt met lange mouwen of een wat dikker truitje met een gewone broek sokken en leren slofjes.(meestal 19 of 19,5 beneden overdag)

Buiten gaat ze met dezelfde kleren in de voetenzak met jas, sjaal, muts en handschoenen (met de temperatuur van afgelopen dagen)

In de nacht een romper met lange mouwen, pyjama met lange mouwen, winterslaapzak met mouwen en een dekentje. Soms nog sokjes aan, want ze heeft ijskoude voeten (houden 16 gr aan in haar kamer)

Het is wel een redelijke koukleumpje.

18. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Mijn dochtertje slaapt in een romper met lange mouw en een winterslaapzak met mouwen van de Hema. Kamertje is 16 graden. Ze voelt als ze uit bed komt altijd lekker warm aan.

Buiten draagt ze wat ze binnen draagt (spijkerbroek, shirtje en romper met lange mouw of een legging met een jurkje met lange mouw) en daaroverheen winterjas, sjaal, muts en eventueel handschoenen.

19. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    dat is natuurlijk nonsens...
    hangt totaal van het kind af.
    hier eentje die stikt van de kou als het 18 graden in dr kamer is. en die ligt dan al in romper lange mouw, flanellen pyjama, en een medium dikke slaapzak.

buiten gaat ze in de voetenzak, of idd een mailot onder dr broek als het erg guur aanvoelt.

20. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Dit hier dus ook, nog koude beetjes en voetjes. Zit nu te twijfelen aan een dikkere/betere slaapzak, dekentje helpt niet gaat heel het bed door.

Deel Deze Pagina