Pff wat kan ik doen? Ziek meisje..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lynn85, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Mn meisje (13 mnden) is al de hele week erg verkouden, en sinds gister vreselijk aan het hoesten. Twijfelde vanmiddag nog of ik de dokter zou bellen, maar ze heeft verder geen koorst ofzo.
    Ze heeft alleen zoveel last van slijm, dat krijgt ze bijna niet weggehoest. Ze ligt nu in dr bedje maar steeds hoor ik dat ze het gewoon erg benauwd heeft, zo zielig.. ze huilt steeds.
    Heb haar vandaag al Fluimucil gegeven, maar dat mag maar 2x op 'n dag. Heb niet het idee dat het vanavond geholpen heeft..
    Wat kan ik nog meer doen? Vind het gewoon 'n beetje eng als ze zo benauwd is.. Hopelijk hebben jullie tips..

2. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    In de douche hete kraan aan en een tijdje in de stoom gaan zitten, dat deed mijn moeder vroeger met mijn broertje als hij bronchitis had. Sterkte!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Stomen in de badkamer waar net de hete douche aan heeft gestaan. Ik gaf Tussikind van VSM dat mag vaker. Mijn dochter heeft het 3 weken gehad je voelde ook het slijm als je haar vast hebt. Het moet vanzelf over gaan helaas.

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ook een oud huis-tuin-keukenmiddel: snij een grote ui in grove stukken en zet deze in een bakje onder haar bedje.
    Stinkt enorm maar werkt echt heel erg goed!

En idd stomen in de douche! Zelf op het toilet gaan zitten met je meisje op schoot en dan de kraan zo heet mogelijk!

Sterkte!!

5. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Een advies: Luister naar je moederhart! Ga naar de huisarts als je het niet vertrouwd ook al is het midden in de nacht.

Mijn dochter was laatst ook erg verkouden, benauwd en helemaal niet fit. Ze kreeg ineens hoge koorts en dit hield aan, kreeg het nog benauwder en ik dacht dat het een griepje was. Twijfelde erg of ik naar de huisarts moest gaan....ze bleek erge longontsteking te hebben en moest opgenomen worden als ze binnen drie uren niet genoeg dronk (eten en drinken wilde ze haast niet). Gelukkig lukte het me haar ieder half uur een slokje te laten nemen en de antibiotica sloeg erg snel aan aangezien ze nog nooit ziek was geweest en ze nog nooit antibiotica had gehad (ze is 2,5).

Ik had beter naar mijn gevoel moeten luisteren en bij die eerste twijfel naar de huisarts moeten gaan, maar ik ben niet zo'n dokterloper. Heb zelf een medische opleiding gedaan en op de een of andere manier denk ik altijd dat het wel goed komt en het wel meevalt.

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Luuf smeren helpt ook wat. Als ze echt benauwd is zou ik altijd even naar de ha gaan om even naar de longetjes te laten luisteren.
    Veel beterschap!

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Wat mijn voorganger ook al aangaf volg je moederhart, daar kan geen opleiding tegenop ;)

8. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Bedankt voor jullie reactie's! Ik twijfel inderdaad ook altijd of ik de huisarts moet bellen, als ze morgen nog zo benauwd is doe ik dat wel denk! Ze is net al huilend in slaap gevallen, ga steeds even luisteren bij d'r.. Als ze vannacht weer wakker word ga ik dan toch misschien dat stomen is proberen, hopelijk word ze daar wat minder benauwd van.

9. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Een maandje geleden had Dennis dit ook, bleek pseudo-kroep te zijn. Hij was al een paar weken verkouden maar niet heel ernstig en had ook geen koorts. Toen hij dat plotseling wel kreeg en een tijdje boven de 38,6 zat en hij erger begon te hoesten ben ik toch naar de huisarts gegaan. Hij heeft 'm onderzocht en het was dus pseudo-kroep (google maar 's). Daarvan kunnen ze ook erg benauwd zijn en zich gewoon 'niet lekker' voelen. Hij at en dronk ook minder.
    Dennis heeft er niets voor gekregen hoor en het is ook vanzelf weer over gegaan (soms moet je bij pseudo-kroep, waarvan aanvallen vooral 's nachts opkomen, nog halsoverkop naar de huisartsenpost, dan krijgen ze een stoomapparaatje - of als het heel erg is kan de huisarts 't voorschrijven, maar dit was bij Dennis niet nodig). Maar ik was wel wat gerustgesteld en was voorbereid op die benauwde aanvallen. Gelukkig is dat achteraf hier meegevallen maar als je je echt zorgen maakt, zou ik - al is het maar voor je eigen gemoedsrust - toch even langs de huisarts gaan hoor!!

*edit* Tips; Hier hielpen de druppels van VSM maar een beetje, verder Bisolvon druppels gebruikt, gestoomd in de douche, ui bij zijn bedje gezet, heel af en toe neusspray gebruikt en zijn neusje af en toe 'gespoeld' met zoutoplossing. En veel laten drinken (als dat lukte).

10. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hoe is het nu?

Deel Deze Pagina