leren slofjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Druif78, Nov 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Tussen de oude topics vind ik niet echt de antwoorden die ik zoek...
    Ik wilde voor mn zoontje leren slofjes kopen nu het wat kouder wordt.
    Maar waar moet je bij de aanschaf op letten?
    Moet je ze iets groter kopen (op de groei?) of juist niet? En zo ja: hoeveel mm/ cm erbij?
    En hoe meet je het beste de cm van de voetjes op?
    En trek je slofjes aan over de sokjes?
    Welke zijn goed? En niet al te duur? En makkelijk qua aan en uit trekken? (met schoentjes zit ik altijd zo te ruzieen...)

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb geen idee,
    maar lees wel even mee:D

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht

- Ik heb leren slofjes van Oxxy's (je kunt effe googlen waar te koop). Je hebt ze in allerlei kleuren en maten en vormen/modellen.

- Ik heb ze zeker groter gekocht, geloof wel 1/2 cm erbij genomen! Beter te groot dan te klein word geadviseerd want voeten moeten de ruimte hebben en ademen/.

- Ik meet zijn voetjes op met een centimeter gewoon en dan zet ik zijn voetje plat, doe ik de centimeter eronder en dan vanaf dus zijn hak tot puntje van zijn grote teen.

-Hij heeft net als ik gewoon sokken eronder aan.

Ik vind deze goed, want hij krijgt ze niet zelf uit! En zo duur waren ze niet in vergelijking met bijv Shoesme.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre heeft ze van bambino, bij kruidvat 12 euro. Anderhalve cm te groot gekocht, maar ze is er heel blij mee :D En ik ook :)

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Ik heb Zootjes. Zijn superfijne dingen, gaan niet uit, en antislip (is fijn als je kindje begint te lopen). Ik doe er nu wel sokjes in aan, gaat prima, maar je hebt ze ook met lamsleren voering.
    Ik zou ze gewoon even passen, maar mijn zoontje van 10 maanden heeft nu maat m en dan daar zit hij nog ruim in.
    Laatst hadden ze bij Albert Heijn namaak Zootjes, voor 10 euro, heb daar ook een paar van gekocht. Zijn ook erg fijn alleen van iets dunner leer, dus gaan iets eerder kapot

6. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    Hoihoi!

Ik heb ze ook van Oxxy, bruin en heel erg ruim op de groei gekocht.
    Ben er heel erg blij mee, gewoon sokjes eronder en zo blijven z'n voetjes lekker warm! kosten 19,95 volgens mij...

7. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
  8. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ok, bedankt voor de tips! Maakt dus niet uit als ze aardig te ruim zitten? Ik ga eens even neuzen op i net...

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier helemaal hetzelfde:D

10. mamanu

mamanu Bekend lid

Nov 2, 2008
    577
    0
    0
    Ik zou ze niet bij Roosjes.eu bestellen.
    Ik heb ze nu 8 weken geleden besteld en nog niet binnen.
    Als ik ze dan een mail stuur, duurt het 4 dagen voordat ik een keer antwoord krijg.
    Heb al verschillende keren gevraagd of ze het willen versturen en krijg steeds antwoord dat het verstuurd wordt, maar er komt maar niets!
    Ze zijn heel erg leuk, maar ik zou ze ergens anders kopen.

11. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Ik zag ze ook hangen bij de Prenatal. Niet gekeken hoe duur ze zijn maar schat zo tussen de 12 en 15 euro. Zagen er leuk uit en ik zou idd ook ietsje ruimer nemen omdat je eronder ook sokjes aandoet...

12. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

13. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij hebben voor ons zoonje zootjes gekocht, als je zoontje nog niet loopt kun je wat ruimer kopen, ons zoontje staat, loopt om de tafel, probeert te lopen met de loopkar en aan de hand,
    wij hebben dus niet al te ruim gekocht. omdat dat het lopen juist weer moeilijker maakt,

bij de winkel waar we zootjes gekocht hebben kregen we een folder bij met de afmetingen, als je daar je kinds voetje opzet zie je wat voor maat hij heeft, misschien kun je daar eens naar vragen ?

14. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Leuke tips hier!
    Ik heb inmiddels boumy's gekocht, wel met iets ruimte, maar kan goed! En hij krijgt ze niet uit!
    Van aapies vind ik ze ook erg leuk en ze zijn niet duur, maar ik weet niet hoe de pasvorm is? Krijg een beetje een slofjes-tic, vind het zo leuk staan!
    Wat vinden jullie van die gevoerde leren slof-laarsjes voor jongetjes??

15. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    haha, ik koop me ziek aan slofjes en schoentjes!!!

De favoriet is hier BabyPaws(.nl).. Veel keuze, goede service, ook als je wat wil ruilen, is binnen paar daagjes gepiept. De onderkant is van geruwd leer, voor anti-slip, de rest is van gladder leer. Leuke keuzes!
    Je moet ongeveer een cm bij de maat van babyvoetje nemen. Dus gewoon liniaal ertegen houden en meten!
    De slofjes trek ik gewoon aan over de sokjes, in de zomer zonder sokjes (en ze hebben er ook sandaaltjes van).
    Noah krijgt ze niet uit door het klittenband dat stevig vastzit. En ik kan je vertellen dat het een slimmerik is wat betreft sokken/sloffen uittrekken!! Door datzelfde klittenband gaan ze supermakkelijk aan!
    Vind ze niet heel goedkoop ofzo, maar je doet er lang mee! En ze blijven er vrij goed uitzien!

16. ynnel1

ynnel1 Actief lid

May 27, 2008
    251
    0
    0
    Kapster
  17. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik heb slofjes van babypaws. Ze zijn heel fijn en ook nog eens héél erg mooi en schattig. Heb ze in een winkel gekocht maar zijn ook te koop via opkleinevoet.nl

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
  19. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Hier ook de Aapies via www.baby-schoenen.nl. De volgende dag al in huis! Had eerst de Oxxy's, maar vind die modellen niet zo leuk. Aapies zijn toch iets hipper naar mijn mening. Gevoerd, dus lekker warm en ze gaan niet uit!

Share This Page