Ik weet het even niet meer... wie heeft tips?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door annetske, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon wordt extreem vroeg wakker momenteel tussen half 6 en kwart voor 6. Hij kan dit absoluut niet trekken is tegen 10 uur dan alweer bekaf en gaat hangen op de bank en dwars en vervelend doen... Echt de hele sfeer in huis is nu negatief. Ik blijf maar waarschuwen en boos worden wat me ontzettend verdrietig maakt steeds. Dit duurt al bijna 2 weken nu. Ik zelf ben bekaf nu. Ik ben alleenstaande moeder en moet het helemaal alleen doen dus... Ik werk er 3 dagen in de week bij nog en zit zolangzamerhand te slapen op mijn werk. Ik ga al eerder naar bed nu om het te compenseren. maar van al dat gewaarschuw en politie'tje spelen word ik ook moe vergt veel energie van me en ik heb mijn slaap ook absoluut nodig. Mijn zoon is net 3 jaar en is altijd een vrolijk makkelijk kind geweest, maar nu draait hij 180 graden om in ene. Hij sliep altijd van 19.30 uur tot half 8 's ochtends nu dus van 19.15 uur (ligt er eerder in ivm moeheid) tot 5.30 uur en slaapt 's middags 2 uren er bij omdat hij het niet trekken kan... Ik weet het echt niet meer inm wat ik moet doen. Hoe breng ik de gezelligheid weer terug in huis? Ik werk al met een lamp met een tijdsklok die staat op 7.10 uur en hij roept mij ook niet eerder dan dat de lamp aanspringt maar ligt wel van half 6 tot 7.10 uur te kletsen in bed en ik slaap er naast en wordt er dus wel wakker van :( wie kan me helpen met goede tips?

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Misschien toch proberen het middagslaapje in te korten?
    Wij hadden het precies andersom.....dochterlief lag nog tot 22 uur in bed te kletsen en te zingen, maar was wel om 7 uur wakker.
    Inderdaad overdag ook niet te genieten en steeds dwars.

Ze sliep overdag ook nog wel 2,5 tot 3 uren en dat hebben we nu ingekort tot maximaal 2 uren.
    Nu slaapt ze weer netjes om 20 uur!
    (dochter is 2,5)

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik zou ook zeggen middagslaap inkorten. Dat is dan nu even zwaar, maar hopelijk slaapt hij dan snachts beter.
    Succes,...pfff vermoeiend is dat hè een hangend, vervelend vermoeid kind.
    Als Evy slaapt, beperken we dat meestal tot 1,5 uur.

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ja ik denk ook middagslaapje behoorlijk inkorten. Verder zou ik hem wat later op bed leggen. Uur of acht misschien?

Deel Deze Pagina