Bod doen of gewoon kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 20 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Hoi Dames,

Er is al eerder een topic over geweest, maar kan deze niet terugvinden. Het volgende...

Wij zijn al een tijdje opzoek naar een nieuwe, ruimere woning voor een goed prijsje. We hadden 3 woningen gevonden en alle 3 voor onze neus weggekaapt. (1 bezichtigt, net voor het uitbrengen van een bod toch verkocht, en 2 anderen verkocht nog voor de bezichtigingsafspraak) Nu zag ik dat er gisteren op Funda een nieuw huis is aangeboden, ligging is perfect, huis is perfect, hoeft niets meer aan gedaan te worden, kortom helemaal perfect!

Wij hadden een huis rond de 300.000 euro in gedachten, zou moeilijk worden in deze wijk, (meeste liggen tussen 325 en 400), maar nu is er dus een huis voor 280.000! :D Ik ben dus helemaal happy en blij, alleen nu zegt iedereen dat wij eerst een bod moeten plaatsen. Hmn.. ik weet het niet meer. Er staan héél veel huizen te koop in de wijk, maar net even anders als dit huis..

Wat zouden jullie doen? Kopen voor de vraagprijs of een bod doen? En zo ja, voor hoeveel? Morgen de makelaar bellen, vragen wat de 1e mogelijkheid is en ik zorg wel dat ik kan voor de bezichtiging. O'ja, ook niet onbelangrijk, volgens mij wonen de bewoners er nog (op de foto's zijn duidelijk spullen te zien), dus misschien hebben ze geen haast??

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik zie dat een beetje als ja heb je nee kan je krijgen, kortom ik zou zeker eerst een bod doen dan kun je altijd nog uitkomen op de vraagprijs maar dat komt niet heel vaak voor. Succes spannend hoor!

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wat snoopy zegt!!

En je hebt altijd nog de bedenk tijd, dus dan zou je eventueel nog een bezichtiging kunnen plannen!

Succes! :D Ben benieuwd wat je gaat doen!

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik zou dus wel gelijk morgenochtend bellen, in principe is het zo dat wanneer je een bod doet (ervan uitgaande dat ze nog geen ander bod hebben gehad) je al in onderhandeling bent. In ieder geval wanneer ze een tegenbod doen.

5. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Haha bonkie, ik lees de hyper in je zinnen...heb ik ook altijd als ik erg enthousiast ben!

Wat ik me afvraag, is een bod niet bindend?

6. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Nou, ik ga eerst bezichtigen en dan pas een bod uitbrengen hoor :) Ik ben alleen erg bang dat als ik een bod doe en iemand bied wel de vraagprijs dat ook dit huis aan onze neus voorbij gaat. :(

7. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen

O bedankt! Hoeveel zou jij dan bieden als de vraagprijs 280 is? Ik vind dat zooooo lastig?

Offtopic: Heb je wachtwoord aangevraagd van de babysite, maar nog niets gehad :( en ik las altijd zo graag mee :( :)

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Het bod is volgens mij dus alleen bindend als de tegenpartij ermee akkoord gaat. Waarschijnlijk komen ze nog met een tegenbod in jullie geval.

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja dat is inderdaad lastig, wij hebben bij het huis wat we net gekocht hebben een bod gedaan van 19.500 onder de vraagprijs. Je kunt altijd een bod uitbrengen van bv 260/265 al denk ik gezien je verhaal dat ze er misschien niet heel veel meer vanaf doen. Maar dan zullen ze waarschijnlijk wel met een tegenbod komen.

Wat raar want ik heb niets gehad? Heb je me een mail gestuurd of heb je het via het slotje gedaan? Maar ik zal je het wachtwoord wel even pb-en leuk dat je meeleest:)

10. Swissy

Swissy Actief lid

23 sep 2011
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij moet je idd maar zsm een bezichtiging doen en alvast nadenken over het bod. Op t moment dat j een bod hebt gedaan ben je nr1. Als er dan een ander bod komt ,moeten ze dat volgen mij eerst a jullie voorleggen. Als jullie het voor dezelfde prijs en voorbehouden ook wel willen hebben, dan zijn jullie de gelukkigen!

Succes! Dit zijn lijd pannend dingen hè?

11. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Oooh wat spannend, een huis kopen/ kijken!

Ga in elk geval zo snel mogelijk bezichtigen en kijk dan kritisch (niet alleen met een roze bril) rond!! Moet er veel gebeuren, moet je veel verbouwen, zijn er gebreken, etc etc.

Ga in elk geval niet rondhuppelen en roepen: WOW WOW ik wil het, ik wil het. Bedenk je dat de makelaar GEEN onafhankelijk tussenpersoon is, maar in dienst is van de verkoper. Als je daarna een bod doet, geeft de makelaar dit door aan de verkoper en zal er ook bijzeggen dat jullie zeer enthousiast waren. Als je gewoon neutraal kijkt en weinig uitspraak doet over hoe enthousiast je bent, dan ga je ook wat neutraler de onderhandeling in.

Als je een bod doet, bedenk dan dat er meer is om 'in te zetten in de onderhandeling'... Dat er spullen in huis staan, betekend niet dat de mensen er nog wonen. Toen wij ons huis bezichtigden stonden er ook spullen, maar ze woonden er al lang niet meer. Ze wilden er dus snel vanaf. Je kunt dat mooi gebruiken..... Je kunt aangeven: 'we wilden er eigenlijk pas per 1 maart 2012 in, maar als jullie accoord gaan met een bod van: 260.000 euro, willen we het al wel per 1 januari aanvaarden.

Kortom, speel het slim! Succes!

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zou de makelaar bellen, melden dat je serieus geinteresseerd bent, vandaag nog wil kijken. Een bod doen op een huis zonder het gezien te hebben, lijkt me niet verstandig. Want waarom is het goedkoper dan de rest van de huizen? Nee, echt eerst kijken. Is het dan echt wat je zoekt zou je net onder de vraagprijs kunnen bieden.

13. Tamale

Tamale Niet meer actief

Sorry ik dacht dat je eerst wou bieden voordat je ging kijken.

Weet je al hoe je het aan gaat pakken vandaag?

Melisa: Vandaag nog is wel erg kortdag toch? Heb zelf net ook gebelt voor een bezichtiging en vandaag vond ze helaas te kort dag! :p

14. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    wat je ook kunt aangeven is dat de verkopende partij niet in onderhandeling gaat met andere bieders zolang ze met jullie bezig zijn....
    mijn vader had zijn huis ook te koop staan en kreeg deze vraag van een bieder die zijn hypotheek nog niet helemaal rond had... volgens de makelaar van mn vader was dit een normale gang van zaken...

ik keek op sbs6 wel eens naar dat engelse programma waarin een man en vrouw opzoek gaan naar de geschikte woning voor mensen die hetzelf niet konden (vinden)....
    daar werd wel eens gevraagd of de woning van de markt gehaald werd (dus dat de woning uit het "assortiment" gehaald werd totdat de woning daadwerkelijk verkocht werd aan hun en niet voor hun neus weggekaapt werd)

ik zou het ff met je/de makelaar overleggen wat de mogelijkheden hiervan zijn!!!!

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Dit zou ik dus nooit doen als verkoper..was heel blij dat we een bod kregen maar stel dat ze het niet rond krijgen ben je dus zo een paar weken niet meer te vinden met je huis terwijl er in de tussentijd misschien iemand anders interesse zou hebben gehad;)

@ts laat je even weten hoe het afloopt? Ik dacht ook dat je sowieso een bod uit wilde brengen nog voor een bezichtiging maar ik zou idd toch eerst even het huis goed bekijken;) Spannend hoor!!!

16. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    nee ik zou het van de markt halen ook niet doen maar je zag in dat programma dat ze het dus wel deden....
    was gewoon een tipje voor Bonkie.....

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Dat snap ik;) denk alleen dat ze dat niet doen. Maar je kunt het idd altijd proberen misschien:)

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    altijd minder bieden! En misschien is een aankoopmakelaar (dus dus wel voor jou werkt) aan te bevelen?

19. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Een aankoopmakelaar kost ook weer geld, hmn, weet het even niet.

Heb in ieder geval morgen om 09.30 een bezichtiging staan, volgens de makelaar wonen ze er nog en is er een oplevertermijn van 3 maanden, in overleg, langer. Krijg dus het idee dat de verkopers niet heel veel haast hebben met verkopen.

Ik denk dat we een bod van 260 gaan doen, dan komt het vast ergens op 270 uit.

De makelaar zei ook dat als we een bod doen dan zijn we in principe al in onderhandeling en kan er niemand tussenkomen, tenzij er een hoger bod wordt gedaan, dan gaan ze bij ons na of wij ook dit bod willen uitbrengen.

Ben zoooooooooooo onwijs zenuwachtig voor morgen! :-D Hou jullie natuuuuuuuuurlijk op de hoogte! hihihi

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    zowieso een bod doen!! wie weet bespaar je wel nog wat, geld is geld en dan kun je het altijd nog ergens anders in het huis in steken.... en idd je kan daarna altijd nog weer richting hun vraagprijs gaan..huis zal wel niet binnen een dag weg zijn lijkt mij?
    succes! spannend

Deel Deze Pagina