hoe kom jij de nacht door?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door happynienja, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    We hebben vannacht een enorme spooknacht gehad.
    Sophie had enorm last van krampjes, moest spugen, had 3 poepluiers en was op een geven moment gewoon oververmoeid.
    We zijn van kwart voor twaalf tot 5.15 bezig geweest.
    Hoe komen jullie zo'n nacht door?
    We gaan straks cinababy kopen en nutriton ivm het spugen en ze drinkt haar flesjes mega snel leeg.
    Was vergeten hoe moe je de eerste tijd bent.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh meid vreselijk he die eerste nachten....was hier ook zo´n drama! Vooral de kraamweek, hebben we eigenlijk geen enkele nacht geslapen. Troost: daarna ging het wel steeds beter en nu slaapt mijn jongste ´s nachts bijna altijd gewoon, met de voedingen tussendoor dan, maar het is een hele verbetering.

Wat ik heb gedaan, toch zoveel mogelijk op de slaapkamer in het donker blijven zodat ze aan dag/nacht wennen en overdag als het maar enigzins kon ook even gaan slapen als zij sliep (mijn moeder of man was er dan voor de oudste). Probeer echt ergens tussendoor je slaap te pakken, of het nou overdag is of ´s nachts, of dat je ´s avonds vroeg naar bed gaat als iedereen slaapt - elk uur is er een.

En veel sterkte! Ik was ook echt wanhopig die eerste tijd maar het gaat echt beter straks.

3. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ja, die eerste nachten zijn echt heel erg... Ik liep de hele nacht met mijn zoontje in de draagdoek rond. Bij ons ging mijn vriend in de nacht 3 uur met onze zoon op de bank liggen en een film kijken, zodat ik tot de volgende voeding kon slapen. Overdag blijslapen lukte mij niet. Wat Eylem zegt... het gaat echt steeds beter. Het is gewoon even overleven die eerste paar weekjes... Sterkte!

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik weet gelukkig dat het over gaat. maar vroeg me af hoe anderen dat doen.
    Ik kan me (gelukkig maar) niet meer herinneren hoe lang we met martijn en emma op onze arm rondjes door de kamer hebben gelopen.
    Leek af en toe wel of we de vierdaagse aan het lopen waren haha.

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    de eerste drama nachten...hoe kom je die door...half slapend met je kind op de arm in je bed...en overdag wat bij proberen te komen met de kraamzorg erbij!

Anders lukt het niet...gewoon je kindje zoveel mogelijk comfort bieden en troost.........sterkte!!

6. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Gewoon even een knuffel voor jou omdat je het nodig hebt! Als ik dit zolees besef ik weer helemaal hoe dat voelde! En hoe moe ik toen was!
    En nog van harte gefeliciteerd met je nieuwe dochtertje!
    Hopelijk kan je snel uitgerust van haar genieten!

7. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    oh, herkenbaar!! zit er midden in. de nachten in het zh zijn beter te doen omdat die mooie rode knop dan heel fijn is, maar thuis heb je die niet! ik hoop dat het snel beter gaat en ondertussen overdag wat rust pakken als de kleine slaapt.

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ging ik dan in bed zitten met mijn dochter; hoofdsteun omhoog en haar tegen me aan op haar buik, vaak kon ze dan wel slapen.

9. Mamma2012

Mamma2012 Actief lid

13 nov 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend voor jullie!

Hier is het gelukkig meteen al goed gegaan. We boffen maar... Ze sliep meteen al goed door en moesten haar zelfs wakker maken voor haar voeding... en nu zitten we op iedere 4 uur voeding. We wilden haar zelfs al door laten slapen, 6 uur lang, maar dat is één keer goed gegaan en daarna werden het rare tijden voor ons. Dus nu weer om half 4 de nachtvoeding... en dan slaapt ze weer tot half 8.

Ik hoop dat er snel verandering in komt bij jullie, maar ik denk het wel hoor. Je kindje moet gewoon even wennen!

Sterkte ermee meis!

10. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier nog iemand die er middenin zit... Was vergeten hoe pittig die eerste weken zijn, maar nu weet ik het weer hoor, haha! Het gebeurt regelmatig dat ik in slaap sukkel met de hoofdsteun van het bed half overeind en met Lisa op mijn borst, met het voedingskussen om ons heen... :) Na een paar slechte nachten is zo slapen al heel wat!

Wij gaan helaas een slechte nacht tegemoet :( Lisa heeft spruw en drinkt daardoor slecht, en dus wil ze zo ongeveer elk uur 30 cc drinken. Dat wordt weinig slapen voor mij, vrees ik! Hoop dat het bij jullie inmiddels iets beter gaat en zo niet, dan heel veel sterkte!!

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat een vervelende nachten zeg. Ik heb ze gelukkig nooit gekend (gezegend met kindjes die maar één keer per nacht kwamen voor een voeding en niet spookten met krampjes)... maar kijk eens op ouders van nu.. twitter.. nachtouders heet het geloof ik.. dan weet je in ieder geval dat je niet alleen bent.

Sterkte!

12. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Het gaat nu wisselend.
    Afgelopen nacht ging het best goed.
    ze heeft alleen steeds last van die stomme krampjes, overdag en s'avonds. zo sneu.. ligt ze net lekker te slapen, komt er weer zo'n stomme kramp.

Morgen is ze alweer een week oud, de tijd vliegt!

13. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Helpt de cinababy een beetje? Wij hadden infacol wat erg goed hielp.

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    a jakkes meid, ik kan je niet helpen we hebben nooit nachtvoeding gehad, (kraamweek moesten we ze wakker maken ivm suiker maar op geboortegewicht lekker laten slapen)

wel herhaalde oorontstekingen zodat we snachts in de weer waren, ik nam hem dan lekker bij me en troosten

15. NoLu

NoLu Niet meer actief

He, misschien een tip. Koop de dr brown fles deze heeft de speen met t kleinste speengat en is speciaal tegen krampen en te gulzige drinkers. Wel gewoon nog nutriton blijven gebruiken.

Hopelijk werkt het bij jullie net zo goed als bij ons

16. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Hier werkte infacol ook super! Cinababy helemaal niet...
    Je kan er verder eigenlijk weinig aan doen, hoe vervelend het ook is... Ik ben op een gegeven moment gaan inbakeren omdat mijn jongste zichzelf elke keer wakker hield door wapperende armpjes. 't Was nog 1 avond protesteren en toen was het over!

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij gingen gewoon in bed liggen met de baby op de borst. Dat hielp bij ons.. Het was bij ons alleen niet 's nachts maar overdag, wij werden verwend met zeker zes uur nachtrust ;).

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zijn de nachten eigenlijk het eerste half jaar heel rustig geweest. Misschien 2 wat onrustige nachtjes in de kraamweek (las ik een tijdje terug even in het kraamdossier, anders was ik dat vergeten haha) maar hadden vanaf het begin minimaal 6 uur slaap per nacht.
    Maar hier was ze de middagen en avonden onrustig.

Deel Deze Pagina