help een monster inder het bed!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mila2008, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    #1 mila2008, 29 aug 2011
    Laatst bewerkt: 29 aug 2011
    Mijn meisje wil s avonds niet meer slapen, want er is een monster en die komt naar haar toe.

Ik heb gezegd dat het monster niet bestaat, helpt niet.
    Ik heb het monster de kamer uit getild, maar dat hielp ook niet.
    En ik heb met mijn speciale monsterspray gespoten, wat nu??

Ik moet bij haar blijven tot ze slaapt, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als ik wel wegga blijft ze op de overloop staan brullen. En dat is natuurlijk veel te hard, ze is tenslotte bang.

Wie o wie heeft er tips?? Ik wil zo graag dat ze weer normaal naar bed gaat!

2. adi

adi Niet meer actief

lastig hoor!

Van mijn nichtje weet ik dat je mee moet gaan in haar fantasie. Praat over het monster en vraag aan haar wat het monster wil. En vraag aan haar hoe het monster weggejaagd moet worden.
    Zij heeft het allemaal bedacht en de oplossing moet in haar fantasie passen.

Mijn mijn nichtje zat een draak onder het bed, en die moest schoenen hebben anders ging die niet weg. Tja, als ouder bedenk je zoiets nooit dus was haar moeder dolblij dat de draak zo makkelijk weg te krijgen was, en de dochter weer normaal kon slapen.

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Demi had een tijdje slangen onder haar bed. Haar olifantenknuffel houd nu de wacht naast het bed, want tja die jaagt de slangen weg. Zolang de olifant er zit is het goed, dan komen er geen slangen.

4. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    ok nog wat creatiever zijn dus met oplossingen:p ik vond mijn spray al zo'n goed idee :p

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ken je dit filmpje van sesamstraat?
    Onder mijn bed ligt een grote krokodil: http://www.youtube.com/watch?v=BcEFw-OyXKQ

Heb je een klein lampje aan?
    Heeft ze misschien iets gezien wat ze eng vind (monster op tv) of zit ze in een spannende periode (ook qua ontwikkeling)? Ik denk gewoon even met je mee, ben geen deskundige op monstergebied! Ik vind de monsterspray erg leuk bedacht. Misschien kun je samen een dromenvanger (monstervanger) knutselen?

6. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Mijn zus en ik hadden allebei een periode dat er krokodillen onder het bed zaten. Onze ouders lieten ons dan zeggen: "Krokodillen, weg! Ik moet slapen!", en dan waren ze weg. Ze zelf 'wegjagen' werkte bij ons erg goed :)

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier vanalles gehad..
    Krokodil: in de tuin gestuurd.
    Babykrokodil: in een bakje met deksel want die durfde niet alleen maar AS durfde hem niet los te laten in de slaapkamer. Sliep hij niet naast AS dr bed, dan kon ze niet slapen omdat hij bleef huilen op de trap.
    Opa: zat op de kast. Gelukkig was die heel gezellig dus was het geen probleem. (papa/mama houden niet zo van net overleden mensen op de kast maar na een week of 2 bleef hij vanzelf weg)

Alleen 1 probleem: het spook!
    Dat ging dus niet weg. Wegjagen, olifant en eend op wacht, tuin, op z'n kop geven... Niks hielp!
    Maar op een goede dag vertelde AS dat Bilar (buurjongetje) niet bang was voor spoken. Dus nu gaat het spook daar spelen als AS het eng vind :)
    AS blij, spook blij en Bilar gaat pas heel laat naar bed dus die vindt het (althans voor zover wij weten) geen enkel probleem.

Dus ja, gewoon creatief zijn en luisteren naar wat je dochter er van vindt... Haar spook tenslotte :)

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou ook samen met je dochter een oplossing bedenken. Gewoon vragen aan haar wat jullie kunnen doen om het monster weg te krijgen. Als de oplossing van haarzelf komt zal ze er meer vertrouwen in hebben.

Wat ik met Thijmen doe is dat we het monster (of wat hij dan ook bedacht heeft ;) ) wegjagen door heel hard te zeggen: Ga weg monster! Gelukkig is dat tot nu toe genoeg.

9. Bastet

Bastet Niet meer actief

Zoals de dames al zeiden: vraag aan je kind wat voor monster, en wat ie wil.
    Mijn dochter heeft dit met een krokodil, die wil haar voetjes opeten... tja, dan is het in de slaapzak (kan ie er niet bij) en spijlen in bed zetten (kan ie er helemaal niet meer bij).
    Ze kwam er zelf mee ongeveer een jaar geleden en ik ga er vrolijk in mee, geweldig die fantasie, en als het te eng word dan 'jaag' ik de krokodil heel ver weg.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@Rosao ons "dwarse" spook wilde niet weg gestuurd vooral want die wilde graag spelen. Tja.. Anne wilde slapen dus vandaar dat hij nu naar het buurjongetje gaat :)

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ook een slimme oplossing :)

12. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    er is een prentenboek er ligt een krokodil onder mijn bed
    die gebruiken ze veel als kinderen bang zijn dus misschien een tip om te kijken of ze hem bij de bib hebben.

gr jojo29

13. Porsche

Porsche Niet meer actief

hoi hoi

wij gaan in het verhaal mee,

soms heb ik midden in de nacht de raam open gemaakt om een eend te laten weg vliegen ( nooit gedacht dat ik dat zou doen hahaha )
    of soms wilde het spook ook een deken, nou dan kreeg hij een slaapzak ;) hahaha

14. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Wij hadden ook een keer een monster (of krokodil, weet het niet meer) onder het bed. Toen heb ik gezegd, nou die zal dan zeker wel lekker liggen te slapen want het is al hardstikke laat! Daar was m'n zoontje het wel mee eens en toen is hij meteen gaan slapen.

Gek he? Blijkbaar was er dus een monster, maar niet eng. Het was prima dat hij daar gewoon lag te slapen...

15. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Hier ook haha. Wij hadden monsters, krokodillen, tijgers en spoken in huis :p wij zeiden samen met onze dochter ga weg (naam van een van de 4 dingen) en dan waren ze weg haha.

Bij spoken waren ze elke seconde ergens in huis dus dat is ook fantasie. Ging ik naar de slaapkamer, was hij in de woonkamer, ging ik naar de woonkamer was hij in de keuken. Hij ging het hele huis door + balkon :p

16. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    het gaat hier nu aardig, elke avond even wegjagen. Maar ze wil wel dat ik bij haar blijf als ze gaat slapen zucht...

Deel Deze Pagina