Hoi allemaal! Volgens mij heeft Eef een lichte vorm van pseudokroep. Overdag hoest ze amper, maar s'nachts is het hier net pieterburen met af en toe heerlijk gegil erbij.. Volgens mij hebben wij er meer last van dan Eef zelf, twee weken terug heeft ze gezellig 3 kiezen gekregen (en dus geen oog dichtgedaan) en nu liggen we weer wakker.... ik ben echt doodop.. s' middags liggen is ook niet veel, want mevrouw slaapt nog maar 1 1/2 uur overdag.. Moet je nou met pseudo-kroep meteen naar de dokter, of moet ik eerst een paar dagen afwachten.. ze heeft geen koorts of zo.. en rijdt nu vrolijk rond op d'r fietsje.. eet ook gewoon.. En kan ik haar wat geven voor het gehoest.. Ik las ergens dat honing goed werkt, maar dat mag een kind toch niet hebben? groetjes!
Als het pseudokroep is zijn ze snachts angstaanjagend benauwd.. mijn zoontje heeft het nu 2x gehad en ik ben 2x naar de hap gereden! Stomen helpt!
Mijn nichtje heeft pseudokroep gehad. Die zaten gelijk bij de HAP. Zo eng was dat. Kan het niet een soort van kriebelhoest zijn? Als ik daar zelf last van heb, hoef ik overdag ook niet veel te hoesten, maar is het 's nachts veel erger. Als ze al een langere tijd hoest zou ik gewoon naar de huisarts gaan hoor. Even laten kijken kan geen kwaad.
Je hoeft er niet mee naar het ziekenhuis hoor, want er valt niks aan te doen! Maar gebaseerd op je verhaal en het feit dat je niet naar de hap bent geweest, laat mij denken dat het ook geen kroep is.. Hoesten wordt sowieso snachts erger omdat je dan plat ligt.. misschien ff een hoestdrankje halen?
Volgens mij is het idd kriebelhoest.. mijn vriend belde net namelijk dat hij er ook al last van heeft.. Ga toch eens honing proberen en misschien een hoestdrankje.. zolang ze er zelf geen last van heeft kijk ik het nog even aan.. stom weer, wie wordt daar nou niet verkouden van
Hier pseudokroep gehad, en wat was dat eng! Ze hing er al 3 dagen tegen aan, en opeens kwam het uit het niets.. we zij bij huisarts post geweest en na die ene aanval was het ook weg.. Wel daarna best snotterig geweest maar goed.. Wij kregen de tip om te gaan stomen (heb de tip hier ook gelezen) en wat helemaal belangrijk is om zelf niet in paniek te raken (deed m'n vriend wel) omdat je kind dan ook in paniek raakt.. Gelukkig is 't bij ons bij de ene keer gebleven (2 maanden terug) maar m'n vriend had het elke maand Dus ik ben echt zo blij!
Hier heeft ze ook regelmatig een pseudokroep aanval, maar ik denk ook omdat je nog twijfelt dat dat het niet geweest zal zijn, anders zou er denk al gezeten hebben. Wij zijn de eerste keer ook naar de HAP geweest. De andere keren niet meer, er is niks aan te doen. Je kunt niet net zoals wanneer het op de longetjes zit een pufje halen ofzo, dat helpt hier niet tegen. Ik ben er nu inmiddels aan gewend. Misschien zit het bij jouw meisje wel op de longetjes en kun je een pufje halen. Ik zou toch even langsgaan.
ik heb t al;s kind zijnde heel erg gehad en liep soms helemaal blauw aan van de benauwdheid heb t op mijn 20ste! voor t laatst gehad en dat terwijl t een kinder kwaaltje is . inderdaad stomen is t enige wat iets van verlichting kan geven en iets zachts voor haar keeltje. ik zelf zat bij de HAP aan de zuurstof en daags erna alleen heel veel last van keelpijn gehad. je kan allicht de ha bellen voor advies en daarmee aan de gang gaan. erg vervelend voor jullie en je kindje. succes ermee