Hoi, Mijn dochter van 13 weken sliep vanaf 2 maanden al lekker door en meestal moest ik haar smorgens zelfs wakker maken om 9 uur! Maar nu sinds 2 weken is dat weer veranderd en komt ze standaard tussen 3-4 uur en smorgens rond half 8. Ik was natuurlijk wel verwend maar hebben jullie tips om haar weer te laten doorslapen? De laatste (borst)voeding krijgt ze meestal rond 20.30u. Zou het zin hebben om haar later op de avond nog weer wakker te maken voor een voeding? Groetjes
Goh das in principe 1 nachtvoeding? Ik zou het gewoon zo laten hoor Je kan het eens proberen om haar 's avonds nog eens te voeden..
Waarschijnlijk is het gewoon een fase en dit zal nog wel veeeel baker gebeuren, ik zou er dus niks aan doen... Savonds wakker maken voor een voeding kan je proberen, maar werkt vaak ook averechts..
Ze is pas 13 weken.... Kan een fase/sprongetje zijn, of een groei spurt. Ze zal het wel nodig hebben denk ik. En ze is nog erg jong hè
Oké duidelijk Ik wil absoluut niet klagend overkomen! Ik laat het lekker zo en het zal vanzelf wel weer veranderen. Thanks voor de reacties!
Heeft ze het niet koud? Hier een kleine meid van 11 weken die lekker doorsliep en toen opeens rond 4 uur wakker werd maar duidelijk geen honger had. Haar nu warmer aangekleed en vanacht sliep ze weer heerlijk tot kwart over 7.
Ik heb mijn zoontje tot 10 maanden even wakker gemaakt zodra ik naar bed ging. Was meestal rond een uurtje of 12. Dan gaf ik hem nog een laatste bv en dan sliep hij goed door tot een uur of 8 a 9. Als ik dat niet deed dan moest ik midden in de nacht weer op. Je kan het altijd proberen
Mijn zoontje heeft vanaf 6 weken ongeveer 2 maanden elke avond doorgeslapen, daarna nooit meer. Nu 13 maanden. Niks helpt hier, hij blijft nachts komen.
P.s. rond die tijd hebben we hem (een soort van) een knuffel laten uitzoeken. Een niet te grote (+-25 cm) en daar hebben we een paar van gekocht. Als hij dan wakker werd ging hij vaak even brabbelen tegen de knuffel en daarna sliep hij weer verder.