Hoi allemaal, Sinds vorige week zaterdag merken we dat Luuk weer ietsje meer zeurderig is na een maand alleen maar heerlijk gedrag. Dus er zat weer wat aan te komen. Afgelopen week had hij dinsdag 39 graden koorts, maar hij was gewoon zichzelf. De rest van de week had hij wel verhoging af en aan. Donderdag begon hij kleine beetjes over te geven. Vrijdag was de koorts weg. Vrijdagochtend begonnen ontzettend smerige vieze luiers (zurige dunne diarree) en 's middags ontdekten we dat Luuk zijn 3e tandje doorkwam. O vandaar dachten we! Maar inmiddels drinkt hij alleen nog maar melk, brinta en water, want ik hoef maar 4 kleine stukjes fruit te geven en hij gooit alles eruit (inclusief zijn ochtendfles). Net gaf ik een slokje vers gemalen fruit en na 5 minuten kwam dat slokje alweer als kots uit zijn mond. De vieze luiers blijven ook (zo'n 3 a 4 keer per dag). Hij slaapt nu zo'n 6 uur per dag, in plaats van de gebruikelijke 3,5. De momenten dat hij wakker is, is hij wel lief aan het spelen en aan het lachen, maar wil voornamelijk dat je erbij zit (aandacht). Dus sinds gisteren krijgt Luuk dus in de ochtend en middag een fles 200 CC brinta/friso (2 keer brinta omdat hij dan toch wat vullends binnen krijgt en alleen opvolgmelk drinkt hij niet zo veel) en in de avond 100 CC (meer wil hij niet) opvolgmelk en tussendoor water en sap. En daarnaast slaapt hij dus veel en blijft hij diarree houden (overgeven naast het beetje van net dus sinds gisterochtend niet meer). Nou, ik geloof niet dat dit alleen maar met zijn tandjes te maken heeft! Wij merken ook dat hij moeite heeft met eten. Hij kauwt niet goed en stikt er steeds bijna in (doet hij anders nooit). Misschien omdat het zeer doet aan zijn tandvlees? Er zitten nog 2 bubbels, dus ik verwacht dat er zeker nog 2 tanden gaan komen. Is dit voor jullie herkenbaar? Verder nog tips m.b.t. eten etc? Alvast bedankt voor de reacties! Liefs AA
Lijkt me een buikgriep. Mijn zoontje is er net vanaf. Schijnt momenteel te heersen. Gelukkig was het bij hem redelijk kort en helemaal niet heftig. Maar veel slapen, kokhalzen, niet willen eten en drinken, overgeven en diaree was hier ook het geval. Of heel lang over zijn eten doen. Hij kreeg het maar niet weggeslikt. Hij gaf wel maar 1 x per dag over, maar hij was de hele dag wel misselijk. Dat kon je zien aan hem. Als er iets van eten of drinken voorbijkwam dan begon hij al te kokhalzen. Binnen 2 dagen waren zowel mijn man als ik en mijn ouders ook ziek. Gelukkig ook maar heel kort en niet heftig. Even in de gaten houden dat hij niet uitdroogt. Proberen om om de 10 minuten een beetje vocht te geven. Zolang hij misselijk is en aan het overgeven is zou ik eten even vergeten. Of iets droogs eten, maar drinken is belangrijk. En als je geen verbetering ziet of als hij uitdroogt (luier check), zou ik wel de huisarts even bellen. Veel beterschap voor je mannetje!