Dag! Zijn er hier dames die net als mij het ICSI traject in gaan, al in zitten? Ik begin 5 februari met de stimulatie spuiten en ben erg onzeker...als in soms erg bang dat het helemaal niet meer goed gaat komen. In november is met een kijkoperatie vastgesteld dat ik ernstige endometriose heb, ze hebben veel weggehaald maar natuurlijk zwanger raken is van de baan. Helaas aan mijn mans kant ook niet alles ok, tragere en minder zwemmers. Dat was een koude douche en ik voelde me erg onzeker. Maar we zijn direct door gegaan met nu inmiddels de 2de Lucrin spuit van 4 weken. Ik heb aardig wat bijwerkingen, slaap erg slecht meestal 3-4 uur per nacht erge hoofdpijn ook maar misschien daardoor. En natuurlijk de bijbehorende opvliegers vooral savonds en snachts. Iemand tips hoe ik deze te lijf kan gaan al is het nog voor 2 weken ben echt kapot nu en merk het in mijn werk nu ook. Wat voor bijwerkingen kan ik verwachten van de stimulatie hormoon spuiten (dagelijkse)? En wat zijn jullie ervaringen met puncties en terugplaatsingen? Ondanks mijn onzekerheid en soms een depri dagje kijk ik uit om hopelijk dit jaar een kindje te mogen dragen! Hij/zij is zooooo welkom
Ik heb ook endometriose en ook bij mijn man was niet alles OK waardoor wij aangewezen zijn op ICSI. Ik zal heel eerlijk zijn ik heb nooit echt last van de hormonen, de punctie vind ik goed te doen, je krijgt een lichte verdoving (soort van roesje) en je voelt natuurlijk wel dat ze die follikels aanprikken. Na de punctie kan je het best een beetje rustig aan doen. De terugplaatsing voel je helemaal niks van. Veel succes meid
Oh ik zie het...al sinds 2009 bezig jeetje wat heftig voor je zeg! Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik nog wat vraag. Als je in je wachtweken zit komt de endometriose dan niet terug? Krijg je dan weer zo erge buikpijn? Bedankt alvast!
Hier geen endo. Maar wel icsi. Bij mijn eerste poging, zware nekkramp van de lucrin, daardoor zelfs aan de opiaten geraakt omdat ik niks meer kon. Van de gonal compleet opgezet met vocht. En een zeer opgezette buik. 13kilo aangekomen. Zeer zwaar pijnlijke punctie en een prima terugplaatsing. Tweede poging, geen last van de lucrin. Van de gonal ook amper, alleen een opgezette buik na een dikke week spuiten. Punctie wederom onwijs pijnlijk en tp niks aan de hand. Niks aangekomen, juist afgevallen haha. Opzich waren de bijwerkingen van de injecties prima te doen.
Hi Bubbelz, Dank voor je reactie! Ik lees dat je een MK hebt gehad wat vreeslijk, spijt me echt voor je. Dat is echt mijn aller grootste angst want je leest en hoort dat zoveel. Ik denk niet dat ik dat aan zou kunnen. Moet je na de tp als het niet gelukt is weer aan de lucrin??? Ik reageer daar best heftig op en moet nu nog 1,5 week (gelukkig!) ik slaap al 4 weken niet meer dan 4 uur per nacht en ben echt stuk maar krijg niks en moet er doorheen van de gyn. Homopatische middeltjes helpen voor geen meter. Maar ik blijf positief hoor ik doe het voor een goed doel. Moet wel eerlijk zeggen dat ik mega op zie tegen de punctie(s)
Ja ik begrijp slecht hoeveel en hoevaak en hoelang jij lucrin spuit.. maar 1 keer per 4 weken? Ik moet eerst 3 weken aan de pil. Dan 10 dagen alleen lucrin en als alles rustig is komt er gonal f bij om te stimuleren. Tot aan mn punctie spuit ik beide. Dus elke dag van 1 een injectie. Dus als bij mij een tp mislukt. En ik heb geen cryos. Dan moet ik dus weer aan de pil en aan de lucrin. Dan begin ik opnieuw. Welke medicijnen gebruik je? En mijn miskraam is inderdaad onwijs sneu. Ik Heb het daar wel even moeilijk mee gehad maar ik kan er helaas niks meer aan doen. Helaas eindigen veel zwangerschappen in een miskraam. Hopelijk blijft het de volgende keer wel hangen.
Dat hoop ik ook voor jullie!!! Ivm met de endometriose en de heftige toestand in mijn buik moest ik ook direct aan de pil na de operatie. Maar die hielp voor geen meter en ben maar liefst 5 weken ongesteld geweest, echt horror inclusief zware bloedarmoede etc. Toen op 10 dec eerste lucrin spuit gekregen die 4 weken werkt. 8 januari de tweede hiervan gekregen want het was nog steeds onrustig daarbinnen. 5 februari begin ik met Decapeptyl dagelijkse injecties, die mag mijn man lekker gaan zetten want ik ga al van mijn stokkie tijdens bloedprikken. Ik ben zoals ze het noemen een uitdaging. Er staan al veel ego's geplan op 10-12-15-17 en 19 feb daarna of tussen 17-19 de punctie. Ik moet erg aan het idee wennen dat ze je eigenlijk zwanger maken en dat je moet hopen dat het blijft "plakken"doordat we direct in het traject zijn gestapt heb ik me niet echt voorbereid maar ik dacht we gaan het gewoon DOEN!
Oke dankje voor je uitleg. Dar kende ik nog niet Spuiten deed mijn man eerst ook. Maar uiteindelijk ben ik het zelf gaan doen, ik doe mezelf een stuk minder pijn dan hij haha. Vroeger ging ik ook van mn stokje met bloedprikken maar gos ik heb nu al zoveel geprikt en bloed gegeven dat het mij niet meer boeit haha. Wees positief. Dan kom je de tijd makkelijker door
Ik ben ook bezig met icsi, nog geen ervaring met de punctie en terug plaatsing. Ik ben vanaf 4-1 decapeptyl aan het spuiten, echo gehad op 19-1 en alles zag er mooi en schoon uit, mocht meteen beginnen met Menopur voor de stimulatie, dus 2 spuiten op 1 dag. Ik zat ook erg tegen het prikken op, dit durfde ik echt niet. De avond van mijn eerste prik was ik heel bang en zenuwachtig. Maar toch wou ik het zelf doen, ik zei nog een paar keer tegen mijn vriend dat ik dit niet ging doen, en ineens zat hij er in Ik vroeg nog een paar keer aan mijn vriend of hij er echt in zat haha Ik voelde er helemaal niks van, alleen een jeukend gevoel door de vloeistof. Ik vind het zelf fijn om het staand te doen. Ik zal het gewoon eerst zelf proberen, je zal zien dat het daarna van zelf gaat ! Maar je moet vooral doen waar jij je prettig bij voelt. Symptomen ervaar ik gelukkig niet, in het begin had ik wat last van opvliegers en stemmingswisselingen. Ik voel me nu goed en rustig.. Mag ik vragen waarom jullie eerst nog aan de pil moeten? Lijkt me erg vervelend.. Heel veel succes gewenst
De pil is deels om je eigen hormonen te onderdrukken. Maar wordt het meest gebruikt omdat je dan makkelijk in te plannen bent. Ipv dat ze 10 puncties op een dag hebben kunnen ze het dan plannen dat ze er maar 7 hebben bijv. Als je met de pil start moet je bellen en geven ze een datum wanneer je er mee mag stoppen en wanneer je de eerste spuit zet. Lang protocol heet dit
Ik heb ook ernstige endometriose waardoor we gelijk doorgingen met ivf en daarna icsi. Ik had nooit klachten tot een half jaar terug en nu echt veel pijn. De beste remedie is idd zsm zwanger raken. Ik heb ook een half jaar aan de lucrin gezeten Rot spul is het. Niet slapen herken ik zeker! Ook opvliegers, nachtzweten etc. Fijn voor je dat het einde in zicht is!!
Hi Chann, natuurlijk mag je dat vragen. Ik heb begin november een kijkoperatie gehad en hebben ze veel woekerend slijmvlies weggehaald (endometriose) en mijn buik moest rustiger worden om ook daarna aan de Decapeply te kunnen beginnen maar ongesteldheid hield niet op vandaar direct aan de lucrinspuiten (werken 4 weken) wel even een vreemde situatie mijn vader kreeg dezelfde spuiten voor zijn kanker hij snapt nu wel heel goed hoe ik me voel. Ik denk dat ik de decapeptyl misschien kan overslaan want alles ligt al plat dat hoor ik 4 feb. Heel veel succes je loopt iets op me voor ben erg benieuwd!!1 Hou je me op de hoogte van je ervaringen?
Hi Willeke, de bijwerkingen zijn niet niks mee deze week was echt pittig zo blij dat het weekend is en ik kan slapen wanneer ik wil. Je bent al een tijdje bezig lees ik. Erg spijtig dat het nog niet gelukit is voor jullie, ik hoop snel wel! Krijg je binnenkort weer een TP? Mag ik vragen welke medicijnen je hebt? en wat zijn je bijwerkingen daarvan? Veel vragen sorry daarvoor....
Bedankt voor je uitleg, dat lijkt me inderdaad een vervelende herinnering om terug te kijken op je vader zijn ziekte, hopelijk gaat het goed met hem! Dat zal een fijn teken zijn dat je de decapeptyl over mag slaan, mag je dan meteen door voor de stimulatie? Ik zal een berichtje achter laten, ik moet aankomende woensdag voor een echo, ik ben benieuwd! Als het goed is krijg ik 29-1 te horen wanneer de punctie gaat plaats vinden, komt ineens wel dicht bij allemaal.. Heel veel succes
Ja klopt we zijn zeker al een tijdje bezig. Maar doordat ik twee hydrosalpinxen kreeg (lekkende eileiders) heeft me dat wel een jaar gekost waarin we niets konden doen. We krijgen as maandag weer een tp! Ik kijk er erg naar uit! Welke medicijnen bedoel je? Nu voor de cryo tp of tijdens het stimuleren? De laatste keer tijdens stimuleren kreeg ik 75 gonal f en 75 Menopur en om te onderdrukken cetrotide. Nu tijdens de cryo cyclus progynova en utrogestan. Ik heb niet zo veel last van de bijwerkingen eigenlijk, tijdens het stimuleren misschien iets opvliegender. Van de lucrin had ik veeeel meer last. In welk zh ben je onder behandeling?
Hi Chann, Met mijn vader gaat het op het moment goed maar het blijft spannend elke keer als hij voor controle moet. Klote ziekte. Ik moet vanaf 5/2 6 dagen decapeptyl spuiten dat heeft vast te maken met de planning maar ik ga vragen of ik direct met de stimulerende hormonen mag beginnen want zit er nu flink doorheen door mega slaap gebrek. Mag morgen weer terug bellen. Heel veel succes morgen met de echo ik volg je op de voet qua planning super spannend! GOOD LUCK!
Hi Willeke, Ik hoop dat het goed is gegaan afgelopen maandag? Dank je voor de namen van de medicijnen dan kan ik daarover lezen! Ben nog echt een groentje! En ik ga ook vanuit dat het minder heftig zal zijn dan die rot Lucrin ben daar zo klaar mee...stort zowat in door slaapgebrek maar moet het uitzingen van de gyn. Ik ben in behandeling in het Ter Gooi ziekenhuis Blaricum en voor de TP moeten we naar het VU in A'dam. Ervaringen mee? Ik hoop zo dat het goed is gegaan en de TP succesvol was/is!