Vragen rondom de eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xxPetra, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

hoi meiden,

Ik heb even jullie heldere blik nodig:D
    Normaal gesproken verlies ik vlak voor en tijdens mijn eisprong veel rekbaar slijm een paar dagen na de eisprong wordt het dan wat vloeibaarder.
    Deze maand heb ik echter 1 dag een klein beetje rekbaar slijm aan mijn wc papiertje gehad maar verder is het dun en vloeibaar.

Ik heb ook 3 dagen een knal positieve ovulatietest gehad, terwijl ik andere dagen hooguit 1 knaltest heb en daarna wordt het streepje lichter. Daarnaast heb ik ook lang niet zoveel last van steken in mijn onderbuik als normaal.

al met al vraag ik me nu af....is mijn ei wel gesprongen én hoe kan het nou dat ik deze maand ineens vrijwel geen rekbaar slijm heb gehad?
    (ik heb een regelmatige cyclus en mijn ei springt altijd op dag 14/15)

2. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

24 mrt 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    hey mied

het kan zijn dat je ei om wat voor reden dan ook toch een keer wat later is...maar eerlijk gezegd hecht ik persoonlijk niet zo heel veel waarde aan rekbaar slijm...ik heb dat zelf namelijk nooit echt heel duidelijk gehad en ben toch echt zwanger geworden!

zou er gewoon vanuit gaan dat je ei geweest is...helemaal als je ovutest positief aangeeft!

xx

3. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    Hoi Hoi, onhandig he, dat je lijf niet elke maand hetzelfde reageert.
    Ik heb soms 4 dagen voor mijn ei rekbaar slijm, vorige maand 1 dag rekbaarslijm enzelfde dag eisprong en deze maand helemaal geen rekbaar slijm kunnen spotten..
    Dus je lijf kan elke maand anders reageren, misschien door drukte en stress dat je ei wat later is...

4. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

haha ja dat lijf...net als je denkt dat je alles doorhebt krijg je dit weer;)
    in ieder geval bedankt voor jullie reacties!

@ Sterre, nou deze maand heb ik eigenlijk helemaal geen last van stress. Vorige maand wel (druk op het werk) en toen was mijn eisprong inderdaad 2 dagen later. die heb ik toen gevonden via de ovulatietesten en ik voelde het heel goed.
    Deze maand heb ik dus 3 knaltesten gehad achter elkaar maar het slijm blijft uit en ik heb ook niet dat ik mijn ei heel duidelijk heb gevoeld.
    nu zegt dat ook niet alles want de eerste maanden na het stoppen met de pil voelde ik die ook niet maar ikvond het gewoon vreemd.
    dus was reuze benieuwd of dit herkenbaar was.
    fijn om te horen dat jullie ook niet altijd rekbaar slijm hebben

5. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb vrijwel nooit rekbaar slijm, maar heb deze maand door te temperaturen gezien dat ik wel gewoon een eisprong heb. Het zegt dus denk ik niet zoveel. Ook ben ik twee keer zwanger geworden zonder al te veel slijm, dus er is hoop!!:D

Deel Deze Pagina