Ik krijg ZP niet meer geopend op mijn mobiel, de internetpagina slaat dan steeds af. Gek.. Maare, Denanja, gefeliciteerd met je nieuwe job! En Dreamy, heel spannend de geslachtsbepaling! Wij zijn echt een van de hele weinige die het niet weten merk ik, vind het toch wel heel erg spannend nu! Gister enorme last gehad van volgens mij een soort voorweeen. We waren bij de vk geweest. Alles goed, baby verder ingedaald. Ligt nog niet vast, maar ik hoef niet meer plat als mijn vliezen zouden breken. Wordt toch iets groter geschat als ik de 40 weken uitdraag, 6,5 pond. Maar op de terugweg kreeg ik me toch harde buiken, wat pijnlijkere ook. Waarschijnlijk voorweeen. Duurde zo'n 2 uurtjes. Daarna ben ik bij schoonouders in bad gegaan en zakte het af. Vannacht ging het beter met de harde buiken, heb alleen veel pijn gehad aan mijn bekken. Plus 6x op een nacht eruit dus beroerde nacht gehad en vrouwlief moest er om 5.00u weer uit dus die heb ik ook een beetje wakker gehouden. Het kan zomaar eens snel gaan hier, maar aan de andere kant kan het nog max 4,5 week duren. We zullen zien. Nu eerst naar mijn moeder, we gaan lekker high tea-en samen. Straks nog naar de dierenarts met onze hond voor controle. En dan moet ik dit weekend nog naar kantoor. er moet nog een mailing verstuurd worden wat alleen ik kan.. Ik stond maandagavond op kantoor, in overleg met papa kon ik het maandag doen want ik heb het gevoel dat ik dit weekend misschien niet red. Werkt mijn andere collega (oom) over en stuurde me weg. Hij trok het even niet om alle eventuele reacties op die mailing te ontvangen de volgende dag omdat het super druk is op kantoor en hij een paar uur alleen zou zitten... Fijn... kom ik braaf in mijn verlof nog helpen, wordt ik weggestuurd. Nu maar hopen dat ik het vrijdagavond kan doen en nog niet aan de gang ben. Kan me moeilijk losmaken van mijn werk. Familiebedrijf, papa moet weer aan de chemo binnenkort (heeft ziekte van Kahler), mijn oom is 1 stresskip. Maar ze hebben er zelf voor gekozen geen vervanging voor mij te regelen, dus ergens moet ik gewoon zoiets hebben van, jullie wisten het, niet mijn schuld. Maar ja, toch lastig... We hebben trouwens nog een shoot geboekt bij een fotografe voor een heel jaar. Een new born shoot, met 3, 6, 9 en 11 maanden. Was niet eens zo heel duur dus we hebben het komende jaar al mooie foto's van onze kleine hoop ik. Nog eventjes geduld en dan weten we wat het wordt en weet ik wat een bevalling inhoudt... Succes meiden!
Oké ik verga ineens van de pijn onderin mijn rug aan de rechterkant! Ik voelde het al, maar de pijn wordt steeds erger. Zelfs lopen doet me zeer! Iemand een idee hoe dit komt en vooral wat ik er tegen kan doen?
Fysio miss ik heb 8weken heel veel rugpijn gehad bovenin mijn rug. Alles wordt weker door de hormonen. Dus kan van alles zijn. Ik ben er iig vanaf.
Proficiat met je job denanja!!! hier mijn eerste week thuis al. We mogen niet zwanger werken en worden we verplicht op moederschapsrust te gaan. Dus ik moet me zien bezig te houden. Aangezien ik nog maar negen weken ben kan ik me ook nog niet bezig houden met babystufjes. Wat ik me wel afvraag... hoe laten jullie zich noemen? of hoe gaan jullie zich laten noemen. Mijn vrouw twijfelt nog. Ik wordt mama en men vrouw moetti. Maar ze is nu toch gaan.twijfelen. fus ik vroeg me af wat jullie kiezen of gaan.kiezen?
Ik werk als opvoedster bij mensten met een mentale beperking. Dus er is contact met alle soorten afscheiding (als ge snapt ) maar helaas ook met agressie. En daarvoor wil de werkgever geen enkel risico lopen. Eerst dacht ik om wat te zwijgen maar na een crisissituatie met een van mijn mannen moest ik het wel melden want ik zat in een agressiesituatie en dan ga je hart harder dan als je niet zwanger bent. Je wil zodanig je buik beschermen dat je andee zaken uit oog verliest. Nu liep het goed af maar de volgende weet je niet. Dus daarme nu al thuis.. het is niet zo leuk maar als ik denk aan het risico blijf ik toch liever thuis
Vliegje spannend hoor zo die harde buiken en voorweeen! Laat de kleine nog maar ff zitten joh die zit veels te lekker bij je en snap niet dat je nieuwsgierig bent hahaha...vanaf t weekend wel echt van je verlof gaan genieten hoor! Loslaten.....sterkte met je vader iig! Enne leuk die fotoshoots! Jessje ik weet niet waar de pijn precies zit maar als t onder je onderste rib van je rug zit of daar naar uitstraalt of ri je zij dan zou je ook aan een blaasontsteking kunnen denken. Dat had ik dus een paar wkn terug! Chala jeetje vanaf nu niet meer werken joh?! Ik werk zelf bij de politie maar ben uit t uniform gegaan. Kom nog wel met publiek in aanraking en al het andere gespuis wat aan bureau komt maar ja...risico's zijn nu beperkter dus met aanpassingen in t werk kan het wel. Is dat bij jou niet mogelijk? Andere werkzaamheden? Krijg je wel volledig doorbetaald? Hier gaat t redelijk goed! Merk de laatste dgn veel zeurend gevoel in mijn buik en rug en steekjes in mijn liezen. Mag aannemen dat dat se groei van de baarmoeder en onze kleine uk betekent. Ik ven trouwens een echte buikslaper en werd zojuist wakker op mijn buik omdat t totaal niet lekker lag. Ik begin te veel druk net boven mijn navel te voelen en word dan heel misselijk alsof mijn verschuivende organen denken "deze druk vinden wij niet fijn meer". Is dit herkenbaar?
Chala, dat lijkt me vreselijk joh, nu al niet meer werken. Maar ik ben geen stilzitter en werk altijd fulltime, dus misschien is het een kwestie van aanpassen. Soms kan je natuurlijk niet anders. Dreamy, herkenbaar hoor. Alles gaat oprekken, naar opzij, ik heb nu ook weer last van mijn maag, maar meer echt maagpijn. Vannacht vanaf half 3 wakker geweest. Tussen half 7 en 9 nog ff geslapen. Gister voor het eerst filmpje gekeken overdag (voor het eerst sinds mijn volwassen leven geloof ik) en vanmiddag wil ik een tukkie doen, ook voor het eerst sinds... ik niet meer 's middags hoef te slapen vanwege te leeftijd hahaha. Dus ben benieuwd.
Chala lijkt me vreselijk om nu al niet meer te kunnen werken?! Hele dag thuis zitten zou ook niks voor mij zijn! Daarentegen Vliegje volgens mij ben jij juist wel weer in extreme daarin en kun je maar moeilijk je rust echt pakken. Ik ben verbaasd te lezen dat je daadwerkelijk een film heb zitten kijken! haha. Goed bezig chick! En dan vandaag een tukkie...ben heel benieuwd haha. Wel goed hoor, die kleine in jou heeft die rust ook nodig Dreamy is idd heel herkenbaar hoor. Kan idd te maken hebben met de groei van je baarmoeder. Ik had daar soms ook last van. En qua liggen op je buik ook. Ik verlang daar ook weer gewoon naar. Ik ben ook een buikslaper, maar heb vanaf het begin mezelf aangeleerd om op mn zij te liggen. Kan niet wachten om weer gewoon lekker op mijn buik in slaap te vallen haha. Kan sowieso niet wachten tot de kleine er is. Nog 13 weekjes! De pijn in mn rug is trouwens minder, dus wat het is geweest? Ik weet het niet. Kan mss ook te maken hebben met vermoeidheid (aangezien ik weinig had geslapen afgelopen weekend)... Oh ja Vliegje hebben jullie nu al intake gehad vd Kraamhulp? En ben heel benieuwd hoe het met Chybou en de tweeling gaat?
Nee geen andere optie. Preventieve verwijdereing via arbeidsgeneesheer dus dit wil zeggen dat we doorbetaald worden door de muntualiteit. Nu van en drukke job naar nx is ook nx voor mij. Langer dan een week thuis alleen en ik ben depri denk ik. Maar ik heb al geregeld dat ik bij mijn mama me nuttig kan gaan bezig houden. Ze heefteen schoenwinkel dus werk genoeg
Jessje, jaja, knap he. En ik sta op het punt om het bedje in te duiken. Ben benieuwd of ik de slaap kan vatten.. Heb nog even aan ons bruidsalbum gewerkt. Heb vroeger zelf veel gefotografeerd en professionele albums gemaakt. Een vriendin van mij heeft onze foto's gemaakt en ik maak nu zelf een album. Chala, wel lekker dat je doorbetaald krijgt joh! Die pijntjes kunnen ineens komen en weer gaan, hoort erbij. Ik ben vandaag echt brak en heb volgens mij weer indalingspijn. Had ook wat menstruatieachtige krampjes. Ben heel benieuwd of ik echt merk wanneer het serieus is zeg maar. Intake hebben wij in oktober al gehad Jessje, aardige vrouw was het. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn, een vreemde een week lang in huis..
Wij hebben alleen nog maar een welkomstbrief gehad van de kraamhulp. Maar nog geen intake. Ik hoop dat ze snel belt voor een afspraak. Kan ik hopelijk alles op 1 dag plannen. 30-weken echo en intake kraamhulp. Ik zal weinig met de kraamhulp te maken hebben. Ik heb zelf de week na de kraamhulp vrij genomen, zodat ik haar niet "in de weg loop". Tja, die vrije week is zwevend. Planning weet ervan, maar ik weet pas echt wanneer het is als mijn vrouw bevallen is.
En Vliegje? Gelukt om even te tukken? Zag op fb dat je toch ook wel weer btje gewerkt hebt Vandaag belde de kraamhulp om een afspraak te maken voor een Intake. Komt hier 4 febr langs. Ach bij de 1 zal het sneller gaan als bij de ander. Ik probeer me heel erg in te houden qua eten! Ik doe mijn best om niet ongezond te eten (dit lukt aardig, zitten af en toe dagen tussen dak toch grijp naar snoep) maar ik word echt dik! Iedereen is lief door te zeggen dat dat straks wel weer goed komt en dat het nu normaal is, maar ik heb er nog steeds zo'n moeite mee!!!! Zie soms ook vrouwen die nog zo dun zijn en alleen een dikke buik..! Terwijl als ik naar mijn benen kijk vind ik mezelf echt dik en lelijk... Ik wou dak er wat meer van kon genieten. Sorry voor mijn gezeur, maar moest het even kwijt. Hoe doen jullie het qua eten?
Hier gaat er even geen eten in. Vrouwlief is alleen maar aan het overgeven en aan de diarree. Hopelijk gaat het in de loop van de dag wat beter.
Jessje wat vervelend dat je je zo dik en lelijk voelt! Ik ben natuurlijk nog niet zo ver als jij in de zwangerschap dus weet nog niet wat t is om heel erg te groeien. Ook ik vind t wel moeilijk. Wil altijd maar slanker zijn en heb vaak gelijnd. Alhoewel ik een paar jaar geleden met lijnen gestopt ben en mijn eetgewoonte nu in de gaten hou want dat lijnen in niets. Het ging altijd om 5-7 kilo hoor, gewoon net dat ene randje en dat stukje wat strakker. Nu ik zwanger ben moet ik dus heel erg wennen aan het feit dat ik ga groeien! Ik hou op een of andere manier altijd mijn buik in, zodat men dat ene randje niet zien en dat doe ik nog steeds :/ Ik zal dat echt los moeten laten en accepteren dat dat bij zwanger zijn hoort. Net als jij meis! Qua eten, ik eet gezond maar eet ook zeker een koekje bij de thee of laatst had ik zo'n zin in spekjes en negerzoenen dat ik ze gehaald heb Soms moet/mag je jezelf echt wel ff verwennen maar doe t met mate! Probeer ook regelmatig stuk te lopen ed. Mag ik vragen hoeveel je nu bent aangekomen? Is het teveel volgens je VK of is het echt je eigen gevoel?
Ik ben nu 31 weken en 10,5 kilo zwaarder maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. bij mij zit het hoofdzakelijk in mn benen en mn hoofd is mn paspoort ook nog eens verlopen dus de komende 10jaar staat er een dikke kop foto op haha. En de laatste maand heb ik meer zin in chocolade en dat pak ik ook gewoon hoor. ga er gewoon vanuit dat ik er straks weer veel vanaf krijg. Sport nu nog steeds 2x in de week en blijf dat zo lang mogelijk doen.
Ik zal het eerlijk vertellen; ik heb een eetstoornis gehad. Ik maak me er vooral druk om wat anderen denken. "Ze is Zwanger, maar jeetje wat is ze dik"...! Ik ben nu 27 weken en ben 14 kilo al aangekomen. Ik vind dat echt zoveel! En ik probeer echt op mijn eten te letten! Er zijn dagen dat ik me er helemaal niet druk om maak en alleen maar denk; ach so be it, gaat er straks wel weer af, tis voor een goed doel! Maar dagen als deze maken me echt onzeker en verdrietig.. Ik eet wel iedere dag gezond qua ontbijt, middageten en avondeten. Ik eet veel fruit; mandarijnen het meest. Maar af en toe heb ik een 'zwak' momentje en grijp ik naar snoepjes of chips. Voel me daarna alweer schuldig omdat ik al zo dik ben. En ik doe echt mijn best het los te laten en te denken aan waar ik het voor doe. Aankomende week moeten we weer naar de Gynaecoloog. Ik zal het eens erover hebben...
Jessje, maak je niet te druk! Bij de febr mama's is er iemand die 20 kilo is aangekomen al. Ik denk dat het echt per persoon verschillend is. Ik heb niet absurd gesnoept of meer gegeten. Wel wat meer, maar gewoon waar ik zin en behoefte aan had. Ik zit vandaag op precies +10 kg. Ik was de afgelopen week een kilo afgevallen. Woog bij begin zwangerschap 59,5, vandaag 69,5. Heb de 70 al aangetikt, maar was dus weer afgevallen. Maar een +10 met 38 weken ben ik best blij mee. Ons kindje wordt op 3/3,5 kilo geschat. Nu te druk om maken. We komen nu eenmaal aan. Als ik zie hoe mijn tieten erbij hangen, word ik ook niet blij... had altijd volle maar mooie borsten, nu gaan ze echt hangerig worden. Van die uiers gewoon haha. Maar ja, mijn lief blijft maar zeggen dat ze me geweldig vindt dus ik moet het maar aannemen haha. Hoop wel dat we niet uitlopen, heb nog geen strepen en dat hou ik graag zo.
Ja soms heb ik gwn van die donkere dagen dat ik het niet kan hebben en er mega verdrietig om ben. Zullen ook de hormonen zijn!! Vandaag wel weer een betere dag. Ja vliegje heb jij ook al van die leuke hangtieten? Hahaha. Ik heb altijd geklaagd over mijn borsten, maar nu snap ik niet meer waarom hahahha. Worden ze straks wel weer de oude eigenlijk?? denanja wanneer mag je testen?
Denk dat onze tieten niet meer worden hoe ze waren... Maar misschien valt hete hoor. Maar ik had al grote en daarmee nog minder kans dat ze er een beetje goed uitkomen denk ik haha. Vandaag hele dag tukkers gedaan, weer zo slecht geslapen en doodmoe. Overdag alleen maar relaxt en filmpje gekeken.