Ja, dat heeft Pregnyl. Je kan er 'positief' mee testen. Sterker nog... Pregnyl is het hcg hormoon en als je zwanger bent kan je met een ovulatietest positief testen. Dat komt omdat het LH hormoon en het hcg hormoon als het ware 'zusjes' van elkaar zijn. Daarom wordt het ook gebruikt om een eisprong op te wekken. Het werkt hetzelfde als het LH hormoon. Moeders voor moeders zamelt het in door middel van de urine van zwangere vrouwen en maakt er Pregnyl van. Ik ben op dit moment ook weer 'aan het mee plassen'. Dus een ovulatietest doen heeft niet zo veel zin, want die is nu zo ie zo positief, maar niet door het LH hormoon (want dat zit nu niet in je bloed omdat ze 'kunstmatig' een eisprong opwekken) maar door het hcg hormoon. Ik zal zo even een foto zetten van een knal positieve ovulatietest. Ik was toen een week of 7 zwanger van de tweeling... Haha! Als je nu, na het zetten van Pregnyl, een zwangerschapstest zou doen is hij ook positief Daar moet je dus ook een beetje mee oppassen. Test je te snel na het zetten van Pregnyl met een zwangerschapstest, dan zou je een 'vals positieve' uitslag kunnen krijgen. Je moet daarom zo ie zo een dag of 8 wachten na het zetten van 5000 IE Pregnyl en wil je helemaal zeker zijn dat je niet te vroeg hebt getest kan je het beste 10 dagen wachten.
Ja had vanochtend een positieve ovulatietest. Toch even gedaan haha, zal wel niet betrouwbaar zijn. Hoop dat mijn eitje wel springt en niet van de stress weer achterblijft. Pregnyl moet dominant zijn en zijn werk doen haha. Om 11.00u de IUI. Spunkie, heb je daar slangetjes voor enzo? Spannend!
@Vliegje: Wij gebruiken deze steriele spuitjes, met steriel opzet stukje. http://www.zelfinseminatie.nl/wp-content/uploads/2013/01/Spuit-+-catheter.jpg Gewoon online te bestellen, ideaal.
Ohhh dan heb je NU je IUI denk ik! Spannend!!! Hoop echt dat dit em is! Laat je weten hoe het is gegaan?? Hopelijk minder pijnlijk! Wij moeten vanmiddag weer naar de kliniek. Ben benieuwd wat eruit komt. Vrouw aan de tel zei gesprek, maar naar mijn idee gaan we gewoon verder met 2e behandeling. We zullen zien. Spannend Spunkie. Lijkt me apart om ZI te doen. Wel intiem..zonder artsen e.d.
Het zit er weer er op! Viel nu reuze mee. Wel weinig zaadjes maar ze wilden het gewoon insemineren, er hoeft er maar 1 te zijn he haha. Het waren er maar 250.000 van de 10 miljoen, na bewerken. Wat een verschil per rietje dan he. Nu weer de wachtweken in. Succes Jessje!
@jessje: Het is zeker intiem, maar omdat het de eerste keer was dat we ZI deden, waren we heel erg lacherig bij het inbrengen... En we waren gezond gespannen. Morgenavond herkansing en vrijdagavond nog een keer. En dan hopen dat het werkt.
Nou, wij zijn vanmiddag geweest. Gesprek gehad en we gaan nu voor een verse terugplaatsing! Mijn partner gaat dus weer aan de hormonen en ik moet pilletjes slikken. Nu eerst wachten op mijn menstruatie. Dan kunnen we beginnen met slikken en spuiten. Klinkt echt verkeerd als ik het zo opschrijf haha. Maar goed, hopelijk de verse terugplaatsing raak en meer eitjes!
Dat betekent dus eitje wegnemen, direct bevruchten en direct terugplaatsen? Spannend! En dan mag je wel spuiten en slikken hoor haha! Klinkt prima!
Vliegje spannend!!! Duimen nu weer. Wel idd heel weinig zaad zeg! Maar idd hoeft er maar 1 raak te zijn. sparky ook voor jullie spannend! Hier vandaag een echte duidelijke ovulatietest maar ik vond hem niet positief genoeg. Ik was met t werk een uitje in maastricht en had dus een foto naar mn vriendin gestuurd en die vind hem wel positief terwijl ie op de foto nog wat minder zichtbaar was. Er nu dus voor gekozen om voor de zekerheid morgen een echi te doen om half 6. Als ie rijp genoeg is dsn ff uur wachten en iui en anders, wat ik zelf denk, donderdag dus de iui. jessje aat fijn een verse terugplaatsing
O dus het komt er bij jullie ook weer aan. Succes!! Weten jullie trouwens of je van pregnyl makkelijker een eisprong krijgt? Heb wel veel krampjes gehad, drukkend gevoel zoals ook voorgaande keren, maar ik had de vorige keren echt een 'balletje' in mijn buik met mijn ei en nu niet.. twijfel dus meteen of ik mijn ei wel gehad heb nu? Onzekerheid pfff haha. Misschien krijg ik door de pregnyl makkelijker een ei zodat het minder pijn doet?
Ik was net even heel verdrietig, toch even getempt en die is nog gewoon laag. Dus nog geen ei? En zit al bijna 60 uur na de pregnyl! Ik snap er niks van, met pregnyl moet hij toch wel springen. Wat gaat er toch steeds mis vraag ik me af... Ik heb ook nog geen eitje gevoeld maar dat zegt nu misschien even niets. Nu hebben we een mooi eitje gezien en dan zou het nog fout gaan Niks anders te doen dan afwachten en die thermometer gooi ik in de prullenbak haha.
ahhh vliegje wat balen dat je je zo voelt zeg! ik heb mn ei nog nooit gevoeld en ook niet voelen springen. heb een ronde met pregnyl gedaan en toen ook geen verschil gevoeld geloof k. dus kan je ook niet helpen sorry. hoop echt dat je je ei gehad hebt hoor! weet ook niet hoe en of je dat kan controleren zou volgende keer na dat t zaad ingespoten is gewoon echo vragen om te kijken of ie er nog zit.
Ze doen geen echo's bij ons net voor de inseminatie of erna... Hij was zaterdag 16mm dus gaan ze ervan uit dat het gewoon goed komt en hij goed gesprongen is. Jullie hebben vandaag echo he? Spannend!
Hmmz jammer. Dan zwl je er idd op moeten vertrouwen. Wat heel moeilijk is als je normaal wat voelt. ja om half 6, zo weer ff test doen om 12u denk dat ie nu kanl positief is, als t goed is.
Bij ons kijken ze voor een terugplaatsing ook nooit of het eitje gesprongen is idd. Eigenlijk best gek, want als het niet gesprongen is dan heeft de rest natuurlijk ook weinig zin. Magoed, zal wel een reden voor zijn? Gewoon maar hopen dat het raak is... Spannend Denanja!! Ga je vanaf morgen ook de wachtweken weer in? Ik moet nu eerst weer wachten tot ik ongesteld ben. Dan moet ik dus die pilletjes slikken. Omdat het om een verse terugplaatsing gaat (en mijn partner en ik dus op elkaar afgestemd moeten worden, mijn partner heeft een spiraaltje) moet ik die pilletjes slikken om het natuurlijke zo goed mogelijk na te bootsen. Mijn partner moet op dat moment ook weer beginnen met hormonen spuiten. (maar hoe het daarna precies in zijn werk gaat weet ik ook niet, want ze had het ook over bolletjes die ik in moest brengen om zo het hormoon aan te maken, omdat het niet natuurlijk gaat en hoef ook geen pregnyl te spuiten) Na ongeveer 4 of 5 dagen moeten we naar de kliniek voor een echo. Dan kijken ze of bij mij baarmoederslijmvlies dik genoeg is en bij mn partner hoe dr eitjes groeien...