Lief Chybou, dankjewel voor je woorden! Doen me goed. Ik moet zeggen dat ik ook steeds meer aan het idee begin te wennen en zelfs bang ben dat het alsnog een natuurlijke bevalling wordt. De angst komt voort omdat ze dus al zo groot is! Daarnaast heeft de verpleegkundige ons verteld dat het wel eens is gebeurd dat iemand naar de OK gereden werd en dat het kind ineens was gedraaid en dat het allemaal niet doorging. Dan heb je je dus helemaal ingesteld op het feit dat je kindje via een ks geboren wordt op dat moment en dan kun je gwn alsnog naar huis om gewoon te bevallen. Het klinkt mss stom, omdat bijna iedereen op een natuurlijke manier wil bevallen, wij ook, maar zoals het er nu voorstaat willen we niets liever dan een ks. De ks is inmiddels ook al gepland. Dag van te voren krijgen we de tijd te horen, maar de datum staat. Gek idee dat je van te voren al weet wanneer je kindje komt. Tenzij mn vliezen eerder breken natuurlijk...! Maar het is inderdaad wel het beste voor je kindje. Totaal geen risico's verder. We gaan ook de nieuwe methode doen. Hebben jullie dat ook gedaan chybou & vliegje? Dus dat je mee kan kijken en je babytje gelijk op je borst krijgt?? Nou, ik vind het retespannend in ieder geval! Kan me niet snel genoeg gaan, maar moet nog even geduld hebben...
Hier vandaag de 20 weken echo gehad. En het zag er gelukkig allemaal goed uit. Was deze keer van tevoren eigenlijk niet zenuwachtig, wat ik bij de eerdere echo's wel had. Maar toen ik op die bank lag werd het toch een beetje spannend. Maar gelukkig zag alles er goed uit, dus dat is en zorg minder. Ik voel het kindje nog niet heel veel, alleen soms helemaal onderaan, bij mijn schaamstreek zeg maar. Nu blijkt dat m'n placenta aan de voorkant ligt, dus dat verklaart een hoop. Ben ook nog niet echt veel gegroeid, buikje begint nu pas n beetje te komen.
Fijn Frummeltje dat alles goed was! Ik was tot week 20 ook nog niet heel veel gegroeid, behalve mijn borsten maar dat is de afgelopen 2 wkn hard gegaan! Moest trouwens echt nieuwe bh's halen! Ben 2 cupmaten gegroeid! Ik denk dat ik slagroom produceer haha
Zo ff op de bank kan jullie zeggen het is druk haha. Vandaag is hij gewogen en was bijna 400 gram afgevallen. Dat was dus veel te veel. Nu aan se dubbele kolf om zo uit de fles te kunnen geven om te zien wat hij binnen krijgt om hem zo toch ff weer op gewicht te krijgen. Mijn borsten beginnen nu pas te groeien moet binnenkort toch echt een voedingsbh gaan halen haha. Moet zeggen ben wel al 7.5 kilo kwijt dus dat gaat ook erg lekker
Jessje, Ik kan me voorstellen dat je je nu instelt op de KS. Ik begrijp ook heel goed dat je het nu je je er op in hebt gesteld het goed vind en het idee van normaal bevallen je wat minder aanstaat. Mijn 'grote angst' was ook dat ik toch normaal moest bevallen. Mij lijkt de kans heel erg klein. Aangezien jullie kleine meid al een flinke dame is en ook nog eens in zo'n fantastisch onmogelijke positie ligt... De ruimte lijkt me niet meer aanwezig en als die er wel was geweest had de gynaecoloog misschien wel aangedrongen op een draaipoging. Ik vond het ook heel raar om een datum te hebben. Beide keren heb ik hem ook gehaald! Hoewel het bij de jongens net aan was... Ik ging met weeën de OK in De KS van C. was een normale KS. Bij de jongens heb ik een 'nieuwe KS' gehad. Ze noemen dat een gentle sectio. Mede hierdoor heb ik de KS van de jongens als zo veel mooier en specialer ervaren. Ik heb ze allebei geboren zien worden. Vooral bij F. was dit een geweldig gezicht. Ze tilde hem zo uit mijn buik. En het was echt navelstreng doorknippen, aan de zuster geven en zo bij mij op de buik/borst. Ze hebben daar de hele tijd dat ik op de OK was gelegen. Lilian en ik konden echt kennis maken. De kinderats(en) waren er wel maar hebben niet aan de kindjes gezeten. Alles ging goed dus het hoefde niet. Ze zijn alleen heel even bij me weggeweest toen ze me van de operatietafel in bed tilden. Toen zijn de jongens gewogen en ik had zelf gevraagd of ze alvast een rompertje aan mochten. Op de uitslaap waren ze binnen de kortste keren bij mij terug. Ik zal in de FB groep eens wat fototjes plaatsen voor je idee en als je vragen hebt, stel ze gerust. Oeh Miss dat is idd wel aardig wat gewichtsverlies. Nu moet ik zeggen dat ik met de dubbele kolf binnen no time een prachtige productie had. Hoop dat hij snel lekker aan gaat komen. Mocht je niet zo van de voedingsbh's zijn... de HEMA heeft hele fijne sport bh's met pads waardoor ze voorgevormd lijken. Ik pas niet meer in mijn voedingsbh's van C. (ja ok, als ik net gevoed heb wel...) en ik heb een paar van die sportbh's gekocht. Het zit heerlijk, het voed makkelijk, ze zijn niet zo duur en het ziet er netjes uit. Misschien heb je hier iets aan... Anders snel weer vergeten Frummeltje, een placenta aan de voorkant verklaart idd heel veel. Gelukkig wordt jullie frummel vanzelf groter en je gaat die babe echt nog wel voelen... hahaha! Wat fijn dat alles goed gaat. Gelukkig knap ik weer een beetje op van die borstontsteking. Ik moet nog wel een aantal dagen antibiotica slikken, maar het ziek zijn is weg. Dat was geen feestje! Gelukkig kon ik wel blijven voeden. Tja, je moet wel, want het schijnt alleen maar erger te worden als je stopt. Ik zou nu ook nog niet willen stoppen met de bv hoor. Hoop de 6 maanden te halen en daarna zien we wel weer verder.
Dreamy, ja mijn borsten gingen ook al vrij snel groeien, zijn nu al ongeveer twee maten groter. De rest zal ook inderdaad wel volgen. We zullen het wel zien. De baby groeit in ieder geval goed, en dat is het belangrijkste. Chybo, fijn dat het wat beter gaat nu. En de baby voelen, dat geloof ik ook wil dat het straks vanzelf overal voelbaar wordt hihi.
chybou wat vervelend joh! Wel fijn dat je aan de betere hand bent. Respect ook dat je door bent gegaan met het geven van borstvoeding. Ik weet dat heel veel vrouwen er al mee gestopt zouden zijn, terwijl doorzetten idd juist het beste is. Ik heb vanochtend het Ziekenhuis gebeld om de ks eerder te plannen. Ze gaan overleggn en ik word terug gebeld. De kleine begint namelijk zo'n pijn te doen! Als ik zit dan drukt ze echt tegen mijn ribben aan en dat doet al zeer, maar als ze dan ook nog eens beweegt en nog meer onhoog drukt verga ik echt vd pijn. Dit komt natuurlijk ook door het feit dat ze zo groot is! Ik hoop dat ze het eerder kunnen plannen. Al ist maar een paar dagen, iedere dag is er 1
Bij ons was het spoed dus heb helaas Reva niet meteen bij me gehad. Dianta had haar na een minuut of 15 vast, mocht haar even aan mij laten zien en toen werd 1 arm losgemaakt bij mij en daarna moest Reva mee voor onderzoek en is Dianta er non stop bijgebleven, en heeft haar vastgehouden en niet meer losgelaten tot ik 1,5 uur later terug was van de het dichtmaken en uitslaapkamer. Ik heb met het dichtmaken van mijn buik dus alleen gelegen.. maar was rustig, wist dat Dianta erbij was en we hadden vooraf duidelijke afspraken gemaakt (zoals niemand bij Reva laten van familie als ik haar zelf amper heb gezien/vastgehouden). De ks zelf heb ik op zich ook niet als iets negatiefs ervaren. Alleen de hele bevalling. Ik wilde het zonder pijnmedicatie,uiteindelijk door de pijn gesmeekt om een ruggeprik. Dan denk je het 'zelf' te kunnen afmaken, wordt het een spoed ks. Maar goed, Chybou zegt het precies goed. Voor de kindjes is dit dan gewoon de beste manier en die gedachte troost me wel. Overigens ben ik zo bang geworden van bevallen dat ik nu niet eens aan een 2e moet denken (terwijl wij vooraf dachten aan 3 of 4 kindjes) maar mocht het ooit toch zover komen dat we gaan voor een 2e, dat ik de ruggeprik niet bij voorbaat al helemaal aan de kant schuif Ik ga overigens mijn buik soms missen. Het getrappel enzo. Gek he? Daarvoor in de plaats hebben we nu een prachtig lachend meisje. Fijn dat met de andere meiden alles goed gaat!
Zojuist terug gebeld en kan helaas niet eerder. Ik zal dus door moeten zetten. Ben onwijs verdrietig omdat ik echt zoveel pijn heb! Maar voor mn dochter zet ik door en zal ik hoe dan ook de dagen wel door komen. Het is alleen even kut gewoon!
Oeh wat vervelend Jess! Moet je nu 5 of 7 wkn wachten? Ik bedoel gaan ze van de huidige zw duur uit of van hetgeen je voorloopt? Ik hoop dat de pijn wat zal verminderen voor je! Vliegje ik kan het me nu al voorstellen dat ik mijn buik en dan met name het getrappel zal gaan missen. Behalve als t mss zo'n zeer doet niet maar voor nu kan ik me t heel goed indenken! Ik ben gisteren trouwens weer naar de VK geweest. Op het moment dat die doptone op mijn buik werd gezet begon ze weer te zwemmen �� dat gaat me er één worden! De hartslag was keurig en er was geen enkele overslag te horen ��uiteraard niet te vroeg juigen en we blijven nog ff onder controle maar dit was natuurlijk heerlijk om te horen �� Ze is nu ook druk en zie door mijn hele buik bewegingen! Mijn banner klopt dus wel
Jess wat vervelend zeg bij onze uk was dat ook dat hij onder mijn ribben zat ik ging dan ff op bed liggen en hem een beetje aaien/duwen naar een stukje waar jij meer plek had. Ook hielp het heel erg om op mijn zij te gaan liggen dan zakte hij een beetje naar de andere kant. Vliegje ik riep ook altijd ik doe het zonder verdoving. Ruggenprik wilde ik niet vanwege eerdere slechte ervaringen. Ik heb remiventalin gehad of zoiets. Dat druk je iedere 3min bij en zodra je dat niet meer doet is het met 10min uitgewerkt. Maar ik riep al voordat we naar het zh gingen dat ik die verdoving wilde. Maar mijn ontsluiting ging zo snel dat se weeën al meteen heel heftig waren. Vandaag komen ze hem wegen dus zijn benieuwd of hij is aangekomen. Ik iig niet ben al 10kilo kwijt in minder dan een week dus voor de rest die zich daar druk om maakte het komt echt goed ik geloofde het ook niet haha
Fijn Spunkie Miss hoeveel was jij in totaal aangekomen? En andere meiden? Vraagje, wij willen om persoonlijke (belangrijke) redenen de naam van één van de kinderen van één van onze vrienden gaan gebruiken als tweede naam. Wat vinden jullie, moet ik dat netjes vragen aan die vriendin?
Ik was 14 kilo aangekomen dus dat viel opzich nog mee ik had wel veel vocht. Je moet doen wat voor jou goed voelt. Weten hun de reden dan zou ik het denk ik wel vragen en voelen ze zich waarschijnlijk vereerd.
Vaak wordt de tweede naam alleen gebruikt op het geboortekaartje en id. Dus in het dagelijks leven word die vriendin er niet mee geconfronteerd, toch?
Ik was rond de 9 kilo aangekomen. Nu nog minder dan 1 kg te gaan heb alleen nog een beetje een bol buikje. Verder gewoon weer normale kleren aan, behalve shirts. Die zijn tekort door de groei van mijn borsten haha. Ben tevreden over mijn lijn zo net na de bevalling moet ik zeggen!
Het heeft niets met het kind van die vriendin te maken maar de naam is een combinatie van letters waar je de naam van mijn overleden schoonmoeder van kan maken. Indirecte vernoeming dus zonder dat t opvalt en idd die naam zal ze nooit gebruiken of zien....mijn vrouw heeft zoiets waarom zou je t dan vragen, ik denk op mijn beurt wellicht wel netjes om van te voren te vragen/zeggen.
Dat snap ik zeg! Pff ik ben nu al 9.5 kilo aangekomen , alleen buik en borsten zijn gegroeid maar schrik er wel van. Volgens VK niets mis mee en ik eet ook niet raar of ongezond. Tuurlijk eet ik wel eens een patatje of pizza als eens geen zin hebben om te koken...toch schrik ik ervan als ik hoor dat sommige amper aankomen..
Vriendin van mij (altijd superslank) was 20kg aangekomen en zei dat 9.5kg met 5mnd dus niet raar is...nou ja als t er maar ook weer af gaat. Is het er bij die 2 meiden makkelijk afgegaan? Eigenlijk erg dat ik me daar druk om maak omdat dit zo speciaal en bijzonder is en ik gewoon moet denken, dit lijf is bijzonder want dit lijf zorgt ervoor dat er wondertje mag groeien! Ja mijn lijf verandert en ja wellicht blijft t verandert maar dan heb ik daar wel iets prachtigs voor terug!