Wat een prachtig meisje!! Fijn dat ze het goed doet en dat het met jou beter gaat. Die regeldagen vond ik vre-se-lijk... je voelt je net een melkkoe, niks is goed, vaak alleen maar huilen en veel drinken maar dan ook slecht drinken. Dat zijn dagen waarop je de bv bijna op geeft maar de dag erna gaat alles weer beter Dat zijn van die dingen die je niet vertelt worden als je mama wordt hahaha, dat ervaar je. Die sprongen zijn ook herkenbaar. Je denkt op een gegeven moment een ritme te hebben, volgende dag gooit die kleine zelf alles weer om. Ons advies: lekker mee gaan in wat Sara wil en aangeeft. Ze regelt het zelf allemaal wel. Reva geeft nu ook aan dat ze soms meer wil drinken, soms minder. Slaapt nu goed, maar ik blijf in mijn achterhoofd houden 'straks met tanden zal ze wel gaan spoken, lekker even van genieten nu' haha. Ze slaapt overdag nu ineens soms 2x een uur tot 1,5 wat voorheen maar 2x 45 minuten was. De nachten zijn super, van 19.30u tot 7.00u ongeveer. Tussen 6.00u en 7.00u krijgt ze een fles en met een beetje geluk valt ze daarna nog in slaapt tot 9.00u of 10.00u soms zelfs. Geniet ervan! Het cliché is waar, het gaat veel te snel! Toppers he, die vrouwen van ons! Petje af hoor!
Poging 1 mislukt, het liep wel even raar omdat vrouwlief eerst niet ongesteld werd. Nu wel, dus op naar poging 2! Het is even wennen hoe om te gaan met spanning en teleurstelling. Maar daar weten jullie natuurlijk alles van 😉. Prachtige foto trouwens, wat een mooi meiske!
Ellennwat balen meid! Ja veel weten hier wat t is om teleurgesteld te worden! Hou vast aan t idee dat t "pas" poging 1 was! Het komt goed, zie zoveel meiden hier met een prachtig wondertje! Vliegjr ja voel me idd af en toe net een melkkoe! Vandaag wilde Sara om de 1.5 uur aangelegd worden. Van 5 slokken, 1 volledige borst tot 2 borsten er was geen pijl op te trekken. Tussendoor niet willen slapen of in slaap vallen aan de borst, wegleggen, wakker worden, zien dat ze hartstikke moe is maar nee niet willen slapen! Of met alle vermoeidheidstekenen haar in bedje leggen en daar in ene niet meer willen slapen terwijl als je dr in de box legt, na tig pogingen met haar speentje maar echt niet willen slapen, slaapt ze in de box wel zucht....terwijl ze daarvoor wel overdag in dr bed sliep. Veel meiden zeggen ook dat hun kindje met 5 a 6 wkn al doorsliepen van 23.00-06.00. Die maken de kleine s avonds wakker voor de laatste voeding of de kleine was nog wakker. Nou Sara ligt vaak rond 20.00-30.30 op bed en dan slaapt ze zo rustig door tot 00.30/01.30. Wakker maken wil ik liever niet omdat ze eindelijk slaapt en ook t CB zegt dat niet te doen ondat je dr anders in de remslasp wekt en de kans dat ze dan uberhaupt gaat drinken klein is. Kortom dan voed ik begin van de nacht wnnr ze zelf wakker word en dan komt ze vaak 3 a 4 uur later weer. Vannacht gaat t weer helemaal anders! Gisteravond werd ze om 22.00 zelf wakker. Mooi dacht ik, voeden en dan gaan we vast een ruk maken. Nee hoor, om 01.00 kwam ze al weer en vervolgens om 04.30. Klopt t dat je kindje vanzelf die nachtvoedingen gaat overslaan? Maakte jullie de kleine wél wakker voor een laatste voeding? Wnnr sliep jullie borstgevoede kleintje door en is t normaal dat t gaat zoals ik omschrijf? T maakt soms zo onzeker! Nou ik ga weer proberen te slapen
Fijn dat je weer opgeknapt bent. Zelfs bij de tweede moet je alles weer opnieuw 'leren'. mijn dochter is bijna 7 maanden. Ze krijgt nog borstvoeding. Al heel snel merkte we ook dat ze liever wilde slapen dan dat wij haar wakker maakte voor een voeding. Al heel snel, vanaf een maand of 2/3, gaat ze tegelijk met haar broer naar bed. Dat is tussen 19/19.30. Dan maakt ze een lange ruk. Meestal tot een uur of 5/6. Er zijn nog genoeg nachten dat ze ook rond 01.00 nog wat wil drinken. Als we haar gingen wekken voor de voeding kwam ze 'automatisch' weer binnen 3-4 uur. Kortom, het verschilt per kind, per nacht. Een ritme proberen we haar te bieden. Uiteindelijk laten we haar bepalen.
Jeetje Tiem van 8 a 12 weken dus slaapt ze van 19.00-5/6 uur?! Whoh das echt lang en komt volgens mij pas bij wat oudere kindjes voor. Wat heerlijk! Je geeft dan laatste voeding rond 18.30? Alleen de borst dus? Geen kv of iets in een afgkolfte fles? Overdag ook gewoon als de kleine erom vraagt neem ik aan? Of dat nou na een uur of 3 uur is?
Reva bleef de 1e weken met mij op tot middernacht. We kregen haar niet eerder op bed. Ze kwam nog lang om de 3 tot 4 uur in de nacht. En ik heb haar een paar keer een droomvoeding gegeven, dus tiet bloot, haar gepakt uit bed en direct de borst aangeboden. Maar dat werkte bij ons niet. Uiteindelijk gaf Reva zelf steeds beter aan dat ze eerder naar bed moest. Ze was echt moe, vervelend en hangerig. Nu gaan we al tussen 18.30/19.00 het badritueel/bedritueel starten. Lekker in bad, flesje, kroelen en naar bedje. Om 19.30 ligt ze er nu al in en slaapt sinds haar 4,5 maand ongeveer door tot 7.00u en dan na de fles soms nog tot 9 of 10. Maar ze kwam nog dik 4 maanden iedere nacht en soms 2 hoor. Wakker maken dus nooit gedaan (enkel een paar droomvoedingen), we hebben het volledig aan haar overgelaten en nu 'regelt' ze haar eigen bedtijd ook want eerst ging ze pas tegen middernacht. Na 2 maanden ofzo konden we ze rond 22u op bed leggen, Maandje later rond 21u en nu ligt ze er dus al om 19.30 in. Soms zelfs nog eerder. Het doorslapen moet je je niet zo op vast pinnen. Naar bed gaan zodra zij slaapt dus dan pak je je uren als zij slaapt. Dan was het voor mij wel vol te houden in het begin. Als ik om 22u sliep en ik kon 5 uur pakken kon ik de dag aan hahahaha
O en ze heeft tot haar 2 maanden in haar wieg op onze kamer gelegen. Toen werd mijn vrouw zo verkouden dat ze ons steeds wakker hoestte dus noodgedwongen is Reva eerder op haar eigen kamertje gaan slapen en sindsdien slapen we allemaal beter hahaha.
Ja Tiem, Reva deed dat ook, op haar 'oorspronkelijke' tijd alsnog komen. Alsof ze een ingebouwde klok hebben
Nee nee, ze sliep niet toen al zo lang. Ik schrijf het een beetje krom. Dat is hoe het nu is. Toen ze nog zo klein was sliep ze eerder 5 uurtjes -soms 6- aaneen voordat ze weer kwam. In tegenstelling tot 3-4 uur als we haar zouden wekken voor een voeding. (vanaf toen legde we haar rond 19/19.30 in bed waardoor ze langer aaneengesloten sliep. Geen voeding meer om bijv. 22.00, tenzij ze er zelf om vroeg) Ik geef live borstvoeding op verzoek. Mocht ik merken dat ze echt niet genoeg heeft en ik voel dat ik niet meer kan geven op dát moment geef ik haar een flesje gekolfde melk na. Ze slaapt naast me in een wieg. Als ze 's nachts wakker wordt leg ik haar liggend in bed aan. We slapen zo beide verder. Vliegje, ben jij nu helemaal over op kv of geef je nog de borst?
Ik vraag me af of het nu duidelijk is. Haha. Ik ben een kei in het heeeel uitgebreid uitleggen en de kern te missen.
Haha Tiem ik begrijp ik m nu hoor! Ik dacht al whoh wat een mzzl met jullie kleintje zeg! Ik heb gelezen dat kindjes rond de 6wkn ( is Saar morgen) een groeispurt / sprongetje maken en dat daar nu de aanhankelijkheid en vele vraag naar mijn borst is! Saar lag om 20.00 op bed. Hier kwam ze wederom voor een avondvoeding om 21.30 (2e x sinds haar bestaan 🙊. Vervolgens 00.30, 02.00, 04.30 en 07.30. Pff gewoon 3x vannacht!! Mijn god 😫 Dat was pittig en hoop echt dat snel weer verandert in 1 a 2 x per nacht!
Herkenbaar maar kan bij de sprong horen. Waarschijnlijk gaat het snel beter! Reva gaat morgen weer uit logeren, beetje spontaan. Stiefzus heeft vandaag opgepast en zou morgen bij ons oppassen omdat wij een avondje uit gaan. Reva deed het va daag zo goed dat ze zei, waarom laat je ze niet logeren. Nou oke dan hihi. Ben benieuwd! 2x keer, vind het toch moeilijk maar hopelijk kunnen we dan een keertje uitslapen. Mama's night out!
Tiem, Reva sliep ook lang van 22u tot 3u en dan tot 7u dus beetje vergelijkbaar als bij jullie. Ik geef nu geen bv meer. Ben ik 6 weken heel langzaam afgebouwd. Reva krijgt vaste voeding en nog 4 flessen nu. Ze komt nu ook echt goed aan. Denk dat mijn voeding op het laatst niet zo goed meer was. Ze doet het super goed. Heb er wel moeite mee gehad dat ik stopte maar het is goed zo. Heb het 5 maanden volledig volgehouden, tot 6 maanden afgebouwd.
... Wij zijn 10 maanden verder en hebben nog steeds geen nacht doorgeslapen. N. wordt zo'n beetje elke 2 - 2,5 uur wakker en F. toch elke nacht ook wel een keer... Wij hebben niet echt geluk als het om doorslapen gaat. Bij mijn dochter vonden we het al pittig dat ze met 6 maanden niet doorsliep. Vergeleken onze jongens was haar slaapgedrag een verademing!
Oei heftig zeg. Dat we nu door kunnen slapen maakt echt veel verschil. Maar ik blijf een slag om de arm houden, er zijn nog geen tandjes hahaha. Reva is zaterdag gaan logeren bij mijn stiefzus. Ze moest toch erg wennen aan haar vriend, mannen ziet ze dan toch niet zo vaak blijkt wel. De opa's en buurmannen wel enzo maar Reva heeft toch meer vrouwen in haar leven. Voor de mama's die een eigen donor hebben, komt de donor wel eens langs of is er contact met de kleine? Wij hebben bewust gekozen voor een donor die niet zomaar op de stoep kan staan haha maar niet zo anoniem dat Reva nooit haar donor zou kunnen ontmoeten. Vanaf haar 18e mag ze hem benaderen. Maar een rol in haar leven van begin af aan zou ik best moeilijk vinden. Ben benieuwd hoe dat bij anderen is en hoe jullie dat ervaren.
Hier ook een lesbisch persoon () met een kinderwens. Wat goed om te lezen dat er veelal positieve ervaringen zijn rondom vruchtbaarheidsbehandelingen. Wij gaan deze maand voor het eerst insemineren. We doen KID. We hebben ons laten vertellen dat het gemiddeld 1,5 jaar duurt voor we zwanger zijn. Dat vind iik een behoorlijke poos... Dus ik lees graag hier mee hoe het bij jullie allemaal gaat!
Dag allemaal, Na een tijdje meelezen plaats ik nu ook mijn eerste berichtje. Vind het leuk jullie verhalen te lezen en zo merk je dat je niet de enige bent die dit doormaakt. Mijn vriendin en ik hebben inmiddels 2 (helaas mislukte) IUI's gehad, waarschijnlijk volgende week de 3e. We zijn beide bijna dertig en hebben gekozen voor een (voor ons) anonieme donor van de spermabank ESB, wel kan ons kind op zijn/haar 18e gegevens opvragen over deze donor. Hopelijk gaat het lukken, ik houd jullie op de hoogte. PS wij gaan in oktober naar Amsterdam voor een infoavond van Meerdangewenst. Gaat iemand van jullie daar ook naar toe?
Welkom nieuwe meiden! Leuk dat jullie ook bezig zijn met het vervullen van jullie kinderwens Hier inmiddels al bijna 7 maanden mama's van een prachtige dochter, Reva Als je ons googled kom je nog een filmpje tegen van Editie NL, ging over Cryos (even googlen op Maartje, Dianta en Reva ) Succes en de meeste meiden zijn sneller zwanger hoor. Maar het kan wel langer duren.
Nieuwe meiden welkom! Hier ook gebruik gemaakt van een donor via de ESB! 5 pogingen gehad waarvan 1e en 3e poging een miskraam en 5e poging raak! Zie hier t resultaat, een wolk van een dochter! Het kan dus heel snel raak zijn! Succes meiden!