Ach Miss,maat klinkt dat sneu voor de kleine (en vermoeiend voor jullie). Fijn dat de natuurgeneeskundige wat lijkt te doen! Wat heftig allemaal vliegje. Sterkte met het verdriet om je hond. En je opa en je vader... Wat verschrikkelijk. Hopelijk kunnen jullie er idd even tussenuit samen! Hier na de inseminatie vooral relaxedheid. Totdat ik op de bank zat en ineens een vlaag van misselijkheid had. Krampen. Heel bizar, want het was een dag later... Opgezocht en het kon zijn dat er lucht bij het plaatsen van het cupje was meegekomen en dat krampen veroorzaakte. Prima. Maar tot op de dag van vandaag blijven die krampen hangen, ik word er 's nachts wakker van (en ik ben een hele vaste slaper). Vier dagen na de inseminatie zat ik in de auto, compleet met mijn gedachten bij mijn werk en ineens had ik kast van mijn rug. Hetzelfde pijntje als tijdens mijn menstruatie (tijdens, nooit voor mijn menstruatie). Gisteren verloor ik wat bruine afscheiding, vandaag wat bloed, steken in mijn borst. Ik zou bijna gaan denken dat het meteen de eerste keer raak is 😂😂 maar goed, ik weet heel goed dat ook als dat zo zou zijn, dat dan de kans dat het goed blijft gaan niet zo groot is. Ik heb het gevoel dat het eerste deel gelukt is, maar ook het gevoel dat het tweede deel nog niet meteen gaat lukken. Over 5 dagen testen. We zien wel. Ik ga ervoor om het volgende maand nog eens te proberen.
Klinkt wel heel spannend! Is het over 5 dagen alweer 2 weken geleden van de IUI? Succes! Wij gaan morgen voor een paar dagen naar Duitsland, ik lees eind volgende week even bij dames Ja bij ons is alles heel heftig... hoop daarom dat er even geen gekke dingen gebeuren en we er echt tussenuit kunnen morgen. Eventjes weg met mijn meiden.
Dan is het 12 dagen. De verpleegkundige zei dat we dan konden gaan testen. Overigens voel ik nu niks meer. Gisteravond beetje pijn iweer n mijn borst (maar ik heb een borstverkleining gehad, dus het is niet raar dat ik vrijwel niets aan mijn borsten heb gevoeld), maar daarna heb ik eigenlijk tot nu toe niets gevoeld. Ga lekker genieten met je meiden! Veel plezier klinkt gek, maar toch hoop ik dat je dat gaat hebben.
Nog een paar daagjes en dan testen! We hebben het hier heel fijn! Kreeg alleen van papa bericht datwe moeten genieten zolang het kan, gaat steeds slechter met opa.. We zitten hier tot woensdag maar worden misschien wel eerder naar huis geroepen. De weg heen was pittig gister. 1,5 uur vertraagd door file en een krijsende Reva. Dus na 5,5 in de auto hadden we het flink gehad. Maar Reva doet het geweldig ☺️
Fijne vakantie Vliegje. Jullie hebben echt even een rot tijd, maar gelukkig zijn er ook heel veel leuke dingen. Dat is soms heel wrang, maar tegelijk vind ik ook dat dit soort dingen het leven ook weer een beetje mooi maken. Loveofmylife, mochten jullie voor poging 3 deze week? Guin, jullie mogen al bijna gaan testen. Lastig hé die klachten. Het kan betekenen dat het raak is, maar het kan ook helemaal niets betekenen. Je weet het gewoon pas zeker als het tweede streepje op de test staat. Ik kan je, als je redelijk vroeg test, de testjes van de Kruidvat, 2 voor 5 euro aanraden. Toen ik zwanger was van mijn dochter pakten de Predictor en de Clearblue het nog niet zo goed op met 12 DPO. Natuurlijk kan het ook in één keer raak zijn. Soms gebeuren dat soort wondertjes... Ik hoop voor jullie dat dit bij jullie zo mag zijn. Hier gaat het momenteel echt goed. Natuurlijk blijft het druk met drie kleine kindjes, maar het is allemaal wat minder hectisch. N. zegt, nadat hij echt weken 'papa' heeft gezegd, sinds deze week 'mama'. Ook begint N. nu serieus te tijgeren. F. is met alles een beetje langzamer. Wel geeft hij 'high five's' en kan hij 'ja' knikken. Ook lijkt het soms als of hij 'zingt'. C. wordt over twee weekjes al weer 3
dag allemaal, hoe was de vakantie Vliegje? En Guin, ben erg benieuwd wat de test laat zien! Wij hadden de derde IUI na een positieve LH test vrijdagavond. De eisprong was net geweest, maar ze doen dan toch gewoon IUI. Nu maar weer wachten!
Hi meiden, Vliegje wat een rotberichten steeds! Hopelijk kunnen jullie toch een beetje genieten in Duitsland en hopelijk hoeven jullie niet eerder terug! Lovelylife spannend weer die wachtweken! Drie maal is hopelijk scheepsrecht! Guinn super benieuwd wat de test gaat zeggen!! Chybou fijn dat t wat minder hectisch is bij jullie en moest lachen om het feit dat N weken lang "papa" heeft gezegt Gelukkig is "mama" nu ook aan t vocabulair toegevoegd! Hier zijn we lekker druk met de kleine die precies op de dag af van 6wkn ons een echte glimlach heeft laten zien en vanaf dat moment elke dag wel een paar keer. Verder ook veel krampjes gehad de arme schat waardoor t water me soms aan de lippen stond. Ik wist soms niet meer wat te doen voor dr maar ja nog ff doorbijten voor ons allen. Sinds paar dgn slaat ze een voeding over in de late avond/ begin nacht dat betekent meer slaap voor mij aangezien ik degene ben die eruit gaat ivm borstvoeding. Benieuwd of ze dit gaat volhouden. Verder vind Sara t niet fijn om overdag in dr bed te slapen. S avonds en snachts als t daar donker is geen probleem maar overdag moet ze er niets van weten. Is dit herkenbaar? Sowieso is t zeer wisselend of ze uberhaupt slaapt overdag. Soms valt ze na t spelen in de box ff in slaap voor eern hazeslaapje of tegen mij aan na de borst en andere dgn slaapt ze 3 uur achtereen (meestal tijdens de welbekende autorit of wandeling). Hierdoor is een echt ritme overdag nog ver weg...
Heel herkenbaar dreamy. Wij dachten ook dat onze uk krampjes had later bleek het verborgen reflux te zijn. Overdag slapen wilde hij ook niks van weten totdat we hem in slaapt hupte en op zijn buik in de box lieten slapen dan kon hij af en toe een paar uur slapen. Uiteindelijk werd dat ook minder toen bleek dat hij kma had. Nu is hij een half jaar en sinds een week of drie slaapt hij overdag ook in bed teminste dat proberen we. Maken het dan wel donker op zijn kamer. maar hij wil niet altijd slapen is een heel wakker ventje. maar juist voor de krampjes op de buik laten slapen vinden de meeste wel fijn. succes
We zijn weer thuis na een korte fijne vakantie. Helaas slecht nieuws van opa. Alles uitgezaaid. Gaan er vanavond even heen. Verder heeft schoonmoeder een beetje de hond van vrouwlief opgedrongen om al hier te komen wonen. Ging nooit met mijn andere hond die niet met andere honden kon. Maar nu die dood is kan mijn vrouws hond gelijk komen he dacht schoonmoeder. Ben op dit moment emotioneel een wrak en huil al de hele dag. Mis mijn hondje, wil nog geen andere hond in huis. Maar tis niet anders en beter voor Bella. Guin, al getest? Lovely, spannend weer! Kom binnenkort weer meer lezen hoor meiden. Even mezelf herpakken. Knuf voor iedereen. Met Reva gaat het trouwens super en heeft het geweldig gedaan op vakantie.
O Dreamy, Reva slaapt ju nog maar 2x 45 min. Overdag was altijd al zo. Avond en nacht goed. Dus heel herkenbaar haha.
Dag dames, ik meld me hier ook maar even. Wilde eerst alles in dit topic bijlezen, maar zijn meer dan 300 pagina's, dus doe ik nog wel op mn gemakje Mijn vriendin (24) en ik (28) proberen ook zwanger te worden. Hier onze situatie: Mijn vriendin heeft al een dochtertje. Ik heb ook een zeer sterke kinder- en zwangerschapswens, dus ik zal deze embryo/baby gaan dragen. Echter heb ik van pubertijd af aan al een zeer zware en onregelmatige menstruatie (meestal eerder 3 weken ongesteld en 1 week niet dan andersom). Daarom heb ik altijd de pil gehad. Wel eens gestopt om te kijken of er al wat veranderd was, maar dat was nooit zo. Vorig jaar is ontdekt dat ik een verstoorde hormoonhuishouding heb. Dat verklaarde meteen veel. In januari (2015) dan toch maar gestopt met de pil ivm mijn zwangerschapswens. En tot mijn grote verbazing was mijn cyclus vrij normaal! (21-26 dagen, waarvan 5 dagen menstruatie) Dus begonnen met ovulatiestrips van de Action en ondertussen temperaturen. Ondertussen ook contact onderhouden met meerdere donoren die wij geselecteerd hadden vanaf internet. We hebben besloten voor een Nederlandse donor te gaan die vers komt doneren, waarna wij dit dmv Z.I. zullen inbrengen, gewoon thuis, het is al kunstmatig genoeg. Mijn vriendin zal het zaad gaan inbrengen. Uiteindelijk hebben wij een donor uitgekozen, ontmoet, afspraken gemaakt, etc. Het klikte meteen en onze meningen en ideeën mbt deze zwangerschap komen goed overeen. Bovendien komen ook mijn interesses erg veel overeen met die van hem. En zijn uiterlijk is ook niet verkeerd, ook niet onbelangrijk, als we dan toch mogen kiezen. Nu was het nog wachten op een duidelijke eisprong. Het tempen was een grote ramp, 2 vellen vol met pieken en dalen, was geen touw aan vast te knopen. De ovulatietesten werden wel positief, maar iets klopte er niet. Zo was mijn test bijvoorbeeld op dag 21 positief. Dat hield dus in dat ik binnen 24 uur daarna mijn eisprong zou hebben. Echter, op dag 22 of 23 had ik dan mijn eerste menstruatie. Iets klopte er dus niet, dat kon gewoon niet. Dus overlegd met mijn huisarts. Eigenlijk had ik geen recht op gynaecologisch onderzoek volgens hem. Normaal moeten mensen die niet via een ziekenhuis of kliniek proberen zwanger te worden en niets mankeren (voor zover bekend), eerst 1 jaar gewoon 'proberen' zwanger te worden voor ze de medische molen in mochten. Echter begreep hij ook dit met een donor wel wat moeilijk lag. En dit in combinatie met mijn verstoorde hormoonhuishouding en geen duidelijke ovulatietest uitkomst (en dus ook geen zekerheid of ik überhaupt wel ovuleer), kreeg ik toch een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Die liet me stoppen met tempen. Dat was volgens haar nutteloos en vrouw-onterend. Daarnaast moest ik doorgaan met de tests en na de vakantie (zomerstop op de poli) een afspraak maken voor echo's midden in mijn cyclus. Bij de 1e echo (augustus 2015) bleek mijn eitje bijna op knappen te staan. hij was 17,2, en bij 18 zou ik ovuleren, dus volgende dag volgens die vrouw. (dag 13, cyclus werd uiteindelijk 21 dagen) Helaas zat mijn donor toen in het buitenland, dus meer echo's waren niet nodig, kon ik toch niets mee. De ovulatietests bleven negatief, dus werd mij aangeraden over te stappen op clearblue ovulatietests. Ik had verder geen recht meer op een nieuwe serie echo's, want er was niets waaruit bleek dat ik minder vruchtbaar was oid. Ik moest dus maar uitgaan van de dag van die ene echo, en van de uitkomst van mijn toekomstige Clearblue tests. Dus, ik Clearblue digitale test met 20 strips besteld en deze maand gebruikt. Helaas, vandaag dag 21 van mijn cyclus en nog steeds negatief. Ik wil nu dus contact opnemen met mijn gynaecoloog en de situatie uitleggen en kijken of ik misschien toch nog meer echo's kan krijgen om mijn eisprong te bepalen. Ik vermoed echter dat ik pech heb, maar kan het proberen. Zo niet, dan laat ik volgende maand mijn donor op dag 13 en 15 hierheen komen (als hij beschikbaar is). Het is voor hem zo'n 1,5 uur reizen met OV (en voor ons dus elke keer een flinke reiskostenvergoeding), dus liever wat meer zekerheid met wanneer hij moet komen. Maar ja; wat moet, dat moet. Gelukkig heeft hij erg goed zaad blijkbaar, dus hopelijk kunnen we zo dag 13 t/m 16 goed indekken, dan zitten we vrij goed denk ik. Maar goed, ik heb slechts 1 echometing om vanuit te gaan, dus is toch gokken... Goed, tot zo ver. Lekker wat gedoe dus. Maar we zijn nu wel op het punt dat we echt gaan insemineren. Erg spannend dus. Mijn moeder en broertje zijn op de hoogte van ons avontuur, evenals mijn achternichtje (die momenteel 6 mndn zwanger is). Verder nog niemand. We willen nog niet iedereen inlichten, eigenlijk pas als het gelukt is. maar stiekem vind ik het ook wel erg leuk dat we hier nu eindelijk mee bezig zijn. (Mijn eierstokken rammelen al vanaf mijn 14). Het kunstmatig insemineren is voor ons allemaal nieuw, evenals werken met een donor, dus tips zijn altijd welkom. Al heb ik uiteraard al veel info ingewonnen overal. Ik hoop echt dat het snel lukt, kan niet wachten! En mocht het echt niet lukken met Z.I., dan gaan we gewoon alsnog de medische molen in. Gelukkig is er een ziekenhuis in de buurt waar we dan terecht zouden kunnen met onze eigen donor. Dus nu wachten, wachten, wachten... Leuk om al jullie verhalen te lezen!
Revaoch meis wat vreselijk van je opa! Ik hoop dat hij geen pijn heeft en zijn ziekte nog dragelijk voor hem is snap dat je er even doorheen zit en dat mag ook hoor meis! Gelukkig heb je je lieve vrouw en Reva die voor de nodige afleiding zorgt! Fijn te horen ook dat ze t zo goed in Duitsland heeft gedaan en dat jullie ondanks alles toch genoten hebben! Fijn dat jij dat ook herkent en met Reva t zelfde hebt. Twee hazenslaapjes van 45min en thats it! Tenzij we gaan wandelen of autorijden. Uuuuuuuren kan ze t dan volhouden! Zit eraan te denken het overdag anders ook donker te maken met haar slaapjes maar ja "ze" zeggen dat ze dan nacht en dag kan gaan omdraaien. Ik weet t dus ff niet want ze kan dus onder andere omstandigheden wel meer slapen. Skatjekimwelkom op dit forum en wat ern leuke en spannende tijd gaan jullie tegemoet! Wij zijn zelf in het MCK in Leiderdorp onder behandeling geweest en in de eigen cyclus zonder hormonen middels IUI en anonieme donor van de ESB zwanger geworden. Wij zijn in totaal 1 jaar bezig geweest en hebben 5 iUI's gehad. 1e IUI raak maar helaas miskraam met 10wkn, 3e poging raak maar miskraam met 5.5week, toen pauze ivm cyste op eierstok en 5e IUI wederom raak en zie mijn banner, een wolk van een dochter van bijna 9wkn oud! Wat betreft ZI ed kan ik je geen tips geven wat betreft ovulatietesten wellicht wel. Ik kon mijn piek nooit vinden met al die dure testen, ook niet met Clear Blue dus ik gebruikte de extra gevoelige dipsticks van Sensitest, werkte perfect en speciaal voor vrouwen die wat minder LH uitscheiden....resultaat 3x zwanger dus werkte perfect bij mij! Heel veel succes en geniet van deze bijzondere tijd!
Dreamygirl Bedankt voor de tip, ik zal daar eens naar kijken! Superleuk om hier ook alle succesverhalen te lezen, geeft me toch goede hoop voor de toekomst Het is moeilijk om te genieten nu, maak me toch af en toe wel zorgen of het gaat lukken. Maar ik ben blij dat we nu zo dichtbij komen al.
welkom Kim en heel veel succes! Ik had PCO, verminder vruchtbaar met ex-man, 2 jaar bezig nooit kids gehad. Toen ik uit de kast kwam en stopte met de pil een redelijke cyclus en bij ons was het met KID al bij de 2e keer raak
Ik lees t inderdaad vliegje, ben bij post 250 ofzo met bijlezen van dit topic ( net bij jouw 2e echo) Leuk om jullie onderschriften te zien en ondertussen jullie 'weg' te lezen. Zat echt terug te rekenen met de gedachte 'o, deze keer is t raak!' Of 'aah, gerum, ze hopen het zo...'. Ik hoop dat het bij mij ook voorspoedig zal gaan. Mijn lichaam lijkt redelijk in orde te zijn ondanks alles, alleen doen die verrekte ovulatietests het niet bij mij. Dus vd week maar kijken of ik de zwangerschapspoli te pakken kan krijgen en uitleggen, en ondertussen sensitests bestellen... hopelijk werken die wel. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte. Kan elk moment weer een nieuwe cyclus beginnen, had m eigenlijk al verwacht, maar ja, het schommelt, dus wie weet.
Thnx. Wacht nog steeds op mn nieuwe cyclus... afgelopen 6x zat mn cyclus tussen de 20-25 dagen. Dag 25 van deze cyclus is inmiddels al voorbij, dus ja, ik wacht nog maar ff. Heb ff veel aan mn hoofd ook, dus misschien ligt t daaraan. Hopelijk is dat binnenkort ook allemaal voorbij en heb ik dan alleen nog de 'stress' van dit hele ZI-proces Ik ben nu overigens bij post 931 van dit topic met teruglezen
Super! Je mag altijd inbreken in een gesprek hier, maar zeker met zulk mooi nieuws. Toppie! Helaas heb ik wat minder nieuws, maar dat zal jouw pret vast niet drukken, hoop het niet in ieder geval. Naast dit topic, hoor ik tegenwoordig ook in het BAM topic helaas. Soms gaan die dingen zo, zat er al ff aan te komen, maar ik hoopte dat we er nog uit kwamen. Maar goed, ik ga hier gewoon mee door, ik ben nu al zo ver, klaar om te beginnen! Hopelijk steunt mijn donor me ook nog nu ik dit avontuur in mijn eentje in ga. Verder weinig nieuws, is wel even genoeg voor vandaag. Ik hou jullie op de hoogte.