Nog een fotootje van ons gezinnetje van de shoot van vorige week. We hebben nog 1 shoot te gaan van deze fotograaf, de 11 maanden cake-smash. Dan is ze alweer bijna 1 (ik wil er nog niet aan denken! Het gaat zoooo snel!)
Nou, ik hoef niet meer te wachten... Helaas is vandaag mijn nieuwe cyclus begonnen Nu zit ik dus met een dilemma: - ovulatietests werken niet - temperaturen werkt niet - geen recht meer op inwendige echo's Weet iemand (behalve slijmstructuur in de gaten houden) nog een manier waarop ik mijn eisprong iets nauwkeuriger kan inschatten dan 'ergens tussen dag 10 en 20'???
Hier zondag pas testen... Willen zo graag zekerheid. Volgende poging zou ook pas na kerst zijn. Zo lang wachten :s. Wil elke kans grijpen haha, maar ook niet dat iedereen t weet. Maar goed, eerst deze poging afwachten. Mooie foto, Vliegje. Mag je trots op zijn ! Spannend, zo'n eerste echo Bbiii. Nog even wachten (krijg bijna een hekel aan het woord ). Wie weet zijn het er inderdaad twee.
Wat balen Skatjekim! En lastig dilemma... Ik weet niet hoe je op een andere manier je ovulatie kan bepalen.
SkatjeKim, hoeveel dagen na je eisprong ben je ongesteld geworden? Denanja, wat leuk, ook een meisje! Konden jullie haar goed zien?
https://www.facebook.com/womancarebelgie/ Kim, is dit niet iets voor je? Ze doen daar vruchtbaarheidsecho's 😉
Evira 8 dagen. Of ja, eigenlijk 9, want het was al avond en dan telt dat als de volgende dag. De vorige keer toen ik echo's had, begon mijn nieuwe cyclus ook 9 dagen na ovulatie. En toen had ik een korte cyclus (21 dagen) en nu voor mij een lange (27 dagen). Dus is voor mij normaal. Scheelt me wel veel zwangerschapstests, als ik op dag 8 ongesteld wordt, hoef ik niet op dag 14 te gaan testen. vliegje dank je, ik zal eens kijken 😊
Ik heb even gekeken, maar is ruim 65km reizen. (enkele reis) Vind ik toch een beetje veel voor een inwendige echo van 5 minuten die ik ook hier in Tilburg op 5 minuten fietsafstand kan laten doen. Want met mijn vruchtbaarheid is waarschijnlijk niets mis, het gaat puur om het bepalen van mijn ovulatie. Dan kan ik misschien beter kijken wat een inwendige echo op eigen rekening zou kosten en dan elke maand vanaf die echo inschatten wanneer ik ovuleer (hij groeit bij mij 3-4mm in 3 dagen). Ik weet niet precies wat dat kost bij mijn ziekenhuis, maar ik las op internet van een andere aanbieder dat een gynaecologische echo bij hen 50,00 bedraagt (bij womancare is dat 40,-) . Reiskosten voor mijn donor is ook al 40 euro per keer. Dus als ik voor 50 euro de termijn waarbinnen ik van 10 dagen kan verkleinen naar 2 of 3 dagen, is het dat wel waard. Iets om over na te denken... Toch bedankt voor het meedenken hoor, is altijd fijn!
SkatjeKim, ergens in mijn hoofd zit een feitje, dat je minimaal een luteale fase ( = de tijd vanaf je eisprong) van 10 dagen moet hebben, omdat anders er niet genoeg tijd is voor een innesteling. Dit zou volgens mij zelfs een rede kunnen zijn om doorverwezen te worden naar de gyn. en dan......kun je misschien ook weer echo's krijgen... Je moet eerst maar even googlen of het klopt wat ik in mijn hoofd heb hoor, maar ik ben er vrij zeker van.
evira dit klopt idd. bij ons in de kliniek kreeg je ook medicijnen (utrogestan) als je lf korter was als 10 want idd dan heeft t eitje geen kans om in te nestelen en word je dus ook niet zwanger. en weet even niet meer wie t vroeg volgens mij jij evira maar konden dr heel goed zien!!! ze lag echt als een modelletje haha net of ze aan t zonnen was. zo leuk! vandaag op controle geweest en hartje gehoord. zo fijn! nu weer 4 weken wachten op de volgense controle en 5 op de 20 weken echo. maar moet zeggen vind wachten nu niet meer erg. heb ook wel andere dingen aan mn hoofd... mn opleiding loopt op zn einde (over 2 weken) en moet dan examen doen dus eerst nu maar even daar mee bezig houden. ik heb trouwens wel een voorliggende placenta waardoor k ons meisje pas laat zal voelen helaas. maja dat mag de pret niet drukken. heb al wel een buikje love it haha
thnx voor de info. dit is nieuw voor mij. ik ga me eens goed inlezen en misschien contact opnemen met de gyno. Als het moet, ga ik dan toch maar alles via het ziekenhuis doen ofzo. Dat zou wel verklaren waarom het vorige maand na 10 dagen is misgegaan. Thnx dames, ik hou jullie op de hoogte...
Wij hadden de eerste echo met 7 weken en ja... 2 hartjes <3<3 Dan weet je het zeker, zwanger van een tweeling! En ik wist het gewoon... Ik was er heel zeker van, het zijn er twee en dat bleek te kloppen
Stier86 hebben ook al paar keer naar tziekenhuis moeren lopen laatste keer via spoed ... Omwille van bloed en telkens ook wel echo gehad maar daar zagen we niet echt veel op ... Heb dit hier toen gezegd maar hier is het bloed gelukkig gestopt .... Maar voelt ze zich wel ziek ... Hopelijk alles oké nu bij jullie
ik lees op Luteale fase tijdens de menstruatiecyclus inderdaad wat jullie al zeiden over de luteale fase. Maar inderdaad ook dat het eenvoudig te verhelpen is met medicatie. dus dat hoop ik maar. Pff, mn lichaam zal me ook niet eens meewerken zeg... Morgen maar de poli gynaecologie bellen en kijken wat mogelijk is.
Oh geweldig, dat hadden wij bij Sara ook!! Ze lag in de holling onderin mijn baarmoeder alsof ze in een hangmatje lag!! Jammer van je achterliggende placenta maar idd je kunt niet alles hebben! Je gaat dr vanzelf voelen! Succes over 2wkn met het afronden van je opleiding! Skatjekim ik hoop dat de afd gyn je verder kan en gaat helpen zodat je kansen optimaal worden!
Hier trouwens sinds 2dgn (nu Sara 4mnd is) weer regeldgn! Zo komt de afgelopen 6wkn tussen 19.00-08.00 maar 1x snachts voor een voeding. In totaal 5 voedingen per etmaal. Nu komt ze in die tijd weer 3x!! 22.15, 03.15 en 06.00 en ook overdag laat ze minder tussen de voedingen...kortom we zitten nu weer op 7 a 8 voedingen per dag. Phoe weer ff wennen maar ja kleine meid zit blijkbaar weer in een groeispurt/ontwikkelingsfase waardoor de melkproductie omhoog moet haha... Ik had gelezen: Ik las op internet het volgende: De regeldagen zijn vaak rond: 10 dagen 3 tot 4 weken 3 maanden 4 maanden 6 maanden Naast de periodes van regeldagen is 4 à 5 maanden een moment waarop baby's erg onrustig kunnen zijn, en veel moeders het gevoel hebben alleen maar heel vaak heel kleine beetjes te voeden. Vrees dat t een pittig maandje gaat worden. Herkenbaar voor de mama's hier?
Weer wat berichten om te lezen hier, leuk. Wat leuk dat jullie haar zo goed konden zien Denanja. Succes met je drukke weken! Skatjekim, hopelijk kan de poli wat voor je betekenen! Regeldagen kende ik eigenlijk niet zo, Dreamygirl. Klinkt als een aanpassisng. Succes deze maand! Wij zijn bijna aan het eind van de wachtweken... Vorige iui werd lief 3 dagen voor NOD ongesteld. Dat zou nu vandaag zijn. Maar dat zegt natuurljk niks. We worden gek van de onzekerheid en het wachten... Die laatste dagen zijn wel een enorme uitdaging zeg!
Vanmorgen poli fertiliteit gebeld. Zij kon me weinig zeggen omdat ze geen dokter is. Dus afspraak met gymo gemaakt. Die kon eigenlijk pas op 18-12, maar toch een gaatje gevonden op 3-12 (mijn verjaardag). Deze cyclus sla ik dus maar over, want heeft nu weinig zin. Eerst dat gesprek maar afwachten...