Lesbisch ??

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Jessje003, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    hahaha dankje stier :).

ennuh dreamygirl dat vind ik een hele goede vraag!!!

ellen succes weer op t wachtbankje!!!

2. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    #3662 vliegje, 6 dec 2015
    Laatst bewerkt: 6 dec 2015
    Dreamy, dat mag gewoon. Broertjes en zusjes worden niet meegeteld, tenminste niet bij Cryos. De donor mag max 25 vrouwen bezwangeren zeg maar hahaha, hoeveel die vrouwen krijgen maakt niet uit. Als het maar geen 26 vrouwen zijn ;)
    Als wij weer zwanger zouden worden kunnen we op Cryos aangeven of we zwanger zijn en of het een broer of zus is zeg maar.

3. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Hier een geweldig leuk Sinterklaas weekend gehad. Reva een loopauto, loopstoel, geweldige tipitent en andere kleinere kadootjes gehad. Wij veuuul geld dus ben ik erg blij mee. Konden gelijk de helft van de vakantie sparen! Belachelijk maar toch ook wel even heel lekker en even adem gewoon en met een buffer het nieuwe jaar in.

Op naar de 1e kerst met ons dotje :)

Ik had opvliegers van de Clomid en hield vocht vast. Maar die opvliegers, pffff vreselijk! Maar had ze wel bij 150mg hoor.

4. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Onze kerstkaart :D

5. Bbiii

Bbiii Lid

2 nov 2015
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi!

6. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Mooi!!

7. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Superleuke kerstkaart! :)

Ik heb 5x 50mg Clomid.
    Ben het weekend heel druk geweest met mn verjaardag en sinterklaas, maar ga morgen eens wat meer info erover zoeken.
    Thnx allemaal voor jullie input.

Hier ook een leuke sinterklaas gehad, die domme Piet had weer eens een zak met cadeautjes voor de kleine van mijn ex, hier gebracht. Elk jaar doet hij het verkeerd.
    Die kleine vond het geweldig!
    Uiteindelijk stond heel de eettafel vol cadeaus, vooral Frozen.
    Zelfs mn hond moest eraan geloven :p
    Whahaha!

Ik hoop dat iedereen een leuk weekend heeft gehad, ondanks al het negatieve nieuws van iedereen hier de laatste tijd.

8. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    O wat leuk! :)

9. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Ah wat een verwennerij door de Sint bij jullie Vliegje en Skatjekim! Leuk hoor! Enne prachtige kerstkaart!

Ik heb antwoord op mijn vraag mbt de zaadunits die we nog hebben liggen en evt broertjes en zusjes. Dit was het antwoord:

Ik heb het nogmaals goed nagevraagd.
    Het is lastig om precieze info te geven over de ESB maar de afspraak is dat zij stoppen met uitgeven van zaad in Nederland als er 15 zwangerschappen zijn gemeld; zodat er ook nog zaad voor een 2e zwangerschap binnen een gezin gerealiseerd kan worden.
    Dit is de afspraak maar het blijft lastig te beoordelen of dit ook nagestreefd wordt. Dit is ook afhankelijk van andere NL klinieken en hoe snel zij een zwangerschap doorgeven bij de ESB. Bij ons gebeurt dat wel redelijk snel.
    In elk geval kunnen jullie altijd de rietjes nog gebruiken die bij ons opgeslagen liggen want dat is jullie eigendom.

Daarna kreeg ik dit nog:

Nog even een nabrander hierover.
    In principe zijn er geen afspraken met de ESB. Maar wij proberen met hen af te spreken wat ik hieronder schreef.
    Dit betekent dus dat er geen garanties zijn en als je meer wilt weten je met de ESB contact op moet nemen.

Tja dan is de vraag hoeveel klinieken in NL werken samen met de ESB, hoeveel vrouwen kiezen hiervoor en hoe snel worden de zwangerschappen doorgegeven. Hamvraag, hoe gaat de ESB hiermee om.

Vliegje Cryos zit toch ook in Denemarken? Die max van 25 is dat voor over de hele wereld of max in NL?

10. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Inmiddels ook antwoord van de ESB:

Each country has a limit of families and some country has a limit of number of children.
    We follow all the rules in the countries.

Zojuist het MCK weer gemaild wat nu hun definitieve regel is :)

11. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oke. Maar Nederland heeft een grens van 25, dus dat is hier volgens hun dan het limiet.
    Maar als ergens anders de grens 50 is, betekens dat dan dat er in dat land ook nog eens 50 kinderen kunnen rondlopen van die donor? Of nog 25 dan?
    Beetje vaag zo.

12. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Dat vroeg ik me ook af en heb weer antwoord:

No that is not possible.
    In general the average donor has 25 families worldwide.

13. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Voor NL is dat. Dus hier in NL kunnen er 25 vrouwen van dezelfde donor kinderen krijgen. Die kunnen nog wel broers/zussen krijgen. Dus gemiddeld 2 per vrouw = 50 in NL.
    Maar in andere landen gelden andere quota!

Ik zal Cryos eens mailen, toevallig vandaag al gemaild over onze zaadreservering want we moeten weer betalen voor 2 jaar verlenging binnenkort á 250 euro... hahaha.

14. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Al mail terug!

Beste Maartje,

In Nederland ligt het quotum inderdaad op 25 zwangerschappen / vrouwen per donor.

Broers en zussen behoren inderdaad niet bij deze telling. Op het moment dat jullie voor een tweede kindje willen gaan kunnen jullie dan inderdaad nog gewoon gebruik maken van donor X-X.

Dit quotum geldt inderdaad voor Nederland. In Duitsland geldt weer een ander quotum. Cryos hanteert naast de landelijke quota ook een wereldwijd quotum van 1 kind per 200.000 inwoners per land.

Het quotum van 25 geldt ook voor ESB. Het is een quotum dat is ingesteld door Nederland, iedere donorbank dient zich daar dus aan te houden. Het wereldwijde quotum is een quotum die Cryos hanteert, deze zou wel af kunnen wijken van ESB.

15. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Dat wereldwijde quotum gaat dus niet per donor denk ik, maar echt per kind op 200.000 inwoners. Zodat niet op 200.000 inwoners de helft een donorkind is denk ik.

16. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    1 op 200.000 vind ik dan nog best veel.
    Als Nederland geen quotum had, zou dat dus 1/200.000 = 84 op 16,8miljoen Nederlanders.
    En dan is Nederland maar een klein landje.
    Dus in bijvoorbeeld Duitsland, waar zo'n, 82,6 miljoen mensen wonen, zouden dat zonder eigen quotum, 413 donorkinderen van 1 donor kunnen zijn...
    En dan zijn broertjes en zusjes niet eens meegeteld!

Toch fijn dat veel landen dus een eigen quotum hebben!

17. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ja das inderdaad fijn. Je wilt ook niet dat onze kinderen straks verkering krijgen met een mogelijke halfbroer/zus.. Die kan gaat er wel zijn natuurlijk maar is wel super minimaal!

18. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Toch gek hè? Want het MCK geeft dit als final answer:

Die afspraak is dus dat Nederlandse klinieken hun zwangerschappen doorgeven. Maar zoals ik al schreef is het de vraag hoe secuur dat door andere klinieken wordt doorgegeven.
    De afspraak is dus 15 zwangerschappen.

Terwijl ze zelf eerder ook aangaf over die 25 vrouwen. Nou ik hou datgeen aan wat het ESB heeft aangegeven. Wereldwijd heeft een donor vaak "maar" 25 families.

Ben er persoonlijk ook helemaal niet bang voor dat onze dochter met haar halfbroer of zus eindigt...hoe groot is die kans nou? Trouwens, wie zegt dat de partner waar vele mensen nu een relatie mee hebben echt wel van de ouders zijn waarvan ze denken te zijn? Voor t zelfde geld is diegene ook oa van een donor omdat haar "vader" slecht zaad had maar dat ze dat niet wilden vertellen?

Kortom, ik maak me niet druk haha...

Onze dochter trapt zich sinds gisteravond steeds volledig omhoog onder de dekens vandaan. Vervolgens draait ze zich nog een kwartslag om ook en ligt vervolgens horizontaal van spijl naar spijl :-/
    Tis maar wat je lekker vind liggen....

19. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ik maak me ook niet druk hoor, net wat je zegt. De helft van de bevolking weet hun vader misschien niet eens. Heterostellen met een onvruchtbare man zeggen vaak niets tegen hun kinderen.
    En trouwens, beetje raar antwoord van het MCK, want volgens mij zijn klinieken VERPLICHT zwangerschappen te melden toch?

Haha, ja Reva deed dat op een gegeven moment. Die draait direct op haar buikje nu. Doodeng vond ik dat in het begin maar nu is ze echt een buikslaper.
    Ze slaapt in een slaapzak, want ze laat de dekens niet op zich liggen en anders is het echt zo koud lijkt me.

20. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Ja ik vind t ook een raar en onduidelijk antwoord. Afijn, kan een hele discussie met ze aangaan maar dat heeft heel geen zin :)
    Mocht Sara met "een" Reva thuiskomen check ik ff goed wie dr ouders zijn haha...

Sara zuigt sinds paar dgn ook op dr onderlip. Ziet er zo komisch uit! Geen idee waarom ze dat doet maar volgend mij vind ze t gewoon lekker :)

Deel Deze Pagina