Bedankt meiden! Ja opvallend he, zoveel meisjes als er hier geboren worden. Een vriendin van ons heeft er een hele theorie over bedacht maar die heb ik niet onthouden haha. Ik weet alleen nog dat het er op neer kwam dat wij een meisje zouden krijgen en zij een jongen (zelfinseminatie). Helaas heeft ze een miskraam gehad dus we zullen niet weten of dat klopte. En je hebt gelijk Vliegje, voor meisjes is er meer mogelijk. Daar had ik nog niet zo over nagedacht. Maar je kunt alle kanten op. Net al even zitten zoeken op internet naar meisjeskleding en als je al het roze negeert is er leuke kleding te vinden. Lichtroze vind ik nog wel oke, maar dat harde roze komt er hier niet in, haha. Tenminste niet door ons, je weet maar nooit waar familie mee komt aanzetten.
Stier: Wij hadden ook een heel elftal jongens kunnen krijgen en we hadden voor alle elf een leuke naam... En toen... Toen bleek onze eerste een meisje te zijn. Ik had vanaf een week of 8 al een beetje een voorgevoel dat het geen jongetje was. Dat bleek te kloppen. Wij waren in eerste instantie ook van de stoere meisjeskleding. Er is zo veel te vinden dat niet alleen roze, roezen en strikjes is. Heerlijk, zo'n stoere spijkerbroek met een paar gave sportschoenen er onder. Inmiddels heeft onze dame 3 en heeft ze een duidelijke eigen mening. En ja, het is toch écht een meid! Je maakt haar zo gelukkig met een jurkje of een rokje. Ze vind roze zo'n mooie kleur! Ze doet niets liever dan rondlopen in haar prinsessenverkleedjurk achter haar kinderwagentje. Ik vind het heerlijk!! En kan mijn hart ophalen aan het aankleden van mijn twee mannetjes. Die willen gelukkig nog wel in een stoere spijkerbroek en sportschoentjes lopen Gefeliciteerd met jullie meid, want die zijn écht heeeeeeeeel leuk!
i love roze!!! en juist dat harde roze haha ben niet van t baby roze. maar mn vrouw is van t stoere dus t word een mixje vind sneakers trouwens ook geweldig hoor! k ga roze all stars kopen . ennuh eigenlijk is t volgens mij dat met insiminatie juist jongens meer voorkomen omdat insiminatie vaak voor de eisprong is en jongens langer overleven. heb dit ooit gehoord. bij mn andere groepje gaat het gelijk op. is groepje van de kliniek dus zit ook veel icsi tussen. maar idd vliegje zo had ik t ook nog niet bekeken dat je een meisje alles aan kan doen. ze heeft nu al meer kleren dan mij dus dat komt ook wel goed haha
Stier wat leuk een meid!! Dat het vooral maar een gezond meisje mag worden!! Wat betreft de kans op een jonger of een meisje... Hoe dichter je op je eisprong geinsemineerd word hoe groter de kans op een jongen want de jongens zijn de snelste zwemmers en zullen dus als eerste het eitje bereiken en bevruchten. Als je dus paar dgn voor je eisprong geinsemineerd bent dan zijn de snelle jongens op een gegeven moment zo vermoeid dat ze afsterven voordat ze het eitje bereiken EN dan komen de meiden! Die zijn natuurlijk (haha) een stukkie slimmer, doen het rustiger aan, sparen hun krachten en leven dus langer om vervolgens als laatste aan te komen en het eitje te bevruchten. Ik dacht dus ook dat wij een jongen zouden krijgen echter zowel op dit forum als in onze omgeving zijn er toch veelal meer meiden geboren. Ik denk nu dus omdat meidenzwemmers sterker zijn en langer overleven, dat zij wellicht het ontdooi proces beter doorstaan ofzo....
ja idd dreamy zo bedoelde k t haha. denk ook dat mn mk een jongen was. puur omdat ik me toen zo anders voelde onder de zwangerschap.
Ik wacht het gewoon af. Bij mij in de familie zijn de meiden in de meerderheid. Opa en oma hadden 8 dochters. Die acht dochters hebben samen 18 kinderen waarvan maar 3 jongens... Maar ja, toch zijn het volgens mijn biologielessen toch echt de mannen die het bepalen... Ik zie t wel... ben al blij als ik uberhaupt zwanger ben en t blijft zitten 😊
Ha Chybou, ik realiseer me heel goed dat onze dame over een paar jaar heel goed kan zeggen wat ze wel en vooral niet aan wil Dus de eerste jaren profiteren we er maar van. Rokjes en jurkjes zal ze ook echt wel dragen maar ik wil geen zuurstok roze baby Leuk dat je dochter zich helemaal blij voelt in roze jurkjes en paradeert achter haar kinderwagentje! Dreamy, dat meisjeszwemmers het ontdooiproces beter zouden kunnen overleven vind ik eigenlijk wel logisch klinken; vrouwen zijn toch het sterke geslacht he We hebben nu een naam staan die we allebei heel leuk vinden maar we hebben hem nog niet 'vastgezet', mochten we nog een andere mooie naam tegen komen dan zullen we misschien nog switchen.
Toch klopt die theorie dan niet want een inseminatie wordt altijd zo goed mogelijk gepland rond de eisprong. Blijft maar 1 theorie over: vrouwen zijn gewoon het dominanst hahahahaha! Wij hebben al een naam voor een 2e meisje eventueel maar een jongen vind ik zooo moeilijk! Vind bepaalde namen wel leuk, maar krijg nog niet de wow zeg maar. Ja ik vind Rif of Raf heel leuk maar Reva is al R. Schijven, als we er nog een R bijkrijgen is dat hartstikke onhandig met post denk ik. Omdat we niet laten dopen enzo. De namen van Chybou's jongens vind ik ook leuk
bij ons stond de meisjes naam ook meteen vast. die staat eigenlijk al jaren vast hahaha de jongens naam vind ik iets moeilijker, vind veel leuk, maar nog niet echt een wow effect. maja daar hoeven we voorlopig ook niet aan te denken hebben al een treintje met de letters gekocht dus de naam voor nu staat vast, al hebben we wel gezegd als er echt een leukere naam voorbij komt we dat treintje gewoon weg gooien haha
@vliegje; en ik maar denken dat ik de enige ben die rekening houdt met voorletters ivm bijv. post. Zij het dan dus met mijn eigen voorletter alleen. Lijkt me gewoon echt niet handig. Vraag me ook altijd af hoe dat gaat bij de '.. kids and counting'-families op tlc. Die namen beginnen vreemdgenoeg bij alle families met een J. En dan twee ouders en 19 kids ofzo met een J... handig ja. Mijn meisjesnaam staat ook al een jaar of 5 vast. Maar jongen echt nog niet. Vind ik moeilijker, kweet nier waarom...
Leuk! Zoveel meisjes. Ben benieuwd naar de namen die gekozen gaan worden. Ik vind shoppen voor een meisjes minstens zo moeilijk als voor een jongen. Te wijd, te lang, te groot, kleur past niet bij kindje, en zo kan ik nog meer opnoemen waar ik me aan stoor. Qua namen hebben wij bewust voor een tweede naam gekozen. Bij onze zoon hadden we meerdere namen die we erg mooi vonden met dezelfde beginletter. Mocht nr.2 ook een jongen geweest zijn was er een kans dat we een van deze namen gekozen hadden. Wij zijn gezegend met een koningskoppel en ik vind het heerlijk. Qua geslacht hadden we bij de eerste een lichte voorkeur voor een jongen. Bij de tweede voor een meisje. Beide keren zat ons gevoel er naast.
Grappig om te zien dat veel mensen vaak 1 naam heel duidelijk hebben staan en het voor de andere sekse juist heel moeilijk vinden. We gaan ons kind ook niet laten dopen (al zou schoonmoeder dat wel willen) maar voor ons staat wel vast dat we gaan vernoemen dus ze zal meerdere voorletters hebben. Dan is het bij een eventueel tweede kindje ook niet erg als die naam met dezelfde letter begint. Ben wel benieuwd hoe jullie aan de namen voor jullie kindjes zijn gekomen. Zijn jullie bewust gaan zoeken of kwamen jullie de naam bij toeval tegen in bijvoorbeeld een film, boek, bij andere mensen?
ik kwam de naam tegen bij junior songfestival paar jaar geleden. stelde deze naam voor aan mn vrouw en zij vind hem ook leuk hij is zowel stoer als schattig (als zeg ik t zelf). kort maar krachtig en nederlands. ennuh vliegje en kim ook wij denken aan onze voorletters gaat niet gedoopt worden en krijgt maar 1 naam dus geen naam met een d of een a.
Ja misschien hadden we Reva 2 namen moeten geven maar dat is niets voor ons. Kort, krachtig en stoer wel. We hadden bij Reva natuurlijk ook een jongensnaam omdat we niet wisten wat we kregen. Die hebben we inmiddels wel verteld tegen een paar mensen maar vind hem nog steeds de mooiste... die heeft nog steeds de wow voor ons. Dus ik denk eigenlijk dat die het gewoon blijft hahaha. Ook al weten mensen er dan al van haha.
Wij hadden al jaren een meisjes naam.....en toen ze eenmaal in mijn buik zat.....werd het een andere meisjesnaam hahahaha.
Allereerst de beste wensen voor 2016! Dat jullie wensen uit mogen komen!! Leuk om te lezen dat veel mensen toch een lichte voorkeur hebben. Uiteraard is alles bij ons welkom, maar wij plagen elkaar wat. Ik zeg dat we een jongen krijgen, en m'n lief zegt een meisje. Een meisjesnaam hebben we al jaren, de jongensnaam staat ondertussen ook vast. Tot nu toe gaat de zwangerschap goed, ze heeft wel last van ochtend en avond misselijkheid, maar hoeft gelukkig niet over te geven. Ze is wel vaak moe, middagdutjes en vroeg op bed! We hebben aanstaande dinsdag de eerste echo bij de gyn, we zijn dan pas een week of 7 zwanger dus ik hoop dat alles al goed zichtbaar is en op de goede plek zit!! Ontzettend spannend!! Heeft iemand hier ook zo vroeg de eerste echo gehad? Met kerst hebben we het mijn ouders al verteld (zij leefden al met ons mee), ik kon dit niet langer voor me houden . We hebben ze een logeerkoffertje gegeven met speentje, boekje etc, en toen kwamen er rompertjes tevoorschijn met "i love opa/oma". M'n ouders zijn zo blij!! Fantastisch om te zien! Fijn weekend allemaal!
Dag meiden! Jullie ook allemaal een gelukkig nieuwjaar!! De bommen en knallen waren af en toe zo hard hier dat de babyfoon (met camera) constant in rood aansprong naar dochterlief sliep er gewoon doorheen haha... Spannend Ellen de 1e echo! Wij hadden ook net 7wkn de eerste echo gehad, dat was bij ons standaard bij t MCK! Je ziet, als alles goed is, "iets" zitten. Het leek een klein gummybeertje bij ons en dan als je heel goed kijkt zie je een speldenknopje knipperen en dat is het hartje!! Bij ons zag je ook heel mooi de dooier en vrachtzak waar ons meisje uit gevoed werd.
Ik wens jullie allemaal een heel mooi 2016, waarin dromen mogen uitkomen. Ellen wat fijn dat je vrouw vooralsnog niet heel erg last heeft van zwangerschapskwaaltjes. Spannend, de eerste echo. Wat Dreamy al zei, bij MCK waar wij in behandeling zijn geweest doen ze met 7 weken een echo om vast te stellen of je inderdaad zwanger bent. Als alles er goed uit ziet kun je een afspraak maken bij een verloskundigepraktijk. Ze kijken bij de 7 weken echo of je zwanger bent en of het niet buitenbaarmoederlijk is. Er is nog heel weinig op te zien, je ziet een klein dooierzakje en een stipje dat als het goed is een heel klein knipperlichtje is, dat is het hartje. Succes deze week!
jullie ook allemaal de beste wensen!!!. hier t jaar goed begonnen... kwam op mn werk (45min rijden... bleek k vrij te zijn whawhawha) nu dus lekker lang weekend . hier ook veel knallen maar gelukkig had de hond er niet veel last van, alleen toen we van mn ouders naar huis liepen en ze nog steeds knalde vond ie t niet heel leuk maar trilde niet ofzo. ellen wat fijn dat ze niet hoeft over te geven. k weet er alles van helaas en is evht niet fijn! moe was ik ook heel erg de eerste tijd. merk dat het nu wat minder word maar ben nog wel eerder moe s avonds hoor. hier ook bij 7w echo. ook bij onze kliniek is dat normaal. wij zagen een zeepaardje whawha met idd een knipperlichtje. daarna mochten we kiezen verloskunidge of gyn (ivm icsi) maar zijn bij de vk omdat die ook onze miskraam meegemaakt hebben en we ons daar fijn voelde. ook daar een extra echo gekregen in week 8 geloof ik omdat we erg onzeker waren geworden door de mk. gelukkig begrijpen ze dat maar al te goed. dreamy wat fijn dat ze doorgeslapen heeft!! ben benieuwd volgend jaar!