Dreamy, thanks voor de tip! Wij hadden best wat kleertjes 50/56 maar ze zijn er vrij snel uit hoor! Maandje denk ik. Maar wij hadden een was de 1e weken. OMG ik werd er allemaal eng van. Je pakte bij ieder badje nieuwe hydrofiele doeken en trouwens, die hydrofiele doeken pakte ik voor alles! Zou die kleintjes niet teveel kopen, die grote zijn IDEAAL, ik poets er ook mee hahaha.
Gefeliciteerd Ellen!! Wat gaaf Denanja, balen dat je weer misselijk bent geweest. Maar is misschien eenmalig nu! Hoop ik voor je haha
helaas vliegje... vanmorgen weer misselijk. nu opweg naar werk en ze gaan weer koken... een curry dus veel kruiden dis ben er bang voor. ben trouwens echt doodop.. mn lichaan is op zo lijkt t. mn knieen willen niet meer. slaap ook echt slecht laatste dagen ellen wat fijn een goede echo! gefeliciteerd!!! hier vanmorgen de kinderwagen opgehaald en in elkaar gezet jeuuuj super stoer issie!!
Denanja, probeer genoeg te slapen. op tijd naar bed en desnoods even een paar dagen op bed. Lekker rusten. Ik voelde me tussen de 20 en 30 weken echt top dus misschien komt dat snel voor je Of je neemt gewoon nog teveel hooi op je vork. Op tijd me-time inlassen!
ja ga zo op mn werk maar even vragen of ik uurtje eerder weg mag. doordat ik uur moet reizen ben ik pas half 12 thuis en dan kan k niet meteen slapen... dan draait de dienst die ik gehad heb nog door mn hoofd en gaat mn vrouw dr wekker om 8u... helpt ook niet echt. enja sochtend probeer ik dan rustig te doen maja kan ook niet elke ochtend. heb ook een hondje en die wilt ook wandelen enz. maar het moet me.niet teveel gaan worden want wil.me.niet ziek melden. werk ook onregelmatig daar ligt het misschien ook een beetje aan. maja daar kan ik niet zoveel aan veranderen alleen aangeven dat ik geen nachten meer wil draaien. heb er in feb. weer 4 staan namelijk en kunnen er nog meer worden. thnx voor de tip ga gewoon als k thuis ben veel rusten. wil me ook top voelen de komende 10 weken nog. volgende week weer naar de vk dus ga het daar ook even aangeven. voel dr trouwens nu wel echt (denk k hahaha) dus dat is wel.een geruststelling
Goede middag meiden lijkt me leuk om hier mee te kletsen indien gewenst en dat mag. Wij zijn een lesbisch stel bijna 2 jaar samen en nu een jaar verloofd a.s maart gaan we trouwen ivm de baby op komst dan zijn we iets langer dan een jaar verloofd. Er zijn mensen die t snel vinden maar ook mensen die t heel leuk voor ons vinden daar leggen we de focus maar op. Na bijna een jaar is mn vriendin na 5 pogingen KID zwanger geraakt, ze heeft pcos en kreeg hier clomid voor. Ze is 20 juli uitgerekend en volgende week hebben we weer een echo zo'n zin in. Je begint al een beetje een buikje te zien, en ze is vooral erg moe. Wij zijn bij rijnstate geweest en vonden het over het algemeen fijnaar de communicatie en uitleg kan een heel stuk beter. Ook de uitleg over wanneer en hoe te testen met de ovulatie. Maar over het algemeen een fijne ervaring. Hebben helaas 5 keer een nieuwe 3 donoren moeten uitkiezen dit maakte kijken of t miss daaraan lag niet echt mogelijk. Maar nu is het toch echt zo ver wauw kan het nog steeds niet geloven ik word in juli gewoon mama 😍😍. We hebben vorig jaar een huis gekocht en oktober zijn we erin getrokken nieuwbouw echt heel fijn en mooi. Kan niet gelukkiger zijn denk ik. Mochten er vragen zijn vragen staat altijd vrij lijkt me leuk te kletsen met dames die in hetzelfde schuitje zitten.
Heerlijk Ellen, echo's zijn leuk!!! Welkom Serena, hoe meer zielen, hoe meer vreugd! 😊 Vliegje, natuurlijk snap ik dat niet elke inseminatie tot een zwangerschap leidt. Maar ik had echt het gevoel dat het raak was deze maand en had (/heb) ook een paar kenmerken die me echt opvielen en toch echt aan zwangerschap gekoppeld worden... En ik verlies normaal nooit proppen bij mijn menstruatie. Maar ja, zeker weten doe ik het pas als ik een positieve test heb. Maar het was gewoon een gevoel en intuitie. Sinds gisterenavond verlies ik bloed, maar echt heeeeel weinig. Normaal heb ik juist ALTIJD een zware menstruatie, maar dat kan natuurlijk ook anders zijn deze keer door de Clomid. Ik ga er vanuit dat ik niet (meer) zwanger ben, maar test donderdag voor de zekerheid en heb vrijdag een afspraak bij de gyno. Ik weet dat ik er veel mee bezig ben en mezelf gek maak. Maar ik kan niet anders... Ik kan t heel moeilijk loslaten, zelfs voor even.... Maar goed, ik zal t donderdag zien. Reken op een negatieve test...
O wat fijn Ellen! Fijn he om de bevestiging van de zwangerschap letterlijk met eigen ogen te zien. Haha Vliegje, die was daar probeer ik nog maar niet aan te denken. Eerst maar even een droger kopen want anders is het helemaal onbegonnen werk. Maar we moeten dus behoorlijk inslaan qua kleertjes, heel vervelend Denanja, inderdaad proberen tijd voor jezelf vrij te maken hoor. Ik weet niet hoe ver van te voren jullie werkroosters gemaakt worden maar misschien kun je aangeven dat je geen nachtdiensten meer wilt doen? Volgens mij kan een werkgever je namelijk als je zwanger bent niet verplichten om nachtdiensten te doen. Mijn vrouw heeft het tenminste meteen aangegeven en daar is gelukkig naar geluisterd. En niemand heeft er wat aan als jij straks helemaal uit de running bent, je baas ook niet. Misselijkheid kan trouwens ook komen door moeheid. Tenminste, als ik slecht geslapen heb of heel moe ben dan ben ik ook snel misselijk. Sterkte in ieder geval! Welkom en gefeliciteerd Serena! Jammer dat mensen een oordeel hebben maar gewoon niks van aantrekken. Mag ik vragen waarom jullie steeds een andere donor kregen? Voor ons werd namelijk 1 donor 'vastgezet' voor het hele traject dus bij alle 3 de IUI van mijn vrouw hadden we dezelfde donor.
stier. je hebt gelijk. ik hoef officieel ook geen nachten... staat in de cao maar hier werken bijna alleen mannen of vrouwen zonder kinderen dus dat weten ze hier niet en heb t ook nog niet gezegd. heb zoiets wil t eerst proberen ook ivm t geld. maar net met 2 collegas gesproken en die willen juist nachtdiensten dus als ik 19januari hoor dat ik mag blijven ga ik dat eerst regelen. gelukkig had mn teamleider door dat ik kapot ben dus zit al in de trein naar huis. zo lekker mn bed in en morgen even in bad en daarna op de bank tot ik weer moet werken. ging wel goed op t werk vandaag dat scheeld. helaas met mn vrouw iets minder (lichamelijk) dus wel aardig wat aan mn hoofd. maar onze dochter gaat voor alles!!! dus als t echt niet meer gaat dan trek ik aan de bel en dan maar een dagje ziek. maar donderdag en vrijdag vrij dus dat is wel fijn. serena... andere mensen lekker laten denken!! als t voor jullie goed voelt dan is het toch goed. mijn vrouw en ik zijn na precies 3 jaar relatie getrouwd en het jaar ervoor dus bij 2.5 begonnen met obze kinderwens. helaas is dit niet zo snel en soepel verlopen (zie mn handtekening) maar ben nu ook in verwachting van een meisje ons geluk kan dus ook niet op!! ook trouwens na 2 jaar relatie huis samen gekocht. dus als het goed voelt is het ook goed!
Fijn dat je teamleider dat zag Denanja! Morgen inderdaad maar even rustig bankhangen voor je gaat werken. Mijn vrouw doet al weken niks anders dan werken, eten en slapen/bankhangen ivm erge moeheid en migraine. Pas goed op jezelf en hopelijk knapt je vrouw ook snel op!
Ellen wat een geweldig nieuws!! Brings good memories!! Geniet van die glimlach haha Denanja ook ik werk onregelmatig en idd zoals je zelf al zegt er staat in de CAO dat je geen nachten hoeft te draaien, sterker nog je hebt er recht op om regelmatige diensten te draaien. De avonddiensten trok ik op een gegeven moment ook niet meer namelijk dus draaide ik alleen nog dagdiensten. De nachten draaide ik vanaf dag 1 al niet meer. Ik weet trouwens niet of je borstvoeding wilt geven maar dan moet je ool echt geen nachtdiensten gaan draaien want dan is het gelijk gebeurt met je melkproductie! Is een collega van mij overkomen, logisch ook want snachts werk je ipv dat je rust en overdag als je kindje normaal bij je drinkt slaap je. Vakantie met de auto is ook helemaal prima meis! Wij gaan t gewoon proberen, vind t ook spannend hoor en sommige mensen zeggen ook gewoon "nou weet waar je aan begint, vorig jaar een stel bij ons in t vliegtuig en kind moest alleen maar janken". Ik zou dat dus nooit zeggen tegen iemand die net gezegt heeft geboekt te hebben. Nee we weten idd niet waar we aan beginnen nee en daarom gaan we t proberen. Ja we gaan niet eerst een paar uur vliegen maar gelijk 9.5 uur dat klopt....we gaan t meemaken. Serena welkom op dit forum! Focus vooral op datgeen voor jullie goed voelt en laat de rest van de wereld. Zo is t ook maar raar dat wij als lesbische koppels kindjea krijgen haha Enne superleuk 20 juli uitgerekend!! Wij waren 19 juli uitgerekend en onze dochter is een dag eerder geboren. Heerlijk een zomerkindje!
Oh Vliegje heb nog een tip en/ of ook voor de andere mama's die met een kindje op pad/vakantie willen gaan! Ken je dit Deryan reistentje? Ideaal voor in Nl of buitenland als je erop uit gaat. Bijv voor op t strand, bij t zwembad oid. Zit een opblaasbaar matrasje in en een dekje waar je kind op ligt. Tent staat binnen 8sec op zijn plek want je vouwt 'm zo uit en weer in. Kindje kan erin slapen en spelen zonder dat er insecten bij dr kunnen komen en beschermt tegen de zon Sara heeft er al eens in gelogeerd toen ze een paar weekjes was en we oefenen nu ze wat ouder is in haar kamertje met het tentje zodat ze alvast gewend is om daar in te slapen straks op vakantie! Ze ligt er inmiddels als bijna 5 kwartier in te slapen. Ze slaapt de laatste tijd 1.5 uur s ochtends dus dat gaat super!!
leuk ding dreamy!! en lijkt me idd handig ja! je het gelijk van die dag diensten maar wij hebben geen dagdiensten... alleen in het weekend van 11 tot 7 verder hebben we ochtenden en avonden. ik merk nu gewoon dat ik doodop ben maja nog 1 dag en dan 2 dagen lekker vrij. denk dat de stress ook meespeeld dus hoop me vanaf 19 jan. beter te voelen. zo niet dat trek ik wel aan de bel, moet ik daarvoor gewoon naar de planner of moet dat via bedrijfsarts ofzo?? ga borstvoeding geven ja maar zodra ik ga werken gaan we over op flesvoeding dus dan zijn nachten geen probleem. en als ik dat dan als vervelend ervoor ruil ik ze zo veel mogelijk weg zoals ik nu dus ook ga doen. maak ik t voor de planner wat makkelijker. en ik sta in mn recht dat weet ik maar we hebben super te kort en dan wil ik geen mensen tegen me in t harnas jagen ook al weet ik dat ik aan mezelf moet denken, komt ook omdat ik er nieuw ben denk k. maar ga er wel achter aan, achter die nachten in feb want kijk er stiekem nu al beetje tegenop. ennuh vind het echt onzin dat mensen je waarschuwen hoor, daar heb je zelf vast ook wel al over nagedacht, het was vast geen 5 min. beslissing om naar curacao te gaan! dus die mensen lekker laten lullen!
Ja ik schreef dagdiensten maar ook ik draaide ochtenddiensten start 06.30 of 07.00. Ik startte dan om 07.00 maar mocht ook later beginnen dus dat was erg relaxed! Als je je diensten wilt aanpassen danwel wilt aangeven dat je geen nachten meer wilt draaien dan kan je dat gewoon bij je chef aangeven en dan kan hij/zij of jij (net wat je chef wilt) dat bij de planner aangeven. Snap heel goed dat je t moeilijk vind omdat je net nieuw bent en je t lullig vind voor anderen. Ik herken dat gevoel maar als te goed maar meis nu moet je ook aan je dochtertje denken! Je bent nu al mama en als jij goed voor jezelf zorgt, goed rust, eet en weinig stress ervaring, dan zorg je daarmee ook goed voor je kindje! Onthoud dat anders maar! Dat hielp mij enorm om dat soort beslissingen te nemen! Je hebt ook recht op extra pauze, ik nam deze aan het einde van mijn dienst op en ging dus een uurtje eerder naar huis want dan kon ik ook echt pauze nemen! Enne idd we hebben er goed overna gedacht wat betreft Curacao en zoals je merkt zijn we ons en de kleine in haar vertrouwde omgeving al langzaam aan t voorbereiden en je kunt er nog zo goed overna denken maar hoe t zal gaan dat weet je nooit! Half maart kan ik t jullie vertellen
Skatjekim Bedankt voor je hartelijke welkom doet mij/ons goed. Stier86 De reden dat wij elke keer een nieuwe donor/donoren moesten uitkiezen was dat onze 1e keuze te veel mensen zwanger had gemaakt of ineens alles was gereserveerd voor dat kwartaal. En van de andere eig net zo, we hadden ook niet veel keuzes denk 5 per keer waarvan eentje dan aziatisch is en we dat beide niet zijn dus dan viel die al af, en de 4e was dan ineens toch niet beschikbaar. Tis allemaal heel raar gegegaan maar ben ze eeuwig dankbaar want er groeit nu wel een kleine in mn vrouwtje dr buik Denanja Is makkelijker gezegd als gedaan, maar ik doe mn best en probeer naar de postiviteit in alles te kijken. Grappig dat er best veel gelijkenissen zijn dan hihi. Hier duurde het ook een tijdje, maar het geluk is daarom niet minder Spunkie Dank je wel voor je hartelijke welkom, haha ja en mn vrouwtje leest soms ook gezellig mee. Dreamygirl Ja dank je wel, ja ben zelf van begin augustus dus vind het helemaal leuk een zomerkindje hihi.
Ha Serena, jammer dat het zo rommelig is verlopen maar het belangrijkste is nu dat jullie een kindje krijgen! Bijzonder he. Ik zei gisteren tegen mijn collega: "het is zo cliche maar het is toch eigenlijk wel een wonder, hoe snel zo'n kindje al helemaal af is en daarna 'alleen nog maar' hoeft te groeien. Ik ben trouwens ook een meemoeder.
Ja het is heel bijzonder vooral dan op de echo enz, hier al het hele kamertje in gericht hihi zo leuk om te doen gewoon omdat het kan, de wagen hebben we ookal in huis en eind van de maand gaan we auto stoeltje ophalen. Gewoon zo bijzonder hoe dat daar groeit ookal is het nog zo klein t lijkt al op een echt mensje
Hee Dreamy Ik heb ook zo'n tentje. Ideaal! We zijn met onze dochter al naar een festival geweest. Ze lag heerlijk te slapen, met oordoppen op. Eind april gaan we naar Frankrijk, met de tent. Dus dan komt het tentje in de tent te staan.
Serena leuk ik van half augustus, onze dochter van half juli en mijn vrouw van half juni Ik bedoelde trouwens niet dat ik vind dat wij lesbische vrouwen raar zijn hè met onze kindjes?! Maar dat er ook genoeg mensen zijn die daar een mening over hebben Spunkie geweldig!! Grappig wij hebben ook gewoon precies dezelfde kleur! Is echt ideaal en heb t idee dat ze zich er ook "veilig" in voelt. Haar eigen coconnetje