Haha ja frunmeltje dat kan idd ook ja. Hebben wel het nummer van onze donor gezien haha dus zeggen nu ook weleens voor de grap van ja we weten wie de vader is namelijk nummer 227. Wij hebben flora gezien maar dat wisten we pas achteraf haha
Grappig! Allemaal Geertgen gangers. Maar met alle respect, op sommige dagen is het net het COC in de wachtkamer Wat betreft de vergoeding van IVF en ICSI. Eigenlijk zijn beide behandelingen het hetzelfde. Je krijgt 3 IVF/ICSI behandelingen vergoed. Het maakt dus niet uit of het IVF of ICSI of een combinatie van beide is. De vergoeding is voor 3 behandelingen. De medicijnen, de punctie, eigenlijk alles is hetzelfde, behalve de wijze van bevruchten in het lab. Wij hebben 2 x een combinatie van IVF en ICSI gehad. De helft vsn de eicellen werd bevrucht via IVF de andere helft via ICSI. Geertgen werkte toen samen met het ZOL in Genk. Je moest daar ook heen voor de terugplaatsingen. Haha, die TPs in België gaan heel anders dan in Nederland! Hoe dan ook, onze laatste, 3e, IVF ronde werkte Geertgen niet meer samen met Genk, maar met Dusseldorf. De afspraak met Dusseldorf was begin januari 2012 dat bij eiceldonatie de eicellen via volledige ICSI bevrucht werden. Wij hoorden dit pas na het belletje over het aantal bevruchtingen. Wij waren blij met de volledige ICSI want het pakte bij ons heel goed uit. 15 bevruchte eicellen, 3 terug naar Nederland, 2 teruggeplaatst (1 stopte in het lab van Geertgen met delen), zwanger, een dochter gekregen, 12 cryo's in de vriezer, 2 jaar later begonnen met het terugplaatsingen van de cryo's, eerste terugplaatsing zwanger. We kregen vrijdag te horen dat ik zwanger ben van een tweeling! Dat verwacht je niet nadat we 1,5 jaar bezig zijn geweest om zwanger te raken van onze eerste. Misschien heeft Geertgen, 2 jaar na onze 3e IVF ronde, andere afspraken met het lab. Ik weet niet hoe de bevruchtingen nu gaan, IVF, ICSI, combinatie van allebei... Wij hebben ook ons donornummer gezien, maar wat was het ook al weer? Wij weten, door de komst van onze dochter inmiddels hoe oud hij is, of hij getrouwd is, wat voor werk hij doet, hoe lang hij is, kleur haar en ogen... Ik vind dat ze ons, op basis van uiterlijk, heel goed gemached hebben.
Ja, Heb ook wel een aantal lesbische koppels gezien in de wachtkamer. Das toch wel grappig... Wij hebben gekozen voor een eigen donor. Omdat wij speciale voorkeur hadden wilde de kliniek hier geen donor voor geven (we wilde een getinte donor, omdat mijn vriendin licht getint is). Maar omdat ik blank ben (en de ontvanger) wilde ze dit niet en moesten we dus op zoek gaan naar een eigen donor. Het was een hele klus, maar uiteindelijk wel een geschikt persoon gevonden waar we heel erg blij mee zijn. We kunnen dus (als het lukt een kindje te krijgen) alles vertellen over de donor... Nog even over die vergoeding. Het kan dus niet zo zijn dat wanneer je 3 IVF pogingen gehad heb je daarna ook nog 3 ICSI pogingen kunt doen? Ik ben zo bang dat het niet lukt in die 3 behandelingen 1e IFV behandeling hebben we ook maar 2 cryo's...
Helaas is het zo dat het 3 IVF en/of ICSI pogingen zijn. Je krijgt er in totaal dus 3. Dat kunnen 3 IVF pogingen zijn, 3 ICSI pogingen, 3 x een combinatie van allebei, 2 x IVF en 1x ICSI, enz. Het is dus niet zo dat je eerst 3 x IVF mag en dan nog 3 x ICSI. Als je eenmaal een kindje hebt gekregen begint de teller weer op nul. Dat is in de vervelende situatie waarin je na (ik geloof) 10 weken een miskraam krijgt ook het geval. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat 90% van de stellen na 3 x een IVF poging (of ICSI) een kindje heeft. Vaak nog met slechtere 'scores' dan 2 cryo's. Ik zie het hele IVF verhaal als heel veel geluk hebben. Je krijgt een dobbelsteen en je moet '6' gooien. Sommige mensen gooien in 1 x 6. Andere mensen moeten heel vaak gooien. Wij zijn 1,5 jaar bij Geertgen bezig geweest voordat ik zwanger mocht raken (en blijven) van mijn dochter. In totaal zijn dat 6 terugplaatsingen geweest, waarvan de laatste 3 terugplaatsingen steeds 2 embryo's waren. Statistisch gezien had het zwanger worden en blijven allang een keer moeten lukken. Helaas hadden wij in eerste instantie niet zo veel geluk. En nu, een dubbele cryo terugplaatsing. Een cryo heeft een zwangerschapskans van ongeveer 10%. Wie had gedacht dat ik van de eerste terugplaatsing zwanger zou worden? Laat staan van 2? Ik niet in elk geval. Het gaat dus om heel veel geluk! Wij moesten voor onze dochter Camille wel 6 x gooien, waarvan de laatste 3 x met twee dobbelstenen, voordat we '6' gooien. En deze keer? 2 Dobbelstenen, zoals het er nu uit ziet, allebei 6! Aantal cryo's zegt dus niet zo veel. Een eerlijk gezegd hadden wij uit onze eerste en tweede IVF/ICSI ook niet zo veel cryo's als nu hoor! Uit IVF 1 ook maar 2 cryo's. Je moet '6' gooien en zoals je maar aan mij ziet kan dat ook heel goed met een cryo!
Thnx voor de info over de vergoeding En mooi uitgelegd met het 6 gooien van een dobbelsteen Heb je in 1 tp 2 cryo's gehad? Want tegen ons hebben ze gezegd dat ze maar 1 per keer doen. Of heb je dat speciaal aangevraagd? Ach, ik heb pas 1 TP gehad... ik moet gewoon heel geduldig afwachten...
De regels waren in 2011 iets minder streng. Dus toen we al 3x een TP hadden gehad (en een miskraam) er een TP helemaal niet door ging omdat het embryo na ontdooiing niet doordeelde mochten we TP 4 en 5 twee embryo's terug laten plaatsen. Dat was helaas niet gelukt. Dus we moesten beginnen aan ICSI ronde nummer 3. Nu gelden er voor derde IVF/ICSI rondes andere regels. Dan mag je zo ie zo 2 embryo's laten terugplaatsen. Dus we hebben toen 2 'verse' embryo's laten terugplaatsen en uit één van die embryo's is mijn dochtertje ontstaan. We zijn begin dit jaar begonnen aan 'project' broertje / zusje. We kregen in de kliniek te horen dat onze embryo's ingevroren zaten in setjes van twee. Dus als ze een rietje gingen ontdooien moesten allebei de embryo's ontdooid worden. Begin 2012 was deze wijze van invriezen, omdat er vaker 2 cryo's werden teruggeplaatst nog heel normaal. Nu vriezen ze niet meer zo in. Nu hadden we er liever gekozen voor het terug laten plaatsen van 1 embryo. Dat zou betekenen dat we 1 embryo 'weg moesten gooien'. Dat wilden we liever niet en daarbij is de kans dat een tweelingzwangerschap ontstaat uit een dubbele cryo terugplaatsing heel erg klein. Omdat de embryo's ontstaan waren uit onze 3e ICSI ronde mochten we 2 embryo's laten terugplaatsen en dat hebben we ook gedaan. Het afwachten is heel erg moeilijk. Je kan behalve gezond leven en goed voor jezelf zorgen heel weinig doen. Maar jullie hebben nog 2 cryo's, dus je begint niet meteen aan de 2e IVF ronde. Wie weet...
Thnx het is voor mij nu een stuk duidelijker! Wel heftig lijkt me een tweeling! Maar ook weer onwijs leuk!! Dubbel geluk straks 2 van die kleintjes in je armen. Leuk hoor!!! We hebben nu nog 1 Cryo. We hadden er 2, maar 1e TP niet gelukt. Dus nu nog 1 over. *Keeping my fingers crossed*
Hebben jullie dan geen 'verse' TP gehad? Nou, ik duim met je mee! En weet je, natuurlijk hoop je dat een tweede IVF ronde niet nodig is, maar het resultaat kan een tweede keer veel gunstiger uitvallen. Dus met meer bevruchtingen en cryo's en misschien nog wel iets in de vriezer voor een tweede kindje. Ja een tweeling lijkt me ook heel heftig. Het gevoel is heel dubbel. Aan de ene kant ben ik heel blij en dankbaar en aan de andere kant zie ik ook wel beren op de weg.
Nee, dat kon niet omdat mijn partner een Spiraaltje heeft. Mochten we een 2e keer weer een punctie moeten doen dan laat ze deze er mss uithalen zodat we wel een verse TP kunnen doen. Maar goed, eerst de 2e TP maar even afwachten. Kan me voorstellen dat het dubbel is. Een tweeling vergt natuurlijk veel meer van je. Wat voor beren zie je op de weg? Komt vast goed
Ik had geen idee dat een spiraaltje een verse terugplaatsing voorkomt. Ik hoop heel erg dat jullie een nieuwe IVF poging niet nodig gaan hebben. Tja, die beren... Een tweelingzwangerschap heeft meer risico's op complicaties. Denk aan hoge bloeddruk, zwangerschapsvergiftiging, vroeggeboorte... Vooral het laatste, 2 premature kindjes, met de daarbij behorende gevolgen, ben ik in mijn hoofd wel mee bezig. Natuurlijk moet je daar niet vanuit gaan... Maar ik hoop heel erg dat ik ze allebei tot een week of 36 bij me mag dragen en dat ze na de geboorte gewoon met ons mee naar huis kunnen.
Ja, door het spiraaltje zijn we niet gelijktijdig ongesteld. Vandaar dat een verse tp niet kon. Ik hoop ook dat het niet hoeft, maar ben er wel heel erg bang voor.. Ik snap je angst, maar goed, de kans dat het wel goed gaat is ook aanwezig. Probeer je daar aan vast te houden meid. Ik hoop met je mee, maar komt vast goed!
Nu snap ik het helemaal. Een niet een gelijk lopende cyclus... Dat heeft voordelen Wij kregen allebei medicijnen om de cyclus op elkaar af te stemmen (maar hier was ook geen sprake van spiralen en dergelijke) Eigenlijk werden we in eerste instantie gewoon allebei in de overgang gezet! De eerste helft van de maand was het nog nooit zo relaxed hier in huis geweest. Maar toen we allebei aan de hormonen moesten... Haha! Nee, hoor hebben we heel goed overleefd, maar je kon het wel merken. Ik geloof ook wel dat het goed komt en dat we er wel uit komen. Eerst over twee weekjes weer een echo en daarna op naar de 12 weken echo... Zo nemen we het stapje voor stapje en op naar de 36 weken!
Haha allebei aan de hormonen. Dat zou hier echt heftig zijn denk ik hahaha. Nou ja, wie weet als TP2 niet lukt gaat mijn vriendin haar spiraaltje er mss uit halen om zo toch een verse TP te kunnen doen. Welja komt allemaal goed !! Probeer er lekker van te genieten dat er 2 wondertjes binnen in je groeien
Hier een vroege test gedaan en helaas zo negateif als ie maar kan zijn. K weet dat t te vroeg kan zijn dus donderdag nog ff testen. Maar met ons hoofd zijn we al bij de volgende ronde. Nu wel nog iets positiefs we kunne nu wel op huwelijksreis enja chybou snap dat je zorgen hebt. Wij kijken op maandag altijd kleine babys grote zorgen enja dan zie je idd dat prematuurtjes het echt moeilijk hebben. Maaaaar probeer positiefnte blijven jessie k hoop ook dat ivf2 voor jullie niet nodig is!
Aii wat balen! Maar er is nog hoop meis!! Probeer toch nog even geduld te hebben. Misschien is het toch zo en heeft je lichaam nog niet genoeg HCG aangemaakt. Maar snap dat je met je hoofd al bij de volgende ronde zit, volgens mij is dat ook een soort zelfbescherming. Waar gaan jullie heen op huwelijksreis? Ik durf dat programma niet te kijken. Veel te bang dat ik zelf straks ga denken dat mocht ik zwanger zijn er van alles mis is met mn kindje. Ik hou jullie op de hoogte Eerst maar eens 15 April afwachten...
helaas de hoop is nu echt weg. vanacht ongesteld geworden. op naar ronde 2 dus nu wij gaan eerst met mn schoonfamilie naar curacao een week in appartementen. en dan met mn schoonvader 10 dagen op cruise door het caribische gebied (hij betaald ). deze maand of volgende maand boeken heb er helemaal zin in! hoe gaat t verder met de rest?
whoo Denanja, dat is nog eens een huwelijksreis zeg... Even voor mijn info, mocht je nou bv in april zwanger raken, dan kan je wel gewoon op huwelijksreis?