Jij ook gefeliciteerd! Leuk dat ik niet de enige 'partner van vrouw die zwanger is/wil worden' ben hier Wat houdt dat in, een donorvoorstel? Wij hebben een (voor ons) onbekende donor, via het ziekenhuis. Wel een lange wachttijd maar we zijn er gewoon bijtijds op gaan staan en omdat het nu meteen de eerste poging raak is, voelt het alsnog wel als heel snel! Maar durf/kan nog niet echt blij zijn, bij vlagen wel af en toe hoor, maar verder vind ik het vooral onwerkelijk en spannend en ik vrees dat ik het pas echt durf te geloven als het kind er eenmaal is Dankjewel spunkie! Fijn om te horen dat het fantastisch is, gaat het allemaal goed met het kindje? De tijd vliegt inderdaad!
Een donorvoorstel houdt in dat de kliniek een donor heeft gezocht die matcht met mijn fysieke kenmerken,die van de meemoeder dus. Ze kijken dan naar type haar, haarkleur, oogkleur, lengte en lichaamsbouw. Vaak wordt er een donor gevonden die aan een deel van die kenmerken voldoet. Wij hadden geluk want die van ons komt qua alle kenmerken overeen met mij. Je kunt de donor afwijzen, al zou ik niet zo weten waarom je dat zou doen. Hoe voelt je vrouw zich, al zwangerschapssymtomen?
Ah oké, dat ging bij ons anders: wij kregen een map met daarin een aantal donoren waar we uit konden kiezen. Ook dan selecteer je natuurlijk wel een beetje op de overeenkomstige kenmerken, dus het resultaat zal wel ongeveer hetzelfde zijn. Rare ervaring vond ik het. Maar het is natuurlijk fantastisch dat er mannen zijn die dit willen doen, daar ben ik wel dankbaar voor Mijn vrouw heeft zeker wel zwangerschapssymptomen/ -klachten. En de jouwe? En hoe ga je daar mee om? Ik vind het natuurlijk wel zielig voor mijn vrouw als ze zich niet goed voelt. Tegelijkertijd is het ook de enige bevestiging naast een positieve zwangerschapstest dat er inderdaad een zwangerschap ís (en dat is dan juist weer iets om blij over te zijn), ik denk dat ik me ook ongerust zou maken als ze verder helemaal nergens last van zou hebben... Vele emoties dus! Jullie zullen het inmiddels ook wel aan anderen verteld hebben? Hoe ging dat? Leuke reacties gehad? En wat zeg je dan: 'Mijn vrouw is zwanger, ik word moeder'?
Bladeren door zo'n map lijkt me inderdaad een rare gewaarwording. Hoe maak je een keuze zeg. Ik ben wat dat betreft blij dat onze kliniek dat voor ons heeft gedaan. Je kon bij ons bijvoorbeeld ook geen donkere donor krijgen als je allebei blank bent. Ja die zwangerschapskwaaltjes zijn de eerste weken inderdaad de enige 'houvast' die je hebt. Mijn vrouw was gelukkig niet echt misselijk, heeft nooit overgegeven maar was zo verschrikkelijk moe. Sliep echt 12 uur achter elkaar. Het enige dat ik kon doen was zorgen dat zij in ieder geval niets in het huishouden hoefde te doen en zeggen dat ik met haar mee voel Vanaf week 17 tot week 28 voelde ze zich super, nu wordt het zwaarder dus zorg ik dat ze niet tilt, sjouwt en zich te druk maakt. Lastig he om zo hulpeloos aan de zijlijn te staan? Onze ouders en broers/zussen wisten na de eerste miskraam dat we bezig waren met zwanger worden en omdat ook deze zwangerschap begon met bloedingen t/m week 9 is er niet echt een heel blij moment geweest waarop we het iedereen hebben meegedeeld. Maar het was goed op deze manier, iedereen kon ons steunen in de onzekere weken. Rest van de familie, vrienden en collega's hebben we het steeds persoonlijk verteld, ik zei dan bijvoorbeeld 'Ik word moeder, {naam vrouw} is 12 weken zwanger'. Of 'we krijgen een kind en jullie mogen raden wie er zwanger is' haha. En wanneer ik een flauwe bui had zei ik '{naam vrouw} is zwanger en het is niet mijn schuld'. Iedereen sprong steeds een gat in de lucht, zo mooi om te zien! Dus dat is iets waar jullie je op kunnen verheugen Hebben jullie al een idee hoe jullie het willen gaan vertellen?
Vulpen wat leuk om te lezen! Gefeliciteerd! Hier is ons meisje inmiddels alweer bijna 1 jaar en 1 maand oud. Het is zo leuk! En gaat zo snel! Wij gaan in mei weer op gesprek bij de arts en willen dan starten voor een 2e.
Dankjewel Vliegje! Wat spannend dat jullie al voor een tweede willen gaan. Wil jij dan ook weer zwanger worden? En hoe zit dat bij jullie spunkie? Het was op zich niet zo moeilijk om te kiezen. Er zaten denk ik hooguit 20 donoren in die map, dus met een paar grove criteria houd je er al snel maar 2 over. Ik denk dat je zelf wel zo ongeveer dezelfde selectie maakt die een ziekenhuis voor je zou maken. Wat gek is, is dat de criteria voornamelijk zo op het uiterlijk gericht zijn. Ook wel weer logisch want dat is natuurlijk het eerste wat mensen van je zien als je op straat loopt met je kind, maar aan de andere kant heb ik niet echt het idee dat het nu mijn haarkleur is die zó bepalend is voor wie ik ben. En je zit sowieso al met de aanname dat je wil dat je kind uiterlijk zo veel mogelijk op jou lijkt, maar ergens wringt dat toch al: je kind zal hoe dan ook geen genen met je delen, of het nu dezelfde kleur ogen heeft als jijzelf of niet. Dus nou ja, je kan er eindeloos over nadenken en filosoferen maar uiteindelijk komt het er toch op neer dat je die keuze binnen enkele minuten heel rationeel en pragmatisch kan maken, en dat je dat doet omdat je een kind wil, samen met je vrouw. Ik vind het wel lastig om langs de zijlijn te staan ja! Hoewel de keuze over wie zou proberen zwanger te worden nauwelijks een keuze was omdat het zo voor de hand lag dat Inkt dat zou zijn, heeft het toch wel grote en veelomvattende implicaties. Nou ja, daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde als wat ik hierboven zei denk ik... Al die keuzes die we moeten maken (en de meeste hetero-stellen niet), je maakt ze omdat ze gemaakt moeten worden en op dat moment is het niet zo moeilijk om te weten welke keuze je moet maken, maar dat wil niet zeggen dat het altijd makkelijk is. Ik voel me toch wat schuldig dat mijn vrouw nu van alles moet doorstaan, terwijl we er in theorie voor hadden kunnen kiezen dat ik degene was die dat had gemoeten. Wat fijn dat iedereen zo goed reageerde bij jullie Ik kan me voorstellen dat het prettig is dat je directe familie het al wat eerder wist en dat het dan fijn is dat ze jullie konden steunen die eerste weken. Wij hebben het nu nog aan niemand verteld, willen voor de familie eigenlijk wachten tot na de eerste echo, maar dat duurt dus nog bijna twee weken, pfff. Maar hoe we het precies gaan vertellen, weten we nog niet!
Klopt, wij wilden een kind en ons maakt het niet uit of hetzelfde haarkleur als ik heeft. Het is meer een protocol dat hier in nederland blijkbaar zo is opgesteld, dat ze kijken naar uiterlijke kenmerken. Ze doen dat dan ook vanuit de visie van het kind en niet zozeer vanuit de ouders. Zoals ze bij ons zeiden 'het kindje groeit op in een gezin dat toch anders is dan gemiddeld, met 1 ouder die genetisch niet overeenkomt. Daarom vinden we het voor het kind belangrijk dat het op het eerste gezicht zichzelf kan identificeren met beide ouders'. Daar zat wel wat in vonden wij. Het boeit mij bijvoorbeeld ook totaal niet welk opleidingsniveau de donor heeft. Ten eerste omdat niet automatisch betekent dat jouw kind dan ook heel slim is. En ten tweede omdat het mij oprecht niet uitmaakt hoe slim mijn kind is. Als het maar zichzelf kan zijn en kan doen wat hij/zij wil, dan ben ik gelukkig. We moeten inderdaad veel keuzes maken die hetero-stellen over het algemeen niet hoeven te nemen. Wat je zegt, je doet het omdat het moet maar soms is het uitermate frusterend. In onze omgeving realiseerden mensen zich ook niet zo welke keuzes er bij komen kijken en hebben soms bijna medelijden haha. Waar ik wel gek van word is dat iedereen er vanuit gaat of vraagt of ik dan de volgende keer zwanger zal zijn. En als ik dan zeg dat ik dat nog niet zo voor me zie, ik me soms een soort van moet verdedigen waarom dan niet. Blijkbaar moet je als vrouw zwanger willen zijn ofzo. Veel succes met het wachten op de eerste echo en veel plezier met het bedenken van hoe jullie het willen vertellen!
Hier weer druk aan het testen, maar deze keer nog geen positieve ovulatietest op dag 15... Komt wel goed uit eigenlijk, want ik lig al sinds vrijdag ziek op bed. Sinds vanmorgen gaat het iets beter, dus hopelijk morgen nog beter. Ik ben wel blij dat ik bij mijn donorkeuze wat meer informatie had dan alleen uiterlijke kenmerken. En nee, het geeft natuurlijk geen garanties, maar toen ik nog 2 opties over had en de een had een hogere intelligentie en was heel creatief (net als ik) en de ander was gewoon gemiddeld intelligent, dan ga ik toch voor die eerste. Het is geen criterium, maar als ik dan toch mag kiezen welke genen ik mijn kind meegeef, probeer ik dit zo positief mogelijk te kiezen.
Het is geen ook geen oordeel hoor van mijn kant Kim Ik snap jouw afwegingen ook heel goed. Iedereen kan gelukkig zelf weten hoe hij het aanpakt, gelukkig zijn er tegenwoordig zoveel verschillende manieren om je kinderwens in vervulling te laten gaan! En beterschap, hopelijk ben je snel weer op de been.
Was ook niet zo opgepakt hoor, en het mijne was ook geen oordeel, maar puur mijn mening. 😉 Inderdaad hebben we tegenwoordig gelukkig meerdere mogelijkheden. Nu kan iedereen kiezen wat voor hen de beste/fijnste optie is. 😊
Dat is wel een goede redenatie, ja, daar kan ik me ook wel in vinden Goh, wat apart dat iedereen al over een volgende keer begint terwijl je nu nog niet eens een kind hebt! Ik zou dan ook echt niet weten wat ik moet zeggen, zulke vragen zijn toch ook al gauw best privé. Maar ja, het is natuurlijk razend interessant voor iedereen: een vrouw met kinderwens zonder zwangerwens... Dankjewel! En beterschap skatjekim!
Dank jullie voor de beterschapswensen. Het ging gisteren wat beter, maar vandaag helaas weer minder. Moest vanmorgen 45 minuten werken, daarna mocht ik gelukkig naar huis, zweet me helemaal kapot. Zo maar ff tempen. Blegh. Gelukkig zijn mijn ovulatiestests nu nog negatief, niet echt fijn om nu heel dat eind op en neer naar de donor te moeten rijden... Dus t komt nu wel goed uit dat mijn eisprong deze keer laat is.
Ik ga ook een 2e kindje dragen ja. Wij hebben zelf een donor gekozen via Cryos en eigenlijk eerst op bloedgroep gekozen, een donor die dezelfde bloedgroep had als mijn vrouw zodat zij altijd zou kunnen helpen. Nu blijken we achteraf dezelfde bloedgroep te hebben dus dat was wel grappig. Maar mijn vrouw mocht kiezen. Ik dragen en dan mocht zij kiezen waar ze zich goed bij voelde. Dus een donor gekozen die qua uiterlijk maar vooral qua interesses op haar leek. Pas kwam ik een buurvrouw van een straat verder tegen. Zegt ze 'ja, ze lijkt wel op je he, ja wat zie ik toch van jou in haar, je ogen denk ik'. Daar kan ik dan niet tegen he. Waarom moeten mensen ALTIJD zeggen dat ze op de vader of moeder lijken. Wij zeggen altijd, Reva lijkt op zichzelf. Ze is een uniek wezentje. Maar op de buurvrouw reageerde ik dan heel sarcastisch eigenlijk en zei 'tja ze komt uit mij dus ze zou wat weg kunnen hebben van mij'. Pfff soms weten mensen niet wat ze moeten zeggen en dan zeggen ze zulke dingen. Dianta is helemaal Reva's mama, en ik haar mammie. De meeste in onze omgeving zien dat 100% zo, mijn schoonouders en de opa en oma van Dianta zijn helemaal weg van Reva. Als je het biologisch bekijkt is Reva niks van hen. Maar Dianta's opa en oma zijn gekker met Reva als mijn bloedeigen opa en oma (waar ik dus geen contact meer mee heb). Dus bloedband zegt voor ons heel weinig. Familie maak je zelf
Nooit gedacht dat ik ooit NIET blij zou zijn met een positieve zwangerschapstest. Gelukkig bleek vandaag bij controle bij de verloskundige dat alles weg is. Mijn lijf heeft het dus goed gedaan. Helaas is de hcg dus nog niet uit mijn lijf, dus zal een eisprong nog wel even op zich laten wachten. Jammer, want ik wil graag door. Weer hopen. Hier horen we ook vaak dat onze dochter op de meemama lijkt. Ik moet er wel om lachen. Ze is zo echt onze dochter, dat mensen gewoon vergeten dat het genetisch niet mogelijk is. Zelfs laatst bij de kapper vroeg de kapster van wie ze de krullen had haha.
Hi Vulpen, van harte gefeliciteerd!! Wat leuk en spannend de periode die nu is aangebroken! Herinner t als de dag van gisteren dat wij net zwanger waren en nu is onze meid alweer ruim 8mnd! Het moederschap is prachtig! Het brengt gevoelens omhoog die ik niet eerder voelde. Een onvoorwaardelijke liefde maar ook bezorgheid en verantwoordelijkheid. Het is eng, en soms zwaar maar tegelijkertijd het mooiste en bijzonderste wat ons is gegunt....ook mijn vrouw denkt er zo dus over. Zij heeft nooit een zwangerschapswens gehad maar wilde wel een kindje..... Nu we Sara in ons leven hebben kunnen we ons geen leven zonder haar meer voorstellen. We genieten vollop en het is echt onze dochter!!
@vulpen. Ook deze keer gaat mijn vrouw dragen. Zodat het 100% verwanten van elkaar zijn. Vandaag maar even de donor bellen...
Inderdaad, duidelijk 😊 SUCCES VANAVOND!!! 😊 Ik twijfelde, maar volgens Clearblue ben ik nog te vroeg. Morgen dan denk ik... 😊 Das mooi, want ik ben al flink opgeknapt. Alleen nog zwaar verkouden. Lopen we aardig gelijk nu 😉
jaah die is mooi positief spunkie! succes morgenavond en die van jou ook bijna positief kim! spannend allemaal weer. hier allemaal rustig nog 8 diensten haha ja ben echt aan het aftellen. als k met 34w was gestopt had ik gewoon al verlof gehad, maja daar denken we dan maar niet aan. het word nu ook mooier weer dus dat is wel leuk. merk wel dat alles zwaarder word nu. was trouwens 2 kilo aangekomen in 2 weken blehhh haha maja familieweekend gehad dusja daar gaan dan aardig wat snoepjes en frisdrank in, maar nu weer op de gezonde toer. mn vrouw moet mn sokken en schoenen aan doen haha dat gaat allemaal niet zo makkelijk, ze is wel al aan het indalen maar doordat ze zo lang is ligt ze hoog en dat voel ik. maar mag niet klagen verder. vanavond komt mn schoonvader en dan gaan we even de vakantie bespreken, wil zo graag wat boeken om naar uit te kijken haha best gek eigenlijk, maar ik hou gewoon van plannen en alles goed geregeld hebben. hebben trouwens een poule gemaakt voor de baby voor mn familie, kunnen ze raden welke naam, gewicht, lengte en datum. en iemand heeft gewoon de naam geraden! hebben we natuurlijk nog niet gezegd maar wel grappig, ook nog een aangetrouwde nicht waar we zo niet veel contact mee hebben, wel grappig dus. ze schatten ons kwa namen wel goed in allemaal. ik ga trouwens ook ons 2de kindje dragen (ja laat eerst deze maar geboren worden ). lijkt me trouwens echt grappig als mensen zeggen tegen mn vrouw als ze bijv alleen met de kleine aant wandelen is dat ze op haar lijkt. volgens mij hebben we wel naar haar uiterlijke kenmerken gekeken maar eerlijk gezegd weet ik dat niet meer. mijn vrouw zegt altijd ze lijkt misschien niet op mij straks, niet zelfde dna maar ik stop het karakter er wel in met de opvoeding. ook mn schoonouders zien t kind helemaal als hun eigen kleinkind. en terecht want dit kind is ook van ons samen. wij gaan trouwens zelf ook niks opvragen van de donor kwa gegevens, als ons kindje dit later wilt prima maar wij hebben er geen behoefte aan. ships mn batterij bijna op haha moet afronden. sorry beetje ego berichtje. vliegje trouwens weet jij hoe t gaat met jessje?? ennnnuh vulpen gefeliciteerd!!! wat leuk! weet nog dat jullie meeschreven! spannende tijd voor jullie nu maar wel een hele leuke tijd! en wat leuk dat t toch nog zo snel raak is zeg! dan maakt die wachttijd al niks meer uit. leuk leuk allemaal zeg.