Lesbisch ??

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Jessje003, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Dank je! Ik heb inmiddels al vaak Cryos voorbij zien komen. Als je daar zaad koopt, kun je daarmee dan ook terecht bij een ziekenhuis of kliniek in je eigen buurt, of werken zij samen met bepaalde ziekenhuizen?
     
  2. Skatjekim

    Skatjekim Fanatiek lid

    16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Welkom Flexi!
    Ik heb het bijlezen opgegeven hoor, was té veel! 😂😉
    Over mij in t kort:
    Ik werk met een donor die ik via internet heb gevonden en doe ZI.
    Ben dit begonnen met mn vriendin samen, maar nu helaas in mijn eentje.
    Mijn lichaam en hormoonhuishouding is niet helemaal normaal, dus daarom gebruik ik elke cyclus Clomid, lichte hormoonmedicatie
    Inmiddels 1 miskraam gehad na 5/6 weken (en 1 heeele vroege, mislukte innesteling) en nu weer druk aan het proberen.

    Ik kan je helaas niet helpen met vragen over anonieme donoren, ivf, etc.
    Maar genoeg dames hier kunnen het wel.

    Mijn menstruatie verliep wat raar, dus vanmorgen (dag 13 na insem.) voor de zekerheid een test gedaan.
    Zoals verwacht absoluut negatief, maar nu weet ik t iig zeker.
    Weer met een nieuwe strip Clomid bezig en over een weekje maar weer beginnen met testen. 😊
     
  3. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.398
    6.936
    113
    Vrouw
    Hoi!

    Hier nog een nieuweling :D Ik lees al een tijdje mee maar ik heb me hier nog niet voorgesteld. Ik ben 26 jaar en mijn vriendin en ik willen over ongeveer 2 jaar beginnen aan een KID traject. We gaan volgend jaar eerst trouwen en daarna willen we beginnen met gesprekken bij het ziekenhuis etc. :) ik wil binnenkort het ziekenhuis al even bellen om te vragen hoe lang de wachtlijst is en vragen of het slim is dat we ons nu alvast aanmelden... Ik ben erg benieuwd!
     
  4. Skatjekim

    Skatjekim Fanatiek lid

    16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Welkom Narcisje!

    Oh en Vliegje: Ik ben voor naamsverandering! 😊
     
  5. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    welkom flexi en narcisje :)

    vliegje ik ben ook voor naamsvwrandering maar weet niet of t kan haha.

    en nee ben niet bang voor de bevalling eigenlijk. niet voor de pijn iig maar hoop wel dat t niet dagen gaat duren haha maar dat hoopt niemand natuurlijk. kijk er heel erg naar uit eigenlijk.
    net controle gehad. ben 1.3aangekomen dus valt mee :) buik wel 5cm gegroeit! kindje al ingedaald dus dat is mooi :) volgende week weer terug. deze week de tas gereed maken :). zin in haha al moet ze nog even wachten hoor. klinkt denk ik heel stom maar mijn nachtmerrie is dat ik in april beval... en waarom?? ik weet t niet wil gewoon heel graag een mei kindje haha

    morgen naar de musical de tweeling en even heerlen in voor schoenen voor mn moeder en mn vrouw. ik waggel niet trouwens ook al is ze ingedaald!!

    sorry voor dit ego berichtje. zullen de hormonen zijn whawha

    kim jammer dat ie negatief was maar zo heb je idd wel duidelijkheid!
     
  6. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.705
    3.251
    113
    Welkom Narcisje! Jullie willen dus ook een anonieme donor via het ziekenhuis, begrijp ik? Dan is het inderdaad verstandig om rekening te houden met de wachttijd. Al zal die wel omvliegen als je ook nog gaat trouwen en zo!

    Ik ben ook voor naamsverandering van deze groep, en ik vind dat we ook onder een ander subforum vallen, algemeen of zo, maar dat laatste zou sowieso alleen een moderator kunnen doen.
     
  7. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.398
    6.936
    113
    Vrouw
    Ja klopt! Het liefst zou ik een donor hebben uit mijn omgeving maar dat hebben we niet dus daarom via t ziekenhuis. Dat is ook oké, alleen de wachtlijsten zijn zo balen..
     
  8. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    bij nijgeertgen is niet echt een wachtlijst wij hebben 6 weken moeten wachten op de donor dus dat valt reuze mee.
     
  9. Minimonkey

    13 apr 2016
    29
    0
    0
    Hoi hoi!

    Nog een nieuw iemand die hier om het hoekje komt kijken! Ik ga hier en daar wat bijlezen, maar ik denk dat alles bijlezen onmogelijk is haha.

    Mijn vriendin en ik zijn ons aan het inlezen mbt KID. Net als Narcisje willen wij ongeveer beginnen over 1,5/2 jaar, want we willen eerst nog onze studie afronden. Wij weten al wel zeker dat wij voor een onbekende Nederlandse donor gaan en dus betekent dit: wachtlijsten. Geen probleem voor ons, maar dan willen wij nu wel al een beetje onderzoek doen.

    Inmiddels hebben wij een eerste gesprek met onze huisarts gehad en die raadde ons aan om eens opzoek te gaan naar fora waarin wij ervaringen kunnen lezen/delen van andere lesbische koppels met een kinderwens.

    Dus vandaar dat ik me nu hier heb aangemeld :)
     
  10. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    welkom minimonkey :)

    vragen zijn altijd welkom! meiden hier hebben allemaal verschillende manieren en verxchillende klinieken. ene onbekende andere bekende donor dus voor ieder wat wils. en vooral iedereen laat elkaar in zn waarde wat je keuze ook mag zijn kwa kliniek of donor.
     
  11. Evira

    Evira Fanatiek lid

    18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Welkom aan alle nieuwe meiden! Gezellig!
     
  12. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Welkom nieuwe dames! Alles bijlezen is inderdaad bijna niet te doen. Dus als jullie vragen hebben, stel ze gerust.

    Mijn verhaal in het kort: IUI-traject met Nederlandse donor bij MC Kinderwens in Leiderdorp. Donor is gematcht met mijn fysieke kenmerken, de meemoeder. Dus haarkleur, haartype, kleur ogen, lichaamsbouw, lengte. Opleidingsniveau, hobby's etc. daar kun je niks over zeggen en krijg je in eerste instantie ook niets over te weten. Als je dat wilt dan moet je denk ik toch aan cryos denken want volgens mij kan dit in NL nergens. Intake hadden wij binnen een maand, daarna 5 maanden op de wachtlijst gestaan. Eerste poging was raak, helaas een miskraam. De derde poging ging goed en inmiddels is mijn vrouw bijna 32 weken zwanger.
     
  13. Skatjekim

    Skatjekim Fanatiek lid

    16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ook minimonkey welkom!
     
  14. Dreamygirl

    Dreamygirl Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Hi meiden, welkom allemaal!!

    Wij ook in Leiderdorp bij het MCK IUI behandelingen gehad (zie mijn hanttekening) en hebben gebruik gemaakt van Deens zaak van de ESB! Je kunt hier zelf een donor uitkiezen, fysieke kenmerken, sociaal psychische info, bloedgroep, medisch dossier van donor en zijn 1e graad familie, babyfoto ed. Zaad kan binnen 14dgn in de kliniek zijn en na de intake zou je dan direct kunnen beginnen.

    Denanja lekker genieten van je verlof meis! Heerlijk!!!
    Kim hmm niet leuk maar goed te weten dat t definitief niets is idd...
    Vliegje ik ben ook voor een andere naam!

    Hier eergisteren voor de laatste x borsrvoeding gegeven. Best gek en ff een momentje...maar t is goed zo! Heb t bijna 9mnd volgehouden!
    Opvolgmelk gaat erin als pap dus daar ben ik blij mee :)
    Mijn borsten moeten even wennen nu en heb best wat harde plekken auw...
     
  15. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    zal ons verhaal ook even kort omschrijven.
    onder behandeling geweest bij nijgeertgen te elsendorp. 13x iui gedaan. 1 MA bij 9 weken. daarna niet meer zwanger geraakt door iui dus overgegaan op icsi daar ook weer tegenslagen gehad, 3 niet doorgedeelde embryos en dus geen verse terug plaatsing maar gelukkig nog 4 cryos en de eerste is meteen blijven plakken :) en nu dus 36+2 zwanger van een meisje. en nog 2 cryos en 2 buisjes zaad in de vriezer voor een 2de. erg tevreden over hoe alles gegaan is daar in de kliniek.


    dreamygirl snap dat het een ding is om te stoppen met borstvoeding. vind het al knap dat je t zo lang volgehouden hebt!!
     
  16. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Bijlezen is een heftig werkje, ik ben nu met grof doorlezen 'pas' bij pagina 100! Wel leuk om met terugwerkende kracht met jullie mee te leven, hoewel de spoilers al in de handtekeningen staan, hahaha!

    Ik zag vaker langskomen dat je in Leiderdorp inderdaad vrijwel niets te zeggen hebt, maar bij het UMC in Utrecht wel weer iets te kiezen hebt? Wat raden jullie zelf eigenlijk aan: een donor uitzoeken (Deens) of gewoon laten matchen?

    Ik voel me op dit moment nog enigszins kieskeurig, maar dat heeft meer te maken met wat ik NIET wil en dat ik graag wil dat we op beide personen gematcht worden in verband met een mogelijk tweede kindje van dezelfde donor. Hoe denken jullie hierover? Waar let je op bij het uitzoeken?

    En hoe denken jullie over het tweede kindje laten dragen door de andere moeder, zodat ze dus (hopelijk) op basis van de donor half broertje/zusje zijn? Of zijn jullie juist voorstander van beide kinderen door dezelfde moeder te laten dragen?
     
  17. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    wij hebben als voorkeur onbekende donor gewoon laten matchen omdat mn vrouw niet kon en wilde kiezen... hebben wel een kijken genomen op de site en ook via internet gewoon in nederland contact gehad met een eventuele donor maar het kwam voor ons allemaal te dichtbij. mn vrouw wilde ook geen fotoos zien van de donor ofzo dus voor ons was gewoon laten matchen prima.
    wij hebben op beide laten matchen ookal draag ik straks ook t tweede kindje. kwa lichaamsbouw lijken we op elkaar haar kleur ook enigzins en kleur ogen hebben we dan wel weer van haar genomen. ze zoeken echt wel iets dat bij jullie past.
    in nederland zijn ook de donoren standaard van gemiddeld iq minimaal dus dat vonden we ook wel fijn.
    en je kon ook aangeven wat je echt niet wilde. voor ons was dit een rood harige donor. prima dat is opgeschreven. ook is het standaard de huidskleur van de ouders dus westers.

    wij kiezen er noodgedwongen voor dat ik 2x zwanger raak omdat mijn vrouw dat lichamelijk niet aankan en ook omdat ik t graag wil en zij daar gewoon geen behoefte aan heeft. dus ze zullen volbloed zijn... maaaar als ze wel had gewild had ik haar die kans zeker gegund hoor!
     
  18. spunkie

    spunkie Bekend lid

    15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    Ik ben ook voor naamsverandering. Maar....
    Kunnen we dan niet beter een nieuw topic openen? En deze laten sluiten?
    De titel moet wel iedereen aanspreken. Ook de niet zwangeren.

    Roze mama's (to be)
    Lesbische mama's (to be)

    Dan verwijzen we in de laatste post naar dat topic.

    Beginnen we dat topic met een voorstelronde, zodat je niet het oude topic moet doorworstelen.

    En kunnen we misschien weg uit de "MMM clubs".
    En naar de "Zwanger worden clubs".
     
  19. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Goed idee Spunkie. Zal ik ff een moderator berichten hierover?

    Welkom nieuwe meiden!
    Wij hebben dus zaad gekocht via Cryos. Je moet dan enkel een ziekenhuis zoeken die met donorzaad wil werken. Nieuwegein doet dit, Tilburg ook. Verder zou je er even op moeten googlen. Wachtlijst in Tilburg is nog 8 weken dus valt mee. Wij hebben zelf zaad geshopt dus, alleen waren we veel geld kwijt. Maar goed, geen wachtlijst en zelf een keuze in kiezen van een donor. Inmiddels mama's van ons mooie meisje Reva van 14,5 maand en volgende maand starten we voor een 2e kindje.
    Ik ga de 2e ook dragen, puur omdat mijn vrouw niet durft en zich niet zwanger kan zien. Heeft niets met het zwanger zijn maar wel met het moederschap. Onze kindjes zullen dus volledig verwant zijn.
    Echter ben ik van mening dat het niet uitmaakt wie de kleine draagt. Bloed maakt geen familie van elkaar. Dat doet de liefde in het gezin :)
     
  20. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Heb even moderator bericht. Nieuwe topic naam zou ik
    'Lesbische mama's (to be)' noemen. Is ook makkelijker googlen als het woord 'lesbisch' erin zit. Zo heb ik jullie ook gevonden namelijk.
    Even wachten op bericht en dan open ik (of moderator) wel een nieuw topic ;)
    Wordt vervolgd!
     

Deel Deze Pagina