Lesbisch ??

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Jessje003, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spunkie

    spunkie Bekend lid

    15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland

    Gaan we dan wel uit de MMM club? :p
     
  2. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ja heb ik ook gevraagd!
     
  3. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Naamsverandering en nieuw topic vind ik prima!

    Flexi om antwoord te geven op je vragen:
    - ik kan je niet aanraden of je zelf een donor uit moet zoeken of moet laten matchen. Simpelweg omdat dat zo persoonlijk is en je echt moet doen waar jullie je goed bij voelen. Wat kan helpen is misschien om van beide de voor- en nadelen naast elkaar te zetten. Bij ons was het een beetje zoals Denanja zegt; wij zouden niet weten hoe we een keuze zouden moesten maken. Wij voelden ons daar niet goed bij maar ik kan me ook voorstellen dat anderen dat wel weer willen.
    - Ik zie niet in waarom je niet allebei een keer een zwanger zou kunnen zijn. Ik zelf heb bijvoorbeeld niet de behoefte zwanger te zijn dus mijn vrouw zal ook een eventueel ander kindje dragen. Maar ik vind het wel mooi dat je als vrouwenstel allebei kunt dragen, mocht die wens er zijn. Dat ze dan niet 100% genetisch verbonden zijn doet denk ik niet af aan de band die kinderen onderling zullen hebben. Zo ervaar ik dat zelf niet met mijn halfbroer in ieder geval.
     
  4. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Ik heb eens gekeken op de website van Cryos, en er ging weer een nieuwe wereld voor me open om zomaar tussen die profielen te bladeren. :p Het valt mij op dat de prijzen erg uiteen kunnen lopen.

    Dat brengt mij ook op een waarschijnlijk zeer domme vraag - ik waarschuw alvast -, puur uit interesse. De anonieme donors zijn een stuk goedkoper per rietje zeg maar (wat gek om er zo over te praten!) maar dat is in Nederland volgens de wet natuurlijk niet toegestaan. Dit betekent dat je dan dus niet in een ziekenhuis of kliniek geholpen kunt worden met 'anoniem zaad' als ik het goed begrijp. Maar hoe zit dit dan als je het gewoon bestelt en thuis zelfinseminatie toepast? Is dat ook niet toegestaan (wordt het dan bijvoorbeeld gewoonweg niet naar NL verzonden) of kan dit wel gewoon? In dat geval zou je dus flink kunnen besparen met ZI, of zie ik dat helemaal verkeerd?
     
  5. Dreamygirl

    Dreamygirl Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Flexi domme vragen bestaan niet hoor! Ik zou t niet weten eigenlijk maar volgens mij worden die rietjes in stikstof bewaard en dus ook in speciale stikstofcontainers in de klinieken of zks. Denk dus dat je t daarom niet thuis kan laten sturen....

    Wij wilden juist bij de ESB zelf een keuze maken vanwege inzage medische geschiedenis. Ik heb als baby/kind zware astma gehad met verschrikkelijke aanvallen ed. Aangezien dit erfelijk is wilde ik geen donor die dit ook zou hebben en dat konden we allemaal lezen is het dossier. Verder de uiterlijke kenmerken van mijn vrouw (scheelt die zijn dezelfde als die van mij) en daar waar we gewoon beiden een gevoel bij hadden.
     
  6. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ik denk dat je bij zelfinseminatie wel anoniem zaad mag bestellen. Alleen als je in een Zkh in behandeling bent in NL mag het niet.
    Weet alleen niet hoe dat dan juridisch werkt eigenlijk.

    Hoop dat ik snel bericht heb van dat nieuwe topic. Ik wacht met zelf aanmaken want geloof dat we dat wel eens hebben gedaan en toen teruggefloten werden. Dus zodra ik bericht heb maak ik een nieuw topic 😁
     
  7. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Je kan het wel naar thuis laten sturen hoor alleen moet je dan een verzending kiezen waarbij zaad maar 3 dagen goed kan blijven geloof ik. Dus dat kan je eigenlijk alleen maar doen als je een hele regels toe cyclus hebt.
     
  8. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
  9. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Thanks voor de info!

    @Dreamygirl: ik heb gezocht op ESB, maar nog niet gevonden waar/wat dat is. Wat is de volledige naam daarvan?

    @vliegje: jullie hebben dus een stuk of 10 rietjes besteld, of niet? En als je in het ziekenhuis laat behandelen, dan krijg je één inseminatie op het juiste moment lijkt me? Ik lees ook wel dat mensen die ZI doen het dan drie keer proberen in die dagen. Dan kost het natuurlijk ook meer rietjes...

    Ik moet zeggen dat het anonieme en ZI doen eigenlijk alleen aantrekkelijk is qua prijs. Ik vind het idee dat je een kind dan een eventuele kennismaking bij voorbaat echt compleet ontneemt toch wel egoïstisch van mezelf, zeker als dat dan om geld zou gaan. Ik ben bang dat ik een boos/depressief kind mezelf dan later nooit zal kunnen vergeven... Ik voel me nu al een krent door er alleen over na te denken, kun je nagaan! Niets tegen mensen die wel die keuze maken hoor, ik ben juist benieuwd wat jullie argumentatie hierbij is. Mijn vriendin is bijvoorbeeld echt heel nuchter hierin; die heeft zoiets van 'jammer dan' als dat kind de vader niet kan ontmoeten. Dat heeft ook weer met haar eigen verleden te maken, maar toch...
     
  10. Skatjekim

    Skatjekim Fanatiek lid

    16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mijn argumentatie:

    Ik heb bewust gekozen voor ZI van een donor gevonden via internet.
    Waarom?
    - Inseminatie is toch al zo'n gedoe. Indien mogelijk wil ik er zo min mogelijk gedoe bij. Dus liever geen doktoren etc voor inseminatie. Gewoon van donor naar potje naar mij.
    - anoniem lijkt mij persoonlijk niet prettig. Ik zou ook willen weten waar ik 'vandaan kom'. Waar ik bepaalde kenmerken vandaan heb, etc. Ik wil dat mijn kind dus ook niet ontnemen.
    - ik ben gewoon op internet gaan kijken en lezen en heb meerdere donoren die zich aanboden aangeschreven.
    Uiteindelijk was er met mijn huidige donor een klik qua uiterlijk en interesses, maar ook gewoon tussen ons een klik.
    - Zo kan ik altijd weten hoeveel (half)broertjes en -zusjes mijn kind heeft.
    - mijn donor laat het contact aan mij over. Wil ik strax af en toe contact, dan kan dat. Wil ik het contact verbreken, dan is die keus ook aan mij.

    Er zijn vast nog meer redenen voor mij, maar tis laat, weet t nu ff niet meer.

    Dit is een keus op basis van mijn gevoel en gedachten.
    Respect voor iedereen en alle andere keuzes en redenen.
    Het is erg persoonlijk. Volg je eigen gevoel, dan doe je het goed. 😉
     
  11. Dreamygirl

    Dreamygirl Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Flexi

    Deze bevind zich in Denemarken:
    European Sperm Bank - We give life to your choice

    Het Medisch Centrum Kinderwens werkt met hen samen en hebben ook lage kosten om de rietjes naar NL te verschepen. Wij hebben zeer goede ervaringen met het MCK. Ik ben zwanger geraakt zonder hormonen en hebben de inseminatie totaal niet als vervelend of pijnlijk ervaren. Tuurlijk is het klinisch maar de medewerkers zijn zeer vriendelijk en mijn vrouw zat naast mij.

    Wij vinden dat je een kind niet het recht kan ontnemen te weten wie de man is waar zij DNA van heeft. Ik zeg bewust geen vader omdat wij vinden dat genetisch materiaal geen vader maakt. Onze dochter heeft een donor en geen vader maar wel twee mama's. Ook ik heb negatieve ervaringen met mijn vader en heb geen contact met hem. Toch of juist daardoor willen wij dit onze dochter niet ontnemen. De kans dat zij hem wil ontmoeten lijkt mij zeer klein. Door het ESB hebben wij op voorhand al een hele hoop informatie over hem liggen dus als ze wilt kunnen wij al veel vertellrn ipv dat ze dat moet opvragen. Dat vinden wij ook een prettig idee. Zo zijn er idd een hoop persoonlijke gevoelens om een keuze te maken!
     
  12. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ik ga zo een nieuw topic aanmaken!
     
  13. Skatjekim

    Skatjekim Fanatiek lid

    16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Zet je de link dan wel ff hierneer?
     
  14. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    #4494 vliegje, 15 apr 2016
    Laatst bewerkt: 15 apr 2016
  15. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ik heb gevraagd dit topic te sluiten, verder kletsen in het andere topic!
     
  16. Minimonkey

    13 apr 2016
    29
    0
    0
    Ik ben ook voor een nieuw topic met een nieuwe naam en een kleine voorstelronde!

    Flexi, om even te antwoorden op jouw vraag in dat andere topic. Hoe zoeken wij een donor uit? Volgens mij mag je bij het UMCU zelf kiezen uit het bestand. Als wij idd voor het UMCU gaan dan zullen wij vooral kijken naar uiterlijke kenmerken die overeenkomen met ons. Daarnaast kijken wij een beetje naar opleidingsniveau, maar interesses en hobbies en lengte dat maakt ons niks uit.

    Ook ik heb een vraag: ik vind het een beetje onduidelijk mbt de kosten. Klopt het dat de zorgverzekering de behandelingen van KID vergoedt, maar wij zelf kosten dragen elke maand voor de poging?

    Is het bij andere klinieken ook mogelijk om zaad te reserveren voor een eventueel tweede kindje? Ik kan hier eigenlijk alleen maar iets over vinden op de website van het UMCU. Mijn vriendin zouden het een pluspunt vinden als een eventueel tweede kind dezelfde vader heeft.

    Kunnen jullie mij iets vertellen over jullie ervaringen met deze onderwerpen?
     
  17. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Op verzoek gesloten.

    Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl
     

Deel Deze Pagina