maak je geen zorgen over de KV testen. Die worden tegenwoordig niet meer knal! Zelfs ik kreeg ze niet knal (bij mijn dochter wel) Iedere andere test liet donkere strepen zien, de KV niet. Die werd zelfs lichter! Bleek, wist ik niet... kan je de stress voorstellen, dat als je te veel hcg in je urine hebt de KV testjes het niet trekken. Ik voelde de kindjes met 12 weken voor het eerst. Heel af en toe en ik voelde dan echt 'draaien'. Sinds een weekje of twee voel ik ook schoppen (alsof iemand met een vinger aan de binnenkant van je buik prikt) ook voel ik af en toe iets 'trillen of fladderen'. Ik voelde mijn dochter met 15 weken voor het eerst. Veel duidelijker dan ik nu de jongens voel. Bij haar lag de placenta bovenin. Helaas ligt die van beide jongens voor. Ik denk dat ik dat wel kan merken. Ik voel ze nu vooral rechts onderin. Jammer... Want je kindje voelen bewegen is heel fijn en vooral heel geruststellend. Ach, je zult zien dat ik over een week of 10 klaag dat ik aan alle kanten beurs wordt geschopt Ik kan me goed de onzekerheid herinneren die ik had tijdens de zwangerschap van C. Wat heb ik een testjes versleten zeg! Pfff... en wat was ik onzeker en bang dat het fout zou gaan. Dat blijft, ook na de eerste echo. Hoewel ik deze zwangerschap een stuk rustiger ben blijft de angst dat er iets niet goed gaat. Ik denk dat het er bij hoort. Het is zo bijzonder dat het gelukt is en eindelijk komt dat zo gewenste kindje er aan, dat wil je niet kwijt. Maar weet... Meestal komt het goed en iedere dag die je zwanger bent is er weer ééntje minder. Eerst op naar de echo en daarna op naar de 12 weken!
@Vliegje: Doe je mee aan Moeders voor Moeders? Ik stopte met testen als hun testje positief was. Het is, naast dat je mee doet voor een super goed doel, ook een mooi testje om te bewaren.
Thanks voor je geruststellende antwoord over de kv testen. Ik heb een paar dagen voor NOD kv getest, vrij licht. De testjes van afgelopen week waren wel donkerder als toen natuurlijk maar niet knal nee. Morgen komt MvM toevallig! Had me aangemeld en morgenavond komen ze al langs. Ben erg benieuwd en doodsbang voor die test haha. Maar komt vast goed toch.. Wat ontzettend bijzonder dat je de kereltjes al voelt. Het lijkt me zo'n bijzonder gevoel!
Morgen iui 9:40 hoop dit keer op meer zaad. Maja vliegje je bent t Levende voorbeeld dat t ook met minder zaad kan dus dat maak me wel gerust. Ik hoop dat we binnenkort mee kunnen doen met de zwangerschapspraat haha leuk om te lezen maar leuker om ervaringen te delen .
Haha... dit is de eerste keer dat ik een lesbische vrouw om meer zaad hoor vragen Heel veel succes morgen!
Haha hadden vorige keren 0.7 en 2x 0.8. Zijn nog aant wachten. dat die zo vroeg al zo kan uitlopen pff. Maja is voor een goed doel
dames ik ben niet lesbisch en hoor eigenlijk niet in dit topic thuis, maar ik voeg mij af jullie hebben het allemaal over lange wachttijden en duur bij de kliniek enz.. is dan toch voor een donor via een donorbank een bewuste keuze of zijn er ook dames die liever wel een gekende donor wilde hebben maar er bv geen kunnen vinden? ik ben eigenlijk benieuwd waar de keuze vandaan komt. ik ben moeder van een dochter die via draagmoederschap ter wereld is gekomen. en mijn man en ik zijn daar zo dankbaar voor. we hebben daarom nu besloten dat mijn man donor wil zijn voor bv een lesbisch stel of een bam moeder die voor en 1e kindje willen gaan. we willen wel gekende donatie (zodat we weten wie we helpen en waar het kindje gaat opgroeien) maar mijn man wil geen vader rol en wel met een donorcontract werken. ik ben daarom benieuwd naar ervaringen en waarom jullie voor welke methode kiezen. en als jullie nog tips hebben om geschikte wensmoeder(s) te vinden dan hoor ik die ook graag. ook ben ik benieuwd naar wat de meeste van jullie voor een donor zoeken aan welke eisen hij moet voldoen, en hoe jullie erin staan betreft kosten die er evt. gemaakt worden. enz.. wij zijn oprecht, eerlijk en zeker serieus. mijn man heeft gereageerd op een oproep van een wensmoeder maar tot op heden nog geen reactie gehad. we wachten nog even af en als we niks horen gaan we verder kijken.
Wat een mooi verhaal! Wij hebben bewust gekozen voor een ons onbekende donor via een deense donorbank. Maar, het kindje kan op zijn 18e wél de donor contacten. Dat is een eis in de nederlandse wet en als je in behandeling bent in een ziekenhuis in nederland. In Belgie is het andersom, daar MOET de donor anoniem blijven. Wij hebben verhalen gelezen van een bekende donor die uiteindelijk toch rechten opeisten via de rechter (ook zijn ouders) en dat maakte ons bang. Nu hebben we gekozen voor een deense donor die géén contact met ons kan zoeken, enkel het kind kan hem opsporen die alles ligt volledig in handen van ons kindje. Als je goede afspraken maakt en de donor kan het echt gescheiden houden (dus zichzelf echt zien als een donor en niet als vader) denk ik dat jullie een hele mooie bijdrage kunnen leveren. Donoren zijn erg duur. Via een nl kliniek vallen de kosten nog mee, volgens mij hooguit 1000 euro (dan moet ik even de andere dames hier aankijken?) maar wij waren 2500 euro kwijt voor 10 rietjes... geen wachttijd, zelf keuze in een donor, maar in Denemarken mag zaad nog commercieel verkocht worden en dat maakt het duurder. We hadden ook kunnen kiezen voor een donor zonder uitgebreid profiel en zonder foto's (enkel staan er dan gegevens van blank of donker, kleur ogen etc), dan was het goedkoper. Maar wij willen ons kindje alvast mooie info geven als hij/zij daarom zou vragen zodat hij niet met een hoop vragen zit tot zijn 18e en wellicht al wat vragen beantwoord zijn. Heel veel succes! Zorg wel voor contracten en leg het vast via de notaris. Ook in jullie belang (zodat moeder nooit rechten kan eisen, ook zulke verhalen hebben we gelezen).
vliegje bedankt voor jouw reactie. echter vraag ik me nog een ding af.. je schrijft leg het contract vast via een notaris , dat wilde wij bij het draagmoedertraject ook doen en hebben we naar geïnformeerd , en ons is verteld dat het geen meerwaarde heeft en niet rechtsgeldig is. dat het hetzelfde betekenis heeft als zelf een contract opstellen. echter maakt de wet en de rechtbank wel onderscheid tussen een verwekker en een donor.
Volgens mij is het via de notaris echt wel een stukje veiliger. Heeft dat ook niet te maken met een getuige? Inderdaad is verwekker en donor ook een essentieel verschil. De verwekker heeft namelijk rechten en plichten geloof ik. De donor niet. Maar een verwekker heeft echt seksueel contact met de vrouw, een donor niet. Het zit allemaal best lastig in elkaar hoor. Google maar eens, dan vindt je wel wat verschillende stellingen, meningen en feitjes. Succes! Wel een heel mooi gebaar wat jullie willen doen!
Wij hebben bewust voor een bekende donor gekozen. Die hebben we gevonden via internet. Eerst wel 10 mannen ontmoet die 'slechte' intenties hadden, heel teleurstellend. Het is moeilijk zo via internet iemand te vinden met echt goede bedoelingen, vooral omdat het zo anoniem is. Uiteindelijk een lieve donor gevonden. Hij is getrouwd en mijn vrouw heeft het kindje nu al (voor de geboorte) erkend. Mocht de donor nu toch iets meer willen met het kindje, moet hij wel via de rechtbank en is de kans nihil dat hij dat toegewezen krijgt. Natuurlijk hebben we ook zowel via het ziekenhuis, als privé een contract.
dank je wel voor je reactie , mijn man wil zich aanbieden voor ZI. wel met contract. waar kun je het beste zoeken aar wensmoeder(s)? via welke sites? ik ken de site bam mam en meer dan gewenst. maar zijn er nog meer mogelijkheden waar oproepjes staan?
Hallo Wensdroom, Wij hebben onze donor via internet. Dit omdat de kliniek niet een donor wilde geven wat wij graag wilde; een getinte donor. Mijn partner is licht getint, maar omdat ik het kindje ga dragen wilde zij hier niet aan mee werken. Vervolgens dus een eigen donor gezocht, maar om eerlijk te zijn had ik het veel liever via de kliniek gespeeld omdat je NOOIT zeker weet of het echt wel 100% te vertrouwen is. Wij hebben het vertrouwen in onze donor dat het goed zit, het voelt goed, maar je weet nooit................... Daarom zijn mensen ook voorzichtig met het kiezen van een donor. Heel veel mannen hebben er verkeerde bedoelingen bij. Verlangennaareenkind.nl is volgens mij ook een site waar je oproepjes kunt plaatsen. Wel mooi dat jullie dit willen doen. Hopelijk kunnen jullie er iemand heel blij mee maken!
Nou, Denanja! Ik ben onwijs benieuwd hoe het vandaag gegaan is! Hopelijk is het deze maand raak ! Zowel bij jou als bij mij
Jessje t ginggoed. De eisprong was net geweest want er zat nog veel vocht in mn baarmoeder. Goed getimed dus well weer maar 0.8 zaad maja moet genoeg zijn. Verder vandaag proef kapsel en proef make-up gehad en helemaal happy nu. wensdroom. wij hebben een donor via de site, zag gister toevallig je verhaal elders hier op de site. En in de auto naar de kliniek toevallig met mn vriendin hierover gehad. Ons verhaal: wij hebben via internet eerst gezocht naar een 'bekende' donor. Maar merkte al snel dat dit niks voor ons was. Dus opzoek naar kliniek, die hebben we gevonden en we doen ook mee aan wederkerigheid, dus ik geef eicellen weg, wat ik een super mooie gedachte vind. Kosten zijn niet hoog omdat ik dus zelf eicellen geef dus dat vinden wij zeer fijn. Nou is de kliniek failliet gegaan en morgen weten ze of ze een doorstart maken. Als dit niet zo is weet ik niet wat dit voor ons in gaat houden. Wij hebbe geen zin in lange wachtrijen en geen geld over om zaad te kopen (gaan over 4 weken best groots trouwen). Dus de kans zit er dik in dat we dan weer opzoek gaan naar een bekende donor. We hopen dat ze gewoon een doorstart maken en we dus nergens bang voor hoeven te zijn. Of dat t vandaag gewoon raak is dat zpu nog beter zijn haha. vind t trouwens wel echt heel mooi wat jullie doen!!! En misschien dus dat ik je morgen wel pb stuur
800.000 zaadjes dus? Moet lukken Denanja! Ik duim met jullie mee. Doen ze daar wel een echo vooraf om te kijken of het eitje al weg is? Das wel fijn. En joh, wie weet kunnen jullie nog wat voor elkaar betekenen ook!