Onze eisen voor een do or zijn trouwens echt niet hoog. Eigenlijk hebben we geeneisen. Ja gezond, geen erfelijke ziektes en hij moet t liefst op mijn vriendin lijken omdat ik t ga dragen. Denkniveau minimaal gemiddeld zeg maar. Denk trouwens dat anoniem verder van je wegstaat. Wij hadden conta t met een man via internet maar voor mn vriendin kwam t toen allemaal heel dichtbij en die vond t moeilijk. Ik had er zelf minder moeite mee en vind het aan de ene kant wle fijn om te weten hoe ie eruit ziet en toch wel wat karakter eigenschappen te weten. Maja zoiets beslis je met zn 2en. Misschien dat ze er nu ook wel iets anders instaat nu we echt begonnen zijn.
Vliegje lees je berichtje net pas. Maar ze doen zltijd een echo achteraf. Dus we zagen t zaad ook goed liggen en mn baarmoederslijmvlies was ook dikker dit keer. Pff die krampjes zijn echt niet fijn maar nu voel ik wel dat er iets gedaan is daar haha vorige keren voelde k echt helemaal niks
@Wensdroom: Er bestaan verschillende websites waar 'wensmoeders' en donoren oproepjes plaatsen. Van sommige sites moet je lid worden en op andere sites moet je betalen om een oproepje te plaatsen. Ik vind het een mooi gebaar anderen te helpen met hun kinderwens. Wij hebben voor een onbekende donor gekozen. Dit had te maken met de (toen meer dan nu) onduidelijke juridische aspecten. Ook hadden we geen zin in het 'gedoe' met het vinden van de juiste donor, de benodigde papieren en tests. Wij hebben er voor gekozen om samen ouders te worden van onze kinderen. We wilden daar geen 3e persoon bij betrekken. Mijn vrouw had al jaren lang de wens eicellen te doneren. Deze wens kon ze bij onze kliniek in vervulling laten gaan. Mijn vrouw en ik wilden samen een kindje. We hadden allebei een kinderwens, maar zij had geen zwangerschapswens. Ik had die wel, maar kon niet zwanger worden van mijn eigen eicellen. Omdat we toch vast zaten aan een IVF traject, omdat mijn vrouw eicellen aan mij ging doneren, leek het doneren aan een ander stel ook nog eens makkelijk te regelen. Van onze eerste IVF poging is de helft van de eicellen naar een, voor ons onbekend, stel gegaan. Wij waren echt dolblij toen we hoorden dat hier een kindje uit is ontstaan! In ruil voor het doneren van eicellen kregen wij donorsperma. Dat was niet waar we op uit waren, maar het was wel een super fijne bijkomstigheid. Zelfs als ik kon kiezen voor een bekende donor zou ik het, zelfs nu de wetgeving is veranderd, niet doen. Ik ben heel blij met onze constructie en de informatie die we nu over de donor hebben. Als onze kinderen later op zoek willen gaan naar hun donor, dan zouden we dat zeker ondersteunen. Ook hoop ik dat ooit het kindje dat uit de eicellen van Lieve is ontstaan contact zoekt met ons. Wij wilden geen man, hoe beperkt betrokken ook, toevoegen aan ons gezin. Wij zien de zaaddonor, net als ons eigen donor zijn, echt als iemand die een bouwsteentje heeft geleverd. Natuurlijk is het een belangrijk bouwsteentje en we zijn die man ook heel dankbaar. Maar het is maar een bouwsteentje. We hechten er niet meer emotionele waarde aan. De rest van ons gezin geven we zelf vorm.
Wat fijn Denanja dat het zo goed gegaan is vandaag!! En dat je er nu ook iets van voelt is misschien wel een goed teken!! Hoop het zo voor je meid! Ook tof dat je proef make up en alles heb gedaan vandaag. Goede afleiding haha. Spannend wordt het al he?! En Vliegje...hoe ist met jou?? Trek je et allemaal nog een beetje? Nog 5 dagen en dan mag je eindelijk he...
Vandaag is mvm geweest. Super leuk badcapeje gehad en de test was mooi! Ben hele dag al niet lekker, 4x boven pot gehangen.. Maar verder alles goed hihi. Geeft me wel bevestiging die klachten. Mijn geur is ook aan het veranderen pffff. Lastig soms
Mooi geschreven Chybou. Wij willen ook geen vaderrol dus daarom ook een onbekende donor. Vaderfiguren hebben we wel en ons kindje kan met zijn 18 zijn donor zoeken als hij wil.
Top! Net zo donker als die van mij (en dat waren er 2). Erg hè die luchtjes. Wacht maar tot er iemand met een flinke zweetlucht langs komt. Of al die etensgeuren op straat... blugh! Gelukkig wordt ook dat, net als de misselijkheid, met 12 - 15 weken beter. Wij hebben ook super lieve vaderfiguren in onze omgeving. Dat is voor ons goed zo. Haha... we hadden het er gisteren nog over wie onze jongens staant moet leren plassen... We hebben al wat gegevens van de donor (kan je opvragen als het kindje geboren is) en als onze kids contact willen zoeken dan gaan we zeker helpen!
o maar dames dat is nou juist ook wat mijn man niet wil een vaderrol vervullen. die heeft hij al .. zo zegt hij. hij wil doneren en iemand daarmee helpen. en dat is het. een keer een foto of mailtje is voldoende verder. en het kind kan altijd met vragen bij hem/ons terecht mocht daar behoefte aan zijn. maar het is absoluut niet de bedoeling een rol in het leven van het kind en de moeder/moeders te willen hebben, juist niet. alleen vinden we het prettig om te weten wie we helpen en waar het kind terecht komt.
Dank je Als je personen kent, lesbisch stel of bam moeder die voor een 1e kindje willen gaan via ZI en een eerlijke, en berouwbare donor zoeken dan hoor ik het graag. Er mag altijd een Pb gestuurd worden. De voorkeur gaat in eerste instantie uit naar personen die voor een 1e kindje gaan. maar andere zoekende mogen uiteraard ook reageren. na een eerste zwangerschap is er ook de bereidheid voor dezelfde persoon(en) een 2de keer te doneren.
zal t zoiezo onthouden. voor ons zelf maar ook voor de buurmeisjes (ook lesbische stel). maar weet niet zeker of die ook anonieme wilde of niet. ga het eens langzaam vragen haha
je mag me altijd Pb en.. maar ook de buurmeisjes laten Pb en als ze dat willen. het is vanuit ons niet anoniem ( in zoverre dat we willen weten wie we helpen en waar het kind terecht komt ) maar we zijn eerlijk en betrouwbaar, weten hoe het is hulp nodig te hebben en zoals als gezegd willen absoluut niet dat mijn man een rol in het leven van de personen en het kind krijgt, want een vader rol heeft hij al voor onze dochter. maar staan wel altijd open voor vragen als daar behoefte aan is.
Ik denk dat jullie voor een aantal stellen heel veel kunnen betekenen. Zoiets als met jullie hadden wij misschien ook wel aangedurfd. Helaas kwamen wij niemand tegen, je gaat het ook niet zomaar aan mensen vragen. Het moet echt op je pad komen. Daarom vind ik het top dat jullie het zelf aankaarten!
lieve reactie, dank daarvoor, wij hebben zelf het mooie van hulp mogen ervaren en het krijgen van een prachtige dochter. waar we zeer dankbaar voor zijn! we gunnen dat een ander ook heel erg. ik hoop inderdaad dat we een leuk stel of bam moeder kunnen helpen om hun of haar wens uit te laten komen.
Onze donor hebben we gevonden via verlangennaareenkind.nl De beheerder daar, is echter die donor die toen bij 'Opgelicht' op tv is geweest. Hij en zijn vriendjes zijn niet te vertrouwen. We hebben er een aantal ontmoet. Met goed zoeken kom je uiteindelijk wel ergens, maar prettig is anders. Als je ergens op wilt reageren, zou ik dat rechtstreeks doen op een oproepje van vrouwen/bammer. Niet zelf een verhaaltje schrijven. De heren daar voelen zich snel aangevallen. Op die manier kun je misschien ook een beter contact opbouwen? De spermabank vinden jullie te onpersoonlijk?
dank voor je reactie, we hebben op een oproep gereageerd en wachten een reactie af. ( maar lijkt of de sites niet meer zo actief zijn of zo..) tenminste dat maakte ik op uit een reactie uit het gastenboek van een van al di sites. omdat we dus niet weten of er wel een reactie komt kijk ik ook verder en wie weet is er hier wel iemand die we kunnen helpen. sperma bank willen wij liever niet nee, wij hebben onze draagmoeder ook via zelf zoeken ( zocht in eerste instantie een eiceldonor en later toen dat niet lukte bood ze zich aan als draagmoeder) we willen iig weten wie we helpen en waar het kind terecht komt. dat vinden we een fijn gevoel. verder willen we geen actieve rol in t leven van de wensouders en het kind , maar staan we dus wel open voor vragen enz.. mocht daar t.z.t. behoefte aan zijn
Wensdroom, jullie kindje is ontstaan uit een gedoneerde eicel en zaad van je man als ik het goed begrijp? Hoe hebben jullie het afgesproken met de draagmoeder? Na de geboorte hebben jullie de kleine meteen gekregen zeg maar? Denanja, heel spannend ja! Wordt iedereen geïnformeerd erover?