Ik kwam dit tegen op internet: Angelsounds Graag willen we je aandacht vestigen op het gebruik van een doptone thuis. Een doptone is een apparaatje waarmee wij als verloskundigen naar het hartje van je ongeboren baby kunnen luisteren. Tegenwoordig zijn deze apparaatjes vrij verkrijgbaar, zodat je ook thuis op ieder gewenst ogenblik het hartje van je baby kunt horen. We realiseren ons dat dit fantastisch lijkt, maar wij zijn hier geen voorstanders van. Een doptone werkt op basis van geluidsgolven die worden teruggekaatst als ze een kloppend babyhartje registreren. Zeker vroeg in de zwangerschap is het vaak even zoeken voordat je het hartje gevonden hebt en worden deze stralen in verhouding langdurig op je buik gericht. Er wordt aangenomen dat het langdurig blootstellen van deze geluidsgolven aan het ongeboren kindje geen kwaad kan, maar dit is echter nooit bewezen. Een enkele keer is geen probleem, zoals bij het eerste en/of tweede bezoek aan de praktijk. Het wordt een ander verhaal als je iedere avond op de bank zit met je eigen doptone om ook dan het hartje te beluisteren. Ons advies is om dit niet te doen. Het is goed je te realiseren wat de gevolgen kunnen zijn van het zelf luisteren. Wat als je het hartje niet kunt horen? De kans is groot dat je, hopelijk ten onrechte, je grote zorgen gaat maken. Daarbij komt ook dat wij luisteren naar hoe het hartje klopt. We letten onder andere op de snelheid en het ritme. Een afwijkend patroon zal door jezelf waarschijnlijk niet zo snel worden opgemerkt. Ook kan het zijn dat je soms juist ten onrechte gerust gesteld wordt door het horen van het hartje, bijvoorbeeld wanneer je de baby de hele dag niet hebt voelen bewegen. Vanaf 28 weken zwangerschap hoor je de baby elke dag te voelen. Wanneer je de baby in die periode een dag niet gevoeld hebt, raden wij je aan met ons contact op te nemen, ook al heb je het hartje gehoord met je eigen doptone. Ben je ongerust of vertrouw je iets niet; je kunt ons altijd bellen en het is (bijna) altijd mogelijk om tussen je zwangerschapscontroles door even op de praktijk langs te komen om extra te luisteren! Ik zou hem dus niet zo snel halen denk ik, ook omdat je het effect ervan niet weet. Gewoon geduld hebben en je proberen niet zo druk te maken, stress is natuurlijk nooit goed.
De meningen zijn verdeeld en elke, vooral verloskundige, heeft zo haar eigen mening. Mijn gyn zegt dat het echt geen kwaad kan en dat zo nu en dan even luisteren prima is. Daarbij wil ik opmerken dat de doptone ook door je verloskundige gebruikt wordt. Je hoort de raarste verhalen over de Angelsound. Volgens mijn gyn allemaal onzin. Maar je moet natuurlijk zelf weten wat je geloofd en vind Soms vind je het hartje in het begin niet. Ligt erg aan je bouw. Als je wat zwaarder bent... Ik heb bij C. vanaf week 12 geluisterd. Ben het gaan doen na een controle en ik heb gevraagd waar ze lag. Zo zou ik ook niet erg ongerust zijn als ik niet het hartje zou horen. Ik kon het hartje toen meteen vinden. Bij de jongens heb ik voor het eerst naar het hartje in week 8 geluisterd. Dat is vroeg, maar ze waren met zijn tweeën dus mijn baarmoeder lag al wat hoger
Lijkt me wel gaaf maar ik ken mezelf, ik zou mezelf helemaal gek maken als ik niks hoor dus ik wacht voorlopig maar gewoon de onderzoeken/echo's af haha.
Ik denk dat je idd zelf wel aan kunt voelen of dit voor jou een goed apparaat is om te gebruiken haha
Hallo dames, Heb al e.e.a. gelezen over en van jullie erg interessant allemaal! Mijn partner en ik zijn zelf met eiceldonatie bezig in Geertgen. Mijn partner staat haar eitjes aan mij af. Niet vanwege medische redenen maar puur omdat we deze manier persoonlijk het mooist vinden. We hebben afgelopen maand een verse terugplaatsing gehad op dag 5 van een blastocyste, helaas niet gelukt. Deze week tweede terugplaatsing (cryo) en ditmaal in mijn natuurlijke cyclus. Moet zeggen dat ik erg blij ben dat ik geen hormonen meer hoef te slikken/gebruiken, ik voelde me nl zo ontzettend zwanger (in hoeverre je je dat kan voelen als je nog nooit eerder zwanger bent geweest) en dan heb je dus echt het gevoel dat je lichaam je voor de gek houdt! Maar goed, we duimen dus! Lijkt me leuk om wat met jullie te kletsen Liefs Mees
Hoi Mees! Welkom hier Mijn partner en ik doen hetzelfde als jullie bij GG. Mijn partner geeft haar eitjes aan mij. Ook omdat we dit een mooie manier vinden. 1e IVF behandeling niet gelukt. Nu aan de 2e begonnen en net een Verse TP gehad. Hopelijk is het dit keer wel raak. 3x scheepsrecht? Zondag mag ik testen, dus dan weten we het. Spannend wel. Moet wel zeggen dat ik die pillen enzo wel minder vind, maar heb het er allemaal voor over! Hoeveel bevruchte eitjes hebben jullie uit de eerste punctie als ik vragen mag?
Bedankt voor je reactie Jessje! Wat leuk om te horen dat jullie in hetzelfde traject zitten. Ik ga voor je duimen! Die pillen vond ik ook beduidend minder maar ach, wat stelt het uiteindelijk voor?! Mijn partner had 9 eitjes die goed genoeg waren voor in te vriezen. Omdat wij onze eerste poging vers hadden hebben ze er 3 niet ingevroren, van die 3 is de beste teruggeplaatst. Die andere 2 hebben het niet gered, ook omdat we al op 5 dag zaten. We hebben er nu dus nog 6 over. Hoe gaat het wachten je af? Kun je jezelf nog een beetje afleiden? Ik was een ramp; ik deed 4 dagen voor mijn testdag al een test. Dat ga ik wel anders doen denk ik, (hoop ik) Aan de andere kant was ik wel al een beetje voorbereid op de negatieve uitslag. Het slechte nieuws kwam dus een beetje gedoseerd zeg maar. Heel veel succes deze week
Wauw lekker veel eitjes! Wij hadden er veel minder. Op de 1 of andere manier maakt mijn partner er niet veel. We hadden de eerste IVF behandeling 2 cryo's. Nu hadden we er 3. Die 3 zijn idd teruggekomen voor verse TP. De beste eruit gehaald. 1 heeft het niet gered en de ander is nu ingevroren. Tja die wachtweken is voor iedereen een hel hoor hahaha. Maar wil wel volhouden om te wachten gewoon tot de testdag. Al vind ik dat echt onwijs moeilijk! Wanneer is je volgende TP weet je dat al??
De hoeveelheden zeggen niks he, uiteindelijk hoeft er maar ene te pakken! Maar ik snap je wel hoor, mijn partner is ook wel blij dat ze voorlopig nog niet terug aan de spuiten hoeft. Had ook erg veel pijn tijdens de punctie. We zullen zien, het is een kansje hè. We hadden zoveel hoop met de verse terugplaatsing en toch niet gepakt Wij hebben vrijdag de terugplaatsing, dat is op dag 3. Op welke dagen hebben ze bij jullie teruggeplaatst?
Mees welkom!! Ook spannend voor jullie vrijdag! Wij hebben volgende week de 5de iui. En gaan volgende week vrijdag trouwen allemaal leuke dingen in t vooruit zicht. Nu ook hopen op een zwangerschap maar dat komt ook wel, heb er alle vertrouwen in iig. Wij zitten ook bij gg en doen mee aan de wederkerigheid (als die nog blijft) heb nog geen eitjes afgestaan.
Welkom Mees! Ik heb in 2012 onze dochter mogen dragen en nu ben ik zwanger van een tweeling. Beide zwangerschappen ontstaan uit de eicellen van mijn partner. Heerlijk hè, geen hormonen! De zwangerschap van mijn dochter is ontstaan uit een verse TP, dus ik moest een tijdje hormonen gebruiken. Deze zwangerschap is ontstaan uit een cryo TP. Behalve Pregnyl niets nodig gehad! Fijn! Heel veel succes met de wachtweken. Haha, Vliegje zo'n apparaatje moet je gerust stellen, niet in de stess helpen Dan is het idd denk ik voor jou fijner om de onderzoeken en echo's af te wachten.
Nee, dat is ook zo... 1 hoeft er maar goed te zijn. Maar tis wel zuur als je hoort dat andere er zoveel hebben. Wij hebben in 2 IVF behandelingen nog niet eens het aantal dat jullie uit 1 halen, snap je? Maar goed, ga er vanuit dat deze is blijven plakken! Deze verse is teruggeplaatst op de 5e dag. De 2 terugplaatsingen hiervoor waren ook op dag 3 en 4. Mijn partner had bij de eerste keer ook mega veel pijn tijdens de punctie. Ze zag ook enorm op tegen de 2e punctie, maar heeft toen een soort van Morfine gekregen en dit scheelde een hoop!!! @Denanja; ik vind dat je het goed doet chick! Hopelijk volgende IUI die 6 gegooid @Vliegje; hoe gaat het met je misselijkheid nu? @Chybou; lijkt me toch vreemd om er 2 in je buik te hebben, maar ook zo mooi he!
Mees, welkom! Ben sinds zaterdag iets meer mens. Maak me dus meteen zorgen, maar het zal.er wel bij horen dat de klachtjes iets afnemen. Voel me nu overigens weer best misselijk maar gister was de 1e dag in 3 weken dat ik niet boven de pot heb gehangen. Ergens wel heel fijn! Mijn buik begint echt al te groeien dus dat stelt.me dan weer iets gerust. Over 3 weken pas weer een echo, dus even volhouden. Succes dames! Maakt GG een doorstart? Hoop het voor jullie!
Welkom mees Ben benieuwd of gg wel door blijft gaan op dezelfde voet enzo en wat er allemaal zou veranderen. Heb net de site van de gene gekeken die het over neemt dus ben benieuwd hoe alles gaat veranderen niet teveel hoop ik haha. Even een andere vraag hoe kan ik een tekst onder mn berichten krijgen? Blond he haha
Moet je ff naar je gebruikersinstellingen en dan handtekening Ga ook eens lezen bij GG. Zijn er niet in behandeling maar ben wel nieuwsgierig.
voor die tekst onder je bericht moet je boven bij gebruikersinstellingen klikken en dan handtekening. ja ik ben ook echt benieuwd op welke voet ze verder gaan!
Heb het gelezen op GG. Van die andere wel eens gehoord, volgens mij zit dat ook wel goed. Werken dus ook met buitenlandse zaadbanken zie ik, dus wie weet biedt het meer mogelijkheden juist voor sommige stellen. Fijn hoor meiden!
ja idd, ben benieuwd hoor! maandag moeten we heen hoop dan meer te horen. hoop stiekem dat ze andere donor nemen heb geen vertrouwen in deze haha