Denanja, daarin ben je dus niet de enige haha. Ik kan dat ook niet voor me houden hoor. Floep het er zo uit! En helemaal als iemand me vraagt waarom ik gestopt ben met roken (gelukkig vragen weinig mensen me dat maar haha) Zie dat je 11 April je eerste FM krijgt? Wat is FM? (of stel ik nu een hele domme vraag :S)
domme vragen bestaan niet he fm is follikel meting. wij houden vanaf ongeveer dag 10 bij hoe groot de follikel is. je kan dit natuurlijk zelf met lh (ovulatietesten) testen maar wij laten t liever doen met een echo. dit betekend wel dat we 3x op en neer moeten ongeveer die week denk k. is misschien ook de laatste ronde dat we t zo doen. houden t ook bij met lh testen en dan volgende ronde misschien alleen met die testen.
Hoi dames Ik dacht, ik kom me even hier melden Wij zijn ook 2 vrouwen en we zijn bezig met het krijgen van ons eerste kindje. Ik ben nu 29, mijn vriendin 24. Ik ben in het verleden bezig geweest met zwanger worden met mijn toenmalige man, maar uiteraard was dat het niet en durfde ik na 5 jaar huwelijk en 10 jaar relatie met die man uit de kast te komen. Kreeg een relatie met een vrouw, maar wij pasten niet bij elkaar. 3,5 jaar een relatie gehad en ook zelfs even met kinderen bezig geweest maar zij kon mij geen stabiliteit geven (erg onverantwoordelijk, schulden, steeds baan verliezen etc). Nu inmiddels dolgelukkig met mijn meisje en we zijn in november gaan oriënteren wat betreft onze kinderwens. We hebben veel overwogen en voor- en nadelen afgewogen en besloten te kiezen voor een donor van een deense donorbank. Met mijn ex-vriendin ook even bij Geertgen gelopen (voornamelijk de intakes ed ) maar ik wilde niet terug naar Geertgen. De wederkerigheid staat mij persoonlijk niet aan, voel me er gewoon niet zo prettig bij. Met een niet-anonieme donor van de deense bank (dus een man die voor ons anoniem is, maar wel zichzelf bekend moet maken als het kind 16 is en dat wil, zoals de NL wet eist) konden we terecht in verschillende ziekenhuizen. Op gesprek geweest in Nieuwegein en Tilburg en Tilburg gekozen ivm de kortere reistijd. Wij hebben dus een deense donor volgens Nederlandse wetgeving. 10 rietjes gekocht in januari (god wat een geld gelukkig nét voor een prijsverhoging). Ik had vroeger PCO en krijg dus geen eisprong van mezelf. Daarom wilde ik sowieso in een ziekenhuis behandeld worden. In december 2013 gestopt met de pil en zit nu in de 4e cyclus helemaal van mezelf! Dat is echt al een wonder. Mijn 1e cyclus was 36 dagen, daarna 31 en 32 . Mijn 3e cyclus hebben ze gevolgd in het ziekenhuis met fms en we hebben een prachtig eitje gespot. Helemaal zelf gebroed Op dag 19 is die gesprongen en ik had een geweldige progesteron waarde. Daarmee hadden we groen licht om 3 rietjes te laten verschepen naar het ziekenhuis. Die zijn daar 2 weken geleden aangekomen en we moesten aan de slag met ovulatietesten omdat ze mij in 1e instantie willen insemineren vanuit mijn natuurlijke cyclus. Echter ben ik erg onzeker, door mijn PCO kunnen ovulatietesten vals positief uitslaan. Toch maar geprobeerd, advies werd gegeven om Clear Blue digitaal te gebruiken. Vorige week hele week negatief getest, tót vrijdagavond. We hadden een smiley en tevens een positieve kruidvattest! We waren door het dolle! Ook zaterdagochtend hadden we nog een positieve kruidvattest, echter geen smiley meer op de CB. Toch gebeld en gister hebben we onze allereerste IUI gehad. Het deed me ontzettend pijn moet ik zeggen, vooral het openzetten van die eendenbek Mijn vriendin (verloofde trouwens, we trouwen over een halfjaartje ) heeft de zaadjes mogen inspuiten. Dat was echt heel bijzonder! Het waren er iets meer van 5 miljoen die er over zijn gebleven. Nu is het wachten. Maar ik ben dus enorm onzeker had wel eisprong-symptomen: hele zachte baarmoedermond afgelopen zaterdag, temperatuurdip, heel de week al buikkrampen. Maar nu is mijn temperatuur nog niet gestegen, een beetje maar. Ben dus bang dat ik geen eisprong heb gehad en ik weer langere cyclussen krijg Dat is gewoon afwachten. Morgen een gesprek in Tilburg met de arts, die afspraak stond al gepland, soort stand van zaken. Toevallig dus net geïnsemineerd, maar wil de volgende ronde, als dat nodig is, eigenlijk gewoon weer met echos werken hoor. Ze kunnen je eitje zien aankomen. Dan kan ik daarna altijd over op ovulatietesten. Maar dan heb ik in ieder geval de bevestiging dat ik daadwerkelijk een ei heb, dat de testen de waarheid spreken. Ik word hier helemaal kriegel van haha. De smiley krijg ik niet voor niets natuurlijk maar toch het maakt me dan weer bang als ik geen verhoging in mijn temp heb. Of misschien is hij vals positief, hoewel kruidvat ook positief testte maar toch.. (iemand ervaring mee??). Ik heb vanaf dag 10 om 10u in de ochtend getest. Vanaf dag 14 ook om 17u. Gewoon voor de zekerheid. Was dus negatief tot vrijdag. Ook om 17u was het nog negatief maar 5 uurtjes later om 22u sloegen de testen dus positief uit! Dus dat kan dan toch bijna niet missen denk ik dan? Maar goed, blijf onzeker We kunnen met Pasen testen, maar hoop eigenlijk dat de dokter morgen ff een echo doet (als dat mag na een IUI?) om te kijken of er echt geen eitje meer zit. Anders is die pijn gister voor niks geweest, en het zaad ook! Kost zoveel en daarom wil ik eigenlijk niet teveel klooien met ovulatietesten, die zijn al duur en het zaad is ook enorm duur Maare, dames, succes allemaal! Zie al wat zwangeren, zelfs van een tweeling. Super gaaf zeg! Hoe hebben jullie de keuze gemaakt wat voor donor jullie wilden? Zaadbank, uit je omgeving etc? En hoe hebben jullie gekozen wie er ging dragen? Mijn vriendin is gewoon niet gemaakt voor een zwangerschap zegt ze zelf haha. Hele lage pijngrens. En ik had de wens om echt te dragen heel sterk. Dus die keuze is bij ons snel gemaakt. En onze kinderwens speelt ook een reden voor ons trouwen, heerlijk dat het nu bij wet geregeld is!
hii vliegje! ook wij hebben eerst (rond november) georienteerd op wat voor donor enz. wij vonden buitenlandse erg duur ook ivm de bruiloft. hebben ook nog gezocht naar een 'bekende' donor via inet zeg maar dus niet iemand die we kennen maar gewoon een oproepje geplaatst. maar na 2 weken merkten we dat we het toch niks vonden en dus was de keuze voor een donorbank gemaakt. toen naar klinieken opzoek geweest, ziekenhuis in Weert gebeld en die verwezen ons door naar GG. natuurlijk zelf ook al gezien, toen dus voor gesprek erheen geweest. klonk allemaal erg goed en positief helemaal dat ze geen wachtlijst hebben vonden we erg fijn! toen idd het deel wederkerigheid... mn vriendin/verloofde voelde er niks voor, maar mij maakt het helemaal niet uit. heb er totaal geen moeite mee helemaal niet nu ik in een ander forum met mensen praten die dus een eitje nodig hebben. ik snap en respecteer het zeker als je er niet aan mee wilt doen hoor ieder zn eigen keuze en je moet je er wel goed bij voelen. wie er gaat dragen was bij ons vanaf moment 1 duidelijk. ik dus aangezien mijn vriendin fybromialgie (ofzo) heeft en dus de hele dag door pijn. het is gewoon niet slim om haar zwanger te laten zijn. ook is ze vorig jaar 2x geopereerd aan een cycste in dr eierstok waardoor ze nog maar 1 eierstok heeft en aan de pil moet anders weer grote kans op cycste (die bij haar niet vanzelf weggaan en draaien enz.) dusja dat bij elkaar opgesteld ben ik diegene die ons kindje gaat dragen en ons volgende kindje als die er mag komen ook. bij gg heb je natuurlijk we de keuze om haar eitje bij mij te plaatsen, dat zou wel nog kunnen voor ons 2de kindje maar zoals we er nu over denken doen we dat niet. mijn vriendin zegt trouwens precies t zelfde als die van jouw ze is niet gemaakt om zwanger te worden haha. hoeveel rietjes heb je per iui nodig? ik snap heeeeel goed dat je het liever met echos in de gaten houd! dat sperma is duur genoeg!!! wij doen t ook liever met echos gewoon voor de zekerheid. vrijdag onze eerste echo weer en dan volgende week ergens iui weer heb er weer zin in haha al gaan die 2 wacht weken wel erg langzaam voorbij! wanneer trouwen jullie? wij 11 juli. hoop dat t in 1x raak is bij jullie!
Ze hebben 1 rietje hoeven te ontdooien, we hadden MOT10 besteld (10 miljoen zwemmers). Het ziekenhuis heeft ze gewassen en er bleven er 5 miljoen over. Best wat hihi. We hebben er nu nog 3 liggen in Tilburg. Enige ervaringen met tempen en mijn gedoe met ovulatietesten of nog niet zo? Wij trouwen 12 september! Hopelijk al met dikke buik Hoe vond jij de IUI? Het deed mij echt pijn zeg... Maare, slim dat jij inderdaad draagt. Je verdriet heeft daar dus ook niet echt moeite mee verder? de mijne ook niet, die vindt het prima dat ik het draag haha. Eitjes van elkaar kan inderdaad ook, maar doen ze in gewone ziekenhuizen niet omdat gynaecologen er niet achter staan vanwege risico's ed. Aangezien zo'n punctie meer pijn doet als een IUI denk ik, geloof ik niet dat mijn vriendin dat ooit doet. Ik heb een hoge pijngrens maar lag gister toch echt te huilen van de pijn. Kan ik haar niet aan doen haha.
wow als je idd bijna lag te huilen deed t heel zeer. ik heb er nauwelijks wat van gemerkt eigenlijk. met die eendenbek voelde ik een beetje kramp in mn onderbuik beetje t zelfde als k ongesteld word die krampen. maar zodra die eruit was was t ook weer over. heb er verder niks van gevoeld. en mn vriendin heeft t ook in mogen spuiten dus dat was natuurlijk ook extra leuk. en nee met je ovulatietesten heb k geen ervaring. wij krijgen ze gratis van gg. hebben eerst zelf met action tests gedaan maar die vertrouwde we niet zo. en nu dus met die van gg van sensitest zijn die. en die werken goed! hebben vorige cyclus met ovulatie testen en echos vergeleken en t klopte. tempen doen wij niet aan. en nee mijn vriendin maakt het niks uit dat ze dan biologisch van mij zijn zeg maar. met de opvoeding vorm je ze toch zeg maar. en wat je zegt met de risicos enz. van haar eitje bij mij daarom doen wij dat waarschijnlijk ook niet. zitten niet te wachten op complicaties. maar hoop wel dat we snel zwanger mogen zijn hoop zwanger te trouwen 5 miljoen is trouwens echt veel ja! wij hadden maar 0.8 miljoen hebben gehoord dat ze normaal met minder dan 1 miljoen niet eens iui doen dus gaan vrijdag ff vragen waarom ze bij ons ook maar met 0.8 hebben gedaan. maja je hebt er ook maar 1 nodig die hard genoeg zwemt he
Mijn vriendin ziet ons kindje straks ook echt als het hare. Het is inderdaad de opvoeding en de liefde die maakt dat je een band krijgt. Een bloedband geeft niet meteen een familieband weer vind ik. We volgen de amerikaanse serie The Fosters ook, zo mooi! Lesbisch stel die kinderen adopteert enzo. Hele mooie serie. Het liedje 'Right Where You Belong' van Kari Kimmel is zo mooi. Past mooi bij onze situaties, luister maar eens Ik wist niet eens dat ze bij minder dan 1 miljoen niet doen. 5 miljoen leek me wel voldoende als er maar 1tje kan winnen haha. Maar het is zo'n bijzonder proces. En wij beseffen juist des te meer hoe groot wonder een kindje is. Hoop dat jullie snel weer een IUI mogen. Ik ben gewoon vrij smal van beneden misschien, weet het niet. Het opendraaien van die eendenbek was echt hel. Het deed zo'n pijn, alsof ze mijn *** openkrikten ofzo hahaha. Kan het niet uitleggen. Ook het terug dicht doen van dat ding deed zeer. Erin en eruit ging dan nog wel. Heb heel veel napijn gehad denk ik, of het was een eisprong gister. Maar heel opgeblazen, heel winderig, veel krampen. Nu nog steeds maar minder. Liep gister echt krom van de krampen. Vandaag niet. En ik kan echt veel hebben, dus ik had eerlijk gezegd verwacht dat ik het 'wel ff deed'. Zie nu al op tegen een eventuele volgende keer... Maar goed, daar denken we nog even niet aan haha. Voor een goed doel doen we alles en bevallen is nog erger haha.
@Denanja ah oke, thnx voor de uitleg haha. @vliegje Wat een verhaal Heb geen ervaring ermee, dus kan je er helaas niet verder bij helpen. Lees wel dat je al door een behoorlijk pijnlijk proces bent gegaan = niet fijn :s Hopelijk komt er geen volgende keer en mocht dat toch zo zijn hoop ik voor je dat het dan mee valt!!! Wij hebben gekozen voor IVF met eigen donor, omdat mijn Partner ADHD heeft en zij daardoor eigenlijk het kind niet wil dragen. Dus we hebben ervoor gekozen dat ik het ga dragen met haar eitje, wat ik helemaal niet erg vind hoor! haha. Mijn partner zegt ook dat zij er niet voor is gemaakt om zwanger te worden. De reden waarom we voor een eigen donor gekozen hebben is omdat mijn partner licht getint is. We wilde dus een licht getinte donor, maar GG deed dit niet. Ik ben blank en ik ga het kind dragen, dus wilde ze ons ook een blanke donor geven (hoe krom ik dat ook vind, maar goed, dat terzijde). We hebben op internet gezocht naar een donor, maar kan je vertellen; das nog een heel gedoe! Uiteindelijk een lieve donor gevonden die ons graag wilde helpen en er ook niks voor hoefde te hebben. Duidelijke afspraken mee gemaakt en deze ook middels een donor contract vast gezet. Voelde meteen goed!
Wat gek eigenlijk dat GG niet voor een getinte donor wilde gaan? Ik bedoel, je wilt een kindje wat beide op jullie lijkt dus zou dat juist een logische keus kunnen zijn toch. Gelukkig een eigen donor gevonden. Wij durfden het niet aan op die manier, vind het knap dat jullie het goed geregeld hebben Mijn temp stijgt nog niet dus vraag me echt af of ik een ei heb gehad. Zie het somber in. Toch een IUI dus hopelijk zijn de 200 euro aan zaadjes niet voor niets geweest haha. Vanmiddag gesprek in het ziekenhuis.
Ja, wij vonden het ook raar. Maar die vrouw zei dat die donors schaars zijn, dus dat ze die alleen aan getinte mensen geven, en ik ben blank...dus het hield voor ons op. Gelukkig een lieve eigen donor gevonden... Ja, wat belachelijk veel geld he? Wij moesten ook 600 euro betalen voor het invriezen van zijn zaad. Echt belachelijk veel gewoon. Mja, we hebben het er allemaal voor over he Al vind ik het soms niet eerlijk hoor.. Moet er ook niet al te lang over nadenken hoe het bij heterostelletjes gaat en hoe het bij sommige vrouwen gaat die niet eens kinderen wil hebben, maar gwn te onvoorzichtig zijn. grr.
Ja ik kan daar ook pissig van worden hoor. Moet je kijken wat wij allemaal moeten regelen en betalen. Wij hebben meer betaald dan 600 euro... 2500 euro voor 10 rietjes. Excl. de verzending want dat was ook nog 250 euro. Maar goed, we hebben weinig keus en wilden geen jarenlange wachttijden en niet zelf een donor van hier uit de buurt zeg maar. Dan blijft er weinig keus over haha.
Wow das echt veel geld joh! Dan valt het bij ons nog mee. Wij hebben 600 euro voor het invriezen betaald, 300 euro voor een test voor onze donor (om te zien of ie gezond is, geen ziektes heeft en goed zaad heeft) en dan nog de 350 euro aan eigen risico voor de hormonen die mn partner moest spuiten en voor de pregnyl voor mij. Dus wij zitten ook al op 1250. Daarnaast ook nog de reiskosten voor onze donor naar de kliniek betaald en onze eigen reiskosten niet te vergeten. Denk dat we al met al op de 1500 euro zitten... Het kind kan in ieder geval niet zeggen dat het niet gewenst is
Dat is waar jessje ons kost t bijna niks ja hebben die 600 betaald maar die krijgen we terug als ik doneer dus dat scheeld. Verder nog geen rekening gezien
Ja, komt omdat jullie een donor van de bank hebben toch? Als wij een donor van GG hadden dan had het ons ook niks gekost. Maar goed, we hebben het er echt wel voor over hoor! Tis alleen heel erg veel geld... Ik heb trouwens een pendel aanvraag gedaan en net 1 terug gehad; Juni Positest... IK HOOP HET ZO !!!
ja klopt. wij hadden t geld er ook voor over gehad hoor zeker weten! heb ook mn pendel gekregen. juli jongen zelfde als jou frummeltje alles is welkom al hoop ik stiekem op een meisje haha
Haha ja mij zou het ook niet uitmaken hoor. Ik zou al heel blij zijn met de zwangerschap als dat gelukt is en er een gezond kindje uit komt! Geslacht maakt me dan ook echt niet uit. Mja, hoe betrouwbaar is dat pendelen nu eigenlijk? Tis een schatting toch? Ik bedoel het zou leuk zijn, maar ga er niet meteen vanuit. Al hoop ik natuurlijk dat de eerstvolgende TP wel lukt haha.
nee t is zoiets als waarzegger geloof k dus ik zie t ook eigenlijk als een gok. maar ben benieuwd of ze het goed heeft hoop t wel maar hoop eigenljik toch wel eerder zwanger te mogen zijn
Ja, dat hoop ik ook ja!!! Ik hoop toch ook wel eind mei al een posi test te kunnen hebben. Als dat niet het geval is moet mijn partner opnieuw een punctie krijgen en kan ik niet eerder weer een TP krijgen dan in Juli ergens. Dat zou dan dus betekenen een positest Juni volgend jaar :-S
ahh jaah. bij jullie is t idd balen dat je steeds een maand ertussen hebt zitten. dan heb je dus eigenlijk maar 6 kansen per jaar. nou laten we positief blijven je volgende tp lukt gewoon
Nee, we kunnen wel iedere maand een TP doen hoor!! We hebben nu alleen een maand overgeslagen, omdat de eerste keer erg spannend was en we ff maandje rust wilde (plus het feit dat we geen decemberkindje willen...als je het dan toch voor het zeggen hebt ) Maar we hadden uit de eerste punctie maar 2 eitjes die bevrucht waren. Dus als deze TP niet lukt, moet mn partner eerst weer hormonen spuiten en weer opnieuw een punctie...dus dat duurt dan weer ff, maar mocht dat zo zijn dan gaan we iedere maand een TP doen hoor...