Lesbisch ??

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Jessje003, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Maar die contracten zijn ze nog mee bezig dus moeten gewoon hoop hebben dat dat goed komt. Enja anders die 25% betalen. Ik gebruik geen hormonen of niks dus hebben wij nog relatief geluk.

2. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Jessje, ja nou snap ik het. Dan is die 600 euro wel begrijpelijk.

Hoop dat jullie gewoon snel en met weinig kosten verder kunnen.
    Een zaadbank uit Denemarken biedt meer mogelijkheden soms, maar is veel duurder. Ik had het geluk dat mijn lief een flinke spaarcent had, anders hadden wij het ook anders moeten oplossen.
    We hebben wel met recht een kindje 'gekocht' zoals ze dat hier in het dorp vroeger noemde als je kinderen kreeg.

3. Jessje003

Jessje003 Bekend lid

10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Ja, dat is wat wij nu eigenlijk hopen, dat ze bezig zijn met die contracten en we straks gewoon verder kunnen. Ik heb overigens een restitutie polis...is me toen aangeraden. Geen idee of ik daar wat aan heb...maar goed..

4. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Hoi dames,
    In principe heb ik ook niet zo'n probleem met die 25% die ik dan moet gaan betalen, maar het is eigenlijk gewoon van de zotte dat de patienten hier nu toch de dupe van worden. Het gaat me ook een beetje tegen mn gevoel in om een ietwat vaag formulier te moeten ondertekenen terwijl er nog helemaal geen duidelijkheid is of en waneer er opnieuw contracten komen met onze verzekeraars. Ik ben in januari overgestapt naar CZ omdat Geertgen hier een contract mee had, kreeg 100% vergoed. Nu er geen contract meer is nog maar 75%.
    Wat ik me ook afvraag is, wanneer gaat dat dan in? Wij hebben alle gesprekken, screening, punctie, etc voorlopig achter de rug. Hoeven nu alleen nog maar 1 x per cyclus daarheen voor een echo en terugplaatsing. Maar vanaf welk moment geldt die 75%? Het moment van tekenen? Of werkt dat met terugwerkende kracht?
    Zijn alle behandelingen die we al gehad hebben wel 100% gedekt? Of krijgen we daar dalijk ook nog een leuke rekening van? Ik heb zelf vanochtend met Geertgen gebeld, daarna mijn partner, uiteindelijk ben je nog niet veel wijzer. Ze kunnen geen garantie geven, maar eisen wel dat wij iets ondertekenen. Als we dat niet doen wordt ons traject per direct stopgezet! Van ons wordt verwacht dat we volgende week (als we daar zijn voor een echo) de formulieren getekend inleveren. What to do??
    Ben inmiddels wel druk heen en weer aan het mailen met CZ.

5. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Jessje; ik heb trouwens ook een restitutiepolis, ik geloof dat dit het meest voorkomende is....

6. Jessje003

Jessje003 Bekend lid

10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Volgens mij is het wel zo dat wanneer je al bezig was met je behandeling deze nog wel gewoon vergoedt is en je daar achteraf geen rekening meer van krijgt. Ik heb deze vraag ook gesteld, dus wacht nog even op het antwoord.

Maar wat ik begrepen heb is dat dus een nieuwe behandeling HELEMAAL NIET wordt vergoed. Dus ook 75% niet...??

Ja, tis echt onduidelijk allemaal..
    Ik wacht nu even GeertGen af. Vrijdag moeten wij daar weer naartoe, dus zal dan eens kijken naar die formulieren wat het precies inhoudt.

7. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Wat een onduidelijkheden he...?! Jeetje, niet leuk! Dit is toch wel het laatste waar je mee bezig wilt zijn....
    Tegen mij is gezegd geworden, zowel Geertgen als CZ, dat als er geen contract is 75% vergoed wordt ipv 100%. Maar wanneer dat in gaat en of we de 5 eventuele terugplaatsingen van onze eerst IVF gewoon wel nog 100% vergoed krijgen is mij onduidelijk.
    Zullen we elkaar op de hoogte houden? Zodra ik méér weet post ik het!

Succes!

8. Frummeltje13

Frummeltje13 Actief lid

11 dec 2013
    329
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor zover ik weet heb je bij een cz restitutie polis, vrije zorgkeuze. Dat was ook de reden dat je met een cz verzekering wel bij gg terecht kon. De rest hebben natura polissen. En als je dan geen contract had, kreeg je bv maar een gedeelte vergoed. Bij een verzekering met vrije zorg keuze, is dat niet. Zo was het toen uitgelegd.

En denanja, ik denk dat ze bij poging nr zes sowieso overleggen hoe je daarna verder gaat. En eind juli hebben bij inderdaad poging zes. Dus ik ben benieuwd.

Gg heeft inderdaad geen vergunning voor ivf, maar dat laten ze elders doen en dan wordt het terug gestuurd of zoiets, waardoor het toch vergoed wordt. Zo was het voor de overname tenminste ook al.

9. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Bij een restitutiepolis heb je juist kans dat ze wel 100%vergoeden!

10. Frummeltje13

Frummeltje13 Actief lid

11 dec 2013
    329
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, evira, dat dacht ik ook. Nouja we zien het wel. Grote kans dat wij na de aankomende poging ook over "moeten" op ivf.

11. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Net gebeld met CZ, ik heb geen restitutiepolis maar een zorg op maat polis :( Dit betekent dat wanneer er geen contract is er maar 75% wordt vergoed. In geval van een restitutiepolis krijg je ALTIJD 100% vergoed, ook als er geen contract is. Ik neem aan dat dit dus voor jou geldt Jessje!
    Ben extra dit jaar overgestapt naar CZ, me laten adviseren welke verzekering het beste was en dan krijg je dus dit....! Tja, had ik zelf maar beter moeten opletten. :(

12. Miss1982

Miss1982 Actief lid

17 jun 2014
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb net met cz gebeld en heb goed nieuws voor iedereen die bij cz zit en al onder behandeling zit. Daar wordt alles gewoon voor vergoed. Want de patiënten mogen niet de dupen worden. Wel is het slim om vanaf januari de restitutie polis te pakken want dan vergoeden ze alles volgens het Nederlands gelden tarief. Cz is nog in overleg met een instantie en daarna wordt er een brief opgesteld en naar klanten van cz gestuurd. Voor nieuwe patiënten van nij gg geld de regeling niet.

13. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Dat is hartstikke goed nieuws! Ik heb net ook contact gehad en ze hebben me hetzelfde gezegd. Nu hopen dat we het zwart op wit krijgen.:D

14. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Mijn chatsessie met CZ:

Bezoeker: de kliniek is inmiddels failliet en overgenomen door een andere kliniek. Voorheen had de kliniek een contract met CZ nu (nog) niet... Dit betekend dat wij als patient nu zelf moeten gaan voorschieten etc. Het kan niet zo zijn dat de behandelingen die we al gehad hebben in rekening bij ons worden gebracht he?
    Yvonne: Ik adviseer u hierover contact op te nemen met de kliniek. Zij declareren het of bij CZ of bij u. Waarvoor zij kiezen kan ik geen uitspraak doen.
    Bezoeker: maar wij krijgen 100% vergoed?
    Yvonne: Wat is de naam van de kliniek?
    Bezoeker: Voorheen St Geertgen, nu Nij Geertgen
    Bezoeker: toen wij die behandelingen zijn ondergaan kregen wij nog gewoon 100% vergoed, tenminste daar zijn wij van uit gegaan. Vandaar dat ik vraag of jullie al kunnen zien of er gedeclareerd is. We zijn nu driekwart in ons traject.
    Yvonne: Ik vraag het voor u na. Hebt u voor mij een ogenblik?
    Bezoeker: ja bedankt
    Yvonne: Dankuwel.
    Yvonne: Bedankt voor het wachten. De behandelingen worden voor 100% vergoed omdat u daar al eerder bent gestart voor het faillisement. Mijn collega vertelde me dat het kan zijn dat u nu zelf de rekening krijgt. Deze mag u naar CZ insturen deze hoeft u niet zelf te betalen. Wij verrekenen dat met de kliniek.
    Yvonne: Heb ik uw vraag duidelijk beantwoord?
    Bezoeker: Dus omdat we de behandeling voor het faillissement zijn gestart krijgen we toch de volledige behandeling 100% vergoed? Begrijp ik dat goe zo?
    Bezoeker: dus het is niet zo dat we vanaf nu nog maar 75% vergoed krijgen?
    Yvonne: Nee inderdaad dat begrijpt u goed.
    Yvonne: Hebt u nog andere vragen?
    Bezoeker: Wij krijgen 3 volledige ivf behandelingen vergoed?
    Bezoeker: of alleen deze?
    Yvonne: De volledige behandeling wordt vergoed. Dus 3 pogingen mag u daar volbrengen en deze worden voor 100% vergoed.
    Bezoeker: wij begrepen nl dat we nu nog maar 75 % vergoed krijgen omdat er nu geen contract is tussen geertgen en cz
    Yvonne: Dat is niet juist. Wij vergoeden het voor 100%.
    Bezoeker: ok bedankt
    Yvonne: Kan ik u nog ergens mee helpen?
    Bezoeker: nee bedankt voor het nakijken
    Yvonne: Graag gedaan. Ik wens u nog een prettige dag toe.

15. Jessje003

Jessje003 Bekend lid

10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Dat is nog eens prettig opstaan met zulk nieuws!!
    Top! Bedankt voor de info meiden! :D

16. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Dat is echt goed nieuws voor jullie meiden! Ik kan niet switchen of iets van zorg verzekeraar maar ga zodra ik t moet doen zeker een restitutiepolis nemen aangezien die dus altijd 100% vergoed.

17. Jessje003

Jessje003 Bekend lid

10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Ja en je betaald niet eens echt veel meer voor een restitutiepolis...!

Wel vind ik het raar dat ze verschillende dingen zeggen... want gisteren heb ik ook gesproken met CZ en ik ben dus volledig verkeerd ingelicht. Ik heb zelfs een restitutiepolis, maar daar heeft hij ook niks over gezegd!
    Gek hoor!

18. Miss1982

Miss1982 Actief lid

17 jun 2014
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is nu echt zoals t is. Als het goed is krijg je nog een brief. Mij zou ze iig een mail sturen als het allemaal rond is. Ik heb vorige week het chat gesprek gehad en vandaag pas het antwoord gehad. Maar ben wel tevreden zo.

19. Jessje003

Jessje003 Bekend lid

10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Weet iemand trouwens wat meer over de formulieren die je daar moet tekenen? Wat voor formulieren zijn dat precies? Weet iemand dat?

20. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    Zo, gisteravond ronde 3 van ZI ingegaan....

Deel Deze Pagina