Lesbisch ??

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Jessje003, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    O zie je tempkaartje. Morgen zou het 2 weken zijn na je ei! Dus morgen testen?! Inseminatie op goede dagen geweest zo te zien :D Ben heel benieuwd!

2. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    We gaan pas maandagochtend testen, maar ik stuiter nu al van ongeduld.
    Maar nog even wachten dus...

Het zou echt bizar zijn als mijn vriendin (o wacht, het is nu mijn vrouw) zwanger is.
    Aangezien we 2 dagen voor het huwelijk en op de dag van het huwelijk ZI hebben gedaan. Extra speciaal zeg maar...

3. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Kan je wachten tot maandag? Geloof er niks van :p hihi. Hoop voor jullie!! Heel speciaal ja!

4. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Vliegje, ik kan me vergissen hoor het is namelijk al zo lang geleden dat we het hebben uitgezocht, maar volgens mij mag het donorzaad van volledig anonieme donoren niet worden ingevoerd.
    Dus het is dan altijd een bekende onbekende donor ;)
    Dat maakt het ook een beetje duurder omdat er in Denemarken nog wel gewerkt wordt met anonieme donoren.

Grappig... wist je dat er reizen georganiseerd worden om in oa Denemarken de inseminatie te laten plaatsvinden?
    Zo is het mogelijk om de donorwetgeving in Nederland te ontduiken.
    Lijkt me alleen wel lastig als het zwanger worden even op zich laat wachten. Dat zijn dan wel veel reisjes naar Denemarken.

5. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Chybou, ja klopt precies wat je zegt. Volledig anoniem mag niet. Maar wel als je zelf insemineert zeg maar.
    Dus dat is precies wat wij hebben gedaan, een niet-anonieme-voor-ons-onbekende-donor :p

Weet niet hoe dat zit met de Geertgenners? Die hebben een onbekende donor, maar dan kan het kind alsnog ernaar vragen zoals ik begrijp? Die zwangerschap/donor wordt ook geregistreerd dan?

Volledig anoniem MOET wel in Belgie, daar is de wet precies andersom. Zijn ze mee bezig om dat net zoals in NL te krijgen.

Alleen bij zelfinseminatie kan je wel kiezen voor volledig anoniem geloof ik. Want dan bestel je op Cryos gewoon, en je laat het naar jezelf vervoeren. Handig als je een heeeeeele regelmatige cyclus hebt.

Joh, reizen ja? Das apart... scheelt inderdaad veel geld, maar ik denk dan weer, die wetgeving is er niet voor niets en heeft ook zijn redenen denk ik?

6. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Volgens mij, maar nu graaf ik echt diep un mijn geheugen, kan je anoniem donorzaad (dus onbekende donor en ook niet te achterhalen) niet naar Nederland krijgen ivm de donor wetgeving. ZI of niet... Dus het is altijd, ook uit Denemarken, een donor die later door het kind wel te achterhalen is.

Zo ie zo krijg je snel verwarring met de termen bekende en onbekende donor.
    In Nederland is het altijd een bekende donor, alleen is het voor het stel niet altijd een bekende. Wij hebben een, voor ons, onbekende donor. Net als bij jullie niet een anonieme donor (want dat mag idd niet in Nederland en dat zouden we ook niet willen omdat we onze kinderen de mogelijkheid willen geven hun donorvader op te zoeken). Dat betekent dat wij hem niet kennen, maar dat onze dochter hem kan achterhalen. De donor eordt in Nederland geregistreerd bij stichting donorgegevens. Ik kon daar als moeder t ook en C geboren was ook het één en ander opvragen. Dat waren uiterlijke kenmerken, binnenkort leeftijd, beroep, huwelijkse staat en wat karaktertrekken.

Ik vind er ook wat voor te zeggen dat donoren bekend moeten zijn. De keerzijde is dat er een tekort aan donorzaad ontstaat omdat het doneren als minder vrijblijvend wordt ervaren.

Wij kregen in januari een brief van Geertgen dat er nog sperma voor ons lag opgeslagen en of we daar gebruik van gingen maken. Zo niet of we dat asn wilden geven omdat andere stellen dan geholpen konden worden met het donorzaad. Op zich echt helemaal prima, maar het gevolg is dat steeds meer gezinnen gebruik maken van dezelfde donor en genen. De vraag zou kunnen zijn of dat wenselijk is.

7. Jessje003

Jessje003 Bekend lid

10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Jemig, je bent even een dagje niet online geweest en gelijk staan er tig berichten! Haha.

Ik ben blij dat dit Topic gewaardeerd word en dat mensen er wat aan hebben. (ben er zelf ook blij mee hoor :D)

Ik had trouwens niet het idee in die documentaire dat het gespeeld werd dat ze er nu pas achteraan gingen. Volgens mij was het echt zoals het was en dachten ze er idd pas later aan. Al denk ik wel dat veel stelletjes dat hebben hoor. Dat er pas vragen komen als je er middenin zit. Ik heb met mijn vriendin nog wel eens zoiets van; oh ja.. niet bij stil gestaan.. hoe gaan we dat eigenlijk doen? En dat vind ik zelf ook helemaal niet erg. Volgens mij blijven we dat ook wel houden... ook als we zwanger mogen raken.. Als de belangrijkste dingen maar vast staan. En dat was in de docu natuurlijk niet...

Nou, hier alles rustig. Ik merk niks. Ik hoop veel...

8. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Chybou, ja je hebt toch gelijk denk ik ja. Dat de donor ten alle tijden niet-anoniem moet zijn. Zat gister nog te kijken op Cryos en je selecteert dan ook je land.

Eigenlijk is het laatste wat je schrijft, de kans dat er hier in nl meerdere kindjes van jullie donor zijn, ook iets waarom wij juist voor deens zaad hebben gekozen. Aan de andere kant, stel dat jullie kind op zoek wil naar andere kindjes van dezelfde donor is dat denk ik gemakkelijker als bij ons. Onze donor heeft kids over de hele wereld zeg maar. Nu is bij ons het quotum minder snel bereikt als bij jullie.

Ik heb wel veel gelezen dat kindjes die bij een lesbisch stel worden geboren en waar dus altijd openheid is, zij er veel minder problemen mee hebben als kinderen geboren bij heterostellen waar het jaren geheim is gehouden.

Schrijf soms ook op een belgisch donorforum en daar willen ze juist de wet aangepast hebben. Denk dat de nl wet dus heel goed is.

Loop overigens weer te spoken vannacht. Veel last van mijn buik, opgeblazen, drukkend gevoel pfff.

9. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    @Sateschnitzel:
    Jeetje weer niet gelukt. Op naar de volgende poging.

@vulpen:
    Grappig dat jij op het forum zit, terwijl je niet zwanger wilt worden. Maar dat je vriendin de baby gaat dragen.
    Bij mij trouwens dezelfde situatie. :D

10. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    en Spunkie?! Nog geen bloed??

11. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    Nee, nog steeds niet...
    En nog steeds niet getest.. :D

12. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Wow, spannend nu zeg!

13. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Spannend spunkie!!!

wij gaan zo vertrekken naar ijmuiden voor de boot :) spunkie ben benieuwd!!!! Dit weekend even lekker met zn 2en :)

tot maandag iedereen fijn weekend

14. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Veel plezier!

15. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    veel plezier!!

16. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.242
    3.892
    113
    Haha, zo had ik het nog niet bekeken. Maar ik wil dan wel niet zwanger worden (lijkt me echt vreselijk, ben blij dat mijn vrouw dat wel wil! :p), maar heb wel echt een kinderwens en daar gaat dit forum toch ook over immers! Was dat bij jullie meteen duidelijk, wie er zwanger zou proberen worden?

Spannend trouwens voor jullie, sterkte maar...

17. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    #1017 spunkie, 1 aug 2014
    Laatst bewerkt: 1 aug 2014
    Mijn vrouw heeft altijd al gezegd dat ze een kind wilde.

Vroeger bij vriendinnenboekjes schreef ik bij de vraag "Wat wil je later worden" als antwoord altijd "Moeder".

Inmiddels weegt bij mij de erfelijkheids kwestie wat zwaarder.

18. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Mijn vriendin was ook stellig: geen baby in haar lijf, is veel te kleinzerig en ze zegt dat haar lijf daar niet voor is gemaakt haha. Ik wilde daarentegen juist wel graag dragen, dus het was bij ons zo beslist :p

19. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.242
    3.892
    113
    @Spunkie: in welke zin, van die erfelijkheidskwestie?

Wel boffen voor je vriendin dan, dat je zwanger bent geworden en zo. Toch handig geregeld, als de een het graag wil dragen en de ander juist niet... :) Je hebt toch een probleem als je allebei een kinderwens hebt en je hoopt dat de ander het graag wil dragen;)

20. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Haha ja dat wel. Maar dat komt altijd wel goed als je wens heel groot is denk ik.

Deel Deze Pagina