He getsie..inwendig, haha!! Nou ja, ik ben allang blij dat ik hem krijg ghehe. Heb trouwens een eigen site gemaakt voor mijn familie straks als we het vertellen Http://www.kinderwens6.webnode.nl Ja ik had idd gelezen dat zo'n doppler pas bij 12 weken kan, maar is dus niet schadelijk? Grappig dat jullie allebei getrouwd zijn geweest met een man. Hou oud waren jullie toen?? Ik ben ook al eerder getrouwd geweest, maar met een vrouw. Was een hel...stond er ook niet helemaal achter. Nu wel!!
Wij hebben een dochter gekregen 10 pogingen 9x iui 1x icsi en die was meteen raak Onze dochter kwam uit mijn buik nummer 2 gaat mijn vrouw dragen ! We hebben een donor via mck Leiderdorp. Daar zijn we na tevredenheid behandeld.
Saté, balen zeg meis. Klinkt alsof je menstruatie niet helemaal normaal verliep. Misschien is er wel even iets geweest. Ik kreeg trouwens bij de intake bij de gynaecoloog geen echo. Dat gebeurde pas toen we echt met de behandelingen begonnen. Jessje, slecht nieuws GG doet alleen maar aan vaginale echo's. Ik heb een Angelsound. Ik ben er heel blij mee. Volgens mijn gynaecoloog is het luisteren niet schadelijk. Alleen kunnen de geluidsgolven, volgens hem, voor de baby irritant zijn. Een minuut met de Angelsound zou net zo veel geluidsgolven produceren als een echo van 30 minuten. Hij zei dat het goed is om even te luisteren als je onzeker bent, maar niet te lang. Bij C. heb ik vanaf 12 weken geluisterd (echt 12 weken echo afgewacht, wist dat alles goed met haar was en toen het hartje gezocht) Bij de jongens kon ik het hartje vanaf 8 weken al vinden. Maar die waren met zijn tweetjes waardoor mijn baarmoeder ook veel sneller groeide. Cartje, welkom.
Zo, inmiddels alweer een tijdje terug uit het ziekenhuis. Doordat ik veel last van plaatselijke ( rechtsonder) buikpijn had is er wel een inwendige echo gemaakt. Ook wilde hij vaginaal onderzoek doen maar dit is niet gelukt. Op de echo was een grote cyste op mijn rechter eierstok te zien van ruim 8cm. De gynaecoloog acht de kans zeer groot dat de pijn daar door komt en gaat hem verwijderen. Hij gaf aan dat dit niet de oorzaak is van het feit dat we nog niet zwanger zijn (gelukkig). Van wat hij kon zien zag alles er ook normaal uit.. Op een tennisbal op eierstok na dan. (op echo meer de grote van een galia meloen.. Heel raar) Tijdens de operatie gaat hij ook goed naar mijn buikholte, andere eierstok en eileiders kijken om te zien of daar alles mee in orde is. Verder moeten we nu een tussenstop in lassen tot na de operatie gezien het, mocht ik toch zwanger raken in de tussentijd, niet bevorderlijk is om de cyste te verwijderen en het wellicht ook weer risico's met zich mee brengt. Ik moet zeggen dat ik eerlijk gezegd wel blij ben daarmee. Natuurlijk duurt het allemaal langer op deze manier maar nu ik het misschien allemaal wel even loslaten en op een rijtje zetten, relativeren zodat ik me weer wat beter ga voelen etc.. Even geen geplan en gestress met wachtweken, eten en drinken wat ik wil.. Ik ben al met al wel licht geschrokken (mijn vrouw is meer van slag dan ik) maar ben erg blij dat er een reële oorzaak van mijn pijn gevonden is, het goedaardig is en er wat aan gedaan kan worden. Hopelijk blijkt de rest ook goed maar dat is nog even afwachten. Zo dat was weer even mijn verhaal. Bedankt ook voor jullie reacties en medeleven Vliegje: wat gaaf dat je baby gevoeld denkt te hebben. Moet een bijzonder en mooi idee zijn Jessje: spannend die eerste echo. Hopen dat alles goed zit en je een kloppend hartje mag aanschouwen.. Enne die inwendige echo valt best mee.. Eendenbekken zijn erger Welkom Cartje
O Sate, wat naar! Hoop dat je snel geholpen kan worden. Wel heftig zeg! Jessje, ik ben 10 jaar samen geweest met een man waarvan 5 jaar getrouwd. Ik ben 4,5 jaar geleden uit de kast gekomen en met mijn ex (had een affaire met haar tijdens mijn huwelijk, nog 8 maanden geprobeerd en daarna toch vertrokken bij mijn ex-man), na 3,5 jaar een partnerschap gehad maar dat was zo'n verkeerde keus. Mijn huidige vriendin is sinds een jaartje uit de kast, ze was mijn buurvrouw hihi... onze buurman is dus de ex-man van mijn lief.. gelukkig gaat dat nu wel goed, maar ik ben een onzeker type dus soms heb ik er moeite mee. Maar mijn lief is een echte pot hahaha zeg maar, en vanaf onze 1e ontmoeting zei ze altijd al geworsteld te hebben met haar gevoel, vriendinnetjes in het verleden gehad enzo. Alleen het duurde even voor ze de stap durfde te zetten, ze zag mij met mijn ex en uiteindelijk koos ze voor zichzelf. Kort daarna liep het fout tussen mij en mijn ex. Mijn lief drumde al in onze band, we snowboardden samen, hadden een hele goede klik. Mijn ex was daar laaiend over maar werkte toen nog op een schip, 2 weken op 2 weken af. Was erg bezitterig en hoe meer zij mij claimde hoe meer ik me van haar afzette. Die relatie zat sowieso niet goed. Ze had veel schulden, laks, onverantwoordelijk. Ik ben het tegenovergestelde en dat botste zodra ze thuis was. Toen ik bij mijn lief kwam besefte ik dat het zoveel anders kon. Geen strijd meer, samen goed voor centjes zorgen, allebei werken. Het voelt nu helemaal perfect. Met mijn ex-man wel 2 jaar met kinderen bezig geweest. Nooit zwanger geraakt. Hormonen geslikt, niks. Nu binnen de 2e poging zwanger! Halfjaartje gestopt met de pil en vanaf de 4e cyclus begonnen met IUI, 5e cyclus dus de 2e IUI poging. Het heeft zo moeten zijn!
sate ik weet helemaal waar jullie nu doorheen gaan, mijn vrouw heeft mei vorig jaar een cycste van 10 cm laten weghalen, helaas is haar hele eierstok toen verwijderd omdat hij gekanteld was. ze zeiden toen dat kan iedereen overkomen je hebt nu evenveel kans als een ander erop. maar afgelopen oktober had ze het weer. deze keer 2! 1 was geknapt en ze is toen dus ook geopereerd, gelukkig hebben ze die eierstok weten te behouden. het is zeker schrikken!!! maar ze kunnen het ook goed behandelen. bedenk je wel dat het wel een buikoperatie is en je daarna echt wel minder kan even. denk er dus niet te ligt over. vliegje, jeetje wat een verhaal zeg! maar ik denk idd dat het dan zo heeft moeten zijn!
Welkom Cartje! @sate; wat ontzettend balen! Wil jullie veel sterkte wensen! Hopelijk gaat het genezingsproces vlot en kunnen jullie gauw verder! Succes! @Vliegje; klinkt idd dat het zo had moeten zijn! Wel een mooi verhaal hoor Raar kan het leven dan lopen he... @Denanja; hoe gaat het met jou?? @Mees; tis stil..gaat het wel goed? @Chybou; lijkt me ontzettend gaaf om zelf thuis te horen. Mss dat wij er tegen die tijd ook wel 1 aanschaffen
Vandaag controle en echo gehad. De jongens blijven doorgroeien als eenlingen. Super! Dat ik nog eens blij zou zijn met een omvang van een kamerolifantje. Ik wilde deze foto even met jullie delen. Helaas blijft ZP hem ondersteboven plaatsen... Je ziet twee hoofdjes. Ze liggen, op dit moment, allebei in stuit. Over twee weekjes moet ik weer terug.
ahh wat fijn chybou dat ze goed groeien!!! mooie foto jammer idd dat ie op de kop is jessje, hier gaat alles goed hoor morgen de hsg, ben niet heel zenuwachtig maar vooral benieuwd of ze wat gaan zien, denk t niet hoor. enja dan weer richting de eisprong he, de ovulatietesten zijn al besteld dus kunnen er weer tegenaan
..Ik moet zeggen de volgende dag, gister dus, was ik een stuk minder nuchter en kwam toch een soort verdrietige waas over me heen.. mijn schoonzusje wordt twee keer in no time zwanger en durft bij de eerste te zeggen dat het een ongelukje was ( geen condoom en geen pil gebruiken maar wel dat zeggen..) en ik doe er alles aan om het maar te bevorderlijke ( net als de meeste hier, gestopt met roken etc) en het gaat iedere keer mis.. en nu dit weer..waardoor alles weer stagneert. Vond ik een beetje zuur.. Maargoed ga het maar even zien als een vakantie. Kan altijd erger natuurlijk... Mijn projectleider en aantal collega's vonden dat ik moest aangeven in het ziekenhuis of het mogelijk is de operatie eerder te plannen ( staat een wachtlijst voor 10 weken) zij zeggen dat wanneer je niet aangeeft dat je er echt heel veel last van hebt en het je functioneren beginvloed je gewoon achteraan sluit.. Ik had zoiets van nouja, als het spoed hadden ze het ook wel als spoed behandeld en gezien ik al drie maanden met pijnklachten rondloop.. kan er misschien volgens hun ook wel 10 weken bij.. Beetje krom maar ik wil nooit lastig zijn dus ik accepteer dat dan weer.. Maar moet zeggen van die pijn wordt ik ook wel een beetje moedeloos.. geen idee wat ik er nu mee aan moet.. Wel blij dat ze op mijn werk er gewoon allemaal normaal op reageren en meedenken was bij mijn oude werkgever wel anders.. Zo das best heftig. ik vond mij 8 cm al behoorlijk. En 1 geknapt? dat is nog best link of niet?? Mijn gynaecoloog gaf aan dat hij de cyste kon verwijderen zonder daarbij mijn eierstok weg te hoeven halen en dat hij er goed uitzag. Nou is dat natuurlijk pas zeker te zeggen wanneer de operatie uitgevoerd wordt maar hou me daar toch even aan vast.. Het wordt via laparoscopie uitgevoerd was dat bij je vrouw ook zo? want ik hoopte eigenlijk dat het zo ''gepiept'' zou zijn.. ben operaties wel gewend ( heup prothese) en tilde niet zo zwaar aan een kijkoperatie met dagopname.. maar dan zal ik daar rekening mee houden. Succes morgen met de HSG! Chybou: wat fijn dat ze zo goed groeien! Vliegje: dat is een best verhaal en best bijzonder.. heeft inderdaad zo moeten zijn Jessje: Dankjewel jij succes morgen!
Saté, gewoon aan de bel trekken hoor! Pijn is ook niet fijn he. En ik snap je gevoel heel goed wat je schoonzusje betreft. Wij, lesbische mama's, moeten hemel en aarde bewegen voor een kindje. Als het dan niet lukt, lang duurt of in je omgeving gaan mensen er klakkeloos mee om, doet dat gewoon pijn en dat is logisch. Sterkte!
sate het is wel via de buik gegaan, paar van die kleine gaatjes maar ze was wel onder algehele narcose, ze is volgens mij, als ik t me goed herinner, ook allebei de keren 1 nachtje moeten blijven. en dat kantelen daarom had ze ineens zo erge pijn. ze had wel last maar niet heel veel maar toen dat gebeurde ineens wel en daarom is ze toen ook met spoed dezelfde avond geopereerd. de 2de keer herkende ze de pijn dus toen ook meteen naar huisarts en door naar ziekenhuis en geopereerd toen had ze 2 verschillende cystes. wel weer door dezelfde gaatjes geopereerd dat was wel fijn. ze zijn ook goed genezen op 1 na. fijn dat ze bij jou de eierstokken enz. kunnen laten zitten en als je last hebt gewoon aangeven in het ziekenhuis hoor! ik ben ook iemand die de dingen snel accepteert zoals ze zijn maar als je echt last hebt zou ik dat wel aangeven. hoop dat t bij jullie echt snel raak is! en bij ons ook en de rest hier die nog wacht.
Sate, heel veel sterkte, snap hoe je je voelt... Het voelt soms zo oneerlijk allemaal... Vliegje; wat een mooi verhaal zeg, toeval bestaat niet... Chybou; wat een geweldige foto! Jess; hoe gaat het met je? Hier alles goed, hebben vrijdag een nieuwe terugplaatsing dus ben benieuwd. Probeer er niet teveel van te verwachten (as if..... ) We hebben lekker vakantie, dus gelukkig genoeg afleiding. Denanja; hoe gaat het met jou?
Denanja, die HSG blijkt geen pretje te zijn. Hoop voor je dat het meevalt, succes morgen en hup hup, gelijk een goed eitje maken met goede kansen nu! Na een HSG blijk je vruchtbaarder
Hoi sate, hier de vrouw van denanja! Ik lees zo je verhaal en herken me er volledig in... als ik je raad mag geven zou ik bellen naar het ziekenhuis.. mijn verhaal; Vrijdagochtend naar huisarts met pijn en bult in linker lies.. inwendig gevoelt door ha en half uur later bij de gyn in het ziekenhuis. De gyn gaf mij de pil mee want daardoor zou die kunnen slinken en toen zei ze ook dat die maar 8 cm was... ik dus met de pil naar huis... nou ik heb er nog geeneens 1 kunnen slikken want die vrijdagavond begonnen de stekende pijnen.. zaterdagochtend naar spod eisende hulp en vervolgens savonds om half 8 met spoed geopereerd omdat die gekanteld was doordat die zo groot was.. Doordat die gekanteld was kon die bij mij niet blijven zitten.. als ik jou was zou ik naar ziekenhuis bellen en met nadruk zeggen dat je bezig bent met kinderen krijgen en dat je niet de kans wil lopen dat die gaat kantelen... en anders: bel op dat je vergaat van de pijn dan laten ze hem ook echt niet zitten tot 10 weken later... Succes ermee!!! Hallo iedereen verder trouwens! En succes met de voortgang van de kinderwens!
Mijn vrouw heeft hetzelfde gehad een aantal jaar terug kei veel pijn al een tijdje paar keer bij de ha geweest totdat het s nachts echt niet meer was om te hebben wij naar se huisarts post daar zeiden ze prikkelbare darm en werden weggestuurd volgende ochtend naar de ha gegaan ze kon bijna niet meer lopen van de pijn. Samen met mijn moeder naar het zh gegaan omdat ik aan het werk was. Bleek ze een dermoide cyste te hebben die haar eierstok liet draaien. Ze had zoveel pijn dat ze een spuit in haar bovenbeenspier heeft gehad en is die zelfde dag met spoed geopereerd. alles goed gegaan tot 4 maanden daarna. Hadden ze niet alles goed weggehaald en had ze weer een dermoide cyste(zit dan haar talg en tanden in) weer operatie gehad. Nu gaat het opzich goed heeft er alleen een prikkelbare darm aan over gehouden. Het is alleen zo als het nu nog eens terug komt dat haar eierstok eruit moet. Dus mijn advies zeggen dat je heel veel pijn hebt en een kinderwens dat je het niet vol kan houden van de pijn zo en dat je hem altijd voelt of je nu sport of sex hebt het is niet fijn en pijnlijk. 10 weken vind ik echt belachelijk lang en anders zorgverzekering om bemiddeling vragen. Succes.
Klopt het lijstje nu eigenlijk nog ivm leeftijden? weet niet of ik iedereen heb aangepast? Staat op pag.138 geloof ik.
@denanja veel succes morgen! @sate wat lijkt me het een heftige situatie...sterkte!! @mees spannend vrijdag weer een TP! Hoeveelste is dat voor jullie? En hoeveel hebben jullie dan nog in de vriezer? Hier kan het beter. Lig al de hele middag op de bank. Voel me niet goed en ben ontzettend moe. Blij als het Vrijdag is. Ik word gek van onzekerheid en wil horen dat het goed zit!! Ben soms zo bang...