Zijaanzij welkom. Welk ziekenhuis/kliniek loop je? patries ik heb ook unive, ben militair, heb wel al rekeningen vergoed gekregen al 3, maar nou heb ik 2 weken geleden 3 tegelijk ingediend, die kwamen ook ineens samen en daar heb ik nog niks van gezien helaas dus ben bamg dat ik die ook moet voorschieten, en idd niet zo leuke bedragen.
Ik loop bij CZ en heb ook al rekeningen vergoedt gekregen... mss toch nog even bellen?? Nou, vandaag gaat het gebeuren en gaan we het via een taart aan mijn schoonouders vertellen. Vannacht om 1 uur was de taart klaar hahaha. Vriendinlief is nerveus merk ik, zo schattig !! Tot na het weekend! (Wij zitten heerlijk een weekend in Limburg)... Fijn weekend allemaal!! (Krijg de foto overigens niet gedraaid grr)
gave taart jessje! ik ben benieuwd.. @ denanja waren bij mij ook meerdere rekeningen in een... Zorgzaam valt ook onder de "defensie"regeling... (ex militair hahaha) Maar bedankt, dan ga ik maandag maar weer eens bellen naar Geertgen. Misschien dat het nog niet vergoed is omdat het van die ontzettend hoge rekeningen zijn... vind het in iedergeval niet grappig meer haha Maar bedankt voor je reactie iig.
@ denanja: wij lopen bij NijGeertgen. Het mooie is dat ik echt het gevoel heb dat ik er een boekje over zou kunnen open doen (bijvoorbeeld IUI's met heeeel weinig donorzaad) maar dat ik mij er altijd wel op mijn gemak voel. Ik denk dat iedere kliniek zo z'n postieve en negatieve aspecten heeft en op zich ben ik dus wel voorzichtig blij met de keuze voor Geertgen. @patries: ik weet het een en ander van die verzekeringen af daar aangezien ik daarover flink geklaagd heb daar. De situatie is nu als volgt: Met de CZ groep (CZ, Delta Lloyd, Ohra) hebben ze een overeenkomst (geen contract). Clienten die hierbij verzekerd zijn krijgen alles vergoed en hoeven niet zelf voor te schieten. Ik heb nog een rekening gekregen van het jaar 2013 (behandeling was in 2014 maar de algehele behandeling is gestart in 2013) die ik moest declareren bij het VGZ. Hierop heeft het VGZ gezegd dat patienten deze niet zelf moeten betalen maar dat GG deze moet indienen bij het VGZ (ik weet niet welke zorgverzekeringen over de VGZ groep vallen maar ik dacht Univé bijvoorbeeld ook). Alle overige gevallen moeten de rekeningen zelf indienen bij hun verzekeringen en krijgen op basis van de afgesloten polis een vergoeding. Als je een restitutiepolis hebt dan ontvang je 100% van de marktconforme tarief. Bij een naturapolis is dit vaak minder. Om een beeld te scheppen: de marktconforme tarief van CZ voor een ICSI behandeling is 1800. Het bedrag dat GG in rekening brengt is 2300. Het verschil moet je dus zelf betalen. Wel is het zo dat het GG clienten tegemoet komt met een financiele regeling waarbij zij het verschil (tot een maximum van 10% van het door hen gefactureerde bedrag; in het geval van de ICSI dus 230) vergoeden. Bij een IUI liggen de bedragen nog verder uit elkaar (MC tarief iets van 370, GG tarief 720) en moet je dus zo'n 280 zelf betalen. hahaha wat een verhaal is het geworden! En ja, het GG blijft bezig met het binnenhalen van meer contracten/overeenkomsten dus deze situatie kan ook zo maar weer veranderen en de marktconforme tarieven kunnen ook verschillen per verzekering. Wij hebben vandaag gehoord dat van de 3 embryo's er 2 heel mooi groeien (een topper en een goede). De derde lijkt wat ovaal te worden en hun verwachting is dat deze afvalt en dat de andere twee het tot maandag redden. Dan zouden wij maandag de tp hebben van de sterkste embryo. Het kan eventueel nog dat er vandaag/vannacht er een tweede af dreigt te vallen en dan zou de tp morgen zijn maar dat was niet hun verwachting. Die taart is leuk zeg! Oh ik kan niet wachten tot wij zo ver zijn
Jessje wat een leuke taart zeg! zijaanzij ik kan ook niet wachten tot t zover is fijn dat jullie 2 goede embryos hebben zeg. wij lopen ook bij gg en zijn er ook blij mee. Hadden bij iui 1tm6 ook echt slecht zaad, 0,8 en 0,7 steeds maar afgelopen keren 1,4 en laatste keer ze fs 4,4 maja vliegje is met 0,125 zwanger geworden dus het kan allemaal hoor. Patries vind t wel raar dat ze nu moeiljjk doen ofja dat t nu langer duurt dat ik ze vergoed krjjg de rekeningen want zijn dezelfde als die daarvoor alleen nu 3 tegelijk. Maja wachten af. Ga misschien even uw nota bellen want dan kan je uitstel krijgen.
Welkom nieuwe meiden! Denanja, inmiddels doorgezet of toch nog niet?? Ik heb vandaag een slechtere dag. Gisteravond heel veel druk in mijn buik, vandaag hoofdpijn, nekpijn, verkouden. Ondertussen schopt de baby soms flink, wat me dan weer geruststelt Komen er trouwens nog wel eens wat dames op fb?? Of wordt die groep niet echt bezocht? We zijn met iets leuks bezig, totaal onverwachts ook. Kan het nog ff niet hier zetten voor het geval er meelezers zijn die het nog even niet aangaan zeg maar haha. Binnenkort hopelijk meer info
@ zijaanzij.. Thnx voor de info... als ik t goed begrijp zal GG in principe dus de rekening moeten betalen? heb namelijk even nagekeken en Unive/zorgzaam valt inderdaad onder de VGZ groep. Ik heb de restutiepolis dus zou gewoon alles vergoed krijgen dan.. Ik bel maandag wel eventjes naar GG voor de zekerheid. Zal fijn wezen als ik het niet zelf hoef voor te schieten. @ Jessje, ik zie nu pas dat je dit weekend in Limburg zit... Welkom in deze mooie provincie :-D hahaha @ Vliegje balen dat je een slechtere dag hebt.. Maarja nog even volhouden en straks zal je al die slechte dagen waarschijnlijk vergeten zijn Maaruhm facebookpagina?? waar kan ik hem vinden? zal ik eens zoeken. Heb toch niets beters te doen zit in mijn aller laatste nachtdienst voor het komende jaar Heerlijk!! hahaha En ben heel benieuwd waar je mee bezig bent. Maar we wachten rustig af
Patries ben wel benieuwd wat ze zeggen maandaf. en idd hele mooie provincie lesbische moeders heet de fb pagina maar als t goed is kan je die niet vinden en moet je eerst vrienden worden met vliegje.
Ze reageerden zo supertof!! Echt onwijs leuk. Ze vonden de taart ook helemaal geweldig. Het duurde wel voordat ze doorhadden wat erop stond hahahaha. Maar was echt geslaagd. Vandaag onze laatste dag hier in die mooie provincie @vliegje; hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt?!
fijn dat de reacties zo leuk waren Jess... en waarschijnlijk duurde het zo lang omdat ze het zich niet helemaal zullen beseffen hahaha geniet nog even van je laatste dagje in Limburg
Patries, pb me ff je echte naam. Dan kan ik je toevoegen aan de groep. Er wordt nu alleen niks gepost hihi. Ik voel me beter, alleen nu snotverkouden en weer aan het werk helaas Maar verder alles goed! Hoewel ik nu groei als kool, mijn buik wordt groot! Maar nog 'maar' 3,5 kg aangekomen
Kort berichtje hier. Vorige week positieve test. Tests zijn positief gebleven tot een met gisteren, vandaag niet getest. Nu wel bruin verlies, wat krampen en een beetje bloed. Maar ik probeer positief te blijven bloedverlies tijdens de zwangerschap kan ook niks ergs betekenen...
Whaaaa wat goed!!!! Voorzichtig gefeliciteerd!! Bruin verlies, krampen en wat bloed had ik ook! Is wss innestelingsbloed. Ben zo blij voor jullie!!!!
Hoelang moet je nog werken voor je verlof?? Sterkte Leuk dat je zo groeit!! En qua kilo's volgens mij ook netjes Morgen ga ik het mijn vader en zijn vrouw vertellen....
Frummeltje, wat gaaf! Ik had rond de 6,5 week ook een beetje bruinverlies hoor. Gefeliciteerd! Niet teveel blijven testen nu, lopen op of af en anders maak je je alleen maar gek. Hoever ben je dan nu? 5 weken zeg maar? Ik ben nu 21 weken Jessje en werk door, als het lukt, tot 4 weken voor de bevalling. Dus ik zou rond 5 januari met verlof gaan geloof ik Dus dit jaar nog werken en een paar in het volgende jaar. We zagen de baby straks ook aan de buitenkant trappen, zo leuk!
@denanja: ok. dat stelt me iets gerust. ik dacht altijd dat wij de enige waren met zo weinig. ik heb er echter wel met het Nij Barrahûs, MC Kinderwens (leiderdorp) en twee gynaecologen van het ziekenhuis hier gesproken en die zeggen allemaal dat ze het heel erg weinig vinden en de ondergens van NijB en MCk zijn beide 2/2,5 miljoen. Dr. M. geeft echter aan dat hij geen reden ziet waarom NijG met andere getallen zou gaan werken omdat zij dus ook resultaat zien met minimaal 0,5 (dat is volgens hen hun ondergrens). Wat dat betreft ben ik blij dat we over zijn gegaan op ICSI, dan hoef ik daar tenminste geen onzekerheid meer over te hebben.Wel fijn om te lezen dat @vliegje van 0,125 zwanger is geraakt! Dat geeft sowieso hoop @Patries Ja VGZ had tegen mij gezegd dat de rekeningen van behandelingen die zijn gestart in 2013 weer via gg lopen. Dus misschien dat dat er ook mee te maken heeft? Een restitutiepolis wil trouwens niet altijd zeggen dat je alles vergoed krijgt; je krijgt alles t/m de hoogte van het door de zorgverzekering vastgestelde marktconforme tarief. Als dat lager is dan het bedrag wat gg in rekening brengt moet je het restant zelf betalen (min dus die financiele tegemoetkoming van het gg). Heb je ze al te pakken gekregen? Wat een gedoe allemaal he met die verzekeringen... @jessje003: hoe was het weekend verder? Veel kunnen rusten en van de zon genoten?\ @vliegje: 3,5? Moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat normaal is maar het klinkt iig niet als heel veel ik moest lachen om jouw ticker: "je baby is nu een reus vergeleken met de eerste weken" hahaha. @frummeltje13: Proficiat! Bij ons (of ja mij ) is er vandaag een embryo teruggeplaatst. Het was een mooi moment en ik voelde me een heel klein beetje emo haha. Het was een bastocyste die echt op het moment van innestellen stond (en was van topkwaliteit) dus dat kon allemaal niet beter. De andere blastocyste die ook meegroeide en vrijwel gelijk op ging is nog ingevroren en de laatste (3de) embryo ligt nog te broeien; heeel misschien dat ze die ook nog kunnen invriezen alleen dat is redelijk onzeker. Al met al heel erg spannend en mag ik helemaal niks doen van mijn vrouw nu (totaal overbodig natuurlijk maar ik vind het wel schattig en laat mij dus goed verwennen haha). De wachtweken zijn begonnen....
Haha ja die ticker, lees het nu pas. 2 weken geleden was onze baby al 25 cm, ik denk nu zo'n 30 dus hij loopt voor op de ticker Super joh, de terugplaatsing! Heel spannend ook!